Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Tο ενδιαφέρον αυτών των σχηματισμών δεν βασίζεται στις αλλόκοτες τελικές μορφές τους αλλά στη διαδικασία δημιουργίας τους, σαν μηχανές που χτίστηκαν από την οικειότητα και που επισκευάστηκαν και ανακαλύφθηκαν σε πραγματικό χρόνο.

Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία

0

Στη Β’ Λυκείου, ο καλύτερός μου φίλος έχωσε ένα κερί στον πισινό του. Γελάσαμε τότε, αλλά δεν ξαναμιλήσαμε ποτέ γι' αυτό – αυτη ακραία κίνηση ήταν μέρος των σεξουαλικών πειραματισμών της εφηβείας.

Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group φημίζεται για παρόμοιους πειραματισμούς: τα γυμνά ανθρώπινα συμπλέγματα κυριαρχούν στις διαφημιστικές τους εικόνες – κακοφωτισμένες φωτογραφίες με λέιζερ τοποθετημένα σε παράδοξα μέρη κυκλοφορούν στο Reddit προκαλώντας σύγχυση.

Στο ιαπωνικό σκέλος της περιοδείας «Dance Together Alone» της κολεκτίβας, τέτοιες «διεισδυτικές» στιγμές θεάματος είναι μέρος ενός ευρύτερου πειραματικού project. Εδώ οι χορευτές παίζουν με την ένταση μεταξύ αχαλίνωτης οικειότητας και εκατατικής παραφοράς. 

Η δεύτερη από τις δύο παραστάσεις στο Τόκιο πραγματοποιήθηκε στο BUoY, μια πρώην πίστα μπόουλινγκ και χαμάμ, που μετατράπηκε σε κέντρο τέχνης στην Kita-Senju. Η performance κατέλαβε όλο το τσιμεντένιο υπόγειο και κράτησε πάνω από δύο ώρες.

Οι χορευτές τραβούσαν και έσπρωχναν ο ένας τον άλλον, βουβοί, σαν αγουροξυπνημένα μωρά. Ακολούθησε μια παράσταση στην οποία οι ερμηνευτές πάλευαν και φιλιόντουσαν σαν να μην αισθάνονταν ο ένας την παρουσία του άλλου. 

Η παράσταση είχε ήδη ξεκινήσει όταν το κοινό μπήκε στην αίθουσα, ενώ το παιχνίδι με τα κεριά είχε ξεκινήσει πίσω από κλειστές πόρτες. Κεριά που έλιωναν στα γόνατα και τις πλάτες των ερμηνευτών φώτιζαν τον δρόμο προς τον χώρο. Οι χορευτές τραβούσαν και έσπρωχναν ο ένας τον άλλον, βουβοί, σαν αγουροξυπνημένα μωρά. Ακολούθησε μια παράσταση στην οποία οι ερμηνευτές πάλευαν και φιλιόντουσαν σαν να μην αισθάνονταν ο ένας την παρουσία του άλλου. Τα βλέμματά τους σπάνια συναντιόντουσαν.

Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Φωτ.: Young Boy Dancing Group
Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Φωτ.: Young Boy Dancing Group

Κάθε φάση της παράστασης ήταν ένα πείραμα όπου νέοι ανθρώπινοι σχηματισμοί κατέκλυζαν το δωμάτιο. Σε μία από αυτές, ένας χορευτής έβαλε τα δάχτυλά του στις κωλοτρυπίδες δύο άλλων και τους μετέτρεψε σε  μαριονέτες.

Σε ένα σημείο, οι χορευτές επιστράτευσαν τους θεατές για να τους βοηθήσουν να σηκώσουν έναν ερμηνευτή, τσιμπώντας και τραβώντας το δέρμα του. Αυτά τα έντονα 100 λεπτά κορυφώθηκαν με ένα κουβάρι από χορευτές που καθοδηγούνταν από ένα τεράστιο ραβδί βουτηγμένο σε λιπαντικό.

Το θέαμα ασφαλώς κατάγεται απο τις απελευθερωτικές περφόμανς καλλιτεχνικών κοινοβίων όπως το Living Theatre. Η ιαπωνική του ταυτότητα το καθιστά όμως απλώς πρωτοφανές.

Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Φωτ.: Young Boy Dancing Group
Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Φωτ.: Young Boy Dancing Group
Μια χούφτα σάρκα: Η κολεκτίβα Young Boy Dancing Group χτυπά την Ιαπωνία Facebook Twitter
Φωτ.: Young Boy Dancing Group

Με στοιχεία από Frieze

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ