Βρετανία: Έλλειψη προσωπικού στην εστίαση λόγω Brexit

Βρετανία: Έλλειψη προσωπικού στην εστίαση λόγω Brexit Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Περπατώντας στους δρόμους του Λονδίνου βλέπει κανείς εκατοντάδες μαγαζιά με την χαρακτηριστική αγγελία «Ζητείται προσωπικό» κολλημένη στα τζάμια.

Ο πατροπαράδοτος αυτός τρόπος αναζήτησης υπαλλήλων, υποδεικνύει τη δυσκολία των καταστημάτων εστίασης να βρουν προσωπικό στη μετά-Brexit εποχή, εν μέσω πανδημίας. Στοιχεία της ένωσης καταστημάτων εστίασης και φιλοξενίας δείχνουν ότι σήμερα λείπουν από τον κλάδο 188.000 εργαζόμενοι. Το παγκόσμιο γραφείο εύρεσης εργασίας ‘Broadbean Technology' κάνει λόγο για 82% πτώση των αιτήσεων μέσα σε ένα χρόνο, από τον Απρίλιο του 2020.

Βασικοί λόγοι που συντελούν στο φαινόμενο αυτό είναι η πανδημία και το Brexit. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία υπολογίζεται ότι μέσα στο 2020 έφυγαν από τη χώρα πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι. Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 43% του εργατικού δυναμικού στον τομέα αυτόν ήταν ξένοι και όχι Βρετανοί- και μάλιστα σχεδόν οι μισοί από αυτούς πολίτες της ΕΕ- αντιλαμβάνεται το μέγεθος του κενού που δημιουργήθηκε.

Ακόμα, ένα κομμάτι των εργαζόμενων στην εστίαση αναθεώρησε τον επαγγελματικό του προσανατολισμό, καθώς η πανδημία και η αναστολή εργασίας (furlough) για τόσο μεγάλο διάστημα οδήγησαν πολλούς από αυτούς να αναζητήσουν δουλειές με διαφορετικές (και ίσως καλύτερες) επαγγελματικές προοπτικές.

Φορείς του κλάδου ανησυχούν ότι το κενό αυτό πολύ δύσκολα θα καλυφθεί. Για αυτό ζητούν ήδη από την κυβέρνηση να δημιουργήσει κίνητρα προς τους εργαζομένους, ώστε να γίνει πιο ελκυστικός ο κλάδος και από μία «προσωρινή δουλειά φοιτητών» να αναδειχθεί σε χώρο καριέρας. Επιπρόσθετα, ζητούν από την κυβέρνηση να αναθεωρήσει το σύστημα έκδοσης εργασιακής βίζας, που καθόρισε μετά το Brexit, αφού με τον κανονισμό περί κατώτατου μισθού στις 25.600 λίρες αφήνει εκτός βίζας όλες αυτές τις ειδικότητες, που κυμαίνονται πολύ κάτω του συγκεκριμένου ορίου.

Ο χώρος της εστίασης και φιλοξενίας είναι αυτός που έχει πληγεί περισσότερο από την αρχή της πανδημίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις απώλειες τον τελευταίο χρόνο να υπολογίζονται στις 53,3 δισεκατομμύρια λίρες. Στις 12η Απριλίου ο κλάδος πήρε μία ανάσα, αλλά η έξαρση της ινδικής μετάλλαξης μπορεί να φέρει καθυστέρηση και να αποτρέψει το επόμενο βήμα χαλάρωσης, που έχει προγραμματιστεί για τις 21 Ιουνίου.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM