Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Liliana Moro, «Σε χρόνο μηδέν», σπασμένα γυαλιά, μεταβλητές διαστάσεις, 2001.
0

Ο Πειραιάς έχει ησυχία τις Κυριακές, αλλά η οδός Πολυδεύκους, την οποία πρώτη η Σύλβια Κούβαλη έβαλε στον χάρτη των εικαστικών της πόλης, έχει κίνηση: παρέες που μπαίνουν στην γκαλερί Rodeo, στη συνέχεια –στον ίδιο δρόμο– στο The Intermission της Άρτεμης Μπαλτογιάννη και 20 μέτρα μακριά, στην οδό Ασκληπιού, σε ένα πρώην νυχτερινό κέντρο, όπου η Eleftheria Tseliou Gallery παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της ατομικής έκθεσης του Δαυίδ Σαμπεθάι με τίτλο «I Ain’t Dead, Just Trying to Hear The Sound of The Earth Spinning»

Περνώντας την πόρτα της Rodeo περπατάμε πάνω στο έργο της Liliana Moro που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η έκθεση «Σε χρόνο μηδέν» προσκαλεί το κοινό σε μια ηχητική χορογραφία που προκύπτει από το ίδιο το σώμα του επισκέπτη όταν πατά σε σπασμένα γυαλιά. Η φίλη μου η Λ., που κάνει παραγωγές και έχει βιωματική σχέση με τα υλικά, μου λέει να περπατήσω την αίθουσα αργά, να νιώσω τη μεταμόρφωση του υλικού κάτω από τα πόδια μου. Υπάρχει μια διαρκής αίσθηση κινδύνου όταν πατάς γυαλιά, κάθε σώμα με το βάρος και την κίνησή του δημιουργεί τον δικό του ήχο, παράγει τον ρυθμό και είναι αυτό που μετατρέπει την εγκατάσταση σε ηχητική, το βάδισμα χορογραφεί μια εντελώς προσωπική εντύπωση, ενώ στα πόδια μας υπάρχει ένα υλικό βγαλμένο από τα σπλάχνα της γης που έχει μετατραπεί σε «χρήσιμο», με μεγάλη επεξεργασία, τεχνητά.

Η βιωματική και αυτοβιογραφική ζωγραφική και γλυπτική κατάσταση μέσα στην οποία ο Τότσικας ζει και βασιλεύει μάς παρατίθεται μέσα από τα σκουριασμένα παράθυρα απ' τα οποία παρατηρεί, αφουγκράζεται, καταγράφει με χρώματα παραμυθένια αλλά και φυσικά, και από τον ήχο του νερού που ρέει.

Στη δεύτερη αίθουσα ακούγεται σε λούπα η «Bandiera rossa», ένα δοξαστικό εμβατήριο της κόκκινης σημαίας και του ιταλικού αγροτικού κινήματος. Ο έντονος και ενθουσιώδης ρυθμός του είναι το ηχητικό τοπίο μιας εντελώς διαφορετικής από την πρώτη εγκατάστασης της Liliana Moro, χρηστικής, με τραπέζια και καρέκλες κάτω από τέσσερις ομπρέλες για να καθίσεις και να αφουγκραστείς τη δυναμική μεταξύ του χρόνου δουλειάς και του χρόνου διαλείμματος. Μέσα από την αναφορά στις διακοπές και την αναψυχή, τον ύμνο των αγροτών και την εγκατάσταση που υπενθυμίζει μια επιστροφή στη φύση, ο επισκέπτης δημιουργεί το δικό του βίωμα ως θεατής και γίνεται μέρος της εγκατάστασης, η οποία κατοικείται από σώματα και ενέργειες εντελώς διαφορετικές.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Άποψη εγκατάστασης, Liliana Moro, «Σε χρόνο μηδέν», Rodeo, Πειραιάς, 2024.

Στην επόμενη αίθουσα η έκθεση του Θανάση Τότσικα με τίτλο «Η φύση, το σπίτι μου» φέρνει τον ήχο και τα χρώματα του κάμπου της Θεσσαλίας. Το νερό τρέχει αδιάκοπα και τα σχήματα των υλικών –τέλεια γεωμετρικά– διαθλώνται στη φαντασία και σχηματίζουν το χωράφι μέσα στο οποίο ο καλλιτέχνης ζει και εμπνέεται από τα χρώματά του, τις πρακτικές των καλλιεργειών και τα υλικά των καλλιεργητών. Η βιωματική και αυτοβιογραφική ζωγραφική και γλυπτική κατάσταση μέσα στην οποία ο Τότσικας ζει και βασιλεύει μάς παρατίθεται μέσα από τα σκουριασμένα παράθυρα απ' τα οποία παρατηρεί, αφουγκράζεται, καταγράφει με χρώματα παραμυθένια αλλά και φυσικά, και από τον ήχο του νερού που ρέει. Μοβ για τις πασχαλιές, κόκκινο για τις παπαρούνες, μαύρο για τη βροχή και τον χειμώνα, πορτοκαλί για τις καλλιέργειες.

Η φύση είναι κεντρικό υλικό και θέμα των έργων, που είναι στημένα μαζί στον χώρο. Το λιβάδι, οι παπαρούνες, οι πασχαλιές και οι καλλιέργειες, η νύχτα και η βροχή, το ηλιοβασίλεμα.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Θανάσης Τότσικας, «Το σπίτι μου στο δάσος», μέταλλο, ακρυλικό σε καμβά, 157.5 x 179.5 x 2εκ., 2024.
Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Θανάσης Τότσικας, «Πηγή», 56 πίνακες ζωγραφικής, νερό, βαρέλι, φύλλο αλουμινίου, μηχανή αντλίας, διαστάσεις μεταβλητές, 2024.

Στον γωνιακό χώρο της γκαλερί η έκθεση νέων κολάζ σε χαρτί και νέων έργων από μεικτά υλικά του David Douard με τίτλο «aura vamp’block’r», με ένα κείμενο-ξόρκι του καλλιτέχνη, δημιουργεί ένα διαφορετικό περιβάλλον. Και εδώ πρωταγωνιστεί το υλικό, που πλάθεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο, ενώ η γλώσσα παίζει σημαντικό ρόλο στη μεταμόρφωση του υλικού, με έργα υβριδικά που συμπλέκουν τον πραγματικό κόσμο και τη φαντασία.

Οι εκθέσεις των Θανάση Τότσικα, Liliana Moro, David Douard στη RODEO (Πολυδεύκους 41) είναι επισκέψιμες έως το Σάββατο 1 Ιουνίου. Από τις 16 Ιουνίου εγκαινιάζονται οι εκθέσεις των Leslie Τhornton, Veronika Hapchenko και Luigi Zuccheri

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Stella Zhong, Installation View, Art Vassel 2023, CHE.

Ο χώρος The Intermission από το 2019 προτείνει ένα νέο μοντέλο –δεν εκπροσωπεί καλλιτέχνες, αλλά στοχεύει στην καλλιέργεια δυναμικών και δημιουργικών συνεργασιών–, ενώ στηρίζει τη δημιουργία νέων παραγωγών έργων τέχνης. Έχει έναν ευέλικτο και αντισυμβατικό προγραμματισμό για να καλύπτει τις διαρκώς εναλλασσόμενες ανάγκες της καλλιτεχνικής κοινότητας στην Ελλάδα και διεθνώς και εκθέτει αναγνωρισμένους, καθιερωμένους αλλά και νέους καλλιτέχνες.

Το Τhe Intermission και η Chapter NY παρουσιάζουν την «Inertia», την πρώτη έκθεση της Κινέζας Stella Zhong στην Ελλάδα. Τον κεντρικό χώρο καταλαμβάνει η μεγάλη εγκατάσταση, σαν φαινομενικά αδρανής πλατφόρμα με ενσωματωμένα καθίσματα, που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις της Zhong, οι οποίες σχετίζονται με τον υπαρξιακό και τον εσωτερικό χρόνο, τον τρόμο και την ελπίδα.

Πειραματίζεται με την αδράνεια, την υπέρθεση και την τοπολογία ως συστατικά για την αθανασία σε μια νέα σειρά γλυπτών, σε ένα αμάλγαμα ενός drop tower, του παιχνιδιού του λούνα παρκ που ανεβάζει τους επιβάτες στην κορυφή του πριν αφεθούν σε ελεύθερη πτώση, και μιας τελετουργικής πλατφόρμας στην οποία διεξάγονταν αρχαίες κινεζικές αλχημείες, συμπεριλαμβανομένων πειραμάτων αθανασίας, και τα δύο με τεχνολογίες που στοχεύουν στην υπέρβαση.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Stella Zhong, «Minimal Surface», 2022.
Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Stella Zhong, «There is No Outside», 2023.

Κάθε γλυπτό είναι ένας ασύμμετρος αστερισμός που έλκεται από έναν κοινό προσανατολισμό ή ένα κομμάτι εύθραυστου νήματος. Ενώ παραπέμπουν σε κοσμικά σώματα, σε τεχνολογικές διεπαφές και σε λεπτομέρειες υποδομών, η γεωμετρία τους μιλάει για μια αέναη ζωή: όπως στα κινούμενα σχέδια, κανείς δεν πεθαίνει ποτέ πραγματικά. Με καταγωγή από μια χώρα στην οποία από την αρχαιότητα παρασκευάζονταν χάπια αθανασίας, η Zhong συνέλαβε μια πρώιμη ιδέα για την έκθεση αυτή από την Ικαρία και τον πληθυσμό της, που πλέον είναι γνωστός για τη μακροζωία του. Το έργο αφορά τόσο την απόκλιση και την αναγέννηση, όσο και την ορμή της αισιοδοξίας που η βαρύτητα ή το χάος δεν μπορούν να βλάψουν.
 

Η έκθεση της Stella Zhong στο The Intermission (Πολυδεύκους 37) θα διαρκέσει έως τις 3 Αυγούστου. 

Στην Eleftheria Tseliou Gallery στο Κολωνάκι, η Ελευθερία Τσέλιου παρουσιάζει το πρώτο μέρος της ατομικής έκθεσης του Δαυίδ Σαμπεθάι που αποτελείται από μικρά ζωγραφικά έργα, ακουαρέλες και σχέδια με μελάνι σε χαρτί τα οποία δημιουργήθηκαν την περίοδο 2020-2021. Απηχώντας την απόκοσμη ακινησία που φαινόταν να επικρατεί στον έξω κόσμο εκείνη την περίοδο, τα έργα αυτά εκπέμπουν μια παράξενη σιωπή. Κάποιες φορές ανέμελη ή ληθαργική, η σιωπή υποδηλώνει μια φαντασίωση ή μια ονειροπόληση. Άλλες φορές, η σιωπή κρύβει τις προθέσεις ενός υποκειμένου ή μεταμορφώνεται σε σκηνή για τις προσωπικές τελετουργίες του. Το δεύτερο μέρος αυτής της έκθεσης με έργα μεγάλης κλίμακας φιλοξενείται στην οδό Ασκληπιού 5, στον χώρο ενός πρώην νυχτερινού κέντρου του Πειραιά.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Δαυίδ Σαμπεθάι, «Our little angel that protects us», 2022, ακουαρέλα, ακρυλικό, λάδι και λαδοπαστέλ σε καμβά, 180 x 150 εκ.

Ο χώρος μεταμορφώθηκε σε μια μυσταγωγική έκθεση φωτισμένη υποβλητικά, με τα έργα του Σαμπεθάι που ξεχειλίζουν χρώμα και τις συμβολικές φιγούρες του να φαίνονται ότι αιωρούνται πάνω και πέρα από τους μεγάλους καμβάδες. Ενώ στεκόμαστε σε μια ενδιάμεση ζώνη ανάμεσα στις δυο σειρές έργων δεξιά και αριστερά μας, ο Δαυίδ μας κάνει μια εξαιρετική ξενάγηση στον πνευματικό, οραματικό κόσμο του. Ένας ιππότης επιστρέφει στη βασιλική αυλή με άσχημα νέα· σε έναν άλλο πίνακα τον βλέπουμε να πλένει τα πονεμένα πόδια του σε ένα ρυάκι καθώς οι φαντασιώσεις του για την επιστροφή στο σπίτι προβάλλονται στο νυχτερινό τοπίο τριγύρω. Ένα ζευγάρι απεικονίζεται σε μια σκηνή οικιακής ευτυχίας, ενώ μια ιδιόρρυθμη συμμορία από φύλακες-αγγέλους ξορκίζει εξωτερικές δυνάμεις που απειλούν αυτό το οικοσύστημα αγάπης. Ένα φίδι κοιτάει ανήσυχο την πλαισιωμένη από άγρια κλαδιά δυσοίωνη θέα στον ορίζοντα, σιωπηλός μάρτυρας σε κάτι φρικτό που θα συμβεί ανά πάσα στιγμή. Με αναφορές μεταξύ τους αλλά και στο πρώτο μέρος της έκθεσης, τα έργα αυτά βρίσκονται σε συνεχή διάλογο με την ιστορία της ζωγραφικής, ως πεδία εύθραυστων ισορροπιών και ρευστών δυναμικών όπου αντηχούν κύκνεια άσματα διαφορετικών κόσμων.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Δαυίδ Σαμπεθάι, «Dark Sun», 2023, ακρυλικό και λαδοπαστέλ σε καμβά, 216 x 165 εκ.

Γεμάτα αντιθέσεις, εικόνες έντασης και ηρεμίας, άλλοτε καθησυχαστικές και άλλοτε επισημαίνοντας έναν σχεδόν αόρατο κίνδυνο, αθώες ή αποτρεπτικές, τα έργα του είναι τόποι και νήματα με πολλαπλές αφηγήσεις, με σημάδια οικειότητας και αγάπης σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από βία και ανασφάλεια. Ο ίδιος ο χώρος στον Πειραιά δημιουργεί ένα κέλυφος προστασίας που αποπνέει την αίσθηση του μαγικού, γεμάτο από επιθυμία και τρυφερότητα, ήττα και απογοήτευση. 

Ο ίδιος ο τίτλος της έκθεσης, «I Ain’t Dead, Just Trying to Hear The Sound of The Earth Spinning», λειτουργεί ως χιουμοριστική δήλωση και ως ένα είδος παραβολής. Μια δήλωση ότι ναι, ο καλλιτέχνης είναι ζωντανός, σε σύνδεση με τον κόσμο. Μια παραβολή που υπονοεί ότι αν μερικές φορές δεν μείνουμε εντελώς ακίνητοι, ο κόσμος περνάει απαρατήρητος. Φανταζόμαστε μια φιγούρα με το αυτί στο έδαφος, να περιμένει με ανυπομονησία ένα σημάδι ότι η Γη πράγματι εξακολουθεί να περιστρέφεται, να αναμένει αυτό το καθησυχαστικό, καταπραϋντικό βουητό που μας βεβαιώνει ότι ο κόσμος εξακολουθεί να υπάρχει.

Τρεις χώροι τέχνης μεταμορφώνουν ένα βιομηχανικό τετράγωνο του Πειραιά Facebook Twitter
Δαυίδ Σαμπεθάι, «I Ain’t Dead, Just Trying to Hear The Sound of The Earth Spinning»


Το πρώτο και το δεύτερο μέρος της έκθεσης του Δαυίδ Σαμπεθάι «I Ain’t Dead, Just Trying to Hear The Sound of The Earth Spinning» στην Eleftheria Tseliou Gallery στο Κολωνάκι (Ηρακλείτου 3) και στον Πειραιά, στον χώρο ενός πρώην νυχτερινού κέντρου (Ασκληπιού 5), θα διαρκέσουν έως τις 30 Ιουνίου.






 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ