Νέα εποχή στην Google: Τι είναι το AI Overview που εφαρμόζεται και στην Ελλάδα;

Νέα εποχή στην Google: Τι είναι το AI Overview που εφαρμόζεται και στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Το AI Overview που η Google εφαρμόζει πλέον και στην Ελλάδα, αλλάζει τις αναζητήσεις / Φωτογραφία: Getty Images
0

Νέα εποχή στις αναζητήσεις της Google φέρνει το AI Overview που εφαρμόζεται και στην Ελλάδα.

Το AI Overview, όπως εξηγεί η ίδια Google, είναι μια δυνατότητα της αναζήτησης της Google που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη. Μέσω τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργεί συνοπτικές περιλήψεις σε απαντήσεις στις ερωτήσεις αναζήτησης που θέτουν οι χρήστες. 

Στο εξής, αυτές οι συνοπτικές περιλήψεις εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, πριν από τα παραδοσιακά οργανικά αποτελέσματα, που ακολουθούν. Εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων σε «θέση μηδέν» και μερικές φορές μπορεί να ακολουθούνται από ένα καρουζέλ διαφημίσεων επισκόπησης AI, όταν το ερώτημα έχει εμπορικό σκοπό.

Αρχικά ονομαζόταν "Search Generative Experience" (SGE), και παρουσιάστηκαν ως δυνατότητα beta κατά τη διάρκεια του συνεδρίου I/O 2023 της Google. Μέχρι τον Μάιο του 2024, έγιναν ενεργό χαρακτηριστικό στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των ΗΠΑ με την τρέχουσα ονομασία τους, «Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης» - ή αλλιώς,  AI Overview. 

Με το AI Overview, η Google αλλάζει την αναζήτηση με Gemini για να αντιμετωπίσει τα AI chatbots.

Google AI Overview: Ποια είναι τα κύρια στοιχεία

Γεννητική επισκόπηση Google: Μια σύντομη απάντηση που δημιουργείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη της Google. Αυτή η σύνοψη συχνά αποκρύπτεται μέχρι οι χρήστες να κάνουν κλικ για να την αναπτύξουν.

Βασικά σημεία: Μια λίστα με κύριες ιδέες, καθεμία από τις οποίες συνδέεται με έναν ιστότοπο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη προσθέτει αυτούς τους συνδέσμους μετά τη δημιουργία του κειμένου.

Εκτεταμένη απάντηση Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια πλήρης, λεπτομερής απάντηση που οι χρήστες μπορούν να δουν κάνοντας κλικ στην επιλογή «Εμφάνιση περισσότερων».

Συνδεδεμένη επισκόπηση: Μια λίστα με συνδεδεμένους ιστότοπους που σχετίζονται με την απάντηση. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στην επιλογή «εμφάνιση όλων» για να δουν περισσότερες πηγές, συνήθως λαμβάνονται από τα 12 κορυφαία οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Πώς λειτουργεί το Google AI Overview;

To AI Overview της Google μπορεί να φαίνονται παρόμοιες με γνωστά στοιχεία SERP, όπως τα featured snippets, καθώς και τα δύο παρέχουν άμεσες απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών εντός του SERP και βασίζονται σε περιεχόμενο από ιστότοπους κατάταξης. Ωστόσο, η τεχνολογία πίσω από το AI Overview το διαφοροποιεί.

Ενώ τα featured snippets εξάγουν και εμφανίζουν το ακριβές κείμενο από μια ιστοσελίδα που αναφέρεται ως πηγή, το AI Overview χρησιμοποιεί γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να δημιουργήσει εις βάθος περιλήψεις που αποσκοπούν στην πλήρη ικανοποίηση της ερώτησης του καταναλωτή.

Το κείμενο από το AI Overview δημιουργείται χρησιμοποιώντας τις γνώσεις της Google για ένα θέμα με βάση το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο Gemini (LLM). Οι απαντήσεις συχνά εκτείνονται σε πολλές παραγράφους και ενδέχεται να απαιτούν από τους χρήστες να κάνουν κλικ για να αναπτύξουν το πλήρες περιεχόμενο.

Επειδή οι πληροφορίες εντός ενός LLM περιορίζονται στο χρονικό πλαίσιο εκπαίδευσής του και δεν μπορούν να εντοπίσουν τη γνώση σε μια συγκεκριμένη, συνδεδεμένη πηγή, η Google συνδυάζει τις περιλήψεις που δημιουργούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη με μια λίστα συνδεδεμένων πηγών ιστότοπων που ταιριάζουν καλύτερα με το περιεχόμενο της γενετικής απάντησης. Οι ιστότοποι που αναφέρονται το AI Overview προέρχονται από διαφορετική πηγή δεδομένων: τον οργανικό δείκτη αναζήτησης της Google, δηλαδή τον κατάλογο των ιστότοπων.

Γιατί είναι σημαντικό το AI Overview της Google;

To AI Overview της Google εμφανίζεται στην κορυφή του SERP, πάνω από κάθε άλλη λειτουργία - συμπεριλαμβανομένων των Google Ads και των οργανικών κατατάξεων. Όταν εμφανίζεται, είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο χρήστης μετά την αναζήτηση και καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του οπτικού χώρου στο πάνω μέρος της σελίδας. 

Αυτό απαιτεί από τους καταναλωτές να κάνουν κύλιση όλο και πιο κάτω για να βρουν οργανικά αποτελέσματα. Επιπλέον, επειδή κάνει τόσο καλή δουλειά στο να απαντά στην ανάγκη του καταναλωτή απευθείας στο SERP στην Google, ενδέχεται να μην υπάρχει λόγος για έναν καταναλωτή να κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο ιστότοπου, καθώς θα μπορούσε να λάβει όλες τις πληροφορίες που θέλει από το AI Overview.

 
Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM