O Αύγουστος ανήκει στην Chappell Roan

O Αύγουστος ανήκει στην Chappell Roan Facebook Twitter
Ηχητικά είναι μια μείξη από 2010s ποπ a la Lady Gaga και Taylor Swift με ένα ‘80s twist.
0

Μπορεί να διανύουμε το καλοκαίρι του «Brat», o μήνας Αύγουστος, όμως, ανήκει αποκλειστικά στην Chappell Roan (προφέρεται Τσάπελ και όχι Σάπελ). Η 26χρονη κοκκινομάλλα από το Μιζούρι εκτοξεύτηκε στα τσαρτ το καλοκαίρι με το κομμάτι της «Good Luck, Babe» και το ντεμπούτο της άλμπουμ. Το «The Rise and Fall of a Midwest Princess» κυκλοφόρησε πέρυσι, αλλά πέρασε κάπως απαρατήρητο. Σε μια μέτρια, όμως, φετινή χρονιά, στην οποία οι μεγαλύτερες ποπ σταρ ή επαναλαμβάνονται ή αναλώνονται σε ματαιόδοξα πρότζεκτ, το κοινό είναι εμφανές πως έχει κουραστεί και η Roan έρχεται να καλύψει αυτό το κενό.

Δεν είναι η μόνη. Φέτος γίναμε μάρτυρες στην άνοδο της Sabrina Carpenter αλλά και της Charli XCX. Η μεγάλη διαφορά της, όμως, με αυτές τις δύο, είναι ότι έπρεπε να περάσει τουλάχιστον μία δεκαετία για να καθιερωθούν, ενώ η Roan το κατάφερε με τον πρώτο της δίσκο και πολύ πιο γρήγορα. Επιπλέον, δεν χρειάστηκε να βασιστεί στους indie πειραματικούς χώρους, ούτε στην τηλεόραση. Είναι κατασκευασμένη η επιτυχία της, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι; Μπορεί, μπορεί και όχι, δεν έχει και πολλή σημασία. Η εποχή την έχει ανάγκη. Και δεν είναι ένα φαινόμενο ακριβώς, αλλά ένα femininomenon, όπως τραγουδάει στο εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου. 

Η queer κοινότητα τη λατρεύει για την αυθεντικότητά της και τη θεωρεί το ίδιο σημαντική με τη Lady Gaga. Πάλι η Gaga, αλλά, μεταξύ μας, μπορεί άνετα να θεωρηθεί άξια διάδοχός της.

Εντελώς outsider, είχε την ατυχία να υπογράψει ένα συμβόλαιο με την Atlantic Records πολύ μικρή, στα 17 της, το οποίο δεν την οδήγησε πουθενά. Πέντε χρόνια μετά την άφησαν, με την αιτιολογία ότι δεν ήταν τόσο εμπορική. Επέστρεψε στη μικρή πόλη στην οποία μεγάλωσε, αλλά δεν τα παράτησε. 

Η Roan, που το πραγματικό της όνομα είναι Kayleigh Amstutz, μεγάλωσε σε ένα τροχόσπιτο σε μια πόλη 6.000 κατοίκων. Όταν ήταν μικρή, θυμάται να πηγαίνει με την οικογένειά της τρεις φορές την εβδομάδα στην εκκλησία και να ακούει συχνά ότι το να είσαι γκέι είναι κάτι κακό και αμαρτωλό. Η κλίση της στο τραγούδι αποκαλύφθηκε σε έναν μουσικό διαγωνισμό που έκανε το σχολείο της.

Η απόφασή της να αφήσει πίσω της τη μικρή θρησκευτική κοινότητα στην οποία μεγάλωσε και να μεταφερθεί στο Λος Άντζελες το 2018 ήταν η καλύτερη που πήρε για τη ζωή της. Εκεί γνώρισε τον Dan Nigro, τον μουσικό παραγωγό που κρύβεται πίσω από τo «Driver’s License» της Olivia Rodrigo, καθώς και την queer σκηνή της περιοχής. 

Για ένα κορίτσι που μεγάλωσε σε ένα αυστηρά θρησκευτικό περιβάλλον, για το οποίο το Λος Άντζελες ήταν «δαιμονικό και η πόλη των Σατανιστών», ήταν μια μορφή απελευθέρωσης τόσο σε προσωπικό όσο και σε δημιουργικό επίπεδο. «Όλα όσα φοβόμουν δεν ήταν απαραίτητα αλήθεια – ειδικά για την queer κοινότητα. Όταν πήγα σε γκέι κλαμπ για πρώτη φορά, ένιωσα κάτι πνευματικό μέσα μου». 

ροαν Facebook Twitter
Οι πληθωρικές εμφανίσεις της ίσως κρύβουν και τον πραγματικό λόγο για τον οποίο έχει τόση απήχηση τελευταία: την ανάγκη του κοινού για θέαμα, κάτι που είχε χαθεί τα τελευταία χρόνια με την πανδημία και την ποπ να έχει χάσει τη λάμψη του παρελθόντος. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Στην αρχή της καριέρας της τίποτα δεν ξεχώριζε πραγματικά πάνω της. Μια φιγούρα με μακριά ατίθασα καστανά μαλλιά που έφτιαχνε τσιτωμένα κομμάτια για αγόρια που δεν την ήθελαν, στο στυλ της Florence Welch. Σήμερα η εικόνα της έχει αλλάξει ριζικά και αυτό οφείλεται στη λατρεία που έχει για τις drag queens και το στυλ τους. Οι συναυλίες της είναι περισσότερο πολύχρωμα happenings στα οποία εμφανίζεται ντυμένη με εξωφρενικά κουστούμια, άλλοτε βαμμένη ολόκληρη, παριστάνοντας το Άγαλμα της Ελευθερίας, και άλλοτε με στολή luchador. Από εκεί που άνοιγε για την Olivia Rodrigo, το σετ της στο φετινό Lollapalooza προσέλκυσε τον περισσότερο κόσμο στο φεστιβάλ. 

Οι πληθωρικές εμφανίσεις της ίσως κρύβουν και τον πραγματικό λόγο για τον οποίο έχει τόση απήχηση τελευταία: την ανάγκη του κοινού για θέαμα, κάτι που είχε χαθεί τα τελευταία χρόνια με την πανδημία και την ποπ να έχει χάσει τη λάμψη του παρελθόντος. 

Super Graphic Ultra Modern Girl

Η εσωτερική αλλαγή πάντως που έφερε η επαφή της με έναν άλλο, διαφορετικό κόσμο, δεν περιορίστηκε μόνο στις εμφανίσεις της αλλά και στα πιο ξέγνοιαστα, queer πια τραγούδια της, που πλέον αντικατοπτρίζουν ανοιχτά και ειλικρινά τη σεξουαλικότητά της, χωρίς να φοβάται ότι «θα καεί στην κόλαση» επειδή μπορεί να ερωτευτεί μια γυναίκα. Ηχητικά είναι μια μείξη από 2010s ποπ a la Lady Gaga και Taylor Swift με ένα ‘80s twist. 

Και καλά όλα αυτά, αλλά εύλογα θα σκεφτεί κανείς ότι είναι μια ακόμη μουσικός που επωφελείται κοπιάροντας ασύστολα την LGBT κουλτούρα –και συγκεκριμένα την drag κουλτούρα−, κάτι που συνέβαινε κατά κόρον παλιότερα με διάφορες/ους ποπ σταρ, χωρίς να έχουν τον παραμικρό σεβασμό για μια κουλτούρα που τους βοήθησε να γίνουν διάσημοι. Δεν συμβαίνει ακριβώς αυτό στην περίπτωσή της. Η queer κοινότητα τη λατρεύει για την αυθεντικότητά της και τη θεωρεί το ίδιο σημαντική με τη Lady Gaga. Πάλι η Gaga, αλλά, μεταξύ μας, μπορεί άνετα να θεωρηθεί άξια διάδοχός της. 

Kaleidoscope (Official Live Performance)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ