ΤΟ PLISSKËN FESTIVAL επιστρέφει πιο εκρηκτικό και χορευτικό από ποτέ στο καθιερωμένο του ραντεβού τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτέμβρη, στις 12 και 13 του μηνός, εγκαινιάζοντας το φετινό φθινόπωρο για τους φαν της χορευτικής και ηλεκτρονικής πρωτοποριακής μουσικής. Για δύο ημέρες ο βιομηχανικός χώρος της Πειραιώς 260 που συνήθως φιλοξενεί τις παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο μουσικό χωριό γεμάτο ενέργεια, εκπλήξεις, ατελείωτη μουσική και δύο stages, την Κεντρική Σκηνή και το Τunnel, καθένα με τη δική του ταυτότητα.
Πιο εξωστρεφής από ποτέ, έβαλε πρόσφατα τα πράγματα στην θέση τους σχετικά με τις πολιτικές του πεποιθήσεις και όσον αφορά την παρουσία του στις διαδηλώσεις υπέρ του Τραμπ που οδήγησαν στην εισβολή στο Καπιτώλιο το 2021 δίνει διευκρινίσεις σε μια ενδιαφέρουσα και αναλυτική συνέντευξη στο μουσικό περιοδικό «Stereogum».
Από έντονα ηλεκτρονικά beats και rave vibes μέχρι synth pop και σκοτεινές darkwave μελωδίες, το φεστιβάλ καλύπτει ένα φάσμα μουσικών ειδών που αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες και μελλοντικές τάσεις. Το πρόγραμμα θα ξεκινά μετά τις 7 το απόγευμα και θα διαρκεί μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Την πρώτη ημέρα στην Κεντρική Σκηνή θα εμφανιστούν οι Getdown Services, Confidence Man, King Krule και Jersey και στo Τunnel οι Paula Tape, John Talabot, Eris Drew & Octo Octa, Héctor Oaks. Τη δεύτερη ημέρα οι Selofan, John Maus, TOMM¥ €A$H και Brutalismus 3000 θα παίξουν στην Κεντρική Σκηνή, με τους Chloé Robinson, Toccororo, Daria Kolosova να εμφανίζονται στο Τunnel. Η αυλαία θα πέσει με την εμφάνιση της KI/KΙ.
Τι δεν πρέπει να χάσεις:
King Krule

Ένας από τους αγαπημένους τραγουδοποιούς του ελληνικού κοινού και από τους σημαντικότερους Βρετανούς μουσικούς επιστρέφει στην Αθήνα. Ο πολυτάλαντος Archy Ivan Marshall, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, ξεκίνησε να ηχογραφεί μουσική το 2010 με το ψευδώνυμο Zoo Kid. Την επόμενη χρονιά υιοθέτησε το ψευδώνυμο King Krule και ξεχώρισε κυρίως για την βαρύτονη φωνή του και τη δραματική ερμηνεία του. Έχει κυκλοφορήσει αρκετά EPs, ενώ το πρώτο του ολοκληρωμένο άλμπουμ, «6 feet beneath the moon», κυκλοφόρησε το 2013. Το δεύτερο άλμπουμ του, «A new place 2 drown», κυκλοφόρησε το 2015. Το τρίτο και τέταρτο άλμπουμ του, «The Ooz» και «Man alive!», κυκλοφόρησαν το 2017 και το 2020 αντίστοιχα, παίρνοντας διθυραμβικές κριτικές. Το πέμπτο και πιο πρόσφατο άλμπουμ του, «Space Heavy», κυκλοφόρησε το 2023. Η μουσική του είναι ένα κράμα punk jazz και post-punk με αναφορές στο hip hop, το trip hop και το darkwave, έχει έναν ήχο σκοτεινό και ποιητικό που ακροβατεί μεταξύ ωμότητας και τρυφερότητας.
Confidence Man

Οι Confidence Man είναι ένα από τα πιο καυτά electro pop σχήματα των τελευταίων ετών. Ξεπήδησαν από το Μπρισμπέιν της Αυστραλίας το 2016 και έχουν τέσσερα μέλη: την Janet Planet και τον Sugar Bones στα φωνητικά, τον Reggie Goodchild στα synths και τον Clarence McGuffie στα κρουστά. Μαζί δημιουργούν feel-good τραγούδια που σκοπό έχουν να σε κάνουν να χορεύεις χωρίς σταματημό και το κατάφεραν με άνεση από το πρώτο τους άλμπουμ που είχε τίτλο «Confident music for confident people» και κυκλοφόρησε το 2018, ενώ ακολούθησαν τα «Tilt» (2022) και «3AM (La La La)» το 2024. Ηλεκτρονική ποπ που δεν φοβάται να φλερτάρει με το κιτς, να προκαλεί και να μετατρέπει τις εμφανίσεις του σε μια ξέφρενη γιορτή, κάτι σαν τους Deee-Lite του 21ου αιώνα.
Brutalismus 3000

Οι Brutalismus 3000 (γνωστοί και ως B3000 ή B3K) είναι το εκρηκτικό ηλεκτρονικό ντουέτο από το Βερολίνο των Victoria Vassiliki Daldas και Theo Zeitner. Ο Ζeitner άρχισε να ασχολείται με τη μουσική το 2012, ενώ η Daldas έχει κλασική παιδεία με σπουδές στο πιάνο και τραγουδούσε στη σχολική χορωδία. Το ζευγάρι γνωρίστηκε στο Tinder το 2018 και μαζί ξεκίνησαν να ηχογραφούν μαζί μουσική το 2020. Η μουσική τους φημίζεται για τον ωμό, επιθετικό ήχο που αντλεί έμπνευση από gabber, hardcore, hardstyle και punk, ενώ δεν διστάζει να ενσωματώσει στοιχεία από electroclash και hyperpop, επηρεασμένη από θρυλικά σχήματα όπως οι Deutsch Amerikanische Freundschaft και η Blümchen. Οι στίχοι τους συχνά αγγίζουν πολιτικά θέματα, όπως στα τραγούδια «No sex with cops» και «Satan was a babyboomer».
John Maus

Δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις για τον John Maus. Έρχεται ξανά στην Αθήνα μετά από δυο αναπάντεχα sold out τον χειμώνα που μας πέρασε στο Temple και με νέο άλμπουμ στις αποσκευές του που έχει τίτλο «Later than you think» και θα κυκλοφορήσει στις 26 Σεπτεμβρίου. Έρχεται μετά από επτά χρόνια απουσίας και ένα άδικο cancelling. Πιο εξωστρεφής από ποτέ, έβαλε πρόσφατα τα πράγματα στην θέση τους σχετικά με τις πολιτικές του πεποιθήσεις –δεν ψήφισε ποτέ Τραμπ, μάλιστα τον χαρακτηρίζει ως Αντίχριστο σε ένα από τα καινούργια του τραγούδια– και όσον αφορά την παρουσία του στις διαδηλώσεις υπέρ του Τραμπ που οδήγησαν στην εισβολή στο Καπιτώλιο το 2021 δίνει διευκρινίσεις σε μια ενδιαφέρουσα και αναλυτική συνέντευξη στο μουσικό περιοδικό «Stereogum».
Eris Drew & Octo Octa

Μία από τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις του φετινού Plisskën, το ντουέτο των Eris Drew και Οcto Octa που εκφράζουν σκηνικά την τρανς ευφορία, την αγάπη, την ορατότητα και την αποδοχή μέσα από τη rave μουσική και μια σειρά από εκστατικές Β2Β εμφανίσεις. Η Eris συνάντησε την Octo Octa (Maya Bouldry-Morrison) το 2017 στο Σικάγο, όταν δούλευε ως hospitality runner και οδηγός για το Smartbar. Την παρέλαβε από το αεροδρόμιο και για ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο άκουγαν UK hardcore καθώς τη γύριζε στην πόλη. H σύνδεσή τους ήταν άμεση, καθώς μοιράζονταν την ίδια αγάπη για την dance μουσική και παρόμοιες εμπειρίες ως τρανς γυναίκες. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε η κοινή τους πορεία, μουσικά και προσωπικά, που σήμερα έχει διαμορφώσει μία από τις πιο δυνατές συνεργασίες στην παγκόσμια ηλεκτρονική σκηνή.
Héctor Oaks

Ο Héctor Oaks είναι ένα από τα πιο δυναμικά ονόματα της διεθνούς techno σκηνής, γνωστός για τα εκρηκτικά vinyl sets του και την αφοσίωσή του στη χορευτική μουσική. Γεννημένος στη Μαδρίτη, ξεκίνησε να χορεύει και να ανακαλύπτει τη rave από τα εφηβικά του χρόνια, ενώ σύντομα ανέπτυξε μοναδικές δεξιότητες DJ. Το 2013 μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου συμμετείχε σε μικρά πάρτι και μεγάλα κλαμπ, όπως το Tresor και το Berghain, παράλληλα με την εργασία του στη θρυλική δισκοθήκη Record Loft – έτσι εξερευνούσε κάθε γωνιά της ηλεκτρονικής σκηνής. Η καριέρα του απογειώθηκε στην Τιφλίδα με την κυκλοφορία του ντεμπούτου άλμπουμ του «As we were saying» (2018). Δημιούργησε τα δικά του labels, Oaks και KAOS, για να υποστηρίξει τη μουσική του αλλά και καινοτόμους παραγωγούς, με έμφαση σε techno, acid, EBM και πειραματικές μορφές dance music. Τα live του χαρακτηρίζονται από ταχύτητα, ακρίβεια και ένταση, ενώ η δουλειά του συνεχίζει να αποκτά παγκόσμια αναγνώριση με εμφανίσεις σε σημαντικά φεστιβάλ όπως τα Awakenings, Sonar, Monegros και Timewarp, καθώς και σε μεγάλες νυχτερινές σκηνές σε Νότια Αμερική, Ευρώπη και Ίμπιζα.
TOMM¥ €A$H

Ποιος θα το περίμενε ότι το «Espresso Macchiato» θα προσγειωνόταν στο Plisskën; Ο μοναδικός TOMM¥ €A$H είναι κάτι περισσότερο από ράπερ· είναι visual artist, performer και καλλιτέχνης που συνδυάζει τη μετα-σοβιετική αισθητική με παγκόσμια trends και χιούμορ. Με τα σουρεαλιστικά του βίντεο να προσελκύουν εκατομμύρια θεατές –όπως το «Little Molly» που μετρά πάνω από 16 εκατ. views στο YouTube– και πάνω από 1 εκατομμύριο ακολούθους στο Ιnstagram, η φήμη του εκτοξεύτηκε όταν έλαβε μέρος στη φετινή Eurovision και έγινε παγκόσμιο viral φαινόμενο. Από την αρχή της καριέρας του στην Εσθονία με το πρώτο του άλμπουμ, το «¥€$», η επιτυχία του φάνηκε ότι γρήγορα θα ξεπερνούσε τα σύνορα, ενώ οι συνεργασίες του με κορυφαίους καλλιτέχνες και brands –από Diplo, $uicideboy$, Riff Raff και Charlie XCX μέχρι τον Maison Margiela και την Adidas– αποδεικνύουν ότι είναι ένας πραγματικός σούπερ σταρ.
KI/KI

Από τα underground μπαρ της Αμβέρσας μέχρι τους ναούς της techno, η KI/KI βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας αναγέννησης της rave κουλτούρας. Με επιρροές από trance, acid και techno, η μουσική της δημιουργεί έναν μοναδικό κόσμο, ταχύ αλλά ονειρικό, φουτουριστικό αλλά νοσταλγικό, αυστηρό αλλά πάντα εκστατικό. Ξεκινώντας το 2018 ως resident DJ στο queer μπαρ Spielraum, η KI/KI έχει εξελιχθεί σε πυλώνα της διεθνούς χορευτικής σκηνής, ενώ έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της με τη σειρά «KI/KI invites» που επιμελείται και ανεβάζοντας τα views του Boiler Room. Σε κάθε εμφάνισή της βγάζει μια καταιγιστική ενέργεια που μένει αξέχαστη.