Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα Facebook Twitter
Τι «αγράμματο», τι «αστοιχείωτο», τι «άμουσο» (lol) τον αποκάλεσαν διάφοροι αυτόκλητοι θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος (τι σέκτα κι αυτή), επειδή δεν προσμέτρησε την τραγική διάσταση του Κρέοντα και την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα και των κινήτρων του.
0

ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΦΕΛΗΣ ή τέλος πάντων δεν ανάγω αντανακλαστικά τα πάντα σ’ ένα σχηματικό και άγονο δίπολο συμπολίτευσης-αντιπολίτευσης, όταν είδα το μπλουζάκι με το επίμαχο σλόγκαν («ΚΡΕΟΝΤΑ ΓΑΜΙΕΣΑΙ») που επέδειξε ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, δεν το εξέλαβα αυτομάτως ως κραυγαλέα αιχμή κατά της κυβέρνησης ή κατά του πρωθυπουργού του ίδιου.

«Τώρα που τελειώνουν οι παραστάσεις και δεν φοβάμαι μη με εκδικηθεί ο ρόλος, μπορώ να το πω», ήταν η λεζάντα που χρησιμοποίησε κάτω από την φωτογραφία του ο ηθοποιός, παραθέτοντας ακολούθως μια σειρά από τυπικά hashtags (#greektheater #greece #company #lovemyjob #goodvibes #positive #instagood #instalife #happymomments #happy #enjoy #actor #gerasimosskiadaresis), χαζοχαρούμενα ενδεχομένως, αλλά χωρίς κάποια πολιτική στόχευση (εκεί φτάσαμε, να κάνουμε εγκληματολογική ανάλυση στα hashtags).

Και το φοβερό είναι ότι υπήρξαν πολλοί που παρεξηγήθηκαν και αντέδρασαν με φριχτούς χαρακτηρισμούς κατά του ηθοποιού, όχι επειδή μεταχειρίστηκε ή «εργαλειοποίησε» τον ρόλο του για να κάνει μια πολιτική δήλωση, αλλά απλώς και μόνο επειδή δεν σεβάστηκε (!) τον Κρέοντα, δηλαδή έναν χαρακτήρα της μυθοπλασίας.

Η δική μου πρώτη «ανάγνωση» ήταν ότι επρόκειτο για μια κίνηση που έγινε ελαφρά τη καρδία ως έκφραση αποσυμπίεσης μετά από μια προσωρινή αλλά έντονη συμβίωση με έναν βαρύ και απαιτητικό ρόλο όπως αυτός του Βασιλιά της Θήβας που, εκτός των άλλων, προκαλεί κύμα αυτοκτονιών σε οικείους, συγγενείς και λοιπούς διεκδικητές του θρόνου.

Και το φοβερό είναι ότι υπήρξαν πολλοί που παρεξηγήθηκαν και αντέδρασαν με φριχτούς χαρακτηρισμούς κατά του ηθοποιού, όχι επειδή μεταχειρίστηκε ή «εργαλειοποίησε» τον ρόλο του για να κάνει μια πολιτική δήλωση, αλλά απλώς και μόνο επειδή δεν σεβάστηκε (!) τον Κρέοντα, δηλαδή έναν χαρακτήρα της μυθοπλασίας.

Αν εμφανιζόταν ένας Βρετανός ηθοποιός –διατελών εν ευθυμία–  με μπλουζάκι που έλεγε «Fuck Hamlet» (ή «Fuck Lear» στο πιο αντίστοιχο) το πιθανότερο είναι να τον αποθέωναν οι ίδιοι άνθρωποι για το αιρετικό και παιγνιώδες χιούμορ του.

Τι «αγράμματο», τι «αστοιχείωτο», τι «άμουσο» (lol) τον αποκάλεσαν διάφοροι αυτόκλητοι θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος (τι σέκτα κι αυτή), επειδή δεν προσμέτρησε (όχι στην ερμηνεία του, την οποία φυσικά δεν είχαν δει, αλλά στο σλόγκαν που ακολούθως μοστράρισε) την τραγική διάσταση του Κρέοντα και την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα και των κινήτρων του. Εν ολίγοις, επειδή τον παρουσίασε μ' αυτή του την κίνηση, που συνιστά ύψιστη ύβρη, ως έναν στερεοτυπικό «κακό» της φτηνής μυθοπλασίας, υποδηλώνοντας έτσι τη βαθιά του άγνοια.

Κάποιος έγραψε μάλιστα ότι το τραγικό πρόσωπο εδώ δεν είναι ούτε η Αντιγόνη ούτε ο Κρέοντας, αλλά «ο κύριος Σκιαδαρέσης, που μάλλον ως "Φατσέας" έπαιζε τον εαυτό του».

Ασχέτως αν ο Σκιαδάρεσης, πέρα από την υπόλοιπη καριέρα του, που προφανώς δεν μπορεί να συμπιεστεί σε μια ηθογραφική καρικατούρα που κλήθηκε να ερμηνεύσει στο «Καφέ της Χαράς», έγινε πριν από λίγα μόλις χρόνια ο πρώτος Έλληνας ηθοποιός που πρωταγωνίστησε σε μία σημαντική διεθνή παραγωγή του Netflix – την ιταλική σειρά «Suburra» («Aίμα στη Ρώμη»), όπου ήταν πραγματικά εξαιρετικός.

Και τότε όμως βρέθηκε μπλεγμένος στα θολά νερά ανάμεσα στην πραγματικότητα και την μυθοπλασία και, αντί για εύσημα, είδε το όνομά του με μεγάλα γράμματα σε διάφορα σκανδαλοθηρικά δημοσιεύματα ελληνικών μέσων που τον παρουσίαζαν να συμμετέχει σε δήθεν «όργια με κόκες», λόγω μίας «τολμηρής» σκηνής στο πρώτο επεισόδιο της συγκεκριμένης σειράς.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ