Εθνικό Θέατρο: Ανοίγει ξανά από την Πέμπτη 23 Μαρτίου

Εθνικό Θέατρο: Ανοίγει ξανά από την Πέμπτη 23 Μαρτίου Facebook Twitter
Τα δυο κτίρια του Εθνικού βρίσκονται σε κατάληψη από τις 5 Φεβρουαρίου. Φωτ.: ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI
0

Από την Πέμπτη 23 Μαρτίου θα λειτουργήσει ξανά το κτίριο Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, όλοι περιμένουν και τη λήξη της κατάληψης του Ρεξ, συνεπώς εντός των επόμενων ημερών θα αρχίζει να λειτουργεί και το Ρεξ.

Ξεκινούν, λοιπόν, ξανά οι παραστάσεις του έργου «Βρικόλακες» του Ίψεν, μέχρι την Κυριακή των Βαΐων, ενώ στη σκηνή Νίκος Κούρκουλος ετοιμάζεται να ανέβει το έργο του Τόνι Κούσνερ «Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου από τις 30 Μαρτίου. Ακολουθεί στην Κεντρική Σκηνή το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, που θα ξεκινήσει στις 20 Απριλίου.

Η παράσταση του Νίκου Καραθάνου «Μια Νύχτα στην Επίδαυρο» έχει προγραμματιστεί για την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, ενώ το έργο του Μάριο Μπανούσι «Αντίο Λιντίτα» θα παιχτεί στον χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260, από τις 29 Μαρτίου.

Το πρώτο Showcase στο Εθνικό Θέατρο

Εν τω μεταξύ, από τις 29 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου, το Εθνικό Θέατρο οργανώνει το πρώτο Showcase, στο οποίο έχουν προσκληθεί ξένοι καλλιτεχνικοί διευθυντές των πιο σημαντικών φεστιβάλ και θεάτρων του εξωτερικού με σκοπό να παρακολουθήσουν παραστάσεις του Εθνικού, να γνωρίσουν καλλιτέχνες που συμμετέχουν σε αυτές, να αναδειχθεί η ορατότητα του ελληνικού θεάτρου στο εξωτερικό και βεβαίως να επιχειρηθεί να ταξιδέψουν παραστάσεις σε πολύ σημαντικά ξένα φεστιβάλ, αλλά και να δρομολογηθούν συνεργασίες-συμπαραγωγές για το μέλλον. Η χρηματοδότηση είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Έχουν επιβεβαιώσει την παρουσία τους 18 καλλιτεχνικοί διευθυντές/-τριες. Ανάμεσά τους είναι ο Rene van der Pluijm (International Theater Amsterdam), o Daniel Blanga Gubbay (Kunstenfestivaldesartes, Brussels), η Joanna Nuckowska (Theatertreffen Berlin), o Jens Hillje (Sophiensäle, Berlin & Radikal Jung, Munich), η Barbara Regondi (Emilia Romagna Teatro Fondazione), ο Piotr Gruszczyński (Νοwy Teatr, Wrsaw), η Christine Milz (Theater am Neumarkt, Zurich) ενώ και άλλοι πολύ σημαντικοί καλεσμένοι/-ες θα ανακοινωθούν σύντομα.

Εθνικό Θέατρο: Ανοίγει ξανά από την Πέμπτη 23 Μαρτίου Facebook Twitter
Όλοι περιμένουν και τη λήξη της κατάληψης του Ρεξ. Φωτ.: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Οι δηλώσεις για τις καταλήψεις του Εθνικού Θεάτρου

Τα δυο κτίρια του Εθνικού βρίσκονται σε κατάληψη από τις 5 Φεβρουαρίου και όλοι πιστεύουν ότι το άνοιγμα του Εθνικού Θεάτρου είναι απαραίτητο και κρίσιμο για την καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά και για τη βιωσιμότητα του Εθνικού. 

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Γιάννης Μόσχος δήλωσε στη LiFO: «Οι καταλήψεις των κτιρίων του Εθνικού απ’ ό,τι φαίνεται αποκλιμακώνονται, την Κυριακή ο Σύλλογος Σπουδαστών/-στριών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ανακοίνωσε τη λήξη της κατάληψης στους χώρους της Σχολής, στο κτιριακό συγκρότημα "Ειρήνη Παπά". Ακόμα, την Κυριακή το βράδυ το συντονιστικό των Σπουδαστών/-στριών Δραματικών Σχολών του κτιρίου Τσίλερ ενημέρωσε εγγράφως το Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου ότι θα λήξει την κατάληψη και θα αποχωρήσει από το κτίριο Τσίλερ το πρωί της Πέμπτης, 23 Μαρτίου. Αναμένουμε επίσης τη γενική συνέλευση του κτιρίου Ρεξ, σήμερα, 22 Μαρτίου, η οποία ξεκίνησε υποστηρικτικά στους αγώνες των σπουδαστριών και σπουδαστών για τα ζητήματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Εδώ και έναν μήνα, στις 24 Φεβρουαρίου, το Δ.Σ. κι εγώ προσωπικά, με ανακοίνωσή μας, έχουμε εκφράσει την άποψή μας ότι η διεκδίκηση των αιτημάτων τους θα ήταν περισσότερο αποτελεσματική και αμοιβαία επωφελής, με το Εθνικό Θέατρο και τις σκηνές του ανοικτά στο κοινό, στους εργαζομένους του και στο καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο του». 

«Είναι σαφές ότι ο αγώνας για την αναγνώριση σπουδών δεν έχει τελειώσει, αλλά είναι σωστό αυτήν τη στιγμή να καταλάβουμε όλοι ότι αυτός ο αγώνας δεν εξυπηρετείται από κατάληψη θεάτρων, ειδικά αυτή την εποχή, που ένα πολύ μεγαλύτερο θέμα σε σοβαρότητα και σπουδαιότητα έχει επισκιάσει τον αγώνα των καλλιτεχνών. Βρισκόμαστε σε μια προεκλογική περίοδο που τα πράγματα είναι πολύ ιδιαίτερα και χρειάζεται να έχουμε απέναντί μας συνομιλητή που αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει. Είναι σωστή η απόφαση να συνεχίσουμε τον αγώνα χωρίς να έχουμε κλειστά τα θέατρα γιατί επιπλέον τα ανοιχτά θέατρα έχουν την επαφή με το κοινό και σε ένα κοινό που έρχεται στο θέατρο μπορείς να επικοινωνήσεις τα αιτήματά σου και να τους πάρεις με το μέρος σου» λέει ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Χατζόπουλος.  

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το Δ.Σ. του Εθνικού με τον πρόεδρό του Βασίλη Πουλαντζά να λέει ότι «είναι απαραίτητο να ανοίξουν οι σκηνές του Εθνικού και οι σπουδαστές γνωρίζουν ότι εμείς συνεχίζουμε να συμπαραστεκόμαστε στα αιτήματά τους. Υπήρξαμε οι πρώτοι που σταθήκαμε δίπλα στο αίτημα των σπουδαστών μας και υποδείξαμε λύσεις που αν είχε υιοθετήσει η κυβέρνηση, μια απλή νομοθετική ρύθμιση, η κατάσταση θα ήταν πολύ διαφορετική. Ωστόσο, μέχρι να δώσει η Πολιτεία λύσεις είναι εντελώς απαραίτητο να αναγνωριστούν οι καλλιτεχνικές σπουδές».

«Αρχικά, να ξεκινήσουμε από το θετικό, αυτή η διεκδίκηση ήταν πολύ σημαντική και συσπείρωσε τον κόσμο και τον κλάδο γύρω από το δίκαιο αίτημά μας. Με το άνοιγμα των θεάτρων, που χαιρετίζω με χαρά, δεν θα ατονήσουν οι κινητοποιήσεις, αντιθέτως, θα είμαστε πιο δυναμικοί και σε κινητοποιήσεις και στο μήνυμα, διατρανώνοντας την απόφασή μας να μην κάνουμε πίσω στο δίκαιο και αυτονόητο αίτημά μας» λέει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς, ενώ ο Νίκος Καραθάνος προσθέτει ότι «σε μια πόλη λυπημένη με τα κτίρια του κέντρου της άδεια, ένα ακόμα κλειστό θέατρο είναι το τελευταίο που θέλει να δει κανείς». 

«Ζήσαμε μια περίοδο ιστορικής συσπείρωσης του κλάδου ενάντια σε μια πολιτική παντελούς εξαθλίωσης των σπουδών μας και εν γένει του επαγγέλματός μας. Ομολογουμένως τον παλμό σε όλους αυτούς τους αγώνες τον έδωσαν οι φοιτητές των δραματικών –κρατικών και μη– σχολών, που για πρώτη φορά ενώθηκαν σε ένα σώμα με μια συγκινητική δυναμική. Αυτή η ένωση έφερε πολλών μορφών κινητοποιήσεις, οι οποίες μόνο θαυμασμό μπορούν να προκαλέσουν και ελπίδα για μια μελλοντική γενιά επαγγελματιών καλλιτεχνών, που θα έχουν ζυμωθεί γύρω από καλλιτεχνικά αλλά και εργασιακά ζητήματα με έναν πρωτοφανή τρόπο. Όπως στην αρχή των κινητοποιήσεων τα σπουδαστά έδωσαν το στίγμα του αγώνα, έτσι και τώρα, δείχνουν τον τρόπο που πρέπει να συνεχίσουμε. Νομίζω η ανακοίνωση που έβγαλε ο σύλλογος των σπουδαστων/-ριών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου είναι ένα τρομερά ακριβές κείμενο για το χρονικό όλων αυτών των αγώνων, αλλά και για την εξέλιξη που μπορούν να έχουν. Η κυβέρνηση έδειξε παντελή έλλειψη πολιτικής βούλησης και πρωτοφανή αδιαφορία για την επίλυση των κοινώς αποδεκτών παθογενειών στον κλάδο μας. Ο αγώνας είναι πολυμορφικός και τα σπουδαστά λογικό είναι να γυρνάνε στην κατ’ ουσίαν επαφή με τη σπουδή τους, ανοίγοντας τη σχολή τους. Κίνηση που θεωρώ ότι λογικά θα ακολουθηθεί και από τις καταλήψεις στο Τσίλερ και στο Ρεξ. Οι αγώνες θα συνεχιστούν, το μήνυμα στην κοινωνία και στους θεατές πρέπει να συνεχίσει να ακούγεται ισχυρά και καθαρά στο τέλος κάθε παράστασης, με ανοιχτό και το Εθνικό Θέατρο όπως όλα τα άλλα θέατρα, Εθνικό Θέατρο που κράτησε δημόσια και φανερά στάση στήριξης απέναντι σε όλους αυτούς τους αγώνες, γεγονός που τιμά την ιστορία του. Με ανοιχτές λοιπόν τις αίθουσες, με το κοινό να έρχεται στους χώρους του Εθνικού Θεάτρου, πρέπει να συνεχίσουμε τους αγώνες μας, δεδομένων και των επικείμενων εκλογών, ώστε όποια κι αν είναι η επόμενη κυβέρνηση, να μην έχει δικαιολογίες για τη συνέχιση του εξευτελισμού του επαγγέλματός μας» καταλήγει ο καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής, Γιώργος Κουτλής

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοστούμια και αναμνηστικά του «Downton Abbey» βγαίνουν σε δημοπρασία για καλό σκοπό

Πολιτισμός / Κοστούμια και αναμνηστικά του «Downton Abbey» βγαίνουν σε δημοπρασία για καλό σκοπό

Από μια τραπεζαρία σε στυλ 18ου αιώνα και την εντυπωσιακή τουαλέτα της Μάγκι Σμιθ μέχρι το ασημένιο ρολόι του μπάτλερ, τα αναμνηστικά αντικείμενα θα προσφερθούν σε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που υποστηρίζει παιδιά με απειλητικές για τη ζωή τους παθήσεις και τις οικογένειές τους
LIFO NEWSROOM
Τρόμος, Ιμπρεσιονισμός και 5 αριστουργήματα του παρελθόντος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Έχει συμβεί ξανά τον Αύγουστο; Μάλλον όχι. 13 ταινίες από αύριο στα σινεμά της πόλης

Οι νέες ταινίες του Ζακ Κρέγκερ και των Ελληνοαυστραλών αδερφών Φιλίππου, η ωραιότατη έκπληξη που μας επιφύλασσε ο Σεντρίκ Κλαπίς και πέντε μεγάλες δόξες σε επανέκδοση κάνουν τον προγραμματισμό των θεατών σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πέθανε ο Τέρενς Σταμπ, ο θρυλικός «Στρατηγός Ζοντ» του Superman, σε ηλικία 87 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο Τέρενς Σταμπ, ο θρυλικός «Στρατηγός Ζοντ» του Superman, σε ηλικία 87 ετών

Ο βρετανός ηθοποιός Τέρενς Σταμπ, γνωστός για τον ρόλο του ως General Zod στις ταινίες Superman, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών - Η καριέρα του περιλαμβάνει περισσότερες από 60 ταινίες και μία υποψηφιότητα για Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Tι να δείτε στα σινεμά το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου

Πολιτισμός / Tι να δείτε στα σινεμά το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου

Από την πρώτη κινηματογραφική εξόρμηση του πράκτορα 007 στη θριλερική διαδικασία εκλογής νέου Πάπα στο «Κονκλάβιο» κι από τη δοκιμασμένη χιτσκοκική συνταγή του «Man who knew too Much» στην συναρπαστική αγωνιστική δράση του «F1: The Movie», μερικές επιλογές για όσους αποφάσισαν να περάσουν την αργία στο Κλεινόν Άστυ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χίος: Μικρές φθορές από τη φωτιά στον ναό Αγίου Γεωργίου και στο Κάστρο της Βολισσού

Πολιτισμός / Χίος: Μικρές φθορές από τη φωτιά στον ναό Αγίου Γεωργίου και στο Κάστρο της Βολισσού

Στον Ναό Αγίου Γεωργίου Πραστειάς καταστράφηκε μεγάλο μέρος του εργοταξιακού εξοπλισμού στον προαύλιο χώρο, ενώ στο Κάστρο Βολισσού, ζημιές σημειώθηκαν στις υποδομές ανάδειξης 
LIFO NEWSROOM
Τι μάθαμε από την πολυαναμενόμενη συνέντευξη podcast της Τέιλορ Σουίφτ στον Τράβις Κέλσι

Πολιτισμός / Τι μάθαμε από την πολυαναμενόμενη συνέντευξη podcast της Τέιλορ Σουίφτ στον Τράβις Κέλσι

Περισσότεροι από 1,3 εκατομμύρια θεατές συντονίστηκαν ζωντανά για την εκπομπή, καθώς η Τέιλορ Σουίφτ μίλησε για τη σχέση της με τον Τράβις, τα «κρυμμένα στοιχεία» που ενσωματώνει στα τραγούδια της, αλλά και για την ενασχόλησή της με το... ψωμί
LIFO NEWSROOM