Η H&M θα χρησιμοποιήσει AI σωσίες μοντέλων σε διαφημίσεις και social media

Η H&M θα χρησιμοποιήσει AI σωσίες μοντέλων σε διαφημίσεις και social media Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: ΕΡΑ
0

Η εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας H&M πρόκειται να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να δημιουργήσει ψηφιακούς σωσίες 30 μοντέλων.

Λέει ότι θα χρησιμοποιήσει τα AI doppelgangers σε ορισμένες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο μάρκετινγκ στη θέση των ανθρώπων, εφόσον δοθεί η άδεια από τα μοντέλα.

«Είμαστε περίεργοι να εξερευνήσουμε πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε τη μόδα μας με νέους δημιουργικούς τρόπους και να αγκαλιάσουμε τα οφέλη της νέας τεχνολογίας, παραμένοντας παράλληλα πιστοί στη δέσμευσή μας για προσωπικό στυλ», δήλωσε ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής Γιόργκεν Άντερσον σε δήλωσή του.

Παρά τον ισχυρισμό της H&M ότι δεν θα αλλάξει την «ανθρωποκεντρική προσέγγισή» της, κάποιοι φοβούνται ότι η κίνηση αυτή θα μπορούσε να επηρεάσει άλλα μοντέλα, φωτογράφους και μακιγιέρ. Η Αμερικανίδα influencer, Μόργκαν Ριντλ, χαρακτήρισε την κίνηση της H&M «ντροπιαστική» σε μια ανάρτηση στα stories της στο Instagram. «RIP σε όλες τις άλλες δουλειές στα σετ φωτογράφισης που αυτό θα αφαιρέσει», έγραψε.

Ο σουηδικός κολοσσός της μόδας, ο οποίος διαθέτει επίσης τις εταιρείες Arket, Cos, Monki, & Other Stories και Weekday, αναφέρει ότι διαθέτει περισσότερα από 4.000 καταστήματα παγκοσμίως σε 75 αγορές.

Την είδηση μετέδωσε πρώτο το Business of Fashion και η H&M δήλωσε στο πρακτορείο ότι τα μοντέλα θα διατηρήσουν τα δικαιώματα επί των ψηφιακών αντιγράφων τους και της χρήσης τους από την εταιρεία και άλλες μάρκες για σκοπούς όπως το μάρκετινγκ. Οι εικόνες θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με υδατογραφήματα που θα καθιστούν σαφή τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, πρόσθεσε.

Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok απαιτούν από τους χρήστες να αποκαλύπτουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ρεαλιστικού περιεχομένου, και επισημαίνεται ως τέτοιο για να ενημερώνεται το κοινό.

Η H&M δήλωσε επίσης ότι τα μοντέλα θα αποζημιώνονται για τη χρήση των ψηφιακών τους διδύμων με παρόμοιο τρόπο με τις τρέχουσες ρυθμίσεις - σύμφωνα με τις οποίες πληρώνονται για τη χρήση των εικόνων τους με βάση τις τιμές που συμφωνούνται από τον ατζέντη τους.

Ο Πολ Φλέμινγκ, γενικός γραμματέας του συνδικάτου Equity, το οποίο εκπροσωπεί τα μοντέλα μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι είναι «ζωτικής σημασίας» να έχουν τα μοντέλα πλήρη έλεγχο της εικόνας τους και δίκαιη αμοιβή για τη χρήση της. «Ενώ υποστηρίζουμε τις μάρκες που φαίνεται να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, αυτό πρέπει να υποστηρίζεται από την ευρεία υιοθέτηση της ΑΙ στις συνδικαλιστικές συμφωνίες και τη νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων», δήλωσε στο BBC.

Η Equity, όπως και πολλά άλλα συνδικάτα που εκπροσωπούν ερμηνευτές και δημιουργούς, έχει κάνει εκστρατεία για καλύτερη προστασία των εργαζομένων εν μέσω της έκρηξης του περιεχομένου και των πρωτοβουλιών που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη στο διαδίκτυο. «Δυστυχώς, το σημερινό τοπίο έχει ελάχιστες έως καθόλου τέτοιες προστασίες» πρόσθεσε ο Πολ Φλέμινγκ, αναφερόμενος στη μαζική, παράνομη απόξεση της εργασίας των μοντέλων μελών τους από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τους προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Εταιρείες μόδας, όπως η Hugo Boss και η Levi Strauss & Co, έχουν επίσης δοκιμάσει τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για εικόνες προϊόντων. Ο γίγαντας των τζιν Levi's δήλωσε το 2023 ότι θα δοκιμάσει τη χρήση εικόνων μοντέλων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη ως έναν τρόπο για να «αυξήσει την ποικιλομορφία».

Με πληροφορίες από BBC

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

Τech & Science / Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

«Τα ευρήματα αυτής της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική εξέλιξη στη διάγνωση, την πρόγνωση και τη θεραπεία του καρκίνου», δήλωσε ο Κώστας Αρβανίτης
LIFO NEWSROOM
Πώς η κλιματική κρίση απειλεί τον εγκέφαλο: Οι επιπτώσεις της ζέστης σε νευρολογικές παθήσεις

Τech & Science / Πώς η κλιματική κρίση απειλεί τον εγκέφαλο: Οι επιπτώσεις της ζέστης σε νευρολογικές παθήσεις

Η ακραία ζέστη λόγω της κλιματικής αλλαγής επιδεινώνει νευρολογικές παθήσεις όπως η επιληψία, η άνοια και τα εγκεφαλικά - Τι αποκαλύπτουν επιστήμονες για τον «καυτό εγκέφαλο» και τις νέες προκλήσεις που έρχονται
LIFO NEWSROOM
Καινοτόμος ανοσοθεραπεία κατά του καρκίνου του πνεύμονα, με ελληνική σφραγίδα

Τech & Science / Καινοτόμος ανοσοθεραπεία κατά του καρκίνου του πνεύμονα, με ελληνική σφραγίδα

Τα ευρήματα ανοίγουν νέους θεραπευτικούς δρόμους απέναντι στον μικροκυτταρικό καρκίνο που αποτελεί μια επιθετική μορφή καρκίνου του πνεύμονα, η οποία ευθύνεται για το 15-20% των νέων διαγνώσεων στη χώρα μας και παγκόσμια
LIFO NEWSROOM
Το νέο βραχιόλι της Meta «διαβάζει» τις κινήσεις των μυών και σου επιτρέπει να πληκτρολογείς χωρίς οθόνη

Τech & Science / Το νέο βραχιόλι της Meta «διαβάζει» τις κινήσεις των μυών και σου επιτρέπει να πληκτρολογείς χωρίς οθόνη

Χωρίς να αγγίζεις πληκτρολόγιο ή οθόνη, μόνο με μικροσκοπικές κινήσεις των μυών στον καρπό, η Meta υπόσχεται έναν νέο τρόπο επικοινωνίας με την τεχνολογία — βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη και τη δύναμη της πρόθεσης
LIFO NEWSROOM
Η θέα ενός προσώπου με σημάδια ίωσης ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας, σύμφωνα με νέα έρευνα

Τech & Science / Η θέα ενός προσώπου με σημάδια ίωσης ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η πρώτη αίσθηση του κινδύνου μπορεί να είναι αρκετή: επιστήμονες δείχνουν ότι ακόμη και μια ψηφιακή προσομοίωση ενός «μολυσματικού» προσώπου αρκεί για να κινητοποιήσει την άμυνα του οργανισμού μας
LIFO NEWSROOM