«Interview with the Vampire 2022»: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά

Interview with the Vampire 2022: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά Facebook Twitter
Ο Σαμ Ράιντ ως Λεστάτ.
0

ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ –ή μάλλον με το καλησπέρα καθόσον βρικόλακες και μέρα δεν πάνε μαζί– αυτής της νέας μεταφοράς του σύμπαντος που δημιούργησε η συγγραφέας Αν Ράις είναι εμφανείς οι διαφορές σε σχέση με το βιβλίο αλλά και με την ομώνυμη ταινία του 1994 με πρωταγωνιστές τον Μπραντ Πιτ και τον Τομ Κρουζ στους ρόλους των δύο σαγηνευτικών βαμπίρ, του Λούι και του μέντορα και δυνάστη του Λεστάτ αντιστοίχως. 

Ο δημοσιογράφος που αναλαμβάνει να πάρει τη συνέντευξη από τον υπεραιωνόβιο αλλά αναλλοίωτο στον χρόνο Λούι δεν είναι ένα παιδαρέλι (στην ταινία τον είχε υποδυθεί ο Κρίστιαν Σλέιτερ), αλλά ένας μεσήλικας και βάλε εκπρόσωπος μιας ερευνητικής δημοσιογραφίας παλαιάς κοπής με τη μορφή του ηθοποιού Έρικ Μπογκόσιαν, ο οποίος στην αρχή του πρώτου από τα επτά επεισόδια του πρώτου κύκλου αυτής της καλοστημένης και σκεπτόμενης σειράς ακούγεται να μονολογεί:

«Κάποτε οι ειδήσεις ήταν κάτι τύποι σαν κι εμένα που μαζευόντουσαν γύρω από ένα τραπέζι στην αίθουσα συσκέψεων της εφημερίδας για να αποφασίσουν ποιες θα είναι οι ειδήσεις. Αυτό εδώ όμως το γαμημένο πραγματάκι [δείχνει το smartphone του] άλλαξε τα πάντα». 

Αν κρίνουμε πάντως από τα δύο πρώτα επεισόδια του τηλεοπτικού Interview with the Vampire που έχουν κυκλοφορήσει, παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο, αυτή εδώ η εκδοχή της ιστορίας έχει τις προδιαγραφές να γίνει η πιο συναρπαστική, η πιο ουσιώδης και η πιο πολυσχιδής.

Ενώπιον του, σ’ ένα υπερπολυτελές ρετιρέ στο Ντουμπάι, όπου είναι πάντα λυκόφως και τους τοίχους κοσμούν έργα του Φράνσις Μπέικον, βρίσκεται ο Λούι, που και πριν από πολλά χρόνια είχε επιχειρήσει ξανά να αφηγηθεί στον δημοσιογράφο τη ζωή του πέρα (ή μετά) από τον θάνατο, αλλά η τότε συνομιλία τους δεν δημοσιεύτηκε ποτέ.

Interview with the Vampire 2022: Έρωτας με την πρώτη δαγκωματιά Facebook Twitter

Τώρα όμως η στιγμή έχει φτάσει και ο Λούι (που σ’ αυτήν εδώ την εκδοχή του είναι μαύρος ή πιο σωστά Κρεολός) ξεκινά να αφηγείται ένα χρονικό τρόμου και ηδονών που μας στέλνει στη Νέα Ορλεάνη μετά το τέλος της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα, όταν γνώρισε και συνδέθηκε διά παντός στην αιωνιότητα με τον δανδή εστέτ Λεστάτ.

«Ήταν ο φονιάς μου, ο μέντοράς μου, ο εραστής μου και ο δημιουργός μου – όλα αυτά μαζί», λέει σε μια ατάκα που συνδυάζει το διανοητικό, το ψυχολογικό και το σαρκικό στοιχείο, όπως κάνει με ιδανικό τρόπο αυτή η σειρά που λογικά ήρθε για να μείνει για καιρό και για μπόλικους κύκλους (ήδη έχει εγκριθεί ο δεύτερος).  

Εδώ και τέσσερις δεκαετίες, από τότε που τα βιβλία της είδαν το φως της δημοσιότητας, τα φιλήδονα, βασανισμένα βαμπίρ της Αν Ράις έχουν διαμορφώσει σημαντικά τον μύθο του βαμπιρισμού για ένα σύγχρονο κοινό και η επιρροή τους έχει αποδειχτεί καταλυτική σε ένα ευρύ φάσμα κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών αφηγημάτων του είδους, από το Twilight στο True Blood κι ακόμα παραπέρα.

Αν κρίνουμε πάντως από τα δύο πρώτα επεισόδια του τηλεοπτικού Interview with the Vampire που έχουν κυκλοφορήσει, παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο, αυτή εδώ η εκδοχή της ιστορίας έχει τις προδιαγραφές να γίνει η πιο συναρπαστική, η πιο ουσιώδης και η πιο πολυσχιδής (αγγίζοντας ζητήματα φύλου, φυλής, σεξουαλικότητας αλλά και πανδημίας).

Κρίμα μόνο που η συγγραφέας έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Δεκέμβριο και δεν πρόλαβε να δει το σύμπαν που δημιούργησε να βρίσκει την ιδανική του μετενσάρκωση στην οθόνη, έστω και στη μικρή.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ