Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Από τις ειδήσεις και τα social media για το τέλος της Δημοκρατίας του Μπακλαβά:

* Επιστροφή στην κανονικότητα - Επιτυχημένη επιχείρηση κατάλυσης της Δημοκρατίας του Μπακλαβά - Εύσημα στην ΕΛ.ΑΣ.

* Σφαγή στο Μεσολόγγι. Όργιο αστυνομικής βίας. Απαγορευμένη ζώνη το νησί για τους δημοσιογράφους. Αγνοείται η τύχη των ιδρυτών. Πορεία αλληλεγγύης στις 18:00 στα προπύλαια.

*Εμπόλεμη Ζώνη. Οδοφράγματα στους δρόμους. Η ειρηνική πόλη με το ηρωικό παρελθόν είναι ξανά υπό πολιορκία, αυτήν τη φορά από την ίδια της τη χώρα.

* Γιουσουφάκι του Μπακλαβαδιστάν το ελληνικό κράτος. Μετά από εγκληματική ολιγωρία εβδομάδων, η κυβέρνηση δίνει επιτέλους πράσινο φως στις Ένοπλες Δυνάμεις να επέμβουν.

*Χιλιάδες άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί στο Νησί του Μπακλαβά. Κατασκηνωτές σε πλατείες και μουσικές συναυλίες αλληλεγγύης. Η ελπίδα είναι ζωντανή. Καταφθάνουν απ’ όλη την Ευρώπη αλληλέγγυοι και υποστηρικτές.

*Χάος στο Μεσολόγγι! To πείραμα του μπακλαβά εκτός ελέγχου: χιλιάδες λαθρομετανάστες εισβάλλουν για να πάρουν το ψευδο-διαβατήριο. Τους εκμεταλλεύονται οι «μπακλαβάδες». Υπάρχει κράτος; 

*Ανέβηκε 50% η αξία των κρυπτονομισμάτων μέσα σε δώδεκα μέρες. Το Νησί του Μπακλαβά γίνεται χρυσό. Αφιέρωμα Κρυπτονομίσματα: «Ευκαιρίες και κίνδυνοι». 

*Συγκλονίζει η προφητεία του γέροντα: «Θα είναι σαν να έχετε λεφτά, αλλά δεν θα έχετε». Σόδομα και Γόμορα στο Μεσολόγγι. Να επέμβει άμεσα ο στρατός.

* Ενδείξεις για ξέπλυμα χρήματος στη λεγόμενη «Δημοκρατία του Μπακλαβά». Να επέμβει το ΣΔΟΕ! 

*Με αίμα από εκτρώσεις αγέννητων παιδιών φτιάχνεται ο μπακλαβάς τους. Τρίζουν τα κόκαλα του Μάρκου Μπότσαρη. Να πάθουν καρκίνο! 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ 1821, ο Ανέστης Αζάς παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών του 2021 και τώρα ανεβάζει ξανά στο «Αμφι-Θέατρο», μαζί με μια εξαιρετική ομάδα συνεργατών, τη νέα του δουλειά Η Δημοκρατία του Μπακλαβά, που διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα, στο μεταίχμιο μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή είναι φανταστική. 

Με πρωταγωνιστές ένα μεικτό ζευγάρι, έναν Έλληνα και μια Τουρκάλα, οι οποίοι αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος με βάση το σπίτι και την ιδιωτική τους επιχείρηση, η παράσταση αναδιατυπώνει θεατρικά συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα.

Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους – κι εμείς μαζί τους.

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ας ξεκινήσουμε με τον μπακλαβά και τη σημασία του.

Μπακλαβάς είναι ένα ωραίο ανατολίτικο γλυκό και στην περίπτωσή μας είναι το σύνολο μιας σχέσης. Αυτό το έργο ξεκίνησε όταν ήρθε η πρόταση από το Φεστιβάλ Αθηνών και την Κατερίνα Ευαγγελάτου να κάνω κάτι, αν με ενδιέφερε, για τον κύκλο του 1821. Φυσικά, όταν ήρθε η πρόταση από τη μια χάρηκα, από την άλλη αγχώθηκα, γιατί είναι τεράστιο το θέμα, αλλά υπήρχε πολύς χρόνος μέσα στην καραντίνα, οπότε διάβασα όλες τις ιστορίες που υπήρχαν, του Μπρούερ, του Κορδάτου, του Βουρνά, του Κρεμμυδά, και όσο διάβαζα, τόσο δεν ήξερα από πού να το πιάσω.

Ταυτόχρονα, από την αρχή με είχε ιντριγκάρει μια εκπομπή στο ARTE που λέγεται «Βitnation όπως bitcoin», αλλά σε επίπεδο χώρας, ένα τρελό πράγμα, ένα ψηφιακό κράτος στο ίντερνετ. Αυτοί λένε ότι τα κράτη που έχουμε βασίζονται σε ένα σετ τεχνολογιών που είναι ξεπερασμένο πια, αλλά αυτοί έχουν ένα άλλο σετ, που θα επηρεάσει μελλοντικά και πολιτικά τις σχέσεις των ανθρώπων. Αυτοί δημιουργούν δικές τους χώρες εν είδει ακτιβισμού και πειράματος. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Πώς επηρέασαν την ιδέα σου;

Αυτό μου γέννησε την ιδέα για ένα ζευγάρι, έναν Τούρκο και μια Ελληνίδα που γνωρίστηκαν στο Λονδίνο όταν ήταν φοιτητές, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν, έχουν και ένα παιδί και κάπως αυτή κληρονόμησε μια περιουσία στο Μεσολόγγι, έτσι ήρθαν να ζήσουν εδώ. Εδώ έρχονται αντιμέτωποι με διάφορα πράγματα, και ευτράπελα και άσχημα, και εξαιτίας της έντασης που υπάρχει στις σχέσεις των δυο χωρών τους έρχεται μια τρελή ιδέα: αποφασίζουν να μην τα παρατήσουν και φύγουν, αλλά να αγοράσουν ένα νησί με κρυπτονομίσματα, αφού έχουν επενδύσει σε αυτά.

Σαν σύγχρονοι Ρώσοι ολιγάρχες ας πούμε, αποκτούν το δικό τους νησί, στο οποίο εγκαθίστανται, και από εκείνη τη στιγμή πέφτει επάνω τους όλο το σύστημα ‒ στο τέλος τούς βομβαρδίζουν, δεν μπορεί να αντέξει αυτό το πράγμα. Αλλά μέχρι να φτάσει η υπόθεση σε αυτό το σημείο, μεσολαβούν διάφορα επεισόδια, κυρίως κωμικά. Όλο αυτό, φυσικά, είναι fiction, αλλά έχει και στοιχεία έρευνας. Έχω κάνει και συνεντεύξεις με υπαρκτά μεικτά ζευγάρια Ελλήνων και Τούρκων, που ζουν εδώ στην Αθήνα.

— Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν;

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ανάμεσα στις οικογένειές τους υπάρχουν προβλήματα;

Όχι, γιατί όταν γνωριστούν, όλο αυτό το δήθεν μίσος και η έννοια του προαιώνιου εχθρού καταρρέουν σε δευτερόλεπτα. Για μένα όλη αυτή η επέτειος της ανεξαρτησίας είναι μια ευκαιρία να προβληματιστούμε πάνω στο ποιοι είμαστε, πού είμαστε, τι χώρα έχουμε και τι χώρα φτιάξαμε. Κάπως έτσι λειτουργεί και αυτή η κωμωδία, ως μια σάτιρα της σύγχρονης Ελλάδας που βασίζεται στην υπόθεση ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν να ξεπεράσουν το μίσος και την ένταση απέναντι σε αυτό που μας απειλεί και να φτιάξουν κάτι άλλο. Οπότε ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το έργο με τον Μιχάλη Πητίδη, ενώ ο συγγραφέας Γεράσιμος Μπέκας μάς έστελνε από τη Γερμανία κάποιες σκηνές.

Το γράψαμε μια φορά σε μορφή διηγήματος και μετά, με την ομάδα, ως θεατρικό. Είναι όλο γραμμένο ως ψευδοντοκιμαντέρ, έχει συμβεί ήδη το γεγονός ‒στην πρώτη σκηνή μαθαίνουμε ότι έχει καταλυθεί από την αστυνομία η Δημοκρατία του Μπακλαβά‒ και ψάχνουμε να δούμε τα διατρέξαντα, κάποια αρχεία και ντοκουμέντα σχετικά με όσα έχουν διαδραματιστεί. Το έχουμε δουλέψει με πολύ απλά θεατρικά μέσα, τέσσερις περφόρμερ παίζουν όλους τους χαρακτήρες: το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, η Κατερίνα Μαυρογεωργίου και ο Cem Yigit Üzümoglu, ο Γιώργος Κατσής, και ο Gary Salomon. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Όλο αυτό με το ’21 τι σε κάνει να σκέφτεσαι; Μα ενδιαφέρει το να επεξεργαζόμαστε αυτό που έχει συμβεί;

Θα έπρεπε, δεν θα έπρεπε; Φυσικά γίνεται, αλλά σε μικρή κλίμακα και σε προσωπικό επίπεδο, από ανθρώπους που θα το ψάξουν μόνοι τους. Το σύστημα είναι σεταρισμένο σε ένα άλλο αφήγημα, αυτό του ελληνοκεντρισμού, και αυτό είναι ένα πρόβλημα που επανέρχεται συνεχώς: ζούμε σε ένα φαντασιακό επίπεδο και έχουμε μια άλλη εικόνα για τον εαυτό μας, αυτό φοβάμαι.

Για παράδειγμα, έγιναν πολλές προσπάθειες να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας προς το λιγότερο ηρωικό, λιγότερο παθιασμένο, να υπάρχει μια πιο νηφάλια προσέγγιση, κατά τη Χριστίνα Κουλούρη, όσων μας καθορίζουν: το 1821, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο Β’ Παγκόσμιος και ο Εμφύλιος.

Γνωρίζουμε ελάχιστα γι’ αυτές τις περιόδους, το 1821 ήταν ένα απίστευτο σφαγείο, εκείνη την εποχή, σε εκείνο τον προνεωτερικό κόσμο γίνονταν πράγματα που σήμερα δεν χωρά ο νους. Ξέρουμε ψήγματα της Ιστορίας, αλλά, αν θέλουμε να προχωρήσουμε ως κράτος και ως κοινωνία, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στο μίσος για τους γείτονές μας. Και μόνο με την εκπαίδευση μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά αργεί, έχει αποτελέσματα, αλλά θέλει δεκαετίες, μπορεί και αιώνες. 


 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς

Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας, Μιχάλης Πητίδης, Ανέστης Αζάς

Βοηθός σκηνοθέτη- Δραματουργική Συνεργασία: Μιχάλης Πητίδης

Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια

Συνεργασία στη σκηνογραφία: Ζαΐρα Φαληρέα

Προσαρμογή Σκηνικών για το Αμφιθέατρο: David Negrin, Γεώργιος Κολιός

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Φώτα: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Προσαρμογή φωτισμών για το Αμφιθέατρο: Δήμητρα Αλουτζανίδου

Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης

Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος

Φωτογραφίες Παράστασης: Πηνελόπη Γερασίμου

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωστής Παναγιωτόπουλος

Ηθοποιοί: Cem Yigit Üzümoglu, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιώργος Κατσής, Gary Salomon

Τελευταίες παραστάσεις

Πέμπτη 10/2 στις 21:00

Παρασκευή 11/2 στις 21:00

Σάββατο 12/2 στις 17:00 & 21:00

Κυριακή 13/2 στις 18:00 & 22:00

Αμφι- Θέατρο

Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Ανδριανού, Αθήνα

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Οι Αθηναίοι / Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε και ζει στην Καλλιθέα. Σε μια σαρωτική ανακεφαλαίωση όσων έζησε και ζήσαμε, μιλά για την άθλια εργασιακή κατάσταση στον χώρο του θεάτρου, την ψεύτικη ομοθυμία των καλλιτεχνών, τις νέες απαγορεύσεις της πανδημίας και την πεζή, τρομακτική ζωή γύρω απ' το Ίντερνετ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
42' με τη Μαρία Πρωτόπαππα

Θέατρο / Μαρία Πρωτόπαππα: «Με εξοργίζει το mansplaining, βλέπω και η ίδια πόσες φορές το βουλώνω»

Η ηθοποιός-χαμαιλέοντας του ελληνικού θεάτρου εντυπωσιάζει φέτος με την ερμηνεία της στην τηλεοπτική σειρά «Σασμός» και σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, που κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες στο Θέατρο Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι άνθρωποι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Θέατρο / Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Ο ηθοποιός που συμμετέχει στην τηλεοπτική «Τούρτα της Μαμάς» των Ρήγα-Αποστόλου και στην «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει στο Μέγαρο σε μορφή μιούζικαλ, μιλά για τη θεατρική του πορεία στις παραστάσεις του Λιβαθινού, του Καστελούτσι και του Παπαϊωάννου, για την κατάρριψη των στερεοτύπων στην ελληνική τηλεόραση και για τις δυσκολίες τού να παράγεις πολιτισμό στην επαρχία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ