Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Σύνθεση, Ιανουάριος 1936, λάδι σε καμβά, 105.3 x 161.5 εκ., Μουσείο Solomon R. Guggenheim, Νέα Υόρκη, Συλλογή Solomon R. Guggenheim, δωρεά. Φωτ.: Adagp/Jeanne Bucher Jaeger, Paris, by SIAE 2024
0

Μια σημαντική έκθεση της Πορτογαλίδας αφηρημένης ζωγράφου Μαρία Ελένα Βιέιρα ντα Σίλβα (Maria Helena Vieira da Silva, 1908-1992) εγκαινιάζεται τον Απρίλιο στο μουσείο που στεγάζει τη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, πριν ταξιδέψει στο Μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο το φθινόπωρο.

Η Βιέιρα ντα Σίλβα θεωρείται εθνικός θησαυρός στην Πορτογαλία και είναι πολύ γνωστή και στη Γαλλία – μια αναδρομική έκθεσή της ταξίδεψε το 2022 στη Μασσαλία και την Ντιζόν. Παρ’ όλα αυτά, η φήμη της καλλιτέχνιδας μετά τον θάνατό της δεν είναι αυτή που της αναλογεί. Η επιμελήτρια της έκθεσης στο Guggenheim της Βενετίας, Flavia Frigeri, υποστηρίζει πως έφτασε η στιγμή «να συναντήσει το μεγάλο κοινό, αφού τα θέματα που εξερευνά στα έργα της σχετίζονται με το σήμερα».

Η έκθεση τιτλοφορείται «Maria Helena Vieira da Silva: Anatomy of Space» και περιλαμβάνει περίπου 70 έργα από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο, τα οποία παρουσιάζουν χρονολογικά τη διαρκώς εξελισσόμενη εικαστική γλώσσα της. Θεωρήθηκε ηγετικό μέλος του ευρωπαϊκού κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, γνωστού ως Art Informel (Άμορφη Τέχνη). Τα έργα της απεικονίζουν περίπλοκους εσωτερικούς χώρους, χρησιμοποιώντας γραμμές που εξερευνούν τον χώρο και την προοπτική. 

Οι πίνακες της Ντα Σίλβα μοιάζουν συχνά με λαβυρίνθους, με πόλεις που φαίνονται από ψηλά ή ακόμα και με ράφια βιβλιοθηκών, σχηματίζοντας μια αλληγορία σε μια ατέρμονη αναζήτηση για τη γνώση ή το απόλυτο.

Οι μεσαιωνικές τοιχογραφίες, ο κυβισμός και ο φουτουρισμός επηρέασαν το έργο της, ενώ οι αναζητήσεις της όσον αφορά την κίνηση στον χώρο στα «Le Jeu de cartes» (1937) και «Figure de ballet» (1948) την οδήγησαν σε πραγματικά και φανταστικά αστικά τοπία. Η έκθεση θα αναδείξει την επιρροή που άσκησαν στο έργο της τα φοιτητικά της χρόνια στο Παρίσι και η τραυματική εξορία με τον σύζυγό της, τον Ούγγρο καλλιτέχνη Árpád Szenes, στο Ρίο ντε Τζανέιρο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Οι μεσαιωνικές τοιχογραφίες, ο κυβισμός και ο φουτουρισμός επηρέασαν το έργο της Ντα Σίλβα. Φωτ.: Yousuf Karsh

Η Βιέιρα ντα Σίλβα γεννήθηκε στη Λισαβόνα. Σε νεαρή ηλικία ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, επειδή ο πλούσιος πατέρας της ήταν διπλωμάτης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήρθε σε επαφή με διάφορες πρωτοποριακές ομάδες, όπως οι Ιταλοί φουτουριστές και τα ρωσικά μπαλέτα του Σεργκέι Ντιαγκίλεφ.

Σε ηλικία έντεκα ετών, άρχισε να σπουδάζει συστηματικά σχέδιο και ζωγραφική στην Academia de Belas-Artes στη Λισαβόνα. Στα εφηβικά της χρόνια, σπούδασε ζωγραφική με την Emília dos Santos Braga στη Λισαβόνα και τον Fernand Léger, γλυπτική με τον Antoine Bourdelle και χαρακτική με τον Stanley William Hayter.

Το 1928, σε ηλικία 20 ετών, έφυγε από τη Λισαβόνα για να σπουδάσει γλυπτική στο Παρίσι. Γράφτηκε για μερικούς μήνες στην Académie Scandinave στο Παρίσι για να σπουδάσει γλυπτική με δάσκαλο τον Charles Despiau, και αργότερα εστίασε στη ζωγραφική, σπουδάζοντας κοντά στους Charles Dufresne, Henry de Waroquier και Othon Friesz.

Μέχρι το 1930 εξέθετε έργα ζωγραφικής στο Παρίσι. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον Ούγγρο ζωγράφο Árpád Szenes. Με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το 1939, μετακόμισε από τη Γαλλία στην Πορτογαλία. Την επόμενη χρονιά, έφυγε για το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, όπου απέκτησε φήμη ως καλλιτέχνιδα για τις πυκνές και περίπλοκες συνθέσεις της. Μετά τον πόλεμο, έζησε και εργάστηκε στο Παρίσι για το υπόλοιπο της ζωής της. Δεν επέστρεψε ποτέ στην Πορτογαλία. Πήρε τη γαλλική υπηκοότητα το 1956 και το 1966 υπήρξε η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με το Grand Prix National des Arts της γαλλικής κυβέρνησης, ενώ ονομάστηκε Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής το 1979.

Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Φιγούρα μπαλέτου (Ballet Figure), 1948, λάδι και γραφίτης σε καμβά, 27x46 εκ., Jeanne Bucher Jaeger Γκαλερί, Παρίσι – Λισαβόνα. Φωτ.: Jean-Louis Losi/ Adagp/Jeanne Bucher Jaeger, Paris, by SIAE 2024
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Tο 1930 εξέθετε έργα ζωγραφικής στο Παρίσι και παντρεύτηκε τον Ούγγρο ζωγράφο Árpád Szenes.

Αρχικά στο έργο της παρουσίαζε ένα διακοσμητικό στυλ με αφηρημένα μοτίβα. Της άρεσε να παίζει με την ιδέα του χώρου και να δημιουργεί οφθαλμαπάτες, τοποθετώντας τη ζωγραφική της σε ουδέτερο φόντο, με κηλίδες χρώματος που δίνουν μια αίσθηση βάθους. Στη δεκαετία του 1930 άρχισε να παράγει τα χαρακτηριστικά της έργα, τα οποία ήταν επικαλυμμένα με μια περίπλοκη διάταξη μικρών ορθογωνίων.

Το 1943, το έργο της παρουσιάστηκε στην έκθεση της Peggy Guggenheim «Exhibition by 31 Women», στην γκαλερί «Art of This Century» στη Νέα Υόρκη. Καθώς εξελισσόταν ως καλλιτέχνιδα, επικεντρώθηκε περισσότερο στον χειρισμό του χώρου, χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα τεχνικών.

Χρησιμοποίησε λεπτομερή μοτίβα για να δημιουργήσει επινοημένες αρχιτεκτονικές φόρμες και εργάστηκε με περίπλοκες γραμμές, φωτεινά σημεία και επιφάνειες με σχέδια.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ήταν διεθνώς γνωστή για τις πυκνές και περίπλοκες συνθέσεις της, που ήταν επηρεασμένες από την τέχνη του Πολ Σεζάν, και τις κατακερματισμένες φόρμες, τις ασάφειες και την περιορισμένη παλέτα του κυβισμού και της αφηρημένης τέχνης. Θεωρείται μια από τις σημαντικότερες μεταπολεμικές αφηρημένες καλλιτέχνιδες, αν και δεν είναι αμιγώς αφηρημένη ζωγράφος. Το έργο της σχετίζεται με το γαλλικό Tachisme (το γαλλικό στυλ αφηρημένης ζωγραφικής, δημοφιλές στις δεκαετίες του 1940 και του 1950), τον αμερικανικό αφηρημένο εξπρεσιονισμό και τον σουρεαλισμό.

Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Η ιστορία της είναι η πλήρης αντιστροφή των συνηθισμένων ιστοριών που ακούμε για γυναίκες καλλιτέχνιδες δίπλα σε άντρες καλλιτέχνες. Φωτ.: Denise Colomb/ RMN-Grand Palais

Οι πίνακές της μοιάζουν συχνά με λαβυρίνθους, με πόλεις που φαίνονται από ψηλά ή ακόμα και με ράφια βιβλιοθηκών, σχηματίζοντας μια αλληγορία σε μια ατέρμονη αναζήτηση για τη γνώση ή το απόλυτο. Επίσης, έχει δημιουργήσει πολλά χαρακτικά, σχέδια για ταπισερί, κεραμικές διακοσμήσεις και βιτρό. Στην τέχνη της υπάρχει ένα σημείο όπου η αφαίρεση συναντά την παραστατικότητα, με μια ένταση που πηγάζει από μια έλξη μεταξύ του χώρου και του σώματος. Η Βιέιρα ντα Σίλβα είχε επενδύσει πολύ στην αναπαράσταση της φιγούρας.

Δεν μπορούμε να παραλείψουμε από την ταραχώδη βιογραφία της τη διά βίου σχέση της με τον Szenes, του οποίου η λιγότερο επιτυχημένη καριέρα ποτέ δεν επισκίασε τη δική της. Η ιστορία της είναι η πλήρης αντιστροφή των συνηθισμένων ιστοριών που ακούμε για γυναίκες καλλιτέχνιδες δίπλα σε άντρες καλλιτέχνες.

Βασικό συστατικό της επιτυχίας της ήταν η έγκαιρη αναγνώριση τόσο από την Peggy Guggenheim όσο και από τη Hilla Rebay, η οποία το 1937 αγόρασε το «Composition» (1936) για λογαριασμό του Solomon R. Guggenheim.

Η έκθεσή της Βιέιρα ντα Σίλβα στο Guggenheim συμπίπτει με την Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας και είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για τον επισκέπτη να στοχαστεί τι σημαίνει να βιώνεις την πόλη τόσο ως χώρο που σε φιλοξενεί όσο και ως διανοητική προβολή των πολλών διαδρομών που μπορείς να ακολουθήσεις.

Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
La Scala ou Les Yeux (1937), λάδι σε καμβά, 23.6x36.2 ίντσες. Φωτ.: Jeanne Bucher Jaeger Γκαλερί, Παρίσι – Λισαβόνα
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Ville tentaculaire (1954), λάδι σε καμβά, 65x92 εκ.
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Φωτ.: Galerie Jeanne Bucher Jaeger, Paris
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Φωτ.: Galerie Jeanne Bucher Jaeger, Paris
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Φωτ.: Galerie Jeanne Bucher Jaeger, Paris
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Φωτ.: Galerie Jeanne Bucher Jaeger, Paris
 Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Composition aux damiers bleus (1949), γκουάς σε χαρτί, 18.8x24.4 ίντσες.
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
Interieur Negre (1950), λάδι σε καμβά, 18.1x25.5. Φωτ.: Jean-Louis Losi
Μια Πορτογαλίδα ζωγράφος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσουμε Facebook Twitter
La gare Saint Lazare (1949), λάδι σε καμβά, 23.6x28.7 ίντσες. Φωτ.: Jeanne Bucher Jaeger Γκαλερί, Παρίσι – Λισαβόνα

Info:
Maria Helena Vieira da Silva: Anatomy of Space
Συλλογή Peggy Guggenheim, Βενετία, 12 Απριλίου-15 Σεπτεμβρίου 2025
Guggenheim Museum Bilbao, 17 Οκτωβρίου 2025 -22 Φεβρουαρίου 2026

Με πληροφορίες από Peggy Guggenheim Collection, Tate, artnewspaper

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ