Σε ποιο «χρώμα» των τιμολογίων ρεύματος στρέφονται οι καταναλωτές - Όφελος μέχρι και 20%

Ρεύμα: Σε ποιο «χρώμα» των τιμολογίων στρέφονται οι καταναλωτές - Όφελος μέχρι και 20% Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Έρευνα για το νέο περιβάλλον τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας αποκαλύπτει πως οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι και 120 ευρώ επιλέγοντας το φθηνότερο τιμολόγιο από τα διαθέσιμα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Η έρευνα αυτή στα τιμολόγια ρεύματος έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται από τον Ιανουάριο με παρέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την οποία διεξήγαγε ο οίκος VaasaETT και ο αναλυτής Ιωάννης Κορράς. Η VaasaETT μαζί με τις ρυθμιστικές αρχές ενέργειας της Αυστρίας (Energie-Control) και της Ουγγαρίας (MEKH), καταρτίζει σε μηνιαία βάση τον ευρωπαϊκό δείκτη τιμών ενέργειας HEPI (Household Energy Price Index).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ανάλυσης, το καταναλωτικό κοινό επικεντρώνεται στην επιλογή του κατάλληλου «χρώματος» από τα τιμολόγια όμως προκύπτει πως η  εξοικονόμηση μπορεί να επιτευχθεί και με την επιλογή της καταλληλότερης προσφοράς ακόμα και από την ίδια κατηγορία τιμολογίων. Υπενθυμίζεται πως το πράσινο είναι το τιμολόγιο με προανακοίνωση της τιμής, το κίτρινο είναι κυμαινόμενο και το μπλε σταθερό.  Σημειώνεται δε πως η έρευνα βασίζεται στα δεδομένα για τα τιμολόγια των τριών μεγαλύτερων προμηθευτών για τον Ιανουάριο.

Τα βασικά συμπεράσματα για τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος

  1. Τον Ιανουάριο τα κίτρινα τιμολόγια παρουσίασαν τη φθηνότερη τιμή, στα 22 λεπτά ευρώ/kWh (τελική τιμή με φόρους). Επιλέγοντας το συγκεκριμένο προϊόν σε σύγκριση με το φθηνότερο διαθέσιμο πράσινο τιμολόγιο, ένας καταναλωτής εξοικονόμησε 2,5 ευρώ για τον πρώτο μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσό ανήλθε στα 8,3 ευρώ κατά τη σύγκριση με το φθηνότερο μπλε τιμολόγιο.
  2. Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρατηρούνται μεταξύ των τιμολογίων της ίδιας κατηγορίας: Ένας καταναλωτής θα κληθεί να πληρώσει 9 ευρώ λιγότερα για τον μήνα Ιανουάριο, έχοντας επιλέξει το φθηνότερο κίτρινο τιμολόγιο σε σχέση με την ακριβότερη διαθέσιμη επιλογή μεταξύ των κίτρινων τιμολογίων.
  3. Τα πράσινα τιμολόγια παρουσίασαν το μικρότερο εύρος τιμών. Ενδεικτικά, τον Ιανουάριο η διαφορά στη τελική τιμή μεταξύ του φθηνότερου και του ακριβότερου πράσινου τιμολογίου που προσέφεραν οι 3 μεγαλύτεροι προμηθευτές, ήταν μόλις 1 ευρώ.
  4. Τα τιμολόγια σταθερής τιμής (μπλε) βρίσκονται επί του παρόντος στο άνω άκρο των προσφερόμενων τιμών, με τη φθηνότερη μπλε επιλογή να αγγίζει σχεδόν τα επίπεδα των ακριβότερων κίτρινων τιμολογίων για τον μήνα Ιανουάριο. Παρόλα αυτά, προσφέρουν σταθερότητα τιμών και προβλεψιμότητα, ενώ προστατεύουν τους καταναλωτές σε περιπτώσεις ξαφνικής ανόδου των τιμών στη χονδρική αγορά.
  5. Η πρόβλεψη των τιμών χονδρικής παρουσιάζει αυξητική τάση κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους και οδηγεί σε αξιοσημείωτες διαφορές, με το κίτρινο τιμολόγιο να αναδεικνύεται και πάλι ως η πιο φθηνή επιλογή. Αντίθετα, η ανάλυση δείχνει ότι οι καταναλωτές που επέλεξαν ένα σταθερό μπλε τιμολόγιο τον Ιανουάριο θα πληρώσουν περισσότερα ετησίως σε σύγκριση με τις άλλες εναλλακτικές, υποθέτοντας ότι δε θα υπάρξει απρόσμενη άνοδος στις τιμές χονδρικής.
  6. Η επιλογή του φθηνότερου κίτρινου τιμολογίου καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, σε σύγκριση με το φθηνότερο πράσινο, συνεπάγεται εξοικονόμηση της τάξεως των 14 ευρώ. Επιπλέον, αν συγκριθεί με την πιο ακριβή κίτρινη επιλογή, η ετήσια εξοικονόμηση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 120 ευρώ, ποσό που αποτελεί το 20% του συνολικού λογαριασμού. Το γεγονός αυτό τονίζει το ευρύ φάσμα μεταξύ τιμών των κίτρινων τιμολογίων και αναδεικνύει περαιτέρω τις σημαντικές δυνατότητες εξοικονόμησης για τους καταναλωτές μέσω της τακτικής σύγκρισης τιμών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM