Η φουτουριστική «Τραβιάτα» του Κωνσταντίνου Ρήγου και της Ναντίν Σιέρα

CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
«Παίζουμε με το γκλαμ μιας κοινωνίας σε παρακμή». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Ήταν γύρω στις 9 το βράδυ, η θερμοκρασία στους 32ºC και οι κερκίδες του Ηρωδείου ξέβραζαν όλη τη ζέστη της μέρας. Πρόβα της «Τραβιάτας» του Βέρντι σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου με πρώτη διανομή δύο μεγάλα διεθνή ονόματα της εποχής μας, την Αμερικανίδα Ναντίν Σιέρα στον ρόλο της Βιολέτας και τον Βρετανό ιταλικής καταγωγής Φρέντι ντε Τομάσο στον ρόλο του Αλφρέντο.

Μπαίνοντας να παρακολουθήσω το πέρασμα, έπεσα πάνω στη σκηνή όπου ο πατέρας του Αλφρέντο, ο Τζιόρτζιο Ζερμόν, που τον ερμηνεύει ο Δημήτρης Πλατανιάς, προσπαθεί να πείσει τη Βιολέτα να εγκαταλείψει τον γιο του για το καλό εκείνου και της οικογένειάς του. Κανένας δεν ήταν με κοστούμι εποχής, αντιθέτως όλοι τους ήταν ντυμένοι πολύ ελαφριά, με τον Πλατανιά να προστατεύει τον λαιμό του με μια πετσέτα, που είναι σίγουρο ότι έσταζε από τον ιδρώτα.

Η σκηνή του Ηρωδείου είναι χωρισμένη σε δύο πατάρια, το ένα πιο αστικό, που παριστάνει το σπίτι της Βιολέτας, και το άλλο πιο εξοχικό, που είναι το σπίτι του Αλφρέντο. Πίσω ακριβώς είναι ένα μακρύ κατάμαυρο τραπέζι με κλασικές καρέκλες σε μαύρο λαμέ, που αστράφτουν.

«Όταν μου ζήτησε ο Γιώργος Κουμεντάκης να κάνω την "Τραβιάτα", ένα έργο πολύ εσωτερικό, σε εξωτερικό χώρο, ο προβληματισμός μου ήταν πώς θα μετέφερα αυτό το intime, την εσωτερικότητα και την ιδιαιτερότητά του, το κοντινό των σκηνών, σε ένα ανοιχτό θέατρο με τον ουρανό από πάνω. Μιλάμε για ανθρώπους που συνδιαλέγονται μεταξύ τους, έχουν σχέσεις ανταλλακτικές».

Ακριβώς από πάνω, εφαπτόμενα στον τοίχο του Ηρωδείου, βλέπω σβησμένα νέον φωτάκια που, μεταξύ άλλων, σχηματίζουν και τη λέξη «Camelia». Δεξιά και αριστερά ακουμπισμένα, σαν ξεχασμένα σκηνικά αντικείμενα, ένας υπερμεγέθης πυρσός και ένα κεφάλι αρχαίου αγάλματος αντίστοιχα. Θυμίζουν κάπως κομμάτια παροπλισμένου σκηνικού της Τσινετσιτά.

CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Η σκηνή του Ηρωδείου είναι χωρισμένη σε δύο πατάρια, το ένα πιο αστικό, που παριστάνει το σπίτι της Βιολέτας, και το άλλο πιο εξοχικό, που είναι το σπίτι του Αλφρέντο. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Στο πόντιουμ βρισκόταν ο σημαντικός μαέστρος Πιερ-Τζιόρτζιο Μοράντι, ο οποίος ουσιαστικά κατηύθυνε μόνο τον πιανίστα που συνόδευε τους τραγουδιστές, ενώ όλα τα καθίσματα της ορχήστρας ήταν καλυμμένα με μαύρο πλαστικό. Παρόλο που οι τραγουδιστές δεν αφήνονταν σε όλη την έκταση της άριάς τους, αναγνώριζες τη δύναμη της φωνής τους, κάτι που πρόδιδε την επιτυχία της πολυαναμενόμενης πρεμιέρας.

Λίγο μετά η δράση άλλαξε, έκανε την εμφάνισή του ο Αλφρέντο, ο οποίος κατέφθασε φέρνοντας δώρο στην αγαπημένη του. Όσο οι τραγουδιστές αναλώνονταν σε λεπτομέρειες σχετικές με τη δράση, πλησίασα τον Ρήγο, σκηνογράφο, χορογράφο και σκηνοθέτη της παράστασης, η οποία πρωτοανέβηκε το 2019 και τώρα επαναλαμβάνεται. Του ζήτησα να μου εξηγήσει πώς προσέγγισε το διάσημο έργο.

«Όταν μου ζήτησε ο Γιώργος Κουμεντάκης να κάνω την "Τραβιάτα", ένα έργο πολύ εσωτερικό, σε εξωτερικό χώρο, ο προβληματισμός μου ήταν πώς θα μετέφερα αυτό το intime, την εσωτερικότητα και την ιδιαιτερότητά του, και το κοντινό των σκηνών, σε ένα ανοιχτό θέατρο με τον ουρανό από πάνω. Μιλάμε για ανθρώπους που συνδιαλέγονται μεταξύ τους, έχουν σχέσεις ανταλλακτικές. Τότε σκέφτηκα τη λογική ενός στούντιο όπου φέρνουν και στήνουν δύο δωμάτια. Ουσιαστικά, το έστησα επάνω στην "Ντόλτσε Βίτα" του Φελίνι, μια και η "Τραβιάτα" ξεκινάει με ένα μεγάλο πάρτι, έτσι ο ρωμαϊκός τοίχος του Ηρωδείου αποτελεί το φόντο μιας σύγχρονης και συνάμα διαχρονικής Ρώμης, που παραμένει ίδια».

CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
«Το έστησα πάνω στη λογική της "Ντόλτσε Βίτα" του Φελίνι, μια και η "Τραβιάτα" ξεκινάει με ένα μεγάλο πάρτι, έτσι ο ρωμαϊκός τοίχος του Ηρωδείου αποτελεί το φόντο μιας σύγχρονης και συνάμα διαχρονικής Ρώμης που μένει πάντα ίδια». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Πλατανιάς. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω τα δύο δωμάτια, με προλαβαίνει: «Καθώς αφέθηκα, λοιπόν, σε μια έμπνευση που βασίζεται στο Ηρώδειο, δημιούργησα δύο χώρους: ο ένας είναι η εξοχή, το σπίτι του Αλφρέντο, ο άλλος της Βιολέττας στην πόλη. Τοποθέτησα τη δράση σε μια πιο φουτουριστική εποχή, γι’ αυτό τα έπιπλα θυμίζουν λίγο Κιούμπρικ και "Οδύσσεια του Διαστήματος". Γενικά, η έμπνευσή μου είναι ο κινηματογράφος ώστε να μπορέσω στο τέλος να κάνω τα δυο δωμάτια να συναντηθούν και να γίνουν ένας κόσμος.

Όσον αφορά τα νέον, είναι μέρος της σκηνής του τζόγου στην 3η σκηνή της 2ης πράξης, οπότε γίνεται η διαπραγμάτευση και ουσιαστικά ο Αλφρέντο παρατάει τη Βιολέτα, προσβάλλοντάς την μπροστά σε όλο τον κόσμο. Όλο αυτό διαδραματίζεται σε ένα καζίνο στο Λας Βέγκας. Παίζουμε με το γκλαμ μιας κοινωνίας σε παρακμή. Είχα κάνει παλιότερα την "Κυρία με τις καμέλιες" με την Τοπαλίδου, έτσι κράτησα στοιχεία από τη θεατρική εκδοχή του έργου, όπως το όνομα Camelia σε νέον».  

Και πώς αναδεικνύεις την ιδιοσυγκρασία της Βιολέτας, αυτή την εντιμότητα που τη διακρίνει; «Αυτό είναι στην ψυχοσύνθεσή της. Είναι αυτό που είναι, αλλά έχει μια τιμιότητα δική της. Μέσα στη σκηνοθεσία υπάρχουν πράγματα που δεν της επιτρέπουν να παραδοθεί, να φανεί ότι παρακαλάει, ότι βρίσκεται σε μια υποτονική φάση, φάση αδυναμίας. Παραμένει μια γυναίκα χειραφετημένη και αποφασισμένη να πρεσβεύει αυτό που θέλει.

Γι’ αυτό και ποτέ της δεν γίνεται θύμα ούτε παρακαλάει, ούτε μπροστά στον Αλφρέντο ούτε στους υπόλοιπους. Παίζει πάντα σε δύο κόσμους που τη θέλουν χειραφετημένη ακόμα και εκείνη την εποχή. Δεν είναι θύμα, περισσότερο έκθετη, ενώ ο Αλφρέντο δείχνει πιο αδύναμος και είναι ο λόγος που φέρεται τόσο μάτσο τη στιγμή που την εξευτελίζει. Γι’ αυτό και μετανοεί στο τέλος, όπως όλοι, γιατί στην πραγματικότητα κάνουν ένα τεράστιο λάθος. Καταλαβαίνουν, γιατί σκίζει μπροστά του τα χρήματα, δεν κρατάει μια στάση υποτακτική».

CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
«Όλοι μας έχουμε προκαθορισμένη άποψη για το ποιος είναι ο Αλφρέντο και η δική μου άποψη διαφέρει κάθε φορά που παίζω τον ρόλο. Κάθε φορά είναι διαφορετική από την προηγούμενη». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο μόλις 30 χρονών τενόρος Φρέντι ντε Τομάσο, το μεγάλο αστέρι της βρετανικής όπερας, του οποίου η φήμη εκτινάχθηκε μέσα σε μία βραδιά όταν ερμήνευσε στην ηλικία των 28 χρόνων τον Καβαραντόσι από την «Τόσκα» στη Βασιλική Όπερα, κάτι που είχε να συμβεί 60 χρόνια στην Αγγλία, ξεκίνησε την καριέρα του μόλις δέκα χρόνια πριν. Έχοντας υπάρξει ανέκαθεν μέλος χορωδίας, στην οποία τα αγγλικά σχολεία πάντα έδιναν βάρος, ήξερε ότι είχε μια καλή φωνή. Από την άλλη, ο πατέρας του, Ιταλός από την Πούλια, έβαζε συχνά Παβαρότι στο ιταλικό εστιατόριο που διατηρούσε στο νοτιοανατολικό Λονδίνο, αλλά χάρη στην Αγγλίδα μητέρα του και την αγάπη της για την όπερα εντρύφησε κι αυτός στο είδος. Σύντομα παράτησε τις σπουδές του για να μελετήσει κλασικό τραγούδι και από μπάσος που ξεκίνησε έγινε τενόρος.

«Όλες οι όπερες που έχω τραγουδήσει μέχρι τώρα στην Αγγλία είναι ιταλικές, "Τόσκα", "Μποέμ", "Μαντάμα Μπάτερφλαϊ". Δεν το έχω με τις αγγλικές όπερες, ίσως λίγο με τις γαλλικές», μου λέει γελώντας όταν καταφέρνουμε να βρούμε λίγο χρόνο για να τα πούμε κατά τη διάρκεια της πρόβας. Έχοντας παίξει ξανά τον Αλφρέντο στη Βερόνα και στο Βερολίνο, θεωρεί ότι έχει μια καλή σχέση με τον ρόλο. «Στις περισσότερες περιπτώσεις, στις μέρες μας, είναι ο σκηνοθέτης που καθορίζει τον ρόλο και λιγότερο ο μαέστρος, οπότε πρέπει να ακολουθήσεις τις οδηγίες του σε μεγάλο βαθμό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα παραδοσιακό ανέβασμα, που προσωπικά μου αρέσει πολύ», εξηγεί, και ενδιαφέρομαι να μάθω σε ποιο βαθμό συναισθάνεται τον ρόλο του Αλφρέντο.

Μου απαντάει: «Όλοι μας έχουμε προκαθορισμένη άποψη για το ποιος είναι ο Αλφρέντο και η δική μου άποψη αλλάζει κάθε φορά που παίζω τον ρόλο. Οπότε, όταν δεν έχεις στη διάθεσή σου έναν μήνα για να χτίσεις κάτι εντελώς καινούργιο, δεν έχεις παρά να συνδυάσεις τη δική σου άποψη με εκείνη του σκηνοθέτη. Όσον αφορά τη φωνή, όταν έχεις τραγουδήσει κάτι 20, 50 ή και 100 φορές όλα αλλάζουν, η εκτίμηση, η φωνή. Όσο περισσότερες παραστάσεις κάνεις, με όσο περισσότερους σκηνοθέτες συνεργάζεσαι, είναι σαν να αποκτάς μια μεγαλύτερη χρωματική παλέτα».

Και πώς νιώθει που παίζει σε ένα ανοιχτό θέατρο; «Είμαι ενθουσιασμένος. Λατρεύω κάθε φορά που τραγουδάω στη Βερόνα και τώρα εδώ, σε θέατρα δύο χιλιάδων ετών. Προσθέτουν ένα άλλο επίπεδο στην ιδιαιτερότητα του πράγματος».

CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
CHECK Κυριακή βράδυ πρόβα Τραβιάτας στο Ηρώδειο Facebook Twitter
«Αναμφίβολα έχω ωριμάσει αρκετά από την πρώτη φορά που έπαιξα τη Βιολέτα μέχρι σήμερα. Βίωσα νέες εμπειρίες κι όλα αυτά τα μεταφέρω στον τρόπο που την ερμηνεύω». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Με τη Ναντίν Σιέρα είχαμε μιλήσει εκτενώς τηλεφωνικά στην πρώτη της παρουσίαση στον ελληνικό Τύπο και στη LiFO. Σούπερ σταρ της διεθνούς όπερας, Αμερικανίδα από τη Φλόριντα με καταγωγή ιταλική, πορτορικάνικη και πορτογαλική, είναι ένας άνθρωπος ζεστός και δεκτικός. Ωστόσο, καθ’ όλη τη διάρκεια της πρόβας έπρεπε να βρίσκεται στη σκηνή. Καταφέραμε να μιλήσουμε ελάχιστα, στο καμαρίνι της. Της θυμίζω ότι όταν πρωτομιλήσαμε έπαιζε τη Βιολέτα στο Παρίσι. Αν τις μετρήσουμε, ποια Βιολέτα είναι αυτή στην Αθήνα;

«Αυτή εδώ θα είναι η πέμπτη» απαντάει και συνεχίζει: «Ξέρεις, άνθρωποι είμαστε κι εμείς, έχουμε τη ζωή μας, τα βιώματά μας. Νομίζω ότι όλα αυτά τα κουβαλάμε όταν ερμηνεύουμε έναν ρόλο, ακόμα κι αν πρόκειται για τον ίδιο ρόλο. Γιατί σε καθένα τίθεται ένα θέμα κι εμείς, ως ανθρώπινα όντα, εξελισσόμαστε, μεγαλώνοντας αποκτούμε συναισθηματική ευφυΐα και αναλόγως αντιμετωπίζουμε όσα συμβαίνουν στην προσωπική μας ζωή, μια σχέση, έναν χωρισμό, τα παιδιά μας, ακόμα και έναν θάνατο.

Οπότε θα έλεγα ότι αναμφίβολα έχω ωριμάσει αρκετά από την πρώτη φορά που έπαιξα τη Βιολέτα μέχρι σήμερα. Νέες εμπειρίες προστέθηκαν στη ζωή μου και όλα αυτά τα μεταφέρω στον τρόπο που την ερμηνεύω». Το ίδιο θα έλεγε ότι συμβαίνει και φωνητικά; «Βέβαια, τα πράγματα σε κάνουν να βελτιώνεσαι, η φωνή γίνεται ακόμα πιο δυνατή, σταθερή, ακόμα πιο ωμή από αυτό που ήταν όταν ξεκινούσες. Νιώθω ότι η φωνή μου έχει μεγαλώσει σε σχέση με την πρώτη φορά που ερμήνευσα τη Βιολέτα».

«Τώρα που βρίσκεσαι στο Ηρώδειο, πώς νιώθεις;» «Είναι όμορφα, όμως πρέπει να συνηθίσω την ατμόσφαιρα της Αθήνας γιατί ο συνδυασμός ζέστης μέσα στη μέρα και ξηρού κλίματος είναι δύσκολος για μένα που έχω μεγαλώσει στη Φλόριντα, με το υγρό κλίμα. Έχω συνηθίσει σε εντελώς διαφορετικό εξωτερικό αέρα. Εδώ είναι κάπως στεγνός και χρειάζεται να πίνω συνεχώς νερό.

Αλλά η ατμόσφαιρα του Ηρωδείου είναι όντως μαγική. Μοιάζει σαν να κλείνει ένας μεγάλος κύκλος ζωής για μένα. Ερωτεύτηκα την όπερα όταν ήμουν 10 χρονών, ωστόσο ξεκίνησα μαθήματα όταν ήμουν 6 και σήμερα είμαι 36. Μελετάω τραγούδι ακριβώς 30 χρόνια. Ήρθε η στιγμή να ζήσω μια μαγική στιγμή μέσα σε αυτό το θέατρο όπου έχουν εμφανιστεί τόσοι σημαντικοί καλλιτέχνες και έχουν προσφέρει τόσες μαγικές στιγμές. Είναι κάτι εκπληκτικό».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΝΑΝΤΙΝ ΣΙΕΡΡΑ

Μουσική / Ναντίν Σιέρρα: «Δεν θα ήθελα η προσωπική μου ζωή να μοιάζει με της Κάλλας»

Μία από τις διασημότερες και πολυβραβευμένες Αμερικανίδες σοπράνο μιλά για τις γυναίκες που τη διαμόρφωσαν και επηρέασαν την πορεία της λίγο πριν ερμηνεύσει τη Βιολέτα στην «Τραβιάτα» του Βέρντι, στο Ηρώδειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γεφυρώνοντας την απόσταση μεταξύ του κλασικού και του σύγχρονου χορού

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Γεφυρώνοντας την απόσταση μεταξύ του κλασικού και του σύγχρονου χορού

Μια συζήτηση με τον χορογράφο και διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνο Ρήγο, τον διευθυντή της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της ΕΛΣ, Γιώργο Μάτσκαρη, τον α’ χορευτή της ΕΛΣ, Βαγγέλη Μπίκο, και τη χορογράφο Πατρίσια Απέργη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ