Μενδώνη για Ιντεάλ - Άστορ: Αν διακοπεί η λειτουργία, θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ιστορικού κέντρου

Μενδώνη για Ιντεάλ - Άστορ: Αν διακοπεί η λειτουργία, θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ιστορικού κέντρου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Η Λίνα Μενδώνη τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της χρήσης όλων των ιστορικών κινηματογράφων στο κέντρο της Αθήνας και υπογράμμισε πως αν διακοπεί η λειτουργία του Ιντεάλ και του Άστορ θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ιστορικού κέντρο, που «έχει ήδη πολύ κακοποιηθεί». 

Απαντώντας σε ερώτηση της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», η Λίνα Μενδώνη επανέλαβε πως στις περιπτώσεις των τριών κινηματογράφων- Ιντεάλ, Άστορ και Ίριδα- «δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την κήρυξη τους ως μνημεία». 

«Προφανώς, ως υπουργός Πολιτισμού και ως πολίτης, είμαι απολύτως υπέρ της διατήρησης της χρήσης και λειτουργίας όλων των ιστορικών κινηματογράφων, στο κέντρο της Αθήνας. Όταν, στις 12 Φεβρουαρίου 2012, δεκάδες κτίρια παραδόθηκαν στον βανδαλισμό και στις φλόγες, ανάμεσά τους και οι δύο ιστορικοί και διατηρητέοι κινηματογράφοι Απόλλων και Αττικόν, η καταστροφή στο πολιτιστικό απόθεμα αλλά και στη μνήμη της πόλης μας ήταν ανήκεστη», δήλωσε αρχικά η Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε ερώτηση για τους κινηματογράφους. 

«Το λαμπρό διατηρητέο κτίριο το οποίο φιλοξενούσε τις δύο αίθουσες είχε χτιστεί σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ. Από τότε, η οδός Σταδίου σκοτείνιασε. Έμειναν τα καμένα ερείπια, τα χάσκοντα παράθυρα να μας θυμίζουν ότι ο αστικός ιστός των Αθηνών δεν μπορεί να αφήνεται στον καιρό», συμπλήρωσε η υπουργός Πολιτισμού, σημειώνοντας πως η λινάτσες στις προσόψεις τους, έπειτα από 11 χρόνια, «πληγώνουν» τους πολίτες αλλά και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.  

Μενδώνη για Ιντεάλ και Άστορ: Η Αθήνα πρέπει να εξελίσσεται διατηρώντας τα τοπόσημά της 

«Αν διακοπεί η λειτουργία του Ιντεάλ- αν και διαβάζω ότι υπάρχει σαφής δέσμευση για την εξακολούθηση της λειτουργίας του- και του Άστορ, θα αλλοιωθεί έτι μάλλον ο χαρακτήρας του ιστορικού κέντρου, που  έχει ήδη πολύ κακοποιηθεί», υπογράμμισε η υπουργός Πολιτισμού. 

Η Αθήνα, επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη, ως ζωντανός οργανισμός πρέπει να εξελίσσεται, διατηρώντας τα τοπόσημά της. «Η συνέχιση της λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών μπορεί να αποδώσει υπεραξία, στην όποια αξιοποίηση των κτιρίων που τα περιβάλλουν», συμπλήρωσε. 

Το ζήτημα των κινηματογράφων έχει προκαλέσει αντιδράσεις και παρεμβάσεις πολλών προσωπικοτήτων. Την ανησυχία της για τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν το Ιντεάλ, το Άστορ και η Ίριδα εξέφρασε χθες και η Κατερίνα Σακελλαροπούλου. «Χάνουμε χώρους που δεν ήταν απλώς αίθουσες προβολής, αλλά κιβωτοί πολιτισμού», επεσήμανε μεταξύ άλλων σε ανάρτησή της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας. 

«Οι 3 κινηματογράφοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις να κηρυχθούν μνημεία»

Σε ό,τι αφορά την Ίριδα, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε αρχικά ότι τη θυμάται από τα φοιτητικά χρόνια της, ως αίθουσα πανεπιστημιακής διδασκαλίας. 

«Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει στο υπουργείο Πολιτισμού να κηρύξει εν χρήσει, κάποιο κτίριο, παρά μόνον εάν το συγκεκριμένο έχει κηρυχτεί μνημείο, βάσει των διατάξεων  του νόμου ν. 4858/2021 περί προστασίας των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη. 

«Στις περιπτώσεις των τριών κινηματογράφων, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την κήρυξη τους ως μνημεία. Η αρμοδιότητα κήρυξης- χρήσης ενός κτιρίου ανήκει στο υπουργείο Περιβάλλοντος», συμπλήρωσε η υπουργός. 

«Αποτελεί επιθυμία όλων μας, όσων μεγαλώσαμε και ζούμε εδώ, η Αθήνα να διατηρήσει την ιστορική της φυσιογνωμία και το άυλο πολιτιστικό της απόθεμα, μέρος των οποίων αποτελούν οι αίθουσες και των πέντε κινηματογράφων. Δεν θέλουμε να αποκοπούν από τη ζώσα πραγματικότητα της πόλης μας», κατέληξε η Λίνα Μενδώνη. 


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το trailer του Megalopolis λίγο πριν την πρεμιέρα στις Κάννες - Οι συντελεστές για τη νέα ταινία του Κόπολα

Πολιτισμός / Το trailer του Megalopolis λίγο πριν την πρεμιέρα στις Κάννες - Οι συντελεστές για τη νέα ταινία του Κόπολα

«Ήταν σαν να παρακολουθούσα ένα τρένο να εκτροχιάζεται μέρα με τη μέρα», δήλωσαν συνεργάτες του Κόπολα για την ταινία το σενάριο της οποίας γράφτηκε 300 φορές
NEWSROOM