Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
© Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη

0

H συνύπαρξη σύγχρονων και αρχαίων έργων μέσα στις αίθουσες πιστοποιεί εκ νέου την πρωταρχική σχέση της ανθρωπότητας με τη γη, ενώ η αντιπαραβολή τους αναδεικνύει τη σημασία της δημιουργίας και της χειρωνακτικής εργασίας, την πνευματική σύνδεση με το χώμα, όπως αυτή έχει πάρει μορφή διαχρονικά και διαπολιτισμικά μέσω της κεραμικής τέχνης.

Το υλικό του Gates μέσα από τα επτά αγγεία που παρουσιάζονται, άλλοτε λευκά σαν την κιμωλία, άλλοτε ρηγματωμένα και άλλοτε σκούρα, βιομορφικά, με λαμπερή μεταλλική επιφάνεια, αποκτά ξανά, μέσα από ελεύθερους συνειρμούς, πνευματική σημασία, συγγένεια με τα αντικείμενα της ανατολικής, δυτικής και αφρικανικής Τέχνης, ενεργοποιεί εκλεκτικές συγγένειες και καταφέρνει να συγκεράσει αρχαίες παραδόσεις με τη σύγχρονη αισθητική. 

Υπάρχει πάντα η αίσθηση της ιερότητας στο έργο του Gates, είτε πρόκειται για εγκατάσταση ή έργα από πηλό, είτε για ακτιβιστική δράση, μελέτη συλλογών, αναβάθμιση περιοχών, κατάρτιση αρχείων.

«Πάντοτε επιστρέφω στο αγγείο. Είναι μέρος της διανοητικής ζωοδόχου δύναμης της δουλειάς μου και προηγείται όλων των άλλων ειδών δημιουργίας», λέει ο Gates, που δεν παραλείπει σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πρακτικής να αποτίνει φόρο τιμής στην αγγειοπλαστική, με την οποία ξεκίνησε το μακρύ του ταξίδι στην τέχνη τη δεκαετία του ’90, όταν ήταν ακόμα φοιτητής στην Αϊόβα.

«Ο πηλός με δημιούργησε και είναι για πάντα η ρίζα του καλλιτεχνικού μου ενδιαφέροντος» λέει και πιστεύει ότι ο «κύκλος του μόχθου» και η καθημερινή χρήση των αγγείων τα καθιστά «ιερά» αντικείμενα, δίνοντάς τους υπερβατικό, κοινωνικό αλλά και τελετουργικό νόημα.

Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Theaster Gates, Vessel#20, 2020. Πηλός stoneware υψηλής όπτησης με υάλωμα © Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Theaster Gates, Vessel#29, 2020. Αργιλική μάζα αναγωγικής όπτησης με υάλωμα μαγγανίου © Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Η μαυρίλα, ο πηλός, η άυλη φύση και ο χώρος ενθαρρύνουν την έρευνα, τις ιδέες, τη διαδικασία και την παραγωγή, τη δοκιμή και την επανάληψη στο έργο του Gates και αυτές τις θεωρεί πράξεις δημιουργίας και μέρος μιας περίπλοκης ιστορίας, με το άγγιγμα να αποκαλύπτει την αμετάκλητη ταυτότητα του δημιουργού στα παράξενα ανθρωπόμορφα έργα του, στα γυαλώματα και στις υφές. Έναν τέτοιο φόρο τιμής στην αγγειοπλαστική αποτελεί και το Serpentine Pavilion του 2022 στους κήπους του Κένσιγκτον.

Ο Theaster Gates είναι ο πρώτος μη αρχιτέκτονας που υπογράφει το περίπτερο στην ιστορία του θεσμού και το έργο αποτελεί μια υπενθύμιση του Stoke-on-Trent, του τέως κραταιού κέντρου της βιομηχανίας αγγειοπλαστικής στην Αγγλία, και είναι κοινώς γνωστό ως Potteries, με τους ντόπιους να είναι γνωστοί ως Potters. Το ονομάζει Black Chapel και αποτελεί ένα ιερό-φόρο τιμής στη βρετανική τέχνη και στη «σημασία των μεγάλων κλιβάνων που χρησιμοποιήθηκαν για το ψήσιμο αγγείων».

Υπάρχει πάντα η αίσθηση της ιερότητας στο έργο του Gates, είτε πρόκειται για εγκατάσταση ή έργα από πηλό, είτε για ακτιβιστική δράση, μελέτη συλλογών, αναβάθμιση περιοχών, κατάρτιση αρχείων. Ο πηλός και η θρησκεία είναι θεμελιώδεις για την καλλιτεχνική του πρακτική, η σχέση μεταξύ Θεού και ανθρωπότητας είναι ανάλογη με τον αγγειοπλάστη που δουλεύει τον πηλό, κάτι που συνειδητοποίησε από τότε που έκανε τις πρώτες του γλάστρες. Η χρήση του πηλού τον αφορά και σε επίπεδο φυλής, στην οικοδόμηση κοινοτήτων γνώσης, στον ρόλο του στην αποικιοκρατία και το παγκόσμιο εμπόριο. «Ως αγγειοπλάστης μαθαίνεις πολύ γρήγορα πώς να φτιάχνεις σπουδαία πράγματα από το τίποτα. Νιώθω ότι ως αγγειοπλάστης αρχίζεις να μαθαίνεις πώς να διαμορφώνεις τον κόσμο», λέει.

Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Theaster Gates, Vessel #8, 2020. Πηλός stoneware υψηλής όπτησης με υάλωμα, ειδικά κατασκευασμένη βάση © Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Το 2021 ο Gates ήρθε τέταρτος στην ετήσια κατάταξη του Art Review με τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην τέχνη. Όλα τα προηγούμενα χρόνια τα έσοδα από τις εκθέσεις του σε μεγάλες γκαλερί και μουσεία του κόσμου, που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα, πήγαιναν στη δημιουργία χώρων για συναντήσεις και ανταλλαγές, ειδικά για μη προνομιούχες ομάδες. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του αγγειοπλάστη, σύγχρονου καλλιτέχνη, αρχειονόμου (εργάζεται στην προεδρική βιβλιοθήκη του Μπαράκ Ομπάμα) και ακτιβιστή, που έχει τον κόσμο στα πόδια του.

Ο Theaster Gates γεννήθηκε στο Σικάγο, στη δυτική του πλευρά. Είναι ένα από τα εννέα παιδιά, και μάλιστα το μοναδικό αγόρι, μιας οικογένειας Βαπτιστών. Η μητέρα του ήταν δασκάλα και ο πατέρας κατασκεύαζε στέγες.

Καθοριστικής σημασίας ήταν ο χρόνος που πέρασε μετά τις σπουδές του στο Tokoname της Ιαπωνίας, τόπο προσκυνήματος για όσους αγαπούν την παραδοσιακή ιαπωνική κεραμική. Εκεί μυήθηκε στο κίνημα των Mingei, την τέχνη του λαού. Ο όρος επινοήθηκε από τον Ιάπωνα φιλόσοφο Yanagi Soetsu για να περιγράψει την κεραμική, τα υφάσματα, την καλαθοπλεκτική και άλλες χειροτεχνίες που γίνονταν από ανθρώπους των οποίων τα ονόματα δεν ήταν καταγεγραμμένα.

Σήμερα ο Gates λέει ότι αυτό τον οδήγησε σε αυτό που αποκαλεί Afro-Mingei και τον εμπνέει να εξερευνά την ένταση μεταξύ των αντικειμένων εξαιρετικής ομορφιάς και της ζωής εκείνων που τα έφτιαξαν – ένας τρόπος να βλέπει ό,τι περιθωριοποιείται από το «western white sameness». 

Υποστηρίζει ότι τα αντικείμενα είναι αφηγητές και τα εξερευνά με λυρισμό αλλά και με θυμό. Όταν κατασκευάζει τα βάζα του θυμάται τους αναλφάβητους σκλάβους προγόνους του, αόρατους μέσα στην ιστορία αυτού του υλικού, έτσι έχει ανάγκη να δημιουργήσει μια γενεαλογία των χαμένων προγόνων του. Αυτή η ιδέα ότι μπορείς να διεκδικήσεις τα αγνοημένα ή διαγραμμένα μέρη ενός πολιτισμού τον οδήγησε σε τεράστια έργα κοινωνικής ανακαίνισης στο Σικάγο, στα μέρη όπου μεγάλωσε. 

Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Theaster Gates, Vessel #24, 2020. Πηλός stoneware υψηλής όπτησης με υάλωμα, ειδικά κατασκευασμένη βάση © Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Είναι καθηγητής εικαστικών τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο και το όραμά του είναι η υποβαθμισμένη πλευρά της πόλης να μετασχηματιστεί σε τόπο συνάντησης της κοινότητας, σε μια προσπάθεια αντιστροφής της τάσης του κοινωνικού και οικονομικού κατακερματισμού που συνέβη λόγω της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ στα τέλη της περασμένης δεκαετίας. Ο ίδιος ζει και εργάζεται σε ένα παλιό εγκαταλελειμμένο ζαχαροπλαστείο που μετέτρεψε σε σπίτι και εργαστήριο.

714
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Από το 2009 ασχολείται με τον εντοπισμό εγκαταλελειμμένων χώρων που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν μέσω του μη κερδοσκοπικού του ιδρύματος The Rebuild Foundation. Μια πρώην τράπεζα, ένα όμορφο κτίριο της δεκαετίας του 1920, έγινε η Stony Island Arts Bank, όπου τα τεράστια αρχεία των περιοδικών «Ebony» και «Jet» βρίσκονται δίπλα στα χιλιάδες αντικείμενα της συλλογής Edward J Williams που διαθέτουν ρατσιστικές αναπαραστάσεις μαύρων ανθρώπων, αυτά που ο Gates περιγράφει ως «negrobilia», καθώς και η αρχειακή συλλογή δίσκων του Frankie Knuckles, «του νονού» της house μουσικής.

Ο ίδιος έχει το συγκρότημα The Black Monks που αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της ζωής και της πρακτικής του και μέσα στον περίεργο αποπροσανατολισμό ενός κόσμου σε πανδημία πέρασε πολύ χρόνο στο Archie Bray Foundation στη Μοντάνα, ένα μέρος που χαίρει σεβασμού στον κόσμο της κεραμικής και δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1950 ως ένα μέρος που θα εξερευνά τις κεραμικές τέχνες. Με τους αρχιτέκτονες Asif Khan και τον sir David Adjaye μεταμόρφωσαν την προκυμαία του Λίβερπουλ, μία από τις πιο σημαντικές τοποθεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο σε φυλετικό επίπεδο, με το Διεθνές Μουσείο Δουλείας να παίζει κομβικό ρόλο.

Ο καλλιτέχνης, που είναι σε θέση να συγχωνεύσει τη γλώσσα της αφηρημένης τέχνης με την κληρονομιά της φυλετικής αδικίας, επιστρέφει πάντα στο στούντιό του για να φτιάξει γλάστρες, τούβλα, φιγούρες και αγγεία. Τα χέρια του έχουν πάντα ανάγκη να θυμούνται την τελετουργία της δημιουργίας και τη σύνδεση της αρχαίας παράδοσης με τη μοντερνιστική αισθητική, τις κοινωνικές και πολιτικές του ρίζες.

Τα μνημειώδη κεραμικά του Theaster Gates στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Theaster Gates, Vessel #12, 2020. Πηλός stoneware υψηλής όπτησης με υάλωμα, ειδικά κατασκευασμένη βάση © Theaster Gates. Mε την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Gagosian. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Theaster Gates: Αγγεία

Έως 30/4

Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Δευ., Τετ., Παρ.-Σάβ. 10:00-18:00, Πέμ. 10:00-00:00, Κυρ. 10:00-16:00

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Μόραλης: Έξι κεραμικά του παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό

Πολιτισμός / Γιάννης Μόραλης: Έξι κεραμικά του παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό

Τη δεκαετία του 1960, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Ανώνυμη Αγγειοπλαστική Εταιρία «Κεραμεικός» (εργοστάσιο Κεραμεικός), ο Γιάννης Μόραλης ζωγράφισε πάνω σε πιάτα και μπωλ από πορσελάνη.
THE LIFO TEAM
Κλαρίς Κλιφ: Η αναβίωση της κεραμικής φέρνει στο προσκήνιο μια «παράξενη» και πρωτοπόρο κεραμίστρια

Εικαστικά / Κλαρίς Κλιφ: Η «μόδα» της κεραμικής φέρνει στο προσκήνιο μια πρωτοπόρο κεραμίστρια

Όταν δεν υπήρχε η έννοια «γυναίκα καριέρας», η Κλιφ, που δούλευε από 13 ετών, οργάνωνε ταχυδρομικές παραγγελίες των προϊόντων της, τα οποία διαφήμιζε με φυλλάδια, και εκπαίδευε περισσότερες από 100 γυναίκες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του

Design / Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του

Άλλαξε η σκηνογραφία του χώρου, αποκαταστάθηκαν ορισμένες στέγες και προσόψεις και αναδιαμορφώθηκε η υπάρχουσα χωρική διάταξη ώστε να συμπεριλάβει μια νέα μουσειογραφική διαδρομή.
THE LIFO TEAM
Μη πετάτε τα σπασμένα κεραμικά: Η Γιόκο Όνο με ένα νέο έργο μας δείχνει τον τρόπο να αγαπήσουμε την ατέλεια

Πολιτισμός / Μη πετάτε τα σπασμένα κεραμικά: Η Γιόκο Όνο με ένα νέο έργο μας δείχνει τον τρόπο να αγαπήσουμε την ατέλεια

Μια ιαπωνική μέθοδος αιώνων για την ανάδειξη των ατελειών, που είχε αρχίσει να δείχνει πρώτη φορά στο Mending Piece I στην ατομική της έκθεση το 1966 στην Indica Gallery του Λονδίνου.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ