LIVE!

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Από τις ειδήσεις και τα social media για το τέλος της Δημοκρατίας του Μπακλαβά:

* Επιστροφή στην κανονικότητα - Επιτυχημένη επιχείρηση κατάλυσης της Δημοκρατίας του Μπακλαβά - Εύσημα στην ΕΛ.ΑΣ.

* Σφαγή στο Μεσολόγγι. Όργιο αστυνομικής βίας. Απαγορευμένη ζώνη το νησί για τους δημοσιογράφους. Αγνοείται η τύχη των ιδρυτών. Πορεία αλληλεγγύης στις 18:00 στα προπύλαια.

*Εμπόλεμη Ζώνη. Οδοφράγματα στους δρόμους. Η ειρηνική πόλη με το ηρωικό παρελθόν είναι ξανά υπό πολιορκία, αυτήν τη φορά από την ίδια της τη χώρα.

* Γιουσουφάκι του Μπακλαβαδιστάν το ελληνικό κράτος. Μετά από εγκληματική ολιγωρία εβδομάδων, η κυβέρνηση δίνει επιτέλους πράσινο φως στις Ένοπλες Δυνάμεις να επέμβουν.

*Χιλιάδες άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί στο Νησί του Μπακλαβά. Κατασκηνωτές σε πλατείες και μουσικές συναυλίες αλληλεγγύης. Η ελπίδα είναι ζωντανή. Καταφθάνουν απ’ όλη την Ευρώπη αλληλέγγυοι και υποστηρικτές.

*Χάος στο Μεσολόγγι! To πείραμα του μπακλαβά εκτός ελέγχου: χιλιάδες λαθρομετανάστες εισβάλλουν για να πάρουν το ψευδο-διαβατήριο. Τους εκμεταλλεύονται οι «μπακλαβάδες». Υπάρχει κράτος; 

*Ανέβηκε 50% η αξία των κρυπτονομισμάτων μέσα σε δώδεκα μέρες. Το Νησί του Μπακλαβά γίνεται χρυσό. Αφιέρωμα Κρυπτονομίσματα: «Ευκαιρίες και κίνδυνοι». 

*Συγκλονίζει η προφητεία του γέροντα: «Θα είναι σαν να έχετε λεφτά, αλλά δεν θα έχετε». Σόδομα και Γόμορα στο Μεσολόγγι. Να επέμβει άμεσα ο στρατός.

* Ενδείξεις για ξέπλυμα χρήματος στη λεγόμενη «Δημοκρατία του Μπακλαβά». Να επέμβει το ΣΔΟΕ! 

*Με αίμα από εκτρώσεις αγέννητων παιδιών φτιάχνεται ο μπακλαβάς τους. Τρίζουν τα κόκαλα του Μάρκου Μπότσαρη. Να πάθουν καρκίνο! 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ 1821, ο Ανέστης Αζάς παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών του 2021 και τώρα ανεβάζει ξανά στο «Αμφι-Θέατρο», μαζί με μια εξαιρετική ομάδα συνεργατών, τη νέα του δουλειά Η Δημοκρατία του Μπακλαβά, που διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα, στο μεταίχμιο μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή είναι φανταστική. 

Με πρωταγωνιστές ένα μεικτό ζευγάρι, έναν Έλληνα και μια Τουρκάλα, οι οποίοι αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος με βάση το σπίτι και την ιδιωτική τους επιχείρηση, η παράσταση αναδιατυπώνει θεατρικά συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα.

Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους – κι εμείς μαζί τους.

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ας ξεκινήσουμε με τον μπακλαβά και τη σημασία του.

Μπακλαβάς είναι ένα ωραίο ανατολίτικο γλυκό και στην περίπτωσή μας είναι το σύνολο μιας σχέσης. Αυτό το έργο ξεκίνησε όταν ήρθε η πρόταση από το Φεστιβάλ Αθηνών και την Κατερίνα Ευαγγελάτου να κάνω κάτι, αν με ενδιέφερε, για τον κύκλο του 1821. Φυσικά, όταν ήρθε η πρόταση από τη μια χάρηκα, από την άλλη αγχώθηκα, γιατί είναι τεράστιο το θέμα, αλλά υπήρχε πολύς χρόνος μέσα στην καραντίνα, οπότε διάβασα όλες τις ιστορίες που υπήρχαν, του Μπρούερ, του Κορδάτου, του Βουρνά, του Κρεμμυδά, και όσο διάβαζα, τόσο δεν ήξερα από πού να το πιάσω.

Ταυτόχρονα, από την αρχή με είχε ιντριγκάρει μια εκπομπή στο ARTE που λέγεται «Βitnation όπως bitcoin», αλλά σε επίπεδο χώρας, ένα τρελό πράγμα, ένα ψηφιακό κράτος στο ίντερνετ. Αυτοί λένε ότι τα κράτη που έχουμε βασίζονται σε ένα σετ τεχνολογιών που είναι ξεπερασμένο πια, αλλά αυτοί έχουν ένα άλλο σετ, που θα επηρεάσει μελλοντικά και πολιτικά τις σχέσεις των ανθρώπων. Αυτοί δημιουργούν δικές τους χώρες εν είδει ακτιβισμού και πειράματος. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Πώς επηρέασαν την ιδέα σου;

Αυτό μου γέννησε την ιδέα για ένα ζευγάρι, έναν Τούρκο και μια Ελληνίδα που γνωρίστηκαν στο Λονδίνο όταν ήταν φοιτητές, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν, έχουν και ένα παιδί και κάπως αυτή κληρονόμησε μια περιουσία στο Μεσολόγγι, έτσι ήρθαν να ζήσουν εδώ. Εδώ έρχονται αντιμέτωποι με διάφορα πράγματα, και ευτράπελα και άσχημα, και εξαιτίας της έντασης που υπάρχει στις σχέσεις των δυο χωρών τους έρχεται μια τρελή ιδέα: αποφασίζουν να μην τα παρατήσουν και φύγουν, αλλά να αγοράσουν ένα νησί με κρυπτονομίσματα, αφού έχουν επενδύσει σε αυτά.

Σαν σύγχρονοι Ρώσοι ολιγάρχες ας πούμε, αποκτούν το δικό τους νησί, στο οποίο εγκαθίστανται, και από εκείνη τη στιγμή πέφτει επάνω τους όλο το σύστημα ‒ στο τέλος τούς βομβαρδίζουν, δεν μπορεί να αντέξει αυτό το πράγμα. Αλλά μέχρι να φτάσει η υπόθεση σε αυτό το σημείο, μεσολαβούν διάφορα επεισόδια, κυρίως κωμικά. Όλο αυτό, φυσικά, είναι fiction, αλλά έχει και στοιχεία έρευνας. Έχω κάνει και συνεντεύξεις με υπαρκτά μεικτά ζευγάρια Ελλήνων και Τούρκων, που ζουν εδώ στην Αθήνα.

— Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν;

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ανάμεσα στις οικογένειές τους υπάρχουν προβλήματα;

Όχι, γιατί όταν γνωριστούν, όλο αυτό το δήθεν μίσος και η έννοια του προαιώνιου εχθρού καταρρέουν σε δευτερόλεπτα. Για μένα όλη αυτή η επέτειος της ανεξαρτησίας είναι μια ευκαιρία να προβληματιστούμε πάνω στο ποιοι είμαστε, πού είμαστε, τι χώρα έχουμε και τι χώρα φτιάξαμε. Κάπως έτσι λειτουργεί και αυτή η κωμωδία, ως μια σάτιρα της σύγχρονης Ελλάδας που βασίζεται στην υπόθεση ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν να ξεπεράσουν το μίσος και την ένταση απέναντι σε αυτό που μας απειλεί και να φτιάξουν κάτι άλλο. Οπότε ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το έργο με τον Μιχάλη Πητίδη, ενώ ο συγγραφέας Γεράσιμος Μπέκας μάς έστελνε από τη Γερμανία κάποιες σκηνές.

Το γράψαμε μια φορά σε μορφή διηγήματος και μετά, με την ομάδα, ως θεατρικό. Είναι όλο γραμμένο ως ψευδοντοκιμαντέρ, έχει συμβεί ήδη το γεγονός ‒στην πρώτη σκηνή μαθαίνουμε ότι έχει καταλυθεί από την αστυνομία η Δημοκρατία του Μπακλαβά‒ και ψάχνουμε να δούμε τα διατρέξαντα, κάποια αρχεία και ντοκουμέντα σχετικά με όσα έχουν διαδραματιστεί. Το έχουμε δουλέψει με πολύ απλά θεατρικά μέσα, τέσσερις περφόρμερ παίζουν όλους τους χαρακτήρες: το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, η Κατερίνα Μαυρογεωργίου και ο Cem Yigit Üzümoglu, ο Γιώργος Κατσής, και ο Gary Salomon. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Όλο αυτό με το ’21 τι σε κάνει να σκέφτεσαι; Μα ενδιαφέρει το να επεξεργαζόμαστε αυτό που έχει συμβεί;

Θα έπρεπε, δεν θα έπρεπε; Φυσικά γίνεται, αλλά σε μικρή κλίμακα και σε προσωπικό επίπεδο, από ανθρώπους που θα το ψάξουν μόνοι τους. Το σύστημα είναι σεταρισμένο σε ένα άλλο αφήγημα, αυτό του ελληνοκεντρισμού, και αυτό είναι ένα πρόβλημα που επανέρχεται συνεχώς: ζούμε σε ένα φαντασιακό επίπεδο και έχουμε μια άλλη εικόνα για τον εαυτό μας, αυτό φοβάμαι.

Για παράδειγμα, έγιναν πολλές προσπάθειες να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας προς το λιγότερο ηρωικό, λιγότερο παθιασμένο, να υπάρχει μια πιο νηφάλια προσέγγιση, κατά τη Χριστίνα Κουλούρη, όσων μας καθορίζουν: το 1821, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο Β’ Παγκόσμιος και ο Εμφύλιος.

Γνωρίζουμε ελάχιστα γι’ αυτές τις περιόδους, το 1821 ήταν ένα απίστευτο σφαγείο, εκείνη την εποχή, σε εκείνο τον προνεωτερικό κόσμο γίνονταν πράγματα που σήμερα δεν χωρά ο νους. Ξέρουμε ψήγματα της Ιστορίας, αλλά, αν θέλουμε να προχωρήσουμε ως κράτος και ως κοινωνία, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στο μίσος για τους γείτονές μας. Και μόνο με την εκπαίδευση μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά αργεί, έχει αποτελέσματα, αλλά θέλει δεκαετίες, μπορεί και αιώνες. 


 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς

Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας, Μιχάλης Πητίδης, Ανέστης Αζάς

Βοηθός σκηνοθέτη- Δραματουργική Συνεργασία: Μιχάλης Πητίδης

Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια

Συνεργασία στη σκηνογραφία: Ζαΐρα Φαληρέα

Προσαρμογή Σκηνικών για το Αμφιθέατρο: David Negrin, Γεώργιος Κολιός

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Φώτα: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Προσαρμογή φωτισμών για το Αμφιθέατρο: Δήμητρα Αλουτζανίδου

Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης

Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος

Φωτογραφίες Παράστασης: Πηνελόπη Γερασίμου

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωστής Παναγιωτόπουλος

Ηθοποιοί: Cem Yigit Üzümoglu, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιώργος Κατσής, Gary Salomon

Τελευταίες παραστάσεις

Πέμπτη 10/2 στις 21:00

Παρασκευή 11/2 στις 21:00

Σάββατο 12/2 στις 17:00 & 21:00

Κυριακή 13/2 στις 18:00 & 22:00

Αμφι- Θέατρο

Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Ανδριανού, Αθήνα

Θέατρο
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Οι Αθηναίοι / Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε και ζει στην Καλλιθέα. Σε μια σαρωτική ανακεφαλαίωση όσων έζησε και ζήσαμε, μιλά για την άθλια εργασιακή κατάσταση στον χώρο του θεάτρου, την ψεύτικη ομοθυμία των καλλιτεχνών, τις νέες απαγορεύσεις της πανδημίας και την πεζή, τρομακτική ζωή γύρω απ' το Ίντερνετ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
42' με τη Μαρία Πρωτόπαππα

Θέατρο / Μαρία Πρωτόπαππα: «Με εξοργίζει το mansplaining, βλέπω και η ίδια πόσες φορές το βουλώνω»

Η ηθοποιός-χαμαιλέοντας του ελληνικού θεάτρου εντυπωσιάζει φέτος με την ερμηνεία της στην τηλεοπτική σειρά «Σασμός» και σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, που κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες στο Θέατρο Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι άνθρωποι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Θέατρο / Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Ο ηθοποιός που συμμετέχει στην τηλεοπτική «Τούρτα της Μαμάς» των Ρήγα-Αποστόλου και στην «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει στο Μέγαρο σε μορφή μιούζικαλ, μιλά για τη θεατρική του πορεία στις παραστάσεις του Λιβαθινού, του Καστελούτσι και του Παπαϊωάννου, για την κατάρριψη των στερεοτύπων στην ελληνική τηλεόραση και για τις δυσκολίες τού να παράγεις πολιτισμό στην επαρχία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ