Ινδός κέρδισε δικαστική μάχη 22 ετών για οικονομική διαφορά 0,24 ευρώ

Ινδός κέρδισε δικαστική μάχη 22 ετών για οικονομική διαφορά 0,24 ευρώ Facebook Twitter
Φωτ.: BBC
0

Ένας Ινδός κέρδισε μια δικαστική υπόθεση που σχετίζεται με ένα υπερτιμημένο σιδηροδρομικό εισιτήριο μετά από σχεδόν 22 χρόνια.

Ο Tungnath Chaturvedi, δικηγόρος, είχε χρεωθεί επιπλέον 20 ρουπίες (0,24 ευρώ) επιπλέον για δύο εισιτήρια που είχε αγοράσει το 1999.

Το περιστατικό είχε στον σιδηροδρομικό σταθμό Mathura στο βόρειο ινδικό κρατίδιο Uttar Pradesh.

Δικαστήριο για τα δικαιώματα των καταναλωτών αποφάνθηκε την περασμένη εβδομάδα υπέρ του κ. Chaturvedi και ζήτησε από τους εταιρεία των σιδηροδρόμων να επιστρέψει το ποσό και μάλιστα με τόκους.

«Έχω παρακολουθήσει περισσότερες από 100 ακροάσεις σε σχέση με αυτή την υπόθεση», δήλωσε ο κ. Chaturvedi, 66 ετών, στο BBC. «Αλλά δεν μπορεί να κοστολογήσει κανείς την ενέργεια και τον χρόνο που έχασα πολεμώντας αυτή την υπόθεση».

Τα δικαστήρια καταναλωτών στην Ινδία ασχολούνται ειδικά με παράπονα που σχετίζονται με παροχή υπηρεσιών. Αλλά είναι γνωστό ότι είναι υπερφορτωμένα από υποθέσεις και μερικές φορές μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να επιλυθούν ακόμη και οι πιο απλές υποθέσεις.

Ο κ. Chaturvedi, ο οποίος ζει στο Uttar Pradesh, ταξίδευε από τη Mathura στο Moradabad όταν ένας υπάλληλος που έκλεινε εισιτήρια τον υπερχρέωσε για τα δύο εισιτήρια που είχε αγοράσει.

Τα εισιτήρια κόστιζαν 35 ρουπίες το καθένα, αλλά όταν έδωσε 100 ρουπίες, ο υπάλληλος επέστρεψε 10 ρουπίες, χρεώνοντας 90 ρουπίες για τα εισιτήρια αντί για 70.

Διαμαρτυρήθηκε στον υπάλληλο ότι τον είχε χρεώσει υπερβολικά, αλλά δεν επέστρεψαν στον κ. Chaturvedi χρήματα. 

Έτσι, αποφάσισε να καταθέσει μήνυση κατά των Βορειοανατολικών Σιδηροδρόμων (Gorakhpur) -έναν κλάδο των Ινδικών Σιδηροδρόμων- και του υπαλλήλου κράτησης σε δικαστήριο καταναλωτών στη Mathura.

Είπε ότι του πήρε χρόνια εξαιτίας του αργού ρυθμού με τον οποίο λειτουργεί η δικαιοσύνη στην Ινδία.

«Οι σιδηρόδρομοι προσπάθησαν να απορρίψουν την υπόθεση, λέγοντας ότι οι καταγγελίες  πρέπει να απευθύνονται σε σιδηροδρομικό δικαστήριο και όχι σε δικαστήριο καταναλωτών», δήλωσε ο κ. Chaturvedi. Το δικαστήριο σιδηροδρομικών απαιτήσεων είναι ένα οιονεί δικαστικό όργανο που έχει συσταθεί για την αντιμετώπιση απαιτήσεων που σχετίζονται με τα σιδηροδρομικά ταξίδια στην Ινδία.

«Αλλά χρησιμοποιήσαμε μια απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του 2021 για να αποδείξουμε ότι το θέμα θα μπορούσε να εκδικαστεί σε δικαστήριο καταναλωτών», δήλωσε ο κ. Chaturvedi. Άλλες φορές, οι ακροάσεις καθυστερούσαν επειδή οι δικαστές βρίσκονταν σε διακοπές ή σε άδεια πένθους, πρόσθεσε.

Μετά από τον μακρύ αγώνα, η απόφαση διέταξε τους σιδηροδρόμους να του καταβάλουν 15.000 ρουπίες (180 ευρώ) ως ξεχωριστεί αποζημίωση και επιπλέον τις 20 ρουπίες με τόκο 12%, για κάθε έτος από το 1999 έως το 2022. Το δικαστήριο αποφάνθηκε επίσης ότι εάν το ποσό δεν καταβληθεί εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος των 30 ημερών, το επιτόκιο θα αναθεωρηθεί προς τα πάνω, στο 15%. 

Ο κ. Chaturvedi δήλωσε ότι η αποζημίωση που έλαβε ήταν πενιχρή και δεν αναπληρώνει την ψυχική οδύνη που του προκάλεσε η υπόθεση. Η οικογένειά του προσπάθησε αρκετές φορές να τον αποτρέψει από το να συνεχίσει την υπόθεση, χαρακτηρίζοντάς την χάσιμο χρόνου, αλλά εκείνος συνέχισε. 

«Δεν είναι τα χρήματα που έχουν σημασία. Πρόκειται πάντα για έναν αγώνα για τη δικαιοσύνη και έναν αγώνα κατά της διαφθοράς, οπότε άξιζε τον κόπο», δήλωσε. «Επίσης, δεδομένου ότι είμαι ο ίδιος δικηγόρος, δεν χρειάστηκε να πληρώσω χρήματα σε δικηγόρο. Αυτό μπορεί να γίνει αρκετά δαπανηρό».

Είπε ότι πιστεύει ότι η υπόθεσή του θα αποτελέσει έμπνευση για άλλους ότι «δεν χρειάζεται να τα παρατάει κανείς ακόμη και όταν ο αγώνας φαίνεται δύσκολος».

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκεί 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Διεθνή / Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκούν 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Ο Μάριο Ντράγκι επιστρέφει με σχέδιο αναγέννησης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός, κλιματική κρίση, άμυνα και η μάχη για την ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. – όλα κρέμονται από μια πολιτική ισορροπία.
LIFO NEWSROOM
Σκοτώθηκε στα 114 ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον πάτησε αυτοκίνητο

Διεθνή / Νεκρός στα 114 του ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον παρέσυρε αυτοκίνητο

Ο Fauja Singh παρασύρθηκε από οδηγό στο χωριό του στην Ινδία - «Να τρώτε λιγότερο, να τρέχετε περισσότερο και να είστε χαρούμενοι. Αυτό είναι το μυστικό της μακροζωίας» είπε ο «τυφώνας με το τουρμπάνι» σε πρόσφατη συνέντευξη
LIFO NEWSROOM
Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Διεθνή / Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Η ντε φάκτο διχοτόμηση του νησιού διατηρείται μέχρι σήμερα, με τη Βόρεια Κύπρο να τελεί υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή και τη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» να αναγνωρίζεται διεθνώς μόνο από την Άγκυρα.
LIFO NEWSROOM
Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Διεθνή / Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη σφαγή εκατοντάδων ανθρώπων και τη λεηλασία ολόκληρων κοινοτήτων στη Νίγηρα, η Γαλλία δηλώνει για πρώτη φορά διατεθειμένη να συνομιλήσει για ιστορική αποκατάσταση, χωρίς ωστόσο να αναγνωρίζει επίσημα ευθύνη
LIFO NEWSROOM
Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Διεθνή / Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων, Κίνα και Ισπανία είναι να συμφωνηθεί ένα αναλυτικό σχέδιο πολιτικών, οικονομικών και νομικών ενεργειών ώστε να τερματιστεί η κατοχή του Ισραήλ στα παλαιστινιακά εδάφη
LIFO NEWSROOM
Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα και άλλα τέσσερα ευρωπαϊκά κράτη

Διεθνή / Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι Δανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία θα δοκιμάσουν μια εφαρμογή για επαλήθευση ηλικίας, με στόχο την απαγόρευση πρόσβασης παιδιών σε επιβλαβές περιεχόμενο
LIFO NEWSROOM