Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Η Εύη Σαουλίδου, τόσο χαρισματική, απαλύνει σίγουρα το μούδιασμά μας. Αλλά πόσα κενά να γεμίσει, πόσες απουσίες να αναπληρώσει, με την ηλεκτρισμένη παρουσία της; Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας
0

Ο Εχθρός του λαού έπεσε θύμα παρερμηνείας από την πρώτη σχεδόν στιγμή. Ο γιατρός Στόκμαν, ο κεντρικός ήρωας που συγκρούεται με τις Αρχές μιας μικρής κοινωνίας, πασχίζοντας ν’ αποκαλύψει το σκάνδαλο των μολυσμένων τοπικών υδάτων, αιχμαλώτισε τη φαντασία των απανταχού εξεγερμένων άμα τη εμφανίσει του. Οι προοδευτικοί Γάλλοι της δεκαετίας του 1890 τον εξομοίωσαν με τον Εμίλ Ζολά στην υπόθεση Ντρέιφους, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, όταν ο ίδιος ο Στανισλάφσκι υποδύθηκε τον ήρωα στη Μόσχα, προκάλεσε πανδαιμόνιο στην πλατεία του θεάτρου.

«Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, εκείνη την εποχή της πολιτικής αναταραχής, ο χαρακτήρας του Στόκμαν έγινε αμέσως δημοφιλής στη Μόσχα και ακόμη περισσότερο στην Πετρούπολη», έγραφε αργότερα στο ημερολόγιό του. «Ο Εχθρός του Λαού αναδείχθηκε σε αγαπημένο έργο των επαναστατών, παρά το γεγονός ότι ο Στόκμαν περιφρονούσε την πλειοψηφία και πίστευε στα άτομα...»

O ιδιοφυής Στανισλάφσκι συνόψισε εύστοχα το πρόβλημα στην τελευταία του φράση. Πώς είναι δυνατό να μετατρέψει κανείς σε ίνδαλμα έναν χαρακτήρα που εκφράζει τόσο αντιδραστικές θέσεις;¹ Πράγματι, ο Ίψεν, στην περίπτωση του Στόκμαν, παίζει παράξενα παιχνίδια και δοκιμάζει το ερμηνευτικό βλέμμα μας. Γιατί, ενώ στις πρώτες τρεις πράξεις ο γιατρός ορθώνει ολοένα το ανάστημά του ενάντια στον συνασπισμό συμφερόντων που επιχειρούν να τον φιμώσουν, στην τέταρτη πράξη, μιλώντας ενώπιον της συνέλευσης των πολιτών, αρχίζει να καταφέρεται εναντίον τους με τον πιο ακραίο τρόπο: «Η πλειοψηφία δεν έχει ποτέ δίκιο... το δίκιο είναι με το μέρος μου και με κάποιους ακόμη... η μάζα, οι πολλοί, αυτή η καταραμένη συμπαγής πλειοψηφία δηλητηριάζει τις ψυχές μας και μολύνει το χώμα κάτω από τα πόδια μας». Ξανά και ξανά, ο «επαναστάτης» Στόκμαν ξεσπαθώνει εναντίον των πολλών (και αδαών) περιφρονεί τα «κοπρόσκυλα», επευφημεί τα «κανίς, που οι προγονοί τους ανατράφηκαν σε σαλόνια τρώγοντας καλό φαγητό» και τάσσεται υπέρ της πεφωτισμένης μειοψηφίας, «με τους λίγους, τους πνευματικά ανώτερους άνδρες», υιοθετώντας μια θέση αντιλαϊκή, αριστοκρατική, επικίνδυνη. «Αφήστε τη χώρα να ισοπεδωθεί, ας χαθεί ο λαός όλος!» ωρύεται στο τέλος, προκαλώντας εύλογα τους συμπολίτες του να τον ανακηρύξουν εχθρό τους.

Σε κάθε περίπτωση, το να αγνοούμε τις δυσερμήνευτες διαστάσεις του έργου προς χάριν μιας βολικής, εξιδανικευτικής τακτοποίησης οδηγεί σε σκηνικές κατασκευές προβλέψιμες, ανιαρές και μονοσήμαντες, που αρνούνται αυτό ακριβώς που η τέχνη καλείται να κάνει: να θέτει ερωτήματα και να μας φέρνει αντιμέτωπους με την πολυπλοκότητα των πραγμάτων. 

«Μια αμφιβολία μάς καταλαμβάνει: τι επιθυμεί τελικά να παρουσιάσει ο ποιητής; Έναν ήρωα ή έναν φανατικό; Ένα βαθυστόχαστο ή ένα περιορισμένο μυαλό; Έναν χαρακτήρα που τείνει προς το θείο ή προς το γκροτέσκο;» αναρωτιέται ο Μπενεντέτο Κρότσε, ο πρώτος που επισήμανε τις αρνητικές ιδιότητες του ιψενικού ήρωα², αυτές ακριβώς που πλήθος μελετητών έχουν κατά καιρούς επιλέξει να παραβλέψουν (ο Άρθουρ Μίλερ, στη δική του διασκευή, αφαίρεσε τις  περισσότερες από τις προβληματικές φράσεις του Στόκμαν), προκειμένου να τον στριμώξουν στο καλούπι του αρχετυπικού προοδευτικού σταυροφόρου που (τους) εμπνέει.

Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Σφιχτά προσδεδεμένη στο πνεύμα του κειμένου, η σκηνοθεσία εκτελεί χρέη πιστού «υπηρέτη» που ερμηνεύει κυριολεκτικά κάθε εντολή του «κυρίου» του, χωρίς να μας ανοίγει κανέναν χώρο διαφυγής από το αυτονόητο, το αναμενόμενο και το αποστεγνωμένο. Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας

O ίδιος ο Ίψεν δυσκολευόταν να ορίσει το είδος του έργου που μόλις είχε γράψει: «Δεν είμαι ακόμη σίγουρος αν πρέπει να το χαρακτηρίσω κωμωδία ή απλώς θεατρικό έργο. Έχει πολλά στοιχεία κωμωδίας, αλλά υπάρχει παράλληλα κι ένα σοβαρό βασικό θέμα», σημείωνε στην επιστολή προς τον εκδότη του. Ο Στόκμαν διαθέτει σαφώς κωμικά γνωρίσματα (η αφέλειά του, οι μεγαλεπήβολες δηλώσεις του, οι αστείοι αυτοπροσδιορισμοί του, η σύγκρισή του με τον Χριστό) που ξεδιπλώνονται παράλληλα με τη «σοβαρή» υπόστασή του, αμετάκλητα προσηλωμένη στην αποκάλυψη της αλήθειας. Και είναι αυτή ακριβώς η αντιφατική διάσταση του χαρακτήρα του που καθιστά την αποκρυπτογράφηση ακόμα πιο δύσκολη και προκλητική: πώς να εκλάβουμε το ξέσπασμά του στη συνέλευση; Πώς να τον κρίνουμε, όταν βάλλει εναντίον της «καταραμένης πλειοψηφίας»; Πώς καλούμαστε να δράσουμε, όταν οι ήρωές μας στρέφονται εναντίον μας;

Σε κάθε περίπτωση, το να αγνοούμε τις δυσερμήνευτες διαστάσεις του έργου προς χάριν μιας βολικής, εξιδανικευτικής τακτοποίησης οδηγεί σε σκηνικές κατασκευές προβλέψιμες, ανιαρές και μονοσήμαντες, που αρνούνται αυτό ακριβώς που η τέχνη καλείται να κάνει: να θέτει ερωτήματα και να μας φέρνει αντιμέτωπους με την πολυπλοκότητα των πραγμάτων. 

Από τη λογική της υπεραπλούστευσης δεν ξεφεύγει, τελικά, ούτε η διασκευή που ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού.

Γράφοντας ένα ολοδικό του κείμενο, ο σκηνοθέτης επιχειρεί να προσαρμόσει τον αφηγηματικό άξονα του Εχθρού στα σύγχρονα δεδομένα. Έτσι, στην Ελλάδα του 2025, ο δρ. Στόκμαν ζωντανεύει ως κυρία Στόκα, μαχητική δήμαρχος Πειραιά, η οποία αγωνίζεται ν’ αποδείξει ότι οι δηλητηριώδεις ατμοσφαιρικοί ρύποι της περιοχής προέρχονται από τις νέες εγκαταστάσεις της πετρελαιοβιομηχανίας S-Oil, ιδιοκτήτης της οποίας δεν είναι παρά ο αδελφός της, ένας από τους πιο ισχυρούς επιχειρηματίες παγκοσμίως στον τομέα των ναυτιλιακών καυσίμων.

Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας

Ακόμα κι όταν πέσει επάνω στα κοφτερά συρματοπλέγματα της διαπλοκής, ακόμα και όταν το κανάλι Gia τη στοχοποιήσει, ακόμη και όταν το κόμμα της την αποκηρύξει ή τα social media τη χαρακτηρίσουν «εχθρό της πόλης», ακόμα και όταν η κυβέρνηση παραγγείλει μελέτη σε μια γερμανική εταιρεία που απαλλάσσει τον αδελφό της από τις κατηγορίες, ακόμα και όταν οι ψηφοφόροι της την εγκαταλείψουν, ακόμα και όταν οι τιμές του βενζολίου και του τολουολίου εκτοξευθούν στα ουράνια, η γενναία δήμαρχος δεν θα το βάλει κάτω: «Θα συνεχίσω να μάχομαι κατά των μεγάλων συμφερόντων, της φτωχοποίησης και της πνευματικής ένδειας! Δεν θα σας κάνω τη χάρη να γυρίσω στο σπίτι μου με την ουρά στα σκέλια και να παριστάνω τη νοικοκυρούλα... Θα βρω συμπαράσταση στον ξένο Τύπο!» βροντοφωνάζει.

Η ζωή της καταρρέει, ο αδελφός της την απειλεί, η υπόληψή της βάλλεται πανταχόθεν, ο πεθερός της αγοράζει κρυφά μετοχές της S-Oil (και τώρα φαίνεται σαν να ήταν κι εκείνη στο κόλπο), ενώ ο γεμάτος κατανόηση σύζυγος φτάνει επίσης στα όριά του: «Μην ξεσπάς σ’ εμένα!» της λέει. «Εγώ σε καταλαβαίνω. Χαλάρωσε λίγο. Πέρνα λίγο ποιοτικό χρόνο με τον μικρό. Λείπεις συνέχεια. Κάτσε σπίτι ένα βράδυ! Να δούμε μια ταινία όλοι μαζί!»

Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν.

Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν Facebook Twitter
Φωτ.: Στέλιος Παπαρδέλας

Η «καλή» ιδεαλίστρια δήμαρχος, από τη μια, και ο «κακός» πετρελαιάς που εξαγοράζει τους πάντες και τα πάντα (πρωθυπουργούς, καναλάρχες, δημοσιογράφους, μελέτες κ.ο.κ.), από την άλλη, συνθέτουν ένα ωραιότατο πολιτικό μελόδραμα που δεν έχει τίποτε να μας φανερώσει πέραν όσων ήδη γνωρίζουμε.

Ομολογουμένως, η ανάγκη μας να ταυτιστούμε με έναν αδιάφθορο υπερασπιστή της αλήθειας και του περιβάλλοντος στην εποχή της μετα-αλήθειας, της «βιώσιμης ανάπτυξης» και της διαπλοκής αναδύεται τώρα πιο έντονη από ποτέ· το θέατρο, όμως, δεν μπορεί να μικραίνει τόσο, να συρρικνώνεται σε μια ηθικοπλαστική ιστορία με εσάνς ειδησεογραφικού θρίλερ (να τι γίνεται όποιος τα βάζει με τους ισχυρούς: βορά στα κοράκια!), ούτε και η θεατρική γλώσσα αντέχει: να χρησιμοποιείται τόσο εξαντλητικά για τη συνεχή μετάδοση “πληροφοριών”, να πνίγεται μέσα στις γενικότητες και στα τσιτάτα («θέλω ακόμη να πιστεύω ότι ζούμε σε μια ελεύθερη κοινωνία, όπου επικρατούν η λογική και το δίκιο», «πάντα έχουμε επιλογή», «οι μάζες χειραγωγούνται από τους οικονομικά ισχυρούς με τη βοήθεια του Τύπου» κ.ά.), να χάνει κάθε μεταφορική, συμβολική, εικονοποιητική ικμάδα, και όλα αυτά στο όνομα ενός δήθεν ρεαλισμού που δεν επιτυγχάνεται παρά μόνο ως συνώνυμο της πεζότητας, της αφόρητης κυριολεξίας, της ανούσιας «πιστότητας». 

Όχι τυχαία, η μόνη συγκινητική στιγμή της παράστασης εμφανίζεται εκεί όπου επιτέλους σχηματίζεται μια ισχυρή εικόνα: όταν ψεκάζεται βίαια το σώμα της ηθοποιού και λίγο αργότερα παραδίδεται, εξουθενωμένο από τις επιθέσεις, στη φροντίδα ενός στοργικού συντρόφου.   

Η Εύη Σαουλίδου, τόσο χαρισματική, απαλύνει σίγουρα το μούδιασμά μας. Αλλά πόσα κενά να γεμίσει, πόσες απουσίες να αναπληρώσει, με την ηλεκτρισμένη παρουσία της;

Σφιχτά προσδεδεμένη στο πνεύμα του κειμένου, η σκηνοθεσία εκτελεί χρέη πιστού «υπηρέτη» που ερμηνεύει κυριολεκτικά κάθε εντολή του «κυρίου» του, χωρίς να μας ανοίγει κανέναν χώρο διαφυγής από το αυτονόητο, το αναμενόμενο και το αποστεγνωμένο. 

«Εχθρός του λαού» βασισμένο στο έργο του Χένρικ Ίψεν | Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών

¹ Harold C. Knutson, «"An Enemy of the People": Ibsen's reluctant comedy»

² Δες σχετικά το εξαιρετικό «Generic complexity in Ibsen’s “An Enemy of the People”» του Thomas F. Van Laan

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση Εχθρός του λαού εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ