Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του

Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Cyrille Weiner / Chatillon Architectes
0

Το μουσείο Carnavalet στο Παρίσι, που είναι αφιερωμένο στην ιστορία της πόλης, είναι ένα από τα πιο αγαπητά τοπόσημα στο Μαραί και άνοιξε τις πόρτες του ανακαινισμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο Chatillon σε συνεργασία με την εταιρεία Snøhetta και την αρχιτέκτονα Nathalie Crinière.

Αφιερωμένο στην ιστορία της γαλλικής πρωτεύουσας, το μουσείο άνοιξε για πρώτη φορά το 1880 και περιλαμβάνει δύο ιδιωτικές κατοικίες του 16ου και 17ου αιώνα, αρχιτεκτονικά κατάλοιπα του 19ου αιώνα και ένα επιπλέον κτίριο που συνδέει το σύνολο. Το Hôtel Le Peletier de Saint Fargeau προσαρτήθηκε στο Carnavalet και άνοιξε στο κοινό το 1989. Με τα χρόνια, ωστόσο, διαδοχικές προσθήκες και ανακατασκευές προκάλεσαν την ανεπαρκή λειτουργία του.

Ο στόχος αυτού του έργου ήταν, επομένως, να προτείνει μια νέα διάταξη ξενάγησης για τους επισκέπτες διατηρώντας τον αρχικό χαρακτήρα του μουσείου.

Με τη συμβουλή του βαρώνου Haussmann, του ανθρώπου που μεταμόρφωσε το Παρίσι στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, το Hôtel Carnavalet αγοράστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Παρισιού το 1866. Άνοιξε για το κοινό το 1880.

Αφιερωμένο στην ιστορία της γαλλικής πρωτεύουσας, το μουσείο άνοιξε για πρώτη φορά το 1880 και περιλαμβάνει δύο ιδιωτικές κατοικίες του 16ου και 17ου αιώνα, αρχιτεκτονικά κατάλοιπα του 19ου αιώνα και ένα επιπλέον κτίριο που συνδέει το σύνολο.

Μέσα στη θαυμάσια συλλογή ζωγραφικής του, βρίσκουμε μια εκτενή επιλογή από την Αναγέννηση έως σήμερα, από πολύ διαφορετικούς ζωγράφους, όπως ο Joos Van Cleve, ο Frans Pourbus ο νεότερος, ο Jacques-Louis David, ο Hippolyte Lecomte, ο François Gérard, ο Louis-Léopold Boilly και Ο Étienne Aubry, στους Tsuguharu Foujita, Louis Béroud, Jean Béraud, Carolus Duran, Jean-Louis Forain, Pierre Puvis de Chavannes, Johan Barthold Jongkind, Henri Gervex, Alfred Stevens, Paul Signac και Simon-Auguste. Υπάρχουν τοπία που απεικονίζουν την ιστορία και την ανάπτυξη της πόλης, καθώς και πορτρέτα των αξιοσημείωτων χαρακτήρων της.

Το Μουσείο Carnavalet είναι ένα από τα 14 μουσεία της πόλης του Παρισιού που ανήκουν στο Paris Musées. Στην αυλή, ένα υπέροχο γλυπτό του Λουδοβίκου XIV, του Βασιλιά Ήλιου, υποδέχεται τον επισκέπτη. Μέσα στο μουσείο, τα εκθέματα δείχνουν τη μεταμόρφωση του χωριού Lutèce, το οποίο κατοικούνταν από τις φυλές των Παρισίων, στη μεγάλη πόλη του σήμερα.

Το Carnavalet φιλοξενεί 2.600 πίνακες ζωγραφικής, 20.000 σχέδια, 300.000 γκραβούρες και 150.000 φωτογραφίες, 2.000 μοντέρνα γλυπτά και 800 έπιπλα, χιλιάδες κεραμικά, πολλά διακοσμητικά, μοντέλα και ανάγλυφα, αμέτρητα νομίσματα και χιλιάδες αρχαιολογικά θραύσματα.

Στις αίθουσές του μπορεί να βρει κανείς πολλά πορτρέτα ανθρώπων που έπαιξαν ρόλο στην ιστορία της πρωτεύουσας και έργα που απεικονίζουν γεγονότα τα οποία έλαβαν χώρα στο Παρίσι, ιδιαίτερα τις πολλές επαναστάσεις που συνέβησαν στην πόλη καθώς και πολλές σκηνές της καθημερινής ζωής όλων των κοινωνικών τάξεων.

Το εσωτερικό του έχει επανασχεδιαστεί ώστε να είναι προσβάσιμο το μουσείο σε όλα τα μέλη του κοινού. Άλλαξε η σκηνογραφία του χώρου, αποκαταστάθηκαν ορισμένες στέγες και προσόψεις και αναδιαμορφώθηκε η υπάρχουσα χωρική διάταξη ώστε να συμπεριλάβει μια νέα μουσειογραφική διαδρομή. Ως αποτέλεσμα, το μουσείο διαθέτει σήμερα χώρο υποδοχής, διαδρομές που φιλοξενούν αυξημένο αριθμό επισκεπτών, καθώς και αίθουσες προσωρινών και μόνιμων εκθέσεων – μερικές από τις οποίες βρίσκονται στα κελάρια που παλιότερα δεν ήταν προσβάσιμα στο κοινό.

Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Antoine Mercusot / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Cyrille Weiner / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Antoine Mercusot / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Antoine Mercusot / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Cyrille Weiner / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Antoine Mercusot / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Cyrille Weiner / Chatillon Architectes
Το μουσείο Carnavalet του Παρισιού ανακαινίστηκε, πιο φιλικό στους επισκέπτες του Facebook Twitter
Φωτο: © Cyrille Weiner / Chatillon Architectes
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ