Ήταν τελικά καλύτερη η Ki/Ki από την Amelie Lens στο πάρτι του Σαββάτου;

Η trance δεν θα πεθάνει ποτέ Facebook Twitter
Η Ki/Ki καταφέρνει να δημιουργήσει και να λάμψει μέσα στα αμέτρητα κορεσμένα υποείδη ηλεκτρονικής μουσικής.
0

Η TRANCE ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΟΤΕ: Έτσι είπε η Claire Francis, γνωστή στο κοινό ως «Ki/Ki» στο «DJ Mag», όταν την έκανε εξώφυλλο πριν από λίγο καιρό, μόλις στα 28 της χρόνια. Με έδρα το Άμστερνταμ, Ολλανδή η ίδια και βγαλμένη από την ακμάζουσα queer σκηνή της πόλης, δεν άργησε να δημιουργήσει φανατικό κοινό που την ακολουθεί παντού. Η ανέλιξή της σε πρώτο όνομα είναι από τις πλέον αλματώδεις στην techno/ trance σκηνή τα τελευταία χρόνια και τα σετ της στο Boiler Room μετρούν ήδη εκατομμύρια προβολές.

Η εξέλιξή της συμπορεύεται με την επάνοδο της trance τα τελευταία χρόνια, που δυναμικά αναμειγνύεται με την πιο αυστηρή σε κανόνες και μελωδία techno. Πολλούς hardcore fans τους βρίσκει αντίθετους, όμως η αλήθεια είναι πως τα δύο είδη έχουν βοηθήσει το ένα το άλλο στην ανάπτυξη και διατήρησή τους, δημιουργώντας μάλιστα χώρο για να βρουν πολλοί νέοι καλλιτέχνες τη δική τους μείξη ανάμεσα στις δύο μουσικές.

Η Ki/Ki καταφέρνει να δημιουργήσει και να λάμψει μέσα στα αμέτρητα κορεσμένα υποείδη ηλεκτρονικής μουσικής και να συνδυάσει σε ιδανικές αναλογίες την trance, την techno και την acid, με ήχο άμεσα αναγνωρίσιμο, εκρηκτικό και μελωδικό. Το extended set της στο Άμστερνταμ τον Οκτώβρη στο ADE καθώς και η συνεργασία με το Awakenings έγιναν sold out με ρυθμό που θα ζήλευαν πολύ διασημότεροι καλλιτέχνες.

Η αλήθεια είναι πως η Ki/Ki φαίνεται να έχει αστέρι, ταλέντο που σπάνια συναντάς στη μουσική, τόσο ως παραγωγός όσο και στην πράξη, ως DJ.

Το Σάββατο η Ki/Ki βγαίνει στις δυο και κόβει σε όλους την ανάσα από τα πρώτα λεπτά. Εξαιρετικά γρήγορη, προτιμά να παίζει στο άνω άκρο, στα 145bpm. Το σετ είναι fun, χαρούμενο, γεμάτο ενέργεια και ρυθμό. Συνδέεται με τον κόσμο σε δευτερόλεπτα και το μεγάλο stage μοιάζει σαν μικρό ιδιωτικό πάρτι σε club. Χαμογελά πονηρά κάθε φορά που ξέρει ότι θα παίξει ένα banger τραγούδι που θα σε στείλει. Το «5 mins of acid» έχει γίνει ήδη σύγχρονος ύμνος της ηλεκτρονικής μουσικής και το κοινό τα χάνει με το εικονικό ρεμίξ «don't you want me» του Felix, με το οποίο και έκλεισε. Το δίωρο σετ περνά χωρίς καν να το καταλάβεις και το κοινό την αποθεώνει.

Ένας φίλος μού λέει πως ενώ βρίσκεται μπροστά στο booth, και καθώς σχηματίζει με τα χέρια του μια καρδιά απευθυνόμενος στην Ki/Ki, εκείνη, παρά την πυρετώδη προετοιμασία της, βρίσκει μερικά δευτερόλεπτα για να τον χαιρετήσει και να τον ευχαριστήσει. Η ίδια αναδημοσιεύει στόρι (μάλλον έκπληκτη) που λέει «Τι συμβαίνει; Τι βάιμπ! Το καλύτερο πάρτι της χρονιάς;». Η αλήθεια είναι πως η Ki/Ki φαίνεται να έχει αστέρι, ταλέντο που σπάνια συναντάς στη μουσική, τόσο ως παραγωγός όσο και στην πράξη, ως DJ.

Παρά τα ευτράπελα και την αλλαγή του χώρου διεξαγωγής την τελευταία στιγμή, που πολλούς ξένισε, σε μια περιοχή που τη λες το λιγότερο άβολη, εν τέλει αποζημιωθήκαμε όντως, με πολύ προσεγμένα visuals, καλό ήχο και εξαερισμό.

Νομίζω ότι είναι σαφές πως η Ki/Ki, ακόμη και για όσους δεν την ήξεραν, ήταν η πρωταγωνίστρια της βραδιάς, πάρα την πολυαναμενομένη επιστροφή της Amelie Lens στην Αθήνα σχεδόν δύο χρόνια μετά την τελευταία φορά στο Exhale το 2023. Η Amelie έχει καταφέρει σχεδόν τα πάντα στον χώρο αυτό, έχει παίξει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ αμέτρητες φορές, έχει συνεργαστεί και ρεμιξάρει μερικούς από τους καλύτερους DJ κι έχει χτίσει την αυτοκρατορία του Exhale, του label της, που είναι και ένα από τα πιο επιτυχημένα hard techno πάρτι παγκοσμίως.

Αν και το Σάββατο ξεκίνησε δυναμικά και με προσεγμένο track list με πολλά ακυκλοφόρητα κομμάτια, το σετ της δεν είχε ιδιαίτερο χρώμα και χαρακτήρα και φάνηκε φλύαρο, ιδίως προς το τέλος. Δεν μπορώ να πιστέψω φυσικά ότι μια εκ των κορυφαίων techno DJ παγκοσμίως δεν ξέρει τι θέλει ο κόσμος, αλλά ίσως το γεγονός πως έχει φτάσει τόσο ψηλά αφαιρεί λίγο από το κίνητρο. Δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που μεγάλα ονόματα παίζουν πολύ πιο μέτρια εδώ σε σχέση με τη βόρεια Ευρώπη, που είναι πιο εκπαιδευμένη ακουστικά σε πιο σκληρά σετ.

Βέβαια, για να είμαι δίκαιος, η ίδια φάνηκε να το χάρηκε φουλ, έπαιξε μισή ώρα παραπάνω από την προκαθορισμένη, αλλά μάλλον και η ίδια κατάλαβε πως δεν ήταν η headliner της βραδιάς. Πολύ γλυκιά ήταν η κίνησή της να παίξει στο τέλος και να ανεβάσει στο Exhale το «Ι’m a mess» των Ate & Salin που θα έκλειναν τη βραδιά, μια και η στήριξη μιας τόσο μεγάλης DJ σε local artists είναι πάντα πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέλιξή τους – να θυμίσουμε και τις τόσες φορές που ο Ben Klock έχει στηρίξει κομμάτια του πάντα πολύ καλού Cirkle που ανοίγει τις βραδιές του Velocity.

Το πάρτι του Σαββάτου είναι μια σπάνια και σαφής απόδειξη πως ανεξαρτήτως μουσικών προτιμήσεων, ένα σετ ζωντανό, ευχάριστο, γρήγορο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα καταφέρνει να ξεσηκώνει και να ικανοποιεί σχεδόν τους πάντες. Πόσο μάλλον όταν συνοδεύεται και από καλή οργάνωση. Εκτιμώ πως θα ξαναδούμε την Ki/Ki στην Αθήνα πολύ σύντομα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ