Ο τουρισμός σκοτώνει τον έρωτα

Ο τουρισμός σκοτώνει τον έρωτα Facebook Twitter
Η μαγεία και η καύλα της άδειας Αθήνας τον Αύγουστο είναι πια σαν μουσειακό είδος που βλέπεις στις κινηματογραφικές ταινίες των ’90s και των ’00s. Εικονογράφηση: Κώστας Στανέλλος/LIFO
0



ΕΙΧΕ ΛΥΣΣΑΞΕΙ
ο Μιχαλάκης να πάμε στην Kylie. «Τα έκλεισα τα εισιτήρια!» μου έστειλε στο Ιnsta μήνες πριν.

«Μετανάστης από τη Δράμα» για τις Βρυξέλλες και «τουρίστας από τις Βρυξέλλες» για την Αθήνα. Λογικό να ενθουσιαστεί, αλλά έφτασε στο σημείο να θέλει να παραγγείλει και μπλουζάκια «Can’t get you out of my head».¹

Ευτυχώς, δεν ήταν διαθέσιμα τα νούμερα και τα χρώματα που θέλαμε και τα γλιτώσαμε τα μπερντέ. Με το που φτάσαμε στην πλατεία Νερού, στην Καλλιθέα, την παλιά μας αγαπημένη γειτονιά, έτρεξα στο μπαρ για ποτά.

Λίγο η αλμύρα της θάλασσας, λίγο ο καύσωνας, αφυδατώθηκα!

Όσο περιμέναμε τα ποτά, του λέω με δραματικό ύφος και ανεμιστηράκι στο φουλ: «Μου έστειλε ο Κροκόδειλος. Τον Αύγουστο θα έρθει στην Αθήνα και θέλει να βρεθούμε».

Φοβάμαι ότι αν λείψω οι τουρίστες θα κάνουν κατάληψη στο δυάρι που νοικιάζω και όταν επιστρέψω θα τους βρω να κάνουν ηλιοθεραπεία στο μπαλκόνι μου, τρώγοντας σάντουιτς με αβοκάντο.

«Αυτό το κομμάτι μού θυμίζει μπιτσόμπαρο και κοκτέιλ» μου απάντησε με ένα τζιν τόνικ στο χέρι κι ένα τσιγάρο στο άλλο, όσο με τον ξάδελφό του τον Νίκο λικνίζονταν σε ρυθμούς «On a night like this».²

Κανείς τους δεν είχε όρεξη να ακούσει τα γκομενικά μου δράματα. Σαν καλή δασκάλα, λοιπόν, στα όρθια και στα γρήγορα τους αφηγήθηκα το μαναφούκι³ που «σφράγισε» τους millennials του Γκαζιού και όχι μόνο. Τότε που η Kylie από είδωλο ξέπεσε σε persona non grata στο καλιαρντιστάν γιατί οι φήμες έλεγαν ότι το «On a night like this» το είχε ηχογραφήσει πρώτη η Άννα Βίσση. Το συμπεριέλαβε στο άλμπουμ «Everything I am»,⁴ αλλά της το τζούρνεψε το crew της Kylie και το κυκλοφόρησε πρώτη! Allegedly! Θυμάμαι τις φιλενάδες μου τις βισσικιές να απαγορεύουν το ρεπερτόριο της Kylie. Τα χρόνια πέρασαν, το beef «έσβησε» και το κάρμα έκανε τη δουλειά του.

Στον δρόμο της επιστροφής η συζήτηση περιλάμβανε τα μεγάλα καλλιτεχνικά events του καλοκαιριού, ή όσα απέμειναν: το ότι η Kylie ξεπέταξε το «Where the wild roses grow»⁵, το δεύτερο ανέβασμα της «Ορέστειας» στην Επίδαυρο. Α, και το διήμερο στο Καλλιμάρμαρο! 

Όμως, άλλο ήταν το πιο καυτό θέμα για τον Νίκο και τον Μιχαλάκη, οι διακοπές και τα έξοδά τους. Τόσα για να μείνεις, τόσα για να πας, τόσα για να φας, τόσα για να γυρίσεις. Όλα αυτά στην Ανάφη!

Μια τόσο πληκτική συζήτηση για μένα που ανήκω στην μειονότητα η οποία δεν φεύγει από την Αθήνα τον Αύγουστο. Πιο συγκεκριμένα, ούτε τον Αύγουστο. Όσο για την Ανάφη, ούτε να μου το δούνε!

Δεν βρίσκω κανέναν λόγο να φύγω από την Αθήνα, εκτός αν πρόκειται για δουλειά ή για να επισκεφτώ κάποιο αγαπημένο πρόσωπο. Έχω και τη Σουσού που δεν θέλω να την αφήσω μόνη. Φοβάμαι ότι αν λείψω οι τουρίστες θα κάνουν κατάληψη στο δυάρι που νοικιάζω και όταν επιστρέψω θα τους βρω να κάνουν ηλιοθεραπεία στο μπαλκόνι μου, τρώγοντας σάντουιτς με αβοκάντο. Ευτυχώς που θα έρθει ο Κροκόδειλος. Θα είναι το άλλοθί μου για φέτος, ο προσωπικός μου «τουρίστας».

Όταν θα με ρωτάνε γιατί δεν πήγα διακοπές, θα μπορώ να πω: «Είχα ραντεβού με τον έρωτα στην Πατησίων».

Τα τελευταία καλοκαίρια δεν αδειάζει η Αθήνα και αν αδειάζει από λόκαλς γεμίζει τόσο από τουρίστες που είναι σαν να είμαι εγώ η «ξένη»· στα βαγόνια του μετρό, στο τρόλεϊ 5 (Τζιτζιφιές - Πλ. Συντάγματος - Λαμπρινή), στο σούπερ μάρκετ.

Η μαγεία και η καύλα της άδειας Αθήνας τον Αύγουστο είναι πια σαν μουσειακό είδος που βλέπεις στις κινηματογραφικές ταινίες των ’90s και των ’00s.

Η ζέστη είναι αποκρουστική για οποιαδήποτε outdoors δραστηριότητα.

Αθηναϊκός ρομαντισμός με 40 βαθμούς Κελσίου γίνεται; Δεν γίνεται. Γι’ αυτό ακύρωσα όλα τα dates του Ιουλίου.

Η ερωτική μου ζωή συντονίζεται πια με την έναρξη και τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους. Οι παλιοί φίλοι μου και οι παλιοί μου έρωτες επισκέπτονται την Αθήνα ως τουρίστες. Κι εγώ κάθε χρόνο περιμένω τον Σεπτέμβριο· τότε ανοίγουν τα σχολεία και τότε σβήνουν οι φωτιές. Γιατί σαν καλή δασκάλα ξέρω ότι τον Αύγουστο γίνονται τα μεγαλύτερα εγκλήματα και στον έρωτα και στον τουρισμό. Confide in me!6

1. Στίχοι: Jeff Lynne 
2. Στίχοι: Brian Rawling, Graham Stack, Mark Taylor & Steve Torch
3.
https://mikropragmata.lifo.gr/wtf/i-agnosti-istoria-tis-kontras-tis-kylie-minogue-me-tin-anna-vissi-to-makrino-2001/
4. Στίχοι: Νίκος Καρβέλας, Paul Barry 
5. Στίχοι: Nick Cave
6. Στίχοι: Steve Anderson, Dave Seaman, Owain Barton

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ