Δεν σε πουλάω αγάπη μου, σε χαρίζω

ΕΠΕΞ Δεν σε πουλάω αγάπη μου, σε χαρίζω Facebook Twitter
«Δεν είναι καναπές αυτό, κούκλα μου, αυτό είναι μπανιέρα!». Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0


ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΝΙΑ του Φλεβάρη, κατά τη διάρκεια μίας ακόμα μετακόμισης, δυσάρεστης και αναγκαστικής, άκουσα τους μεταφορείς να ψιθυρίζουν «αυτό είναι μπανιέρα».

Δύο άντρες κουβαλούσαν και με τα δυο τους χέρια, σύνολο τέσσερα, τον μονάκριβο καναπέ μου με χορογραφικές κινήσεις σε κάθε στροφή της σκάλας από τον τρίτο όροφο του μεσοπολεμικού κτιρίου στους Αμπελόκηπους μέχρι το ισόγειο. «Δεν είναι καναπές αυτό, κούκλα μου, αυτό είναι μπανιέρα!».

Οι μεταφορείς ήταν και οι δύο μετανάστες, ο Φλορίν και ο Έντι, και όσο κουβαλούσαν τα υπόλοιπα έπιπλα αντάλλαζαν πειράγματα στη γλώσσα τους. Δεν μου ήταν άγνωστη γλώσσα τα «τσίφσα» και τα υπόλοιπα, από το Δημοτικό έκανα παρέα με Αλβανούς.

Εν τω μεταξύ, άκουγα τα τελευταία ηχητικά της σπιτονοικοκυράς μου, καπνίζοντας και προσπαθώντας να μην ξεχάσω τίποτα πίσω. «Να πας στη Συγγρού να δουλέψεις και να μου στείλεις τα λεφτά για την επισκευή στο μπάνιο!». Το πρώτο ηχητικό.

«Εγώ μεγάλωσα χριστιανή ορθόδοξη, ο Βαλεντίνος είναι καθολικός», τους είπα για να τους πειράξω. «Κι εγώ μεγάλωσα Αλβανός, αλλά η ζωή με έφερε στην Αθήνα». 

Ο Φλορίν με ρώτησε: «Πώς και δεν έχεις κανένα αγόρι να σε βοηθήσει;». Σκέφτηκα να του απαντήσω ότι αυτό είναι το τίμημα του να έχεις πολλά αγόρια αντί για ένα. No strings attached. Αλλά είπα να μην τους σκανδαλίσω κι άλλο. Επίσης, δεν μου αρέσει να ζητάω βοήθεια, θα μπορούσα να κάνω τη μετακόμιση με το μέτρο αν χρειαζόταν.

«Μαζί μου δεν θα ξεμπλέξεις εύκολα. Θα στείλω τον γιο μου και τον ανιψιό μου και θα σε κανονίσουνε καλά!». Το δεύτερο ηχητικό της σπιτονοικοκυράς μου, πολλά υποσχόμενο.

Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ ότι το σχήμα του καναπέ μοιάζει με μπανιέρα. Αυτός ο μπεζ καναπές, επενδυμένος με τεχνόδερμα, ήταν ο μοναδικός σταθερός μου σύντροφος από το πρώτο σπίτι που νοίκιασα στην Καλλιθέα. Τα γνώριζε όλα με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, τα είχαμε ζήσει όλα παρέα. Όλες μου τις φιλενάδες, όλους μου τους έρωτες και όλα μου τα μυστικά. Στα δύσκολα βράδια μπορούσα να τον ανοίξω και να γίνει στρογγυλό κρεβάτι και να κοιμηθώ εκεί μάλλον από εξάντληση ή θλίψη ή βότκα.

Θυμάμαι τον χειμώνα που η Σουσού είχε χειρουργημένο ποδαράκι και κοιμόμουν στον καναπέ για να είμαι κοντά της. Θυμάμαι και τους άντρες που δεν θα έφταναν μέχρι την κρεβατοκάμαρα και πάλι ο στρογγυλός καναπές ήταν φιλόξενος, άνετος και εκκεντρικός. Το σχήμα των μαξιλαριών του απεικονίζει το Γιν και το Γιανγκ.

Πάνω σε αυτό το παγκόσμιο σύμβολο της ισορροπίας πέρασα τα πιο ταραγμένα βραδιά μου, τις πιο υστερικές μου κρίσεις, τα υπερφαγικά μου επεισόδια· και μια μεγάλη περίοδο ανάρρωσης με ουροκαθέτηρα, ράμματα και οικογενειακές συσκευασίες παγωτού να λιώνουν και να λεκιάζουν τα βελούδινα μαξιλάρια του.

Τον είχα πάρει από τα «ελαττωματικά» μισή τιμή, το ελάττωμά του ήταν ένα μικρό σκίσιμο που δεν φαινόταν καν. Έτσι τον αγάπησα, ελαττωματικό. Ο προορισμός του ήταν τα Εξάρχεια, η νέα μου φωλιά. «Τυχερός όποιος ξαπλώσει μαζί σου», συνέχιζε να σχολιάζει ο Έντι καθώς έσπρωχναν τον καναπέ στο νέο διαμέρισμα. «Κοπελιά, θα τον γιορτάσεις τον Άγιο Βαλεντίνο;»

«Εγώ μεγάλωσα χριστιανή ορθόδοξη, ο Βαλεντίνος είναι καθολικός», τους είπα για να τους πειράξω. «Κι εγώ μεγάλωσα Αλβανός, αλλά η ζωή με έφερε στην Αθήνα. Να περάσω το βράδυ, θα είσαι μόνη σου;» Ο Έντι ήταν έτοιμος να σπάσει παραδόσεις και σύνορα για ένα βράδυ στον καναπέ μου. «Κι από μένα ό,τι θες» Συμπλήρωσε με νόημα.

Η μετακόμιση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, τους πλήρωσα, τους ευχαρίστησα, ανταλλάξαμε σόσιαλ και βγήκα τσάρκα στα Εξάρχεια. Σε έψαξα στα γνωστά στέκια, δεν σε βρήκα πουθενά, βρήκα φίλες και φίλους και τους εξιστορούσα τις περιπέτειές μου. Ίσως στην επόμενη μετακόμιση τον χαρίσω αυτόν τον καναπέ. Ίσως το κάρμα του είναι που τον κάνει τόσο βαρύ φορτίο για τους μεταφορείς και για μένα. Ίσως είναι γρουσoύζικος, μια και τόσα χρόνια το κάρμα δεν αλλάζει. Η ιστορία του, η ιστορία μας, δεν χωράει πια πάνω σε καναπέδες. Εγώ και ο καναπές μου έχουμε αλλάξει πέντε σπίτια και πάντα βρίσκεται κάποιος που θέλει να μας «αγοράσει».

Δεν πουλιόμαστε. Χαριζόμαστε αν, όταν και σε όποιους θέλουμε.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ