Beonix: Ένα νέο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής μπαίνει στην ατζέντα μας

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
O headliner της πρώτης μέρας του BEONIX, Armin van Buuren.
0

Παρότι βρίσκεται μόλις στον δεύτερο χρόνο του, το BEONIX έχει αρχίσει να μπαίνει δειλά-δειλά στον ευρωπαϊκό χάρτη με τα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής. Ήδη από την πρώτη του χρονιά η παραγωγή δεν τσιγκουνεύτηκε στα stages, στον ήχο, στα φώτα, στο προσωπικό. Δεδομένου πως διαλέγω κατά κανόνα πάρτι και φεστιβάλ στην Κεντρική Ευρώπη, όπου και βρίσκεται ο πυρήνας της techno, δεν ήμουν σίγουρος τι να περιμένω πηγαίνοντας τον Σεπτέμβρη στη Λεμεσό για το BEONIX 2025.

Ο χώρος, μια μεγάλη έκταση που αποτελείται από παροπλισμένα οινοποιεία στο νοτιοδυτικό άκρο της πόλης, είναι αρκετά εντυπωσιακός. Θετική νότα στις τρεις ημέρες του φεστιβάλ έδωσαν οι μικρές ουρές, το πολύ και εξυπηρετικό προσωπικό, τα μπαρ που υπήρχαν παντού, οι προσεγμένες και πολλές τουαλέτες και rest areas, και οι επιλογές για φαγητό.

Τα stages ήταν τέσσερα, εκ των οποίων μόνο το ένα κλειστό. Δύο εξ αυτών ήταν καλοστημένα, αν και χωρίς κάτι το αξιομνημόνευτο, με line-up που περιλάμβανε afro house, melodic techno και deep house, ήχους που δεν προτίμησα ιδιαίτερα. Το κύριο stage, που σε μεγάλο βαθμό μού θύμισε αυτό του Primer (λίγο πιο προσεγμένο), υποδεχόταν όλους τους commercial headliners της EDM και της melodic techno, μια και, όπως είναι αναμενόμενο, απευθυνόταν σε μεγαλύτερο κοινό. Ο ήχος ήταν καλός, όπως και τα φώτα, και υπήρχε πολύς χώρος, ακόμη κι όταν έβγαιναν τα πιο δημοφιλή ονόματα και ο κόσμος συνωστιζόταν.

Το τριήμερο φεστιβάλ του BEONIX έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την εμφάνιση που δικαίως περίμενα περισσότερο, αυτή της Anfisa Letyago.

Αναμφίβολα αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις και το βρήκα εξαιρετικά καλοστημένο όχι μόνο για τα δεδομένα της Νότιας Ευρώπης αλλά και σε σύγκριση με εδραιωμένα clubs ήταν το εσωτερικό Hangar stage που αποτελεί πρότυπο για το πώς θα έπρεπε να είναι ένα σωστό techno club: στενόμακρο, σε δύο επίπεδα, με καθηλωτικό ήχο, τέλειο εξαερισμό και δομή που θυμίζει έντονα Printworks.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Ο ήχος ήταν καλός, όπως και τα φώτα, και υπήρχε πολύς χώρος, ακόμη κι όταν έβγαιναν τα πιο δημοφιλή ονόματα και ο κόσμος συνωστιζόταν.

Όλα οδηγούσαν τη ματιά σου στο booth, πίσω από το οποίο δέσποζε μια οθόνη με υπέροχα γραφικά, μινιμαλιστική, όπως ήταν και το στυλ της techno που ακούσαμε εκεί. Το stage ήταν πλαισιωμένο με σωστά φωτορυθμικά και λέιζερ που δεν κούραζαν ποτέ. Το mood του κόσμου, αν και το φοβήθηκα αρκετά, ήταν εν τέλει ok, ιδίως στο εσωτερικό stage, που ήταν όλοι πιο υποψιασμένοι.

Φτάνοντας, την πρώτη μέρα, μας καλωσόρισε ο The Element στην κεντρική σκηνή με ένα σωστά μελετημένο melodic techno set, δίχως κάτι λάθος αλλά και δίχως κάτι το αξέχαστο. Ακολούθησε ο Γερμανός Marcus Klee στο εσωτερικό Hangar stage, σε ένα αρκετά ενδιαφέρον tech house/groovy techno set με μερικά πολύ καλά remixes και η βραδιά έκλεισε (νωρίς, μια και έρχονταν άλλες δύο) με τον headliner Armin van Buuren. Αντιλαμβάνεσαι εύκολα γιατί μαγεύει εδώ και τόσα χρόνια τα πλήθη με τις άμεσα αναγνωρίσιμες μελωδίες του, τις τέλειες αλλαγές και τον uplifting ρυθμό. Προσωπικά, βέβαια, η τόση συνομιλία με το κοινό, οι παύσεις και τα drops κάθε δύο-τρία λεπτά με βγάζουν γρήγορα εκτός.  

To Σάββατο, επειδή ήθελα να μείνω μέχρι τέλους, πήγα λίγο πιο αργά. Για μένα άνοιξαν οι Adriatique στο main stage με γλυκές, συναισθηματικές μελωδίες μεταξύ tech house και melodic techno και ευχάριστα γρήγορο ρυθμό. Μου υπενθύμισαν γιατί μου έχουν αρέσει τόσο σε κάποιες εμφανίσεις τους αλλά και γιατί αντιπαθώ τόσο τη στροφή τους στην afro house και τους πιο εύπεπτους ήχους, όπως πρόσφατα στα Μάρμαρα Πεντέλης. Η συνέχεια ήταν εντελώς διαφορετική: κατευθύνθηκα στο Hangar stage για να ακούσω δύο ονόματα που είχα καιρό στη λίστα μου, αλλά δεν είχα καταφέρει να ακούσω από κοντά, την ταλαντούχα Αυστραλή Juliet Fox, πλέον headliner σε πολύ μεγάλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, και τον θρύλο Len Faki.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Oι Adriatique
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
H Anfisa Letyago
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
H Juliet Fox
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
O Len Faki

Προς μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα πως ο ήχος τους ακολουθεί minimal, Βerlin techno μονοπάτια και ότι δεν έχουν προσπαθήσει να τον κάνουν πιο εύκολο ή mainstream. Το δίωρο set της Juliet Fox κύλησε πανεύκολα, με φοβερή ροή, ένταση και μερικές επικές κορυφώσεις, ιδίως προς το τέλος. Δεν βαριέσαι λεπτό, ενώ ο ήχος της είναι ένα φρέσκο μείγμα minimal techno με acid και κάποια στοιχεία trance.

Σειρά είχε ένας από τους μεγαλύτερους εν ενεργεία DJ και σπουδαίο δείγμα βερολινέζικης techno, ο Len Faki. Κλιμάκωσε την ένταση στο set του τόσο σωστά, το μπάσο ήταν βαθύ, δυνατό και υπνωτικό, ακριβώς όπως έχω την techno και όσα πρέπει να σου μεταδίδει στο κεφάλι μου, και ο ήχος του ήταν έξυπνος, «πονηρός», αν θέλετε, κατευθύνοντας τη διάθεση του κόσμου.

Τελευταία μέρα και με κάποια κούραση πλέον, ξεκίνησα με το δεύτερο μισό του set του πρωτοπόρου της tech house, Maceo Plex. Στο set του μού έλειψε σίγουρα η ένταση, καθώς μερικά κομμάτια ήταν πολύ ήσυχα και απογευματινά, αλλά έκλεισε με το τρίπτυχο που ήλπιζα: «All Night», «Conjure dreams» και «Infinity», πανέμορφα μιξαρισμένα τραγούδια-ύμνους στην ηλεκτρονική μουσική. Το τριήμερο φεστιβάλ έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με την εμφάνιση που δικαίως περίμενα περισσότερο, αυτή της Anfisa Letyago.

Όσες φορές την έχω ακούσει, έχει παίξει κάπως διαφορετικά, οπότε με έτρωγε η περιέργεια. Από τα πρώτα της λεπτά στο stage, με το total black look της και τα γυαλιά ηλίου, τόνισε πως θα έπαιζε ένα no-joke set – όμοιό του δεν έχω ξανακούσει και διεκδικεί επάξια τον τίτλο ενός από τα καλύτερα που έχω βιώσει. Έπαιξε ένα πεντακάθαρο minimal set που το είχε δουλέψει σοβαρά, παντρεύοντας τρία και τέσσερα τραγούδια μαζί, το μπάσο ήταν υπόκωφο, «βρόμικο» και μιλούσε κατευθείαν στην ψυχή σου. To διάνθισε με νότες από trance στοιχεία και αιθέριες μελωδίες που έπαιζαν διακριτικά στο υπόβαθρο.

CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN
CHECK BEONIX FESTIVAL Facebook Twitter
Φωτ.: SE7EN

Απομόνωσε το μπάσο από το τραγούδι με το οποίο θα έκλεινε και με αυτό τον ήχο έδεσε όλο της το set. Αν μπορούσα να το παρομοιάσω με κάτι, θα έλεγα πως θύμισε πολύ Mendesidis & Ben Klock ως προς την ένταση και τον θυμό που είχε, μαζί με μια επιπλέον «πονηράδα» τύπου Pan Pot. Αποκορύφωμα, το συγκλονιστικό «Tunnel» του Unfinished Portraits με το οποίο έκλεισε. Οι ικανότητές της ως DJ νιώθω πως θα ντρόπιαζαν πολύ βαρύτερα ονόματα στον χώρο. Ο κόσμος δεν μπορούσε να σταματήσει να χειροκροτάει όταν τελείωσε και αυτή είναι η ωραιότερη ανάμνηση που έχω από το BEONIX 2025. Παρά τους ενδοιασμούς μου, αποδείχθηκε καλύτερο από ό,τι περίμενα. Το κόστος του 3-day pass, 125 ευρώ, είναι πολύ θελκτικό για κάποιον που είναι on a budget. Του χρόνου ελπίζω να έχει περισσότερα techno sets.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT