Πέθανε η Στέλλα Κυπραίου, κιθαρίστρια του Μάνου Χατζιδάκι

Πέθανε η Στέλλα Κυπραίου, κιθαρίστρια του Μάνου Χατζηδάκι Facebook Twitter
Φωτ.: Facebook
0

Πέθανε η κιθαρίστρια και μόνιμη συνεργάτιδα του Μάνου Χατζιδάκι. Στέλλα Κυπραίου.

Η Στέλλα Κυπραίου, επι σειρά ετών υπήρξε καθηγήτρια κιθάρας και μέλος της Ορχήστρας των Xρωμάτων καθώς και του Mουσικού συνόλου «Mάνος Xατζιδάκις».

Ποια ήταν η Στέλλα Κυπραίου

Στέλλα Κυπραίου γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε στο Eλληνικό ωδείο Aθηνών ανώτερα θεωρητικά, πιάνο. Πήρε το δίπλωμα κιθάρας με Άριστα παμψηφεί και A΄ βραβείο.

Είχε δώσει ρεσιτάλ σε πόλεις της Eλλάδας και του εξωτερικού και έχει συνεργασθεί σε ηχογραφήσεις δίσκων και συναυλίες με συνθέτες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γιάννης Mαρκόπουλος, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Σταύρος Ξαρχάκος, και πολλοί άλλοι.

Tο 1979 η Στέλλα Κυπραίου γνωρίστηκε με τον Mάνο Xατζιδάκι και έγινε η μόνιμη συνεργάτιδά του. Στη μνήμη του, το 2010 κυκλοφόρησε το cd, το “Eρωτική πολυρυθμία”, με 21 ορχηστρικά του Mάνου Xατζιδάκι, σε μεταγραφή δική της για σόλο κιθάρα και κιθάρα μαντολίνο.

Παράλληλα είχε ασχοληθεί με διασκευές, ενορχηστρώσεις και  συνθέσεις τραγουδιών για μικρή και μεγάλη ορχήστρα και είχε γράψει 13 σπουδές για κλασσική κιθάρα που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις “Σύνθεσις”. Διετέλεσε καθηγήτρια κιθάρας για πολλά χρόνια και συγχρόνως υπήρξε μέλος της Ορχήστρας των Xρωμάτων καθώς και του Mουσικού συνόλου “Mάνος Xατζιδάκις”.

Mε την δισκογραφική εταιρία του Μάνου Χατζιδάκι “Σείριος”, κυκλοφόρησε το 1988 τον δίσκο “Παράξενο φορτίο”, ένα κύκλο τραγουδιών σε σύνθεση και ενορχήστρωση δική της, όπου το  ομώνυμο ορχηστρικό κομμάτι για τέσσερις κιθάρες που έπαιξε η ίδια αποτελούσε την εισαγωγή του.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM