Αγορίτσα Οικονόμου: Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω απεριόριστα την Κοκκίδου Facebook Twitter
Η Αγορίτσα Οικονόμου, πληθωρική και εσωτερική μαζί, κρατά τον ρόλο της Μαρίας και έχει σκοπό να τη δικαιώσει και να την υπερασπιστεί μαζί. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Αγορίτσα Οικονόμου: «Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω την Κοκκίδου»

0

Πριν από είκοσι χρόνια ο Οικονομίδης μας έκανε «καθρεφτάκι», ξεμπροστιάζοντας τη χούντα (χουντάρα!) της «αγίας ελληνικής οικογένειας». Με τη βία της, τον πατέρα-αφέντη της, τα παιδιά-κόπιες της αρρωστίλας που τα ανέθρεψε, όλη την αρρωστίλα που κουβαλάμε από τον Εμφύλιο και μετά.

Στη μέση της πλοκής και απέναντι από τον «καθρέφτη» του έβαλε μια γυναίκα, τη Μαρία, σύζυγο Δημήτρη, μητέρα Λουκά και Κικής, νοικοκυρά, περιφρονημένη, στην κουζίνα της.

Φέτος, αυτή η γυναίκα, μαζί με όλο το περιεχόμενο του Σπιρτόκουτου, ζωντανεύει ως μετα-μιούζικαλ στη Στέγη. Και η ταλαντούχα ηθοποιός Αγορίτσα Οικονόμου, πληθωρική και εσωτερική μαζί, κρατά τον ρόλο της Μαρίας και έχει σκοπό να τη δικαιώσει και να την υπερασπιστεί μαζί, ως φύλο και ως μέλος μιας τοξικής οικογένειας που μοιάζει πολύ με πολλές εκεί έξω.

— Τι ρόλος η Μαρία! Από πού αντλήσατε υλικό για να τη στήσετε στα πόδια της;
Από τις βαλίτσες μας, απ’ ό,τι κουβαλάει ο καθένας μας στη ζωή του, από τις εμπειρίες του, από τον στενό ή τον ευρύτερο οικογενειακό κύκλο μας, από το φιλικό περιβάλλον του, από αυτό που μπορεί να παρατηρήσεις στη γειτονιά... Από παντού αντλείς υλικό. Από τις ταινίες, από μια ιστορία, ένα άρθρο, κυριολεκτικά από παντού! Οι αντέννες είναι, και πρέπει να είναι, ανοιχτές. Τα μάτια, τα αυτιά, η καρδιά να αφουγκράζονται.

Η ψυχοπαθογένεια στην ελληνική οικογένεια μπορεί να είναι και πολύ πιο άγρια. Και δεν έχει να κάνει τόσο με την «ελληνική οικογένεια», απλώς αυτό το έργο αναφέρεται σε αυτήν. Όλο αυτό έχει να κάνει με τον άνθρωπο ή καλύτερα με τη φύση του ανθρώπου που επιλέγει αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς

— Δίπολο εξουσίας και υποταγής αυτή η γυναίκα. Η φιτιλιά για το παιδί που δεν είναι δικό του έχετε καταλάβει αν ήταν παράπονο ή πραγματικότητα;
Δεν ξέρω για την ταινία, αλλά στο έργο που ήρθε στα χέρια μου και το μελέτησα δεν υπάρχει πουθενά νύξη για γκόμενο ή γκόμενους της Μαρίας. Οπότε δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι αλήθεια αυτό που του λέει, ότι το παιδί δεν είναι δικό του ή ότι είναι ένα χτύπημα κάτω από τη μέση. Γιατί κι αυτά που της λέει ο Δημήτρης δεν είναι απλώς ανατριχιαστικά, είναι εμετικά. Όπως και ο τρόπος που της φέρεται. Κι αυτό είναι μια φέτα από τη ζωή τους.

Είναι μια Κυριακή, που λέει ο λόγος. Δεν ξέρουμε τι έχει συμβεί είκοσι πέντε χρόνια πίσω με αυτόν τον τύπο. Θέλω να πω, πολύ εύκολα μπορούμε να πούμε «πω πω, η μέγαιρα!», ή «πολύ σκοτεινή αυτή η γυναίκα», ή «πολύ τοξική αυτή η μάνα» ‒ που είναι! Αλλά για να μπεις στη διαδικασία να καταλάβεις γιατί τόσο πολύ, ψάχνοντας στο κείμενο, δεν υπάρχει πουθενά αυτό το υλικό. Που σημαίνει ότι μπορεί ωραιότατα όλο αυτό να είναι ένα ψέμα. Ότι αφού με πληγώνεις, με γράφεις, αφού κάνεις ό,τι γουστάρεις εσύ, ο πατέρας, ο άντρακλας, ο αφέντης επί είκοσι πέντε χρόνια, φα’ την τώρα να δω πώς θα το αντέξεις. Εγώ περπατάω στα κάρβουνα επί είκοσι πέντε χρόνια, έλα τώρα να δω κι εσένα: μπορείς; Κι εκεί βλέπουμε έναν Δημήτρη, ο οποίος δεν περπατάει απλώς στα κάρβουνα, καταρρέει!

Όλοι λένε για τη Μαρία, αλλά, αν μιλήσουμε σοβαρά, επί της ουσίας γι’ αυτήν τη γυναίκα, που όλη της η ζωή περιορίζεται σε μια κουζίνα και στη βία που υφίσταται –κι ας μην είναι σωματική‒, θα καταλάβουμε γιατί έσκασε η χύτρα. Γι’ αυτό ο Οικονομίδης έχει τους ανθρώπους να ουρλιάζουν και όχι να συνομιλούν – γιατί δεν έχουν μάθει ούτε να μιλούν ούτε να ακούν. Έχουν μάθει να επικοινωνούν πνιγμένοι. Οι λαιμοί τους είναι κλεισμένοι από τις φωνές.

— Συγγνώμη, σας πάω λίγο πίσω. Προηγουμένως, κατάλαβα καλά αυτό που είπατε, ότι δεν έχετε δει την ταινία;
Ναι!

Αγορίτσα Οικονόμου: Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω απεριόριστα την Κοκκίδου Facebook Twitter
Γι’ αυτό ο Οικονομίδης έχει τους ανθρώπους να ουρλιάζουν και όχι να συνομιλούν – γιατί δεν έχουν μάθει ούτε να μιλούν ούτε να ακούν. Έχουν μάθει να επικοινωνούν πνιγμένοι. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

— Φανταστικό! Άρα μπήκατε με τελείως παρθένα ματιά στο κείμενο του Οικονομίδη. Δεν μπήκατε στον πειρασμό να τη δείτε;
Όχι, όχι! Με πλήρη ειλικρίνεια θα σας πω ότι την ταινία τότε δεν την είχα δει. Το θυμάμαι το τρέιλερ και θυμάμαι ότι μου είχε κάνει και εντύπωση τύπου «τώρα γιατί ουρλιάζουν;». Βεβαίως, μετά, σάλος! Και με τη συγκεκριμένη ταινία και με τον Οικονομίδη. Γιατί έκανε τομή, όχι αστεία.

Μετά, όταν μου έκανε την πρόταση ο Γιάννης και μου είπε «δες και την ταινία», δεν ήθελα να τη δω. Σκέψου ότι το συγκεκριμένο είναι ταινία, σινεμά, κι εγώ πρόκειται να δουλέψω πάνω σε ένα θεατρικό κείμενο πια, το οποίο είναι και μιούζικαλ. Θέλω να πω, μάνι-μάνι, μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά είδη...

Και μετά, τον ρόλο μου τον είχε η Ελένη Κοκκίδου, που είναι και φίλη μου και την αγαπώ πάρα πολύ, τη θαυμάζω πάρα πολύ, οπότε είχα έναν φόβο: κι αν ασυνείδητα εγώ κοπιάρω την Ελένη; Σκέψου το! Τη θαυμάζω, τη γουστάρω, βλέπω στο θέατρο σχεδόν πάντα οτιδήποτε κάνει, την ξέρω τόσα χρόνια.

Έστω και έναν τονισμό της να έπαιρνα από θαυμασμό, θα ένιωθα πρώτον ότι δεν έκανα καλά τη δουλειά μου ως επαγγελματίας και δεύτερον ότι οικειοποιήθηκα τον κόπο και τη μελέτη μιας άλλης σπουδαίας και ταλαντούχας συναδέλφου. Πώς θα έκανα κάτι τέτοιο; Δεν θα με τιμούσε καθόλου. Είχα έτσι κι αλλιώς ανεξάντλητο υλικό για να μελετήσω και να προετοιμαστώ, πέρα από την ταινία. Έτσι το σκέφτηκα κι έτσι πορεύτηκα. Θα τη δω την ταινία, αφού τελειώσουμε.

— Δεν είναι παράξενο που είκοσι χρόνια μετά το ξεμπρόστιασμα του Οικονομίδη στην «αγία ελληνική οικογένεια» το στόρι του είναι ακόμα οδυνηρά επίκαιρο;
Μόνο ως τραγικωμωδία μπορώ να αντιληφθώ το ότι τότε συνέβαιναν όλα αυτά και τώρα όχι. Απλώς τώρα τα μαθαίνουμε πιο εύκολα. Τα πράγματα ήταν πάντα έτσι, είναι, και, δυστυχώς, θα είναι, αν δεν πάρουμε χαμπάρι ότι τα κακώς κείμενα των γονιών μας –που κι αυτοί οι έρμοι τόσα ξερανε και τόσα κάνανε, το δικό τους περιβάλλον αναμασούσαν‒ τα κουβαλάμε μέσα μας και είναι στο δικό μας το χέρι να αλλάξει αυτή η εικόνα.

Η ψυχοπαθογένεια στην ελληνική οικογένεια μπορεί να είναι και πολύ πιο άγρια. Και δεν έχει να κάνει τόσο με την «ελληνική οικογένεια», απλώς αυτό το έργο αναφέρεται σε αυτήν. Όλο αυτό έχει να κάνει με τον άνθρωπο ή καλύτερα με τη φύση του ανθρώπου που επιλέγει αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς.

Αγορίτσα Οικονόμου: Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω απεριόριστα την Κοκκίδου Facebook Twitter
Με τον συμπρωταγωνιστή της Γιάννη Αναστασάκη στην παράσταση «Σπιρτόκουτο - The Musical».

— Θεωρείτε ότι η πατριαρχία έχει παίξει ρόλο;
Πολλά έχουν παίξει ρόλο. Η πατριαρχία, η στραγγαλισμένη μητριαρχία... Για να καταλάβω: έχει ευθύνη ο πατέρας και δεν έχει η μάνα; Συγγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Όταν μια μάνα κανακεύει ωσάν γκόμενο τον γιο της, πώς τον μεγαλώνει αυτόν τον άνθρωπο που αύριο μεθαύριο θα γίνει σύζυγος και πατέρας. Τι συμπεριφορές θα αναμασήσει και τι πρότυπα θα αναπαραγάγει αυτός ο τύπος. Ο αγάς που θα γυρίσει από τη δουλειά και θα σου πει «βάλε μου να φάω», γιατί δεν μπορεί να ανοίξει μόνος του την κατσαρόλα, δεν είναι μόνο θέμα της πατριαρχίας.

Εμένα μου φαίνεται ότι έχει να κάνει περισσότερο με τον άνθρωπο και λιγότερο με το φύλο, ότι δυστυχώς μας είναι πολύ πιο εύκολο να κοπιάρουμε μια συμπεριφορά, ακόμα κι αν δεν μας αρέσει, επειδή είναι βολική. Ναι, στα δεκαπέντε, δεκαέξι, στα δεκαεφτά είσαι στα κάγκελα, γιατί αυτή είναι η φυσική διεργασία της ενηλικίωσης, αλλά μετά πας και γίνεσαι ένα ωραιότατο καρμπόν, οπότε δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό.

Σίγουρα μέσα στα χρόνια τη μεγαλύτερη σφαλιάρα η γυναίκα την έχει φάει, θα ήμουν ανόητη να μην το βλέπω, αλλά προσπαθώ να σκέφτομαι αυτά τα ζητήματα πιο σφαιρικά, ότι όλοι είμαστε θύματα αυτών των παλιών μοντέλων. Ε, ας πάμε και λίγο μπροστά, ρε παιδί μου! Είμαστε δυσκίνητοι πολύ σ’ αυτά τα θέματα, αλλά, όσο περνάνε τα χρόνια, αλήθεια προσδοκώ εξέλιξη. Όμως αυτό θέλει αγώνα στη ρίζα του πράγματος, που είναι η οικογένεια.

Αγορίτσα Οικονόμου: Δεν είδα το Σπιρτόκουτο ούτε τώρα, επειδή θαυμάζω απεριόριστα την Κοκκίδου Facebook Twitter
Για να καταλάβω: έχει ευθύνη ο πατέρας και δεν έχει η μάνα; Συγγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Δείτε εδώ ώρες, μέρες και πληροφορίες για το Σπιρτόκουτο - The Musical στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Θέματα / Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Μια συζήτηση με τους δημιουργούς του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας», Τάσο Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη και με τον σύμβουλο της ταινίας, αρχιτέκτονα Πάνο Δραγώνα, για την πολεοδομική, χωροταξική και ανθρωπογεωγραφική εξέλιξη της μεταπολεμικής πρωτεύουσας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ