To δυναμικό σετ του Moreno και η ανάγκη για καλή μουσική

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Ο Nico Moreno συνδέεται αμέσως με το κοινό, κάνει είσοδο με δυνατά κομμάτια, χορεύει, χαμογελά και γίνεται και ο ίδιος μέρος του πάρτι. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας
0

ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ συνηθίσει το Velocity, έτσι και φέτος είχαμε ένα μεγάλο πάρτι να περιμένουμε το τελευταίο Σαββατοκύριακο της χρονιάς. Αυτήν τη φορά στο Universe, και όχι σε κάποιο κλειστό γήπεδο, φιλοξενήθηκαν ο Alignment, ο Nico Moreno και η Otta Ottie – οι δύο τελευταίοι εμφανίζονταν στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Το line-up και η σειρά εμφάνισης ήταν αρκετά ταιριαστά, με το «κύριο» όνομα να βγαίνει στις τρεις και η μουσική να βαραίνει όσο περνούσε η ώρα.

Πηγαίνοντας νωρίς για να αποφύγουμε τη μεγάλη ουρά που μοιραία δημιουργήθηκε, λίγο πριν από τη μία προλάβαμε για λίγο το εναρκτήριο σετ του Cirkle· σταθερά με εντυπωσιάζουν η ένταση, οι αλλαγές και η προσαρμοστικότητά του στο υπόλοιπο line-up.

Ο Nico Moreno, έχοντας κατακτήσει τη hard techno/hard trance (με στοιχεία hardstyle) σκηνή, μία από τις δημοφιλέστερες στις μέρες μας και ομολογουμένως αρκετά κορεσμένη, αντιλαμβάνεσαι γρήγορα γιατί έχει αυτό το star quality που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.

Η Otta έχει μια σχετικά σύντομη πορεία κυρίως ως DJ και δευτερευόντως ως παραγωγός, αλλά η δημοτικότητά της αυξάνεται πολύ γρήγορα – ήταν η πρώτη φορά που την άκουσα κι εγώ από κοντά. Στην πράξη το σετ της, που πατά κυρίως σε trance και πιο funky στοιχεία, ικανοποιεί και με το παραπάνω. Δεν βαριέσαι λεπτό, είναι πάρα πολύ χορευτικό και έχει συνοχή. Οι αλλαγές της είναι βελούδινες και ο κόσμος ενθουσιάζεται από την αρχή. Οι επιλογές των τραγουδιών δεν είναι πολύ πρωτότυπες αλλά είναι πολύ ταιριαστές με τον ήχο της και τα τραγούδια του Somewhen προς το τέλος του σετ τρελαίνουν τον κόσμο κι αφήνουν ένα χαμόγελο στα χείλη.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Στην πράξη το σετ της Otta, που πατά κυρίως σε trance και πιο funky στοιχεία, ικανοποιεί και με το παραπάνω. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Χωρίς καθυστερήσεις, βγήκε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς Nico Moreno. Έχοντας κατακτήσει τη hard techno/hard trance (με στοιχεία hardstyle) σκηνή, μία από τις δημοφιλέστερες στις μέρες μας και ομολογουμένως αρκετά κορεσμένη, αντιλαμβάνεσαι γρήγορα γιατί έχει αυτό το star quality που τον έχει κάνει να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους.

Συνδέεται αμέσως με το κοινό, κάνει είσοδο με δυνατά κομμάτια, χορεύει, χαμογελά και γίνεται και ο ίδιος μέρος του πάρτι. Είναι άλλη μια απόδειξη πως αυτή την εποχή (για καλό ή κακό) η εικόνα έχει σχεδόν την ίδια σημασία με τον ήχο. Το σετ του είναι γρήγορο, ρυθμικό, δεν κάνει κοιλιά, κορυφώνεται στα σωστά σημεία και σε κρατά ως το τέλος. Οι γέφυρες είναι βέβαια αρκετές, δεν λείπουν οι φλυαρίες, μια και τα πάρα πολλά lyrics και οι πoπ μελωδίες μοιάζουν να καταλαμβάνουν παραπάνω χρόνο απ' όσο θα έπρεπε, παρ' όλα αυτά βρήκε σίγουρα το κοινό του. Δεν θα επιδίωκα να τον ακούσω πάλι, αλλά γενικά μου άρεσε αρκετά.

Βέβαια, σε αυτό το σημείο οφείλω να πω πως αν και η θερμοκρασία και ο εξαερισμός ήταν τέλεια, και το μπάσο βαθύ, στα φώτα δεν έγινε ιδιαίτερη δουλειά (αυτού του είδους τα line-ups θέλουν λέιζερ) και ο χώρος γέμισε ασφυκτικά, όπως και στο Photon. Όσοι πήγαν πέρσι στον I Hate Models με τη Nur Jaber μάλλον κατάλαβαν γρήγορα πόσο πιο προσεκτική δουλειά έγινε στο ΟΑΚΑ. Το μεγάλο προσόν του Universe, βέβαια, είναι ότι βρίσκεται κοντά στο κέντρο της πόλης.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Τα κομμάτια του Alignment έχουν ένταση, θυμό, συναίσθημα και νοσταλγία, ήχο που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχεις ακούσει και φαίνεται σαν να βγαίνει απευθείας από την Κόλαση. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Kαι φτάνουμε στον Alignment, ένα από τα πρόσωπα που έδωσε νέα πνοή και τόνο στη hard techno όταν ξεκίνησε την καριέρα του, με τη δημοτικότητά του να αυξάνεται αδιάκοπα και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα μεγαλύτερα events του πλανήτη. Τον έχω ακούσει πολλές φορές και στην Ελλάδα και έξω, και όσο κι αν δεν θέλω να το παραδεχτώ, δεν είναι πολύ καλός DJ (άποψη που, απ' όσο ακούω, φαίνεται να μην ενστερνίζομαι μόνο εγώ). Είναι ίσως ο αγαπημένος μου παραγωγός αυτήν τη στιγμή. Τα κομμάτια του έχουν ένταση, θυμό, συναίσθημα και νοσταλγία, ήχο που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχεις ακούσει, σαν να βγαίνει απευθείας από την Κόλαση.

Το μπάσο του είναι εκκωφαντικό. Είναι σκοτεινός και «μαύρος», στο κινητό μου όλα τα χρόνια φιγουράρει στους αγαπημένους μου καλλιτέχνες. Από τη θεωρία μέχρι την πράξη όμως η απόσταση είναι μεγάλη και όσο κι αν προσπαθώ να τον απολαύσω live, στα σετ του βαριέμαι. Τo tracklist του είναι προσεγμένο, όμως ως σύνολο δεν δένει, κάνει μεγάλες, αχρείαστες παύσεις πολλών δευτερολέπτων (που αντιτίθενται πλήρως στη λογική της techno και στη συνέχεια που απαιτεί), οι αλλαγές είναι συχνά απότομες και νιώθεις εν τέλει να σε ρίχνει, δεν σε βάζει στη διάθεση να χορέψεις.

Κι ενώ τελικά το πάρτι μού άφησε μια απλώς καλή επίγευση, η βαθιά, αληθινή ικανοποίηση ήρθε την Κυριακή με τον Hector Oaks στο Ωδείο (το οποίο πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είδα τόσο γεμάτο), σε ένα από τα Κυριακάτικα EDEN parties που διοργανώνει το Plissken. Βέβαια, και εδώ δυστυχώς η οργάνωση έπασχε –στην γκαρνταρόμπα πολλά μπουφάν δεν χώρεσαν, οι ουρές ήταν μεγάλες και ο ήχος διακόπηκε για τουλάχιστον μισή ώρα λόγω τεχνικών προβλημάτων–, αλλά ο Hector μας αποζημίωσε και με το παραπάνω.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Στο 4,5 ωρών σετ του σε κατακλύζει το συναίσθημα, παίζει από industrial techno μέχρι discο και house. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας
CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
H βαθιά, αληθινή ικανοποίηση ήρθε την Κυριακή με τον Hector Oaks στο Ωδείο. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Η μοναδική του ικανότητα να συλλέγει βινύλια, να μπορεί να ρεμιξάρει σχεδόν τα πάντα (όχι μόνο techno κομμάτια) και να τα φέρνει στα μέτρα του είναι ασυναγώνιστη στον χώρο. Στο 4,5 ωρών σετ του σε κατακλύζει το συναίσθημα, παίζει από industrial techno μέχρι discο και house. Ακούς remixes και ήχους ακυκλοφόρητους που ξέρεις πως μόνο αυτός μπορεί να παραγάγει και σου κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο ως το τέλος – δεν θες να σταματήσει να παίζει.

Η διάθεση του κόσμου ήταν στο ζενίθ και αποτελεί απόδειξη πως το παν σε ένα πάρτι, ανεξαρτήτως ύφους ή κοινού, θα είναι πάντα η καλή, ποιοτική μουσική. Όσες φορές και να τον ακούσω από κοντά δεν παύει να με εντυπωσιάζει και να παίζει πάντα κάτι διαφορετικό, κανένα σετ του δεν μοιάζει με άλλο δικό του. Οι μελωδίες του παίζουν ακόμη στο κεφάλι μου, ένα φανταστικό κλείσιμο για το ’24. Ένας φίλος μου είπε «είναι το καλύτερο πάρτι που έχω πάει». Δεν τον αδικώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ