Στο hard techno σετ του, ο Vendex μπήκε αμέσως στο θέμα

Vendex Facebook Twitter
H μουσική του μοιάζει με ένα ισορροπημένο συνδυασμό industrial techno, hard techno/trance με λίγη hardstyle.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΟΙ DJs 
στη hard techno σκηνή που επιλέγουν να κρύψουν το πρόσωπό τους όταν παίζουν. Κι ενώ τρανά παραδείγματα όπως o I hate models, ο DJ Stingray και ο Pawlowski απλώς δένουν πρόχειρα ένα κομμάτι υφάσματος για να κρύψουν όπως όπως τα χαρακτηριστικά τους και να αποφύγουν τα περιττά φώτα της διασημότητας, υπάρχουν και οι πιο «look-at-me» λύσεις με επιβλητικές, ανατριχιαστικές μάσκες σαν αυτές του SNTS, του Carv και του Vendex. Αυτό τους πρόσφερε μια σαφή ώθηση στην αρχή της καριέρας τους, αφού τους έκανε να ξεχωρίσουν αμέσως από τις ορδές των πρωτοεμφανιζόμενων DJs, δίνοντας στο όνομά τους έναν αέρα μυστηρίου. Η επιλογή μασκών φυσικά δεν είναι τυχαία, μια και το πρώτο πράγμα που φέρνουν στο μυαλό είναι κάτι σκοτεινό, «σατανικό», ακριβώς για να προϊδεάσουν το κοινό για το αντίστοιχο ύφος της μουσικής τους. Κι ενώ είναι ξεκάθαρο το αρχικό boost, ο ρυθμός αύξησης της δημοτικότητάς τους κάποια στιγμή φτάνει σε σημείο καμπής επειδή ο κόσμος μπορεί πολύ πιο εύκολα να δεθεί με ένα πρόσωπο, όμορφο ή μη. Αυτό που μένει, λοιπόν, για να διατηρηθούν επίκαιροι είναι η ένταση, η διαφορετικότητα και η ποιότητα της μουσικής τους.

Η μουσική του Vendex δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο.

Ο Ισπανός και μεγαλωμένος στην Ίμπιζα, Vendex, δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. Όπως έχω ξαναγράψει, το ζήτημα με το υποείδος αυτό της techno, που μοιάζει τόσο κορεσμένο, είναι να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς και να βρεις ένα niche μέσα στο οποίο να αναπτυχθείς. Ο Vendex νιώθω πως το έχει καταφέρει αυτό, η μουσική του μοιάζει να είναι ένας ισορροπημένος συνδυασμός industrial techno και hard techno/trance με λίγη hardstyle. Κατά κάποιον τρόπο, είναι το «παιδί» του Azyr και του SNTS. Η μουσική του δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, αρκετά samples και μουσικές του μοιάζουν «κλεμμένα» από άλλους DJs, αλλά το αποτέλεσμα είναι σωστό και εν τέλει δικό του, δηλαδή έχει δικό του ήχο. Υπάρχουν, βέβαια, και επιφυλάξεις, καθώς οποιαδήποτε προσπάθεια ενός DJ να μοιάσει στον συγκλονιστικό SNTS οδηγεί στη σύγκριση μαζί του, και μάλλον στην ήττα. Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή ήχος πιο σκληρός, βιομηχανικός, έντονος και συνάμα συναισθηματικός από του SNTS (συχνά τα sets του με την Paula Temple σχολιάζονται ως τα μόνα με αληθινή hard/industrial techno). 

Vendex Facebook Twitter
Δεν έχει ιδιαίτερα μακρά πορεία στη hard techno σκηνή (γράφει, βέβαια, μουσική εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια), η δημοτικότητά του όμως έχει φτάσει ήδη τα πιο εδραιωμένα ονόματα στον χώρο. 

Χάρη στο εντυπωσιακό οπτικοακουστικό show του στο φεστιβάλ Duro στη Βαρκελώνη, ένα από τα πιο «σκληρά» φεστιβάλ techno στην Ευρώπη, τον είδαν χιλιάδες θεατές. Όσον αφορά τώρα την παρθενική του εμφάνιση στο Oddity το Σάββατο, το mood ήταν κορυφαίο, αυτό που απολαμβάνεις σε hard techno events, όπου ο ήχος απευθύνεται μόνο σε μυημένους και το κοινό δεν είναι ετερόκλητο. Τα φώτα ήταν ωραία, ο ήχος δυνατός, μα όχι καθαρός (θες ωτοασπίδες), και στις τρεις ακριβώς βγήκε ο Vendex. Από τα πρώτα λεπτά έδειχνε πως δεν είχε έρθει ούτε για να κάνει εισαγωγές ούτε για να χτίσει κλιμακωτά το set του. Μπήκε αμέσως στο θέμα, έπαιξε σε υψηλά BPMs, με νεύρο και θυμό, και σε έβαζε στο κλίμα απευθείας. Ομολογώ πως, ενώ ανυπομονούσα για το event, δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες για το πώς θα έπαιζε, μια και τα sets αυτά συχνά «φλυαρούν». Σε κάποια σημεία βγήκα σωστός.

CHECK Vendex Facebook Twitter
Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό

Τις αλλαγές δεν τις έλεγες πάντα βελούδινες, υπήρχαν κάποια κομμάτια με αχρείαστες γέφυρες ή που προσέγγιζαν την dubstep και μια κάποια επαναληψιμότητητα προς το τέλος του set, που ήταν δυόμισι ώρες. Είχε, βέβαια, πολλά και σημαντικά καλά, διάθεση και όρεξη. Ο Vendex χόρευε και γινόταν ένα με τον κόσμο, το tracklist ήταν γενικά προσεγμένο, το μπάσο έντονο και βαθιά ικανοποιητικό· ένιωθες να χάνεσαι, οι κοιλιές ήταν ελάχιστες (αυτός ο κίνδυνος πάντα ελλοχεύει σε extended hard techno sets). Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως για τον Vendex είναι το πώς έδενε τα κομμάτια μεταξύ τους. Δεν ξέρω πώς να το διατυπώσω σωστά, μια και δεν είμαι μουσικός, αλλά η ιδέα είναι ότι χρησιμοποιούν μια σειρά από μελωδίες/samples που επαναλαμβάνονται και δένουν τα κομμάτια με έναν μαγικό τρόπο, σχεδόν σαν να είναι live set – αυτές είναι πρακτικές και του Ben Klock και του SNTS, και πολλών άλλων κορυφαίων DJs, ανεξάρτητα από το ύφος που παίζουν. Συνολικά, αυτό που εκλάμβανες ήταν μια πραγματικά διασκεδαστική νύχτα με ένα φρέσκο όνομα, πολύ καλή μουσική (που είναι λιγότερη σε σχέση με πέρσι, που είχαμε και το Eon) και χορό ως το πρωί.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT