To δυναμικό σετ του Moreno και η ανάγκη για καλή μουσική

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Ο Nico Moreno συνδέεται αμέσως με το κοινό, κάνει είσοδο με δυνατά κομμάτια, χορεύει, χαμογελά και γίνεται και ο ίδιος μέρος του πάρτι. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας
0

ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ συνηθίσει το Velocity, έτσι και φέτος είχαμε ένα μεγάλο πάρτι να περιμένουμε το τελευταίο Σαββατοκύριακο της χρονιάς. Αυτήν τη φορά στο Universe, και όχι σε κάποιο κλειστό γήπεδο, φιλοξενήθηκαν ο Alignment, ο Nico Moreno και η Otta Ottie – οι δύο τελευταίοι εμφανίζονταν στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Το line-up και η σειρά εμφάνισης ήταν αρκετά ταιριαστά, με το «κύριο» όνομα να βγαίνει στις τρεις και η μουσική να βαραίνει όσο περνούσε η ώρα.

Πηγαίνοντας νωρίς για να αποφύγουμε τη μεγάλη ουρά που μοιραία δημιουργήθηκε, λίγο πριν από τη μία προλάβαμε για λίγο το εναρκτήριο σετ του Cirkle· σταθερά με εντυπωσιάζουν η ένταση, οι αλλαγές και η προσαρμοστικότητά του στο υπόλοιπο line-up.

Ο Nico Moreno, έχοντας κατακτήσει τη hard techno/hard trance (με στοιχεία hardstyle) σκηνή, μία από τις δημοφιλέστερες στις μέρες μας και ομολογουμένως αρκετά κορεσμένη, αντιλαμβάνεσαι γρήγορα γιατί έχει αυτό το star quality που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.

Η Otta έχει μια σχετικά σύντομη πορεία κυρίως ως DJ και δευτερευόντως ως παραγωγός, αλλά η δημοτικότητά της αυξάνεται πολύ γρήγορα – ήταν η πρώτη φορά που την άκουσα κι εγώ από κοντά. Στην πράξη το σετ της, που πατά κυρίως σε trance και πιο funky στοιχεία, ικανοποιεί και με το παραπάνω. Δεν βαριέσαι λεπτό, είναι πάρα πολύ χορευτικό και έχει συνοχή. Οι αλλαγές της είναι βελούδινες και ο κόσμος ενθουσιάζεται από την αρχή. Οι επιλογές των τραγουδιών δεν είναι πολύ πρωτότυπες αλλά είναι πολύ ταιριαστές με τον ήχο της και τα τραγούδια του Somewhen προς το τέλος του σετ τρελαίνουν τον κόσμο κι αφήνουν ένα χαμόγελο στα χείλη.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Στην πράξη το σετ της Otta, που πατά κυρίως σε trance και πιο funky στοιχεία, ικανοποιεί και με το παραπάνω. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Χωρίς καθυστερήσεις, βγήκε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς Nico Moreno. Έχοντας κατακτήσει τη hard techno/hard trance (με στοιχεία hardstyle) σκηνή, μία από τις δημοφιλέστερες στις μέρες μας και ομολογουμένως αρκετά κορεσμένη, αντιλαμβάνεσαι γρήγορα γιατί έχει αυτό το star quality που τον έχει κάνει να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους.

Συνδέεται αμέσως με το κοινό, κάνει είσοδο με δυνατά κομμάτια, χορεύει, χαμογελά και γίνεται και ο ίδιος μέρος του πάρτι. Είναι άλλη μια απόδειξη πως αυτή την εποχή (για καλό ή κακό) η εικόνα έχει σχεδόν την ίδια σημασία με τον ήχο. Το σετ του είναι γρήγορο, ρυθμικό, δεν κάνει κοιλιά, κορυφώνεται στα σωστά σημεία και σε κρατά ως το τέλος. Οι γέφυρες είναι βέβαια αρκετές, δεν λείπουν οι φλυαρίες, μια και τα πάρα πολλά lyrics και οι πoπ μελωδίες μοιάζουν να καταλαμβάνουν παραπάνω χρόνο απ' όσο θα έπρεπε, παρ' όλα αυτά βρήκε σίγουρα το κοινό του. Δεν θα επιδίωκα να τον ακούσω πάλι, αλλά γενικά μου άρεσε αρκετά.

Βέβαια, σε αυτό το σημείο οφείλω να πω πως αν και η θερμοκρασία και ο εξαερισμός ήταν τέλεια, και το μπάσο βαθύ, στα φώτα δεν έγινε ιδιαίτερη δουλειά (αυτού του είδους τα line-ups θέλουν λέιζερ) και ο χώρος γέμισε ασφυκτικά, όπως και στο Photon. Όσοι πήγαν πέρσι στον I Hate Models με τη Nur Jaber μάλλον κατάλαβαν γρήγορα πόσο πιο προσεκτική δουλειά έγινε στο ΟΑΚΑ. Το μεγάλο προσόν του Universe, βέβαια, είναι ότι βρίσκεται κοντά στο κέντρο της πόλης.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Τα κομμάτια του Alignment έχουν ένταση, θυμό, συναίσθημα και νοσταλγία, ήχο που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχεις ακούσει και φαίνεται σαν να βγαίνει απευθείας από την Κόλαση. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Kαι φτάνουμε στον Alignment, ένα από τα πρόσωπα που έδωσε νέα πνοή και τόνο στη hard techno όταν ξεκίνησε την καριέρα του, με τη δημοτικότητά του να αυξάνεται αδιάκοπα και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα μεγαλύτερα events του πλανήτη. Τον έχω ακούσει πολλές φορές και στην Ελλάδα και έξω, και όσο κι αν δεν θέλω να το παραδεχτώ, δεν είναι πολύ καλός DJ (άποψη που, απ' όσο ακούω, φαίνεται να μην ενστερνίζομαι μόνο εγώ). Είναι ίσως ο αγαπημένος μου παραγωγός αυτήν τη στιγμή. Τα κομμάτια του έχουν ένταση, θυμό, συναίσθημα και νοσταλγία, ήχο που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχεις ακούσει, σαν να βγαίνει απευθείας από την Κόλαση.

Το μπάσο του είναι εκκωφαντικό. Είναι σκοτεινός και «μαύρος», στο κινητό μου όλα τα χρόνια φιγουράρει στους αγαπημένους μου καλλιτέχνες. Από τη θεωρία μέχρι την πράξη όμως η απόσταση είναι μεγάλη και όσο κι αν προσπαθώ να τον απολαύσω live, στα σετ του βαριέμαι. Τo tracklist του είναι προσεγμένο, όμως ως σύνολο δεν δένει, κάνει μεγάλες, αχρείαστες παύσεις πολλών δευτερολέπτων (που αντιτίθενται πλήρως στη λογική της techno και στη συνέχεια που απαιτεί), οι αλλαγές είναι συχνά απότομες και νιώθεις εν τέλει να σε ρίχνει, δεν σε βάζει στη διάθεση να χορέψεις.

Κι ενώ τελικά το πάρτι μού άφησε μια απλώς καλή επίγευση, η βαθιά, αληθινή ικανοποίηση ήρθε την Κυριακή με τον Hector Oaks στο Ωδείο (το οποίο πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είδα τόσο γεμάτο), σε ένα από τα Κυριακάτικα EDEN parties που διοργανώνει το Plissken. Βέβαια, και εδώ δυστυχώς η οργάνωση έπασχε –στην γκαρνταρόμπα πολλά μπουφάν δεν χώρεσαν, οι ουρές ήταν μεγάλες και ο ήχος διακόπηκε για τουλάχιστον μισή ώρα λόγω τεχνικών προβλημάτων–, αλλά ο Hector μας αποζημίωσε και με το παραπάνω.

CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
Στο 4,5 ωρών σετ του σε κατακλύζει το συναίσθημα, παίζει από industrial techno μέχρι discο και house. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας
CHECK To δυναμικό ντεμπούτο του Moreno κι η ανάγκη για καλή μουσική Facebook Twitter
H βαθιά, αληθινή ικανοποίηση ήρθε την Κυριακή με τον Hector Oaks στο Ωδείο. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

Η μοναδική του ικανότητα να συλλέγει βινύλια, να μπορεί να ρεμιξάρει σχεδόν τα πάντα (όχι μόνο techno κομμάτια) και να τα φέρνει στα μέτρα του είναι ασυναγώνιστη στον χώρο. Στο 4,5 ωρών σετ του σε κατακλύζει το συναίσθημα, παίζει από industrial techno μέχρι discο και house. Ακούς remixes και ήχους ακυκλοφόρητους που ξέρεις πως μόνο αυτός μπορεί να παραγάγει και σου κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο ως το τέλος – δεν θες να σταματήσει να παίζει.

Η διάθεση του κόσμου ήταν στο ζενίθ και αποτελεί απόδειξη πως το παν σε ένα πάρτι, ανεξαρτήτως ύφους ή κοινού, θα είναι πάντα η καλή, ποιοτική μουσική. Όσες φορές και να τον ακούσω από κοντά δεν παύει να με εντυπωσιάζει και να παίζει πάντα κάτι διαφορετικό, κανένα σετ του δεν μοιάζει με άλλο δικό του. Οι μελωδίες του παίζουν ακόμη στο κεφάλι μου, ένα φανταστικό κλείσιμο για το ’24. Ένας φίλος μου είπε «είναι το καλύτερο πάρτι που έχω πάει». Δεν τον αδικώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT