Πλάκα κάνεις! 

Πλάκα κάνεις!  Facebook Twitter
O Πάρις Ρούπος έγινε χθες, από το πουθενά σχεδόν, το πρόσωπο της ημέρας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0


ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ – Η ΣΑΤΙΡΑ,
 η πλάκα τέλος πάντων – πουλάει. Και η λεγόμενη «stand up» κωμωδία, που στους απέξω μοιάζει να αποτελείται από έναν ευρύ και ετερόκλητο θίασο κωμικών ερμηνευτών, YouTubers και influencers (τα όρια μπορεί να είναι θολά καμιά φορά), και να ακολουθείται από ένα ακόμα πιο ευρύ και ετερόκλητο κοινό, διαθέτει το αναμφισβήτητο ρεύμα της, ειδικά στους millennials. Γεγονός διόλου ευκαταφρόνητο, ειδικά για μια χώρα και για μια κουλτούρα δίχως βαθιά παράδοση στο είδος (εκτός φυσικά από εξέχουσες υβριδικές περιπτώσεις όπως ο Χάρρυ Κλυνν ή ο Τζίμης Πανούσης), το οποίο μοιάζει κάποιες φορές να «κλωτσάει» κατά την – αφιλτράριστη συχνά – μεταφορά του στο σύγχρονο ελληνικό ιδίωμα. 

Ένας κωμικός (ή «κωμικόσε» όπως αναφέρει για τον εαυτό του στη σελίδα του στο Facebook ο Πάρις Ρούπος που έγινε χθες, από το πουθενά σχεδόν, το πρόσωπο της ημέρας) τα λέει όπως τα βλέπει και όπως τα νιώθει και μπορεί να εμφανίζεται πιο εύκολα ως το παιδί της διπλανής πόρτας από έναν ηθοποιό ας πούμε. Και προσφέροντας κάτι από την «επί σκηνής» προσωπικότητά του σε ένα οποιοδήποτε προϊόν ή brand, το εξανθρωπίζει, το επικυρώνει, το κάνει πιο οικείο και πιο… φιλικό στη νεολαία. Και όσο πιο “edgy” θεωρείται ο κωμικός, τόσο το πιο «αυθεντικό» εμφανίζεται και το προϊόν. Τουλάχιστον αυτό είναι το σκεπτικό πίσω από τις προσλήψεις «stand up» κωμικών από διάφορες εταιρείες και οργανισμούς με αντάλλαγμα κάτι από την σκηνική τους αύρα, κάτι από την ψυχή τους. Ή από το πνεύμα τους, έστω. 

Κάποτε θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι ακριβώς συνιστά «ανθελληνικό» περιεχόμενο σε έναν τόπο όπου όσο θυμάμαι τη ζωή μου, από το πρωί ως το βράδυ ακούς δεξιά κι αριστερά ανθρώπους να λένε «δεν είμαστε χώρα» και «δεν είμαστε λαός» και «τι σκατοφάρα είμαστε» κλπ.

Για πολλούς και πολλές εκπροσώπους του είδους, τέτοιες συνεργασίες αποτελούν ένα βασικό αν όχι το κύριο μέσο βιοπορισμού. Κάτι που ίσχυε και στην περίπτωση του συμπαθούς γενικά 39χρονου Πάρη Ρούπου, ο οποίος πληροφορήθηκε χθες την απόφαση γνωστής εγχώριας αλυσίδας ταχυεστίασης στην οποία εργαζόταν προσφέροντας οπτικοακουστικό περιεχόμενο, να τον απολύσει κατόπιν συντονισμένης καμπάνιας εναντίον του από τον ακάματο Κωνσταντίνο Μπογδάνο και άλλους επιφανείς και μη ακροδεξιούς αγκιτάτορες, οι οποίοι καλούσαν το κοινό σε μποϊκοτάζ της εταιρείας. 

Πηγή του κακού ένα αποσπασματικό βίντεο από την εμφάνισή του, λίγες μέρες πριν, στο «Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ» όπου στο πλαίσιο μιας κωμικής «ρουτίνας» φαίνεται να ανακατεύει την ελληνική σημαία, τα βοθρολύματα, τους Ναζί, τον Μελιγαλά, τους ταγματασφαλίτες και τον Τσάρλι Κερκ. Το επίμαχο απόσπασμα υπέπεσε στην αντίληψη των ανωτέρω εθνοφρουρών και των χιλιάδων ακολούθων τους, και αμέσως τα σχόλια κάτω από το τελευταίο βίντεο της εταιρείας στο YouTube, όπου ο Πάρις Ρούπος εμφανίζεται στην «πρωινή» δουλειά του να προτείνει με τον τρόπο του «φιλέτο κοτόπουλο σχάρας με ψητά λαχανικά», πλημμύρισαν με τόνους κατακραυγής εναντίον του και εναντίον της εταιρείας, καθώς και με απειλές για μποϊκοτάζ. (Κάποτε θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι ακριβώς συνιστά «ανθελληνικό» περιεχόμενο σε έναν τόπο όπου όσο θυμάμαι τη ζωή μου, από το πρωί ως το βράδυ ακούς δεξιά κι αριστερά ανθρώπους να λένε «δεν είμαστε χώρα» και «δεν είμαστε λαός» και «τι σκατοφάρα είμαστε» κλπ).    

Προφανώς, η εταιρεία πανικοβλήθηκε από την συντονισμένη «κατακραυγή» και ανακοίνωσε τη λήξη της συνεργασίας της με τον κωμικό, από χθες όμως βρέθηκε να αντιμετωπίζει νέο κύμα κατακραυγής και νέων απειλών για μποϊκοτάζ της, από την «άλλη πλευρά» πλέον, που αντιλαμβάνεται – δικαίως εν μέρει – την απόλυσή του κωμικού ως ένα είδος πολιτικής δίωξης. Κάποιοι πάλι θυμήθηκαν την περίπτωση του εγχώριου «μάστερ του politically incorrect» Mikeius, ο οποίος έφαγε «cancel» πριν από μερικά χρόνια για τα μισαλλόδοξα κηρύγματά του. Το «cancel» βέβαια είναι πάντα κάτι πολύ σχετικό, ασχέτως αν το χρησιμοποιούμε συχνά για ξεκαθάρισμα λογαριασμών ή σα να πρόκειται για το τέλος του κόσμου. Ο Mikeius συνεχίζει κανονικά την καριέρα του και μάλιστα η περσινή περιοδεία του –ακριβώς μια δεκαετία μετά από την μνημειωδώς cringe εμφάνισή του στην τότε τηλεοπτική εκπομπή του Κωνσταντίνου Μπογδάνου– έφερε τον σαρκαστικά ασυμβίβαστο  τίτλο «#CancelMikeius» (η «ακύρωση» ως τίτλος τιμής). Η φετινή λεγόταν απλά «Incorrect»,  για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Απόλυση για αντιφασιστική σάτιρα»: Η ανακοίνωση του Πάρι Ρούπου μετά την απόλυση από την Pizza Fan

Ελλάδα / «Απόλυση για αντιφασιστική σάτιρα»: Η ανακοίνωση του Πάρι Ρούπου μετά την απόλυση από την Pizza Fan

Ο κωμικός αναφέρει ότι έχει ήδη κινηθεί νομικά κατά όσων υποκίνησαν την επίθεση μίσους εις βάρος του, ενώ ευχαρίστησε συναδέλφους και καλλιτέχνες για τη δημόσια στήριξή τους
LIFO NEWSROOM
Η Pizza Fan απέλυσε τον Πάρι Ρούπο επειδή το απαίτησε ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος

Ελλάδα / Η Pizza Fan απέλυσε τον Πάρι Ρούπο επειδή το απαίτησε ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος

Ορισμένα αστεία από πρόσφατη παράσταση του Πάρι Ρούπου χαρακτηρίστηκαν από τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο «ανθελληνικά», με τον ίδιο να προχωρά μάλιστα σε προσωπική επίθεση, αποκαλώντας τον κωμικό «ακροαριστερό σκουπίδι»
LIFO NEWSROOM
Στο πλευρό του Πάρι Ρούπου οι Έλληνες κωμικοί - Οι αναρτήσεις τους

Πολιτισμός / Στο πλευρό του Πάρι Ρούπου οι Έλληνες κωμικοί - Η νέα ανάρτηση της Pizza Fan μετά τις αντιδράσεις

Άλλοι με χιούμορ, άλλοι απορημένοι και άλλοι αναδημοσιεύοντας την ανακοίνωση του κωμικού, οι stand-up comedians έστειλαν το μήνυμά τους, απέναντι στην απόφαση για την απόλυση του Πάρι Ρούπου
LIFO NEWSROOM
Αντιδράσεις για την απόλυση του Πάρι Ρούπου – Ανακοίνωση από την Εργατική Ομάδα Stand-up Κωμικών & Improv ηθοποιών

Ελλάδα / Αντιδράσεις για την απόλυση του Πάρι Ρούπου – Ανακοίνωση από την Εργατική Ομάδα Stand-up Κωμικών & Improv ηθοποιών

Η Ομάδα χαρακτηρίζει την απόλυση «επικίνδυνο προηγούμενο» που, όπως υποστηρίζει, «νομιμοποιεί τον εργοδοτικό έλεγχο στις ζωές των εργαζομένων εκτός εργασίας»
LIFO NEWSROOM
Πάρις Ρούπος: «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Lifo Videos / «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Ο Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τη νέα του σόλο παράσταση «Κυριλέ» και μιλά στα βίντεο της LiFO για το χιούμορ και τα όριά του, το αν το stand up αποτελεί «αριστερή τέχνη» και το κατά πόσο μπορεί κανείς να βιοποριστεί από αυτό στην Ελλάδα σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναζί κανείς ή να μη ζει;: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Daily / «Ναζί κανείς ή να μη ζει;»: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Συμπαθούσα ή συνεργός; Το ντοκιμαντέρ «Riefenstahl» επαναφέρει για μια ακόμη φορά το ερώτημα που ακολουθούσε την «σκηνοθέτρια των Ναζί» μέχρι το τέλος της ζωής της σε ηλικία 101 ετών. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εθνικός πανωλεθρίαμβος

Daily / Εθνικός πανωλεθρίαμβος

Δύο απανωτές πανωλεθρίες – μία από την «σύζυγο» χθες και μία από την «επίσημη αγαπημένη» σήμερα – δύσκολα θα τις αντέξει ο ευάλωτος ψυχισμός του Έλληνα φιλάθλου, όπου τα συμπλέγματα κατωτερότητας βαδίζουν αγκαλιά με τις ψευδαισθήσεις μεγαλείου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Highest 2 Lowlest: Ο Σπάικ Λι μεταφέρει το πνεύμα του Κουροσάβα στη Νέα Υόρκη του σήμερα

Daily / Highest 2 Lowlest: Ο Σπάικ Λι φέρνει τον Κουροσάβα στη σημερινή Νέα Υόρκη

Η νέα ταινία του «μαέστρου» από το Μπρούκλιν, διαθέσιμη εδώ και λίγες μέρες στο Apple TV+, αποτελεί ένα συναρπαστικό ριμέικ του αστυνομικού θρίλερ «High and Low» του Ιάπωνα σκηνοθέτη, έξι δεκαετίες μετά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ