Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε Facebook Twitter
Το έργο του Στρίντμπεργκ αψηφά όλους τους καθιερωμένους κανόνες και ανοίγει διάπλατα την πόρτα προς ένα θέατρο του μέλλοντος. Φωτ.: © Κάρολ Γιάρεκ
0

Γραμμένο στην αυγή του 20ού αιώνα, το 1901, το «Ονειρόδραμα» επιφέρει τεράστια τομή στην ιστορία της δραματουργίας: δεν καταπιάνεται με το όνειρο ως έννοια αφηρημένη, δεν το ανακαλεί μέσα από περιγραφές, δεν το αναθέτει στους «τρελούς» που επικοινωνούν με μια άλλη διάσταση, όπως γινόταν έως τότε. Αντιθέτως, το προτάσσει ως την πιο αληθινή όψη της πραγματικότητας, το υιοθετεί ολόψυχα και το αναπαράγει αριστοτεχνικά, μετατρέποντάς το σε ατόφια θεατρική ύλη. 

Το έργο του Στρίντμπεργκ αψηφά όλους τους καθιερωμένους κανόνες και ανοίγει διάπλατα την πόρτα προς ένα θέατρο του μέλλοντος. Καταργεί τη γραμμική αφήγηση και την αντικαθιστά με μια μεθυστική περιπλάνηση, παραδομένη στο ελεύθερο ξετύλιγμα των αναμνήσεων, των συνειρμών, των συναισθημάτων. Υπονομεύει την ενότητα του χώρου και του χρόνου, υιοθετεί απροκάλυπτα την αρχή της αποσπασματικότητας, αγκαλιάζει το παράλογο, αφουγκράζεται το ασυνείδητο, θρυμματίζει τους χαρακτήρες στις αντανακλάσεις τους, προάγει την πολλαπλότητα έναντι της ατομικότητας, και, το κυριότερο, καλεί τους θεατές να γίνουν συνδημιουργοί, να βουτήξουν κατά βούληση σε αυτό το αλλόκοτο σύμπαν και να το ερμηνεύσουν με την ίδια ελευθερία που θα προσέγγιζαν τα δικά τους όνειρα.   

Ένας πύργος ψηλώνει χρόνο με τον χρόνο κι ένα πλεκτό σάλι βαρυγκομά μουσκεμένο από τα δάκρυα και τους καημούς των σωμάτων που το φόρεσαν. Τα γένια και τα μαλλιά των ηρώων γίνονται γκρίζα από τη μια μέρα στην άλλη. Οι εποχές αλλάζουν όπως ανοιγοκλείνουν τα βλέφαρα.

Η σκηνή είναι γυμνή, τα «σωθικά» της ανοιχτά: εδώ η «είσοδος», εδώ και η «έξοδος», εδώ γεννιούνται και πεθαίνουν όλα. Κανένα σκηνικό δεν χρειάζεται για να διεγερθεί η φαντασία. Ακόμη περισσότερο: ας απαλλαγούμε από τα συνήθη τερτίπια, τα φαντεζί ευρήματα, τα πολυτελή υλικά.

Οι άνθρωποι είναι περίεργοι: θέλουν να μάθουν τι κρύβεται πίσω από την πόρτα με το τετράφυλλο τριφύλλι και καλούν έναν Τζαμά να την ανοίξει με το διαμάντι του. Οι άνθρωποι είναι στοργικοί: μια Μητέρα ετοιμάζεται να πεθάνει και τακτοποιεί τα ασπρόρουχα για να τα βρουν καθαρά τα παιδιά της. Οι άνθρωποι ερωτεύονται δίχως ανταπόκριση: επτά ολόκληρα χρόνια περιμένει ο Αξιωματικός την αγαπημένη του στην είσοδο της Όπερας, αλλά εκείνη δεν λέει να κατέβει. Οι άνθρωποι διαπράττουν εγκλήματα: το κοστούμι του Δικηγόρου έχει μολυνθεί από τη δυσωδία του μίσους και του φθόνου που εκπέμπουν οι πελάτες του. Οι άνθρωποι είναι αξιολύπητοι: μια άσχημη γυναίκα κάθεται στο πιάνο και παίζει Μπαχ κοιτάζοντας τα ζευγάρια να στροβιλίζονται γύρω της. Κανένας δεν θέλει να χορέψει μαζί της.

Η Επιστήμη αδυνατεί να τους βοηθήσει: η Φιλοσοφία αφιερώνει τις δυνάμεις της στη γελοιοποίηση της Θεολογίας και η Ιατρική στη διάψευση της Φιλοσοφίας. Όσο για τη Νομική, εκείνη υπηρετεί πάντοτε τους ισχυρούς. Αλλά κι ο Έρωτας δεν τους εξασφαλίζει την πολυπόθητη πλήρωση: μετά τον γάμο, η αγάπη δίνει τη θέση της σε μια μικροαστική κόλαση. 

Χρέη, ατελείωτα χρέη που ποτέ δεν εξοφλούνται. Πάντοτε επιστρέφουμε εκεί απ’ όπου νομίζαμε πως δραπετεύσαμε: ο Αξιωματικός γυρίζει ξανά στο σχολείο, στέκεται κάθιδρος μπροστά στον Δάσκαλο που τον ρωτά πόσο κάνει δύο επί δύο. Το ντουλάπι με το τεκμήριο ενός ντροπιαστικού παιδικού μυστικού εμφανίζεται μυστηριωδώς σε όσα σπίτια και αν μετακομίσει κανείς. 

Πόνος, αγωνία, στέρηση: απέναντι από τα Όμορφα Ακρογιάλια καραδοκεί ο Μαύρος Βάλτος. Απέναντι από τις ιταλικές βίλες και τα μαρμάρινα αγάλματα βρίσκονται κομμένα δέντρα, στάβλοι και γουρουνοστάσια βαμμένα κόκκινα. Από εκεί οι «υγιείς», από εδώ οι «άρρωστοι»...

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε Facebook Twitter
Η άγαρμπη τοποθέτηση των σωμάτων υπακούει στις πιο στοιχειώδεις ιδέες του «μαζευόμαστε», «σκορπιζόμαστε», «παρατασσόμαστε» χωρίς καμία αίσθηση πλαστικότητας. Φωτ.: © Κάρολ Γιάρεκ

Εξοχή δεν υπάρχει, παντού συρματοπλέγματα. Οι φτωχοί απαγορεύεται να κολυμπήσουν στη θάλασσα, θα τους συλλάβει η αστυνομία.  

Οι Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης συνωστίζονται γύρω από τον Τζαμά που ακόμη παιδεύεται να ανοίξει την πόρτα με το τετράφυλλο τριφύλλι. Μα πόσος καιρός έχει περάσει; «Πόσος καιρός;... Εδώ;... Νομίζεις λοιπόν πως ο χρόνος και ο τόπος υπάρχουν στ’ αλήθεια;», ειρωνεύεται ο Δάσκαλος τον Αξιωματικό-μαθητή του. 

«Γιατί οι άνθρωποι δεν κάνουν κάτι να βελτιώσουν τη μοίρα τους;» ρωτά η Αγνή, Κόρη του θεού Ίντρα, που κατέβηκε στη Γη για να μας γνωρίσει. «Όσοι το επιχειρούν καταλήγουν στη φυλακή ή στο φρενοκομείο», της εξηγεί ο Δικηγόρος. Η πόρτα ανοίγει, αλλά δεν κρύβει κανένα μυστικό. Ο Πρύτανης ζητά τον λιθοβολισμό της Αγνής.

Η οδύνη της ύπαρξης αποδεικνύεται αβάσταχτη ακόμη και για μια καλοπροαίρετη θεότητα. Αποχαιρετώντας τον Ποιητή, τον μόνο απ’ όλους τους ανθρώπους που ξέρει πώς να διασχίζει τον βούρκο χωρίς να λερωθεί, η Κόρη επιστρέφει στον Ουρανό. 

Επιχειρώντας να αποδώσει αυτήν τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως το περιγράφει ο συγγραφέας στον περίφημο πρόλογο του έργου του, η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο: το μεγαλύτερο, ζωτικότερο όνειρο, φαίνεται να λέει η παράσταση, δεν είναι άλλο από την ομαδική δουλειά των ηθοποιών. Μέσα από αυτή την ενορχηστρωμένη συνεύρεση σωμάτων και φωνών αφοσιωμένων στην ύφανση μιας πολυπρισματικής συλλογικής αφήγησης μπορούμε όλοι μαζί να οδηγηθούμε πέρα από την προσχηματισμένη λογική τάξη, σε μια άλλη διάσταση, εκεί όπου «τα πάντα μπορούν να συμβούν».

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε Facebook Twitter
Καμία ονειρική υποβλητικότητα δεν επιχειρείται, παρά μόνο φευγαλέα. Φωτ.: © Κάρολ Γιάρεκ

Η σκηνή είναι γυμνή, τα «σωθικά» της ανοιχτά: εδώ η «είσοδος», εδώ και η «έξοδος», εδώ γεννιούνται και πεθαίνουν όλα. Κανένα σκηνικό δεν χρειάζεται για να διεγερθεί η φαντασία. Ακόμη περισσότερο: ας απαλλαγούμε από τα συνήθη τερτίπια, τα φαντεζί ευρήματα, τα πολυτελή υλικά. Κανένας επιτηδευμένος φωτισμός, καμία χρήση της τεχνολογίας. Ακόμη περισσότερο: κανένας «πρωταγωνιστής», καμία ιεραρχία, μονάχα πλήρης ισοτιμία και ισομερισμός. Τίποτε από όλα αυτά που έχετε μάθει, αγαπητοί θεατές, δεν θα βρείτε εδώ, σε τούτη την παράσταση. Εμείς διακηρύσσουμε την «επιστροφή στα βασικά», στην ουσία του θεάτρου που έχει χαθεί, στον αγώνα για ένα κοινό όραμα, όπως αυτός εκπονείται μέσα από τον κάματο της συντονισμένης καλλιτεχνικής προσπάθειας. 

Πράγματι, ακούγονται πολύ ωραία όλα αυτά, έστω κι αν είναι κάπως ξεπερασμένα. Στην πράξη, όμως, συναντούμε τη χειρότερη δυνατή υλοποίηση των προαναφερθεισών ευγενών προθέσεων. Η άγαρμπη τοποθέτηση των σωμάτων υπακούει στις πιο στοιχειώδεις ιδέες του «μαζευόμαστε», «σκορπιζόμαστε», «παρατασσόμαστε» χωρίς ουδεμία αίσθηση πλαστικότητας. Η πρωτόλεια, μονοεπίπεδη εκφορά του λόγου εντυπωσιάζει με την αφέλειά της, που μόνον από πρωτοετείς φοιτητές Σχολής θα κρινόταν δικαιολογημένη (κι αν υπάρχει εδώ μια εξαίρεση, όπως αυτή της Μαρίας Τσιμά, πνίγεται αναπόφευκτα μέσα στο σύνολο). Η ερωτοτροπία των αντικατοπτρισμών, το «σπάσιμο» του Εγώ στις πολυποίκιλες εκδοχές του, συρρικνώνεται σ’ ένα απλοϊκό θεατρικό παιχνίδι του στυλ «βάλε το σάλι, γίνε κι εσύ η Αγνή, μπορείς». 

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε Facebook Twitter
Τα κοστούμια αδιάφορα, ουδέτερα, σε γήινες αποχρώσεις, επιτείνουν ακόμη περισσότερο την αφόρητη μονοτονία της δράσης. Φωτ.: © Κάρολ Γιάρεκ

Καμία ονειρική υποβλητικότητα δεν επιχειρείται, παρά μόνο φευγαλέα, κάποια στιγμή που τυλίγονται όλα σε ένα θερμό πορτοκαλί φως. Τα κοστούμια αδιάφορα, ουδέτερα, σε γήινες αποχρώσεις, επιτείνουν ακόμη περισσότερο την αφόρητη μονοτονία της δράσης. Η γλυκερή μουσική αναδιπλασιάζει τη γλυκερότητα του λόγου. Το κείμενο αναδύεται ανερμήνευτο, χαοτικό, ένα κουβάρι από μικρο-επεισόδια που δεν σημαίνουν τελικά τίποτα στο άθροισμά τους, εξοντώνοντας κάθε περιθώριο δημιουργικού διαλόγου μεταξύ μας. Η μόνη εντύπωση που εξασφαλίζεται δεν είναι άλλη από εκείνη ενός άχαρου μπουλουκιού που κινείται πέρα δώθε, ενώνεται και χωρίζεται, υψώνει τα χέρια, εκφέρει τις ατάκες ατομικά ή «εν χορώ» (αλλά χωρίς καμία μουσικότητα), και, στη λήξη, μας απευθύνει τον ίδιο πανομοιότυπο χαιρετισμό –«Έχε γεια»– δεκαεπτά φορές, όσες και τα μέλη του θιάσου. 

Σπάνια μια παράσταση γεμίζει με τόση δυσφορία τον θεατή, που αποχωρεί από το θέατρο αποσβολωμένος, άδειος, εξαντλημένος, θυμωμένος, με ένα (αναπάντητο) ερώτημα σφηνωμένο στο θολωμένο μυαλό του: δεν θα έπρεπε το Εθνικό Θέατρο να μας προφυλάσσει από «σχολικές» παραστάσεις όπως η συγκεκριμένη; 

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ