Britney Spears: Οι πατεράδες – manager, το φάντασμα της Amy Winehouse και ο ρόλος του Κογκρέσου

Britney Spears: Οι πατεράδες – manager, το φάντασμα της Amy Winehouse και ο ρόλος του Κογκρέσου Facebook Twitter
Από χθες το #FreeBritney απασχολεί και το αμερικανικό Κογκρέσο. Πολιτικοί αναλυτές, με μία κάποια έκπληξη και λίγο σαρκασμό σχολίαζαν ότι η ποπ σταρ κατάφερε να ενώσει τις φωνές Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών.
0



ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ του να σε ελέγχει ο μπαμπάς στον ενήλικο βίο σου –όχι γιατί σε αγαπά, αλλά γιατί είσαι η χήνα που κάνει τα χρυσά αυγά- η μουσική βιομηχανία την γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά. Της ανήθικης ταλαιπωρίας που τώρα υφίσταται η Britney Spears είχε προηγηθεί η οδυνηρή περίπτωση της Amy Winehouse. Το αφήγημα που «εξηγούσε» τον αφανισμό της πρόωρα χαμένης Amy, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτό που μέχρι τώρα γραφόταν ερήμην της ολοζώντανης Britney.

Σε μια εποχή που τα social media και η δικαιοσύνη των χρηστών τους δεν είχε ακόμη γεννηθεί, για τα mainstream Μέσα Ενημέρωσης του 2011, οπότε και πέθανε η Winehouse, αυτό το βολικό αφήγημα έλεγε πάνω κάτω ότι επροκειτο για μία ημίτρελη εξαρτημένη από τις ουσίες, δέσμια των δαιμόνων της, απολύτως εκτροχιασμένη γυναίκα.

Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια και πολλές χυδαίες απόπειρες του πατέρα της Winehouse να βγάλει λεφτά ακόμη και πάνω στον τάφο της, για να γίνει σαφές ποιος ήταν ο δαίμονας στη ζωή της (ποιος ξεχνά τις συναυλίες που θα έδινε το... ολόγραμμα της Amy; Τα demo και το άγνωστο υλικό από τη ζωή της που προέκυπτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα; Ακόμη και την απόπειρα του πατρός Winehouse να τραγουδήσει;).

Χρειάστηκε να ανοίξουν πολλά στόματα για να φανεί επιτέλους ότι η Winehouse ήταν εξουθενωμένη, κατάκοπη, «καμένη» από την κούραση, και τα ναρκωτικά ήταν απλώς η εύκολη λύση. Ποιος ξεχνά τις τελευταίες συναυλίες της και ενώ, τόσο ο πατέρας της όσο και η δισκογραφική, αλλά και οι λοιποί παράγοντες γύρω της γνώριζαν ότι δεν μπορούσε πια να σταθεί στα πόδια της;

Την προβληματική συνθήκη του να σε ελέγχει ο μπαμπάς στον ενήλικο βίο σου –όχι γιατί σε αγαπά, αλλά γιατί είσαι η χήνα που κάνει τα χρυσά αυγά- η μουσική βιομηχανία την γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά.

Η περίπτωση της Britney είναι ακόμη ένα τέτοιο αφήγημα, μόνο που δεν βολεύει πια αυτούς που το γράφουν. Ασχέτως της δικαστικής απόφασης για συνέχιση της κηδεμονίας της, τέτοιου είδους ζωές, γυναικείες ζωές ως επί το πλείστον, και τέτοιου είδους αποκαλύψεις (π.χ., η τρομακτική λεπτομέρεια για το σπιράλ και τον έλεγχο στο ίδιο το σώμα της τραγουδίστριας), πλέον δεν αποτελούν μόνο τροφή για τα tabloids.

Από χθες το #FreeBritney απασχολεί και το αμερικανικό Κογκρέσο. Πολιτικοί αναλυτές, με μία κάποια έκπληξη και λίγο σαρκασμό σχολίαζαν ότι η ποπ σταρ κατάφερε να ενώσει τις φωνές Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών.

Ο ΛΟΓΟΣ; Το ζήτημα ξεπερνάει την περσόνα, τον μπαμπά της, την περιουσία της. Αγγίζει την ελευθερία των σωμάτων και βάζει το ζήτημα της ψυχικής υγείας στο Κογκρέσο και μάλιστα από την κυρία είσοδο και όχι απλώς ως ψίθυρο ή ως gossip.

Ο ρεπουμπλικανός Matt Gaetz ήταν από τους πρώτους που είχε ζητήσει ανοιχτά τη νομοθετική άρση της κηδεμονίας της Spears και όχι μόνο με tweets ή με παρεμβάσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά συμμετέχοντας και σε επιτροπές που εξέταζαν το ενδεχόμενο. Ήταν από τις λίγες φορές που κάποιος έκανε λόγο για κατάχρηση εξουσίας και μάλιστα με τη βοήθεια νόμων των συντηρητικών. Όμως ο Gaetz δεν ήταν ο μόνος. Και ο δημοκρατικός Seth Moulton, λίγες ημέρες πριν την απόφαση περί συνέχισης της κηδεμονίας, είχε μπει στη διαδικασία να ρωτήσει τους followers του αν θεωρούσαν ότι το Κογκρέσο άξιζε να ασχοληθεί με την περίπτωση της Britney. Εννοείται ότι τα περισσότερα μηνύματα που έλαβε κραύγαζαν «ναι».  

Το βασικό επιχείρημα όλων όσων –και πολιτικά πλέον- διαμαρτύρονται για την ιδιότυπη «φυλακή» της σταρ είναι το πώς από τον Νόμο και την Πολιτεία θεωρείται απολύτως ικανή να εργάζεται σκληρά, να πραγματοποιεί συναυλίες και περιοδείες ανά τις ΗΠΑ, να συμμετέχει με την ιδιότητα της κριτή στο αμερικανικό " X Factor", αλλά παρ’ όλα αυτά να μη θεωρείται ικανή να αναλάβει τα ηνία της ζωής και της περιουσίας της.

Αστερίσκος: το ζήτημα με το σπιράλ έχει κάνει trigger και τις κυρίες του φιλελεύθερου γηπέδου που στηρίζουν την απόκτηση παιδιών με το ίδιο πάθος που εχθρεύονται τις αμβλώσεις, οπότε η κηδεμονία της Britney ξαφνικά αφορά τους πάντες, αλλά για διαφορετικό λόγο κάθε φορά...

«Εάν μία διασημότητα, όπως η Britney Spears μπορεί να δει το σώμα της να ελέγχεται νομίμως από τρίτα άτομα, τότε φανταστείτε τι πρέπει να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες χαμηλού εισοδήματος σε όλο τον κόσμο. Η αναπαραγωγική ελευθερία είναι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα », δήλωσε η Paula Ávila-Guillén, εκτελεστική διευθύντρια του Κέντρου Ισότητας των Γυναικών στις ΗΠΑ.

Γενικώς, ο τρόπος με τον οποίο από το 2008 και μετά κεφαλαιοποιήθηκε από την πλευρά του πατέρα της η ψυχολογική κατάρρευση της τραγουδίστριας –οι σκηνές με το ξυρισμένο κεφάλι και το χαμένο βλέμμα της ακόμη στοιχειώνουν την κοινή γνώμη- δεν αρκεί πια για να δικαιολογεί την αφαίμαξη, τον εγκλεισμό και την καταστρατήγηση θεμελιωδών δικαιωμάτων (και φυσικά αυτά είναι πράγματα που γνωρίζει το αμερικανικό πολιτικό σύστημα).

Μία ενδεχόμενη νέα κακή εξέλιξη ειδικά σε ό,τι αφορά την ψυχική υγεία της ποπ σταρ δεν προσφέρεται για πολιτικά παιχνίδια, όπως ενδεχομένως εικάζουν πολλοί. Κυρίως, σηματοδοτεί την έναρξη ενός εξαιρετικά σκληρού διαλόγου –πιέζουν, άλλωστε γι’ αυτό και οι φεμινιστικές οργανώσεις- για τον έλεγχο των γυναικείων σωμάτων.

Η κουβέντα για την πατριαρχία, αν κάτι πάει στραβά με αυτή την παγκοσμίως αναγνωρίσιμη γυναίκα, αλλάζει σχήμα, όρους και συνομιλητές και αυτό μόνο βολικό δεν θα είναι. Απ’ ό,τι φαίνεται η περίπτωση της Winehouse ήταν η τελευταία βολική της μουσικής βιομηχανίας, όπου το φύλο δεν ελήφθη σοβαρά υπ’ όψιν και υπό μία έννοια –ακόμη και μέσα στις τόσες τρομακτικές λεπτομέρειες που έρχονται στο φως για τη Spears- είναι μόνο καλό.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σιούτη

Οπτική Γωνία / ΟΠΕΚΕΠΕ, μεταναστευτικό και Τέμπη ζορίζουν ξανά την κυβέρνηση

Το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων και η πιθανή επιστροφή προσφύγων από τη Γερμανία στην Ελλάδα έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Κοκέτα / Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Ένας σιωπηλός ιός, μια πανδημία για την οποία δεν μιλά κανείς: μανάδες, κρύψτε τα παιδιά σας από τη μάχη του creative direction. Η Δανάη Ιωάννου σε μια επιτόπια έρευνα για το επάγγελμα που σαρώνει γύρω μας τους ανθρώπους σαν κρυφή πανδημία.
ΔΑΝΑΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Οπτική Γωνία / Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Χώρες που υποδέχτηκαν σχετικά φιλικά μετανάστες είχαν οφέλη σε οικονομικό επίπεδο. Μια από αυτές είναι η Ισπανία, που τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε θετικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν τους τρόπους ένταξής τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γαϊδούρια : Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;/ Ιπποειδή: Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;

Ρεπορτάζ / Γαϊδούρια: Ζώα εργασίας ή θύματα κακοποίησης;

Είναι τα ιπποειδή στην Ελλάδα εργάτες χωρίς δικαιώματα; Ποιες είναι οι συνθήκες διαβίωσής τους, ποια μέριμνα υπάρχει για τη φροντίδα τους και γιατί η νομοθετική προστασία τους βρίσκεται σε μια γκρίζα ζώνη; Μιλούν στη LiFO εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων και τοπικοί φορείς.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Guest Editors / Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Η πατριαρχία είναι παντού: στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ψυχολογία, στην αισθητική, στον πολιτισμό, σε ολόκληρη την ανθρώπινη κατάσταση. Όταν σκεφτόμαστε το πολιτικό, δεν γίνεται να μη σκεφτόμαστε το φεμινιστικό.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
«Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οπτική Γωνία / «Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οι παγκόσμιες και περιφερειακές επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα και τα αδιέξοδα του Παλαιστινιακού. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ