«Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Deep Water Facebook Twitter
Η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες).
0

Με μια αντιστροφή στις αρχικές προθέσεις των χαρακτήρων, στο Deep Water ο σύζυγος αποφεύγει πεισματικά και ύποπτα το διαζύγιο με την άπιστη γυναίκα του, ενώ στο Strangers on a Train που έκανε διεθνώς γνωστή τη συγγραφέα Πατρίσια Χάισμιθ και γύρισε σε ταινία ο Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1951, το επιδιώκει, για να λύσει μια σχέση που δεν λειτουργεί πλέον και να προχωρήσει.

Μόνο και μόνο γι’ αυτό, η διαδρομή στα Βαθιά Νερά του αρρωστημένου έρωτα και της εμμονικής προσκόλλησης αποκτά μια άγρια ομορφιά, διότι το ζευγάρι έχει συνάψει μια συμφωνία πνιγμένη στις φήμες και το κουτσομπολιό, με λεπτομέρειες άγνωστες σ’ εμάς αλλά και τους φίλους τους, που παρακολουθούν τις κινήσεις τους με ζωηρό ενδιαφέρον.

Η κινηματογραφική μεταφορά του Έιντριαν Λάιν, πάντα τοποθετημένη στη Λουιζιάνα, τη μοναδική πραγματικά αισθαντική πολιτεία της Αμερικής, με τα πάρτι, τις απολαύσεις και τη μείξη μυστικιστικής παράδοσης και ανεκτικής συμβίωσης κατοίκων διαφορετικής κουλτούρας, είναι ένα ηλιόλουστο τρενάκι του τρόμου, που διακόπτεται από τα βίαια και σκοτεινά ξεσπάσματα μιας σχέσης που δεν έχει ηθικό λόγο να διαρκεί.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. 

Ο Βικ Βαν Άλεν (Μπεν Άφλεκ), η Μελίντα (Άνα ντε Άρμας) και η κόρη τους ζουν άνετα, καθώς εκείνος έχει βγάλει χρήματα από εφεύρεση και πώληση πολεμικού υλικού, κάτι που επισημαίνει ο φύσει καχύποπτος συγγραφέας Ντον Γουίλσον (Τρέισι Λετς) σε μια παραπάνω από υπαινικτική, διερευνητική κουβέντα, διαλύοντας τους ψιθύρους της μικρής κοινότητας. Λίγες ημέρες πριν, ο Βικ απείλησε χαμηλόφωνα έναν από τους πιθανούς εραστές της γυναίκας του, λέγοντάς του πως εκείνος σκότωσε έναν εξαφανισμένο «προκάτοχό» του. Τα νέα κυκλοφόρησαν γρήγορα και ο Βικ χαμογέλασε αινιγματικά στο άκουσμά τους, επιμένοντας πως αστειευόταν.

Deep Water Facebook Twitter
Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει.

Οι γνωστοί του συνεχίζουν να τον κάνουν παρέα και να τον καλούν στα πάρτι τους, εκεί όπου το κρασί ρέει άφθονο, η Μελίντα το καταναλώνει σε βαθμό μέθης, και σε ένα από αυτά, ο νεαρός που της παραδίδει μαθήματα πιάνου (ο Αυστραλός Τζέικομπ Ελόρντι από το τηλεοπτικό Euphoria), και με τον οποίο η όμορφη άπιστη παραείναι διαχυτική, βρίσκεται νεκρός στην πισίνα. Αυτή τη φορά είναι σαφές πως ο Βικ τον έπνιξε και πολύ ψύχραιμα αρνείται τις κατηγορίες στους αστυνομικούς που καταφθάνουν. Η Μελίντα όμως είναι σίγουρη. Παραμένουν μαζί και αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό που διατηρεί έναν δεσμό τόσο έωλο και καταστροφικό.

Το σεξ είναι το κοινό σημείο της δημιουργού του Ρίπλεϊ και του σκηνοθέτη των 9 1/2 Εβδομάδες, Λολίτα και Ολέθρια Σχέση, που στα 81 του χρόνια επανέρχεται μετά από πολυετή απουσία από τα πλατό.

Κατά τ’ άλλα, οι διαφορές είναι τεράστιες. Η Χάισμιθ ποντάρει στα μυστικά, άλλωστε προέρχεται από μια γενιά αυτολογοκρισίας, όπου η ενοχή της παραβατικής απόλαυσης μασκαρευόταν έντεχνα κάτω από την πιο ευδιάκριτα τιμωρητική πράξη του φόνου. Αντίθετα, ο Λάιν διακρίνεται για τις κρουστές εικόνες του (ορμώμενος από τον κόσμο της διαφήμισης, γαρ), έναν εξωστρεφή ερωτισμό καθαρό ακόμη και στις νεφελώδεις πτυχές του – δεν υπήρχε καμία αμφιβολία στο κατσούφιασμα του Μίκι Ρουρκ όταν δεν αποδίδει η όψιμη εξομολόγηση προς την Κιμ Μπέισιντζερ ή στην αποφασιστική ρελάνς του Μάικλ Ντάγκλας απέναντι στην εκδικητική μανία της Γκλεν Κλόουζ.

Στη ρευστότητα του ζευγαριού, Χάισμιθ και Λάιν τέμνονται: η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες). Τον προκαλεί να το τελειώσει και, κλάσματα αργότερα, τον προσκαλεί να τη γευθεί, ανακαλώντας τα απομεινάρια της αγάπης που κάποτε τους ένωνε ανέφελα.

Deep Water Facebook Twitter
Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι.

Οι στρατηγικές τους συμπίπτουν. Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι. Ωστόσο, και ο Βικ δεν διστάζει να τη συνοδεύει στα πάρτι και κάτω από τη μάσκα της cool αξιοπρέπειας να καραδοκεί για τη σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι, πάντα ετοιμόλογος, διακριτικός, σχεδόν ιπποτικός.

Το σόου για τον κόσμο δεν μοιάζει με τις ταπεινωτικές στιγμές κεκλεισμένων των θυρών. Στην πιο κρίσιμη στιγμή της αμοιβαίας εξομολόγησής τους, όταν η Μελίντα τον ρωτάει αν θα ήθελε να τον λούσει με λεπτομέρειες των σαρκικών της περιπετειών, εκείνος δεν θέλει ν’ ακούσει κουβέντα.

Αν το καλοσκεφτούμε, δεν την έχουμε ποτέ τσακώσει επ’ αυτοφώρω. Μπορεί και να μην έχει τυπικά απιστήσει, αν και η στάση της προτείνει το αντίθετο. Ο Βικ όμως έχει εγκληματίσει. Κι έχει βγάλει όλους τους υπόλοιπους παρανοϊκούς που τον υποψιάζονται ή τον κατηγορούν. Ο εγωκεντρισμός του αποκαλύπτεται σταδιακά.

Deep Water Facebook Twitter
Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία.

Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει. Κι εκείνη βρίσκει μια επιφανειακή, αν και ζεστή επιβεβαίωση αλλού. Ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις για την εξυπνάδα τους – αν υπάρχει ένας άρρητος στόχος, είναι να προλάβει ο ένας τον άλλον, παρουσία ανύποπτων τρίτων.

Εκεί παρεισφρέει η δεξιοτεχνία της Χάισμιθ στη σκιαγράφηση χαρακτήρων. Εκτός από τον Ιανό που κρύβει ο καθένας, η εσωτερική πλοκή εξελίσσεται παράλληλα με τις παγίδες. Και ο έμπειρος Λάιν πιάνει και τις δυο αφηγήσεις, αν και όχι πάντα με δύναμη στο τέμπο. 

Η εκκρεμότητα ανάμεσά τους, το παιχνίδι της ισορροπίας που αλλάζει πλευρά και παρασύρει την πλοκή και τη συμπάθεια του θεατή, είναι το μοτέρ ενός στόρι που ο Λάιν χειρίζεται καλά, μέχρι το βιαστικά μονταρισμένο τελευταίο δεκάλεπτο. Ο Βρετανός σκηνοθέτης έχει το χάρισμα να αφηγείται ευχάριστα καταστάσεις βασικά μαύρες. Δεν φημίζεται για τις λεπτεπίλεπτες αποφάσεις του, αλλά εδώ δεν πανηγυρίζει τις αδυναμίες των χαρακτήρων.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία, και σίγουρα το «Deep Water» θα βουτούσε σε βαθύτερα νερά, αν αξιοποιούσε καλύτερα τους περιφερειακούς χαρακτήρες και τις νύξεις που πλαισιώνουν το χαμηλόφωνα κολασμένο ζεύγος. 

Το «Deep Water» προβάλλεται στη streaming πλατφόρμα Amazon Prime


 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Eyes of Tammy Faye

Οθόνες / «The Eyes of Tammy Faye»: Μια γυναίκα που βαφόταν κλόουν για να σώσει τις ψυχές αγνώστων

Η Τζέσικα Τσαστέιν τιμήθηκε από τους συναδέλφους της με το SAG award για το πορτρέτο της διασημότερης τηλευαγγελίστριας, που παρέμεινε μυστηριωδώς εύχαρις και επίμονα αισιόδοξη, σε πείσμα των σκανδάλων και της αγριότητας που της επιφύλασσε η μοίρα της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ