Αντί για Xanax, δες καλύτερα «Το μικρό σπίτι στο λιβάδι»

little house on the prairie Facebook Twitter
Όσο για την εικόνα της νέας βερσιόν που εξασφάλισε η ΕΡΤ, είναι πράγματι εντυπωσιακή (το τσέκαρα) αναδεικνύοντας όλα τα χρώματα της μεθοριακής κοιλάδας που έμενε η οικογένεια Ίνγκαλς πριν από 150 χρόνια.
0



ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΑ
 σχετικά δημοσιεύματα, ένα από τα πιο δημοφιλή νοσταλγικά σουξέ  του lockdown παγκοσμίως – τουλάχιστον στο πρώτο ημίχρονο της πανδημίας, τότε που κάναμε λίστες με “comfort viewing” αναζητώντας λίγη «κοτόσουπα για την ψυχή» μέσα στην απόλυτη αβεβαιότητα – ήταν το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι». Κατανοητό απολύτως, ειδικά για την γενιά που το θυμόταν από την παιδική της ηλικία και επιθυμούσε μέσω της σειράς να ανακαλέσει ένα πολύτιμο συναίσθημα οικογενειακής θαλπωρής και ασφάλειας αλλά και να το μεταδώσει ίσως στις επόμενες. 

Και η ΕΡΤ, ανεβάζοντας το νοσταλγικό ένστικτο ένα επίπεδο παραπάνω, ξεκίνησε αυτή τη  εβδομάδα την μετάδοση της ιστορικής σειράς, αυτή τη φορά όμως, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, σε μια νέα deluxe remastered / high definition εκδοχή, η οποία κατόπιν επεξεργασίας από τους εδώ τεχνικούς, «θα μεταδοθεί με το αυθεντικό ντουμπλάζ και τις φωνές που έχουμε αγαπήσει και έχουν μείνει χαραγμένες στο μυαλό όλων μας. Του Χρήστου Τσάγκα, του Ντίνου Καρύδη, της Ματίνας Καρρά, της Έφης Πίκουλα, της Αλεξίας Ασκαρίδου και τόσων άλλων γνωστών ηθοποιών». 

Η σκηνή που όλοι μας σχεδόν θυμόμαστε πιο χαρακτηριστικά από τη σειρά δεν έχει διάλογο και είναι η ίδια σε κάθε επεισόδιο: οι τίτλοι αρχής με την μικρή (για πάντα) Λώρα να τρέχει στους αγρούς έτοιμη για απογείωση, συμπυκνώνοντας σε ένα λεπτό μια αιώνια αίσθηση παιδικής ελευθερίας.  

Σεβαστά τα ονόματα και οι αναμνήσεις και δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο αλλά ακόμα και ως μικρό παιδάκι, μου φαινόταν κάπως ψεύτικο το ντουμπλάρισμα, γενικώς. Ήταν κάπως κουλό να ακούς να λένε στη μαμά της Λώρα(ς) και της Μαίρη(ς) στα ελληνικά, «η μηλόπιτά σας κυρία Ίνγκαλς είναι η πιο νόστιμη στην κοιλάδα». Στο παρελθόν πάντως, η σειρά έχει προβληθεί από τη δημόσια τηλεόραση άπειρες φορές (θυμάμαι πριν μερικά χρόνια να την πετυχαίνω μεσημέρι στην οθόνη μπροστά από το διάδρομο στο γυμναστήριο, στο κανάλι της ΕΡΤ3) και με υπότιτλους και χωρίς, και ίσως γι’ αυτό στο μυαλό μου δεν είναι τόσο έντονη η ελληνόφωνη εκδοχή. Εξάλλου, η σκηνή που όλοι μας σχεδόν θυμόμαστε πιο χαρακτηριστικά από τη σειρά δεν έχει διάλογο και είναι η ίδια σε κάθε επεισόδιο: οι τίτλοι αρχής με την μικρή (για πάντα) Λώρα να τρέχει στους αγρούς έτοιμη για απογείωση, συμπυκνώνοντας σε ένα λεπτό μια αιώνια αίσθηση παιδικής ελευθερίας.  

Όσο για την εικόνα της νέας βερσιόν που εξασφάλισε η ΕΡΤ, είναι πράγματι εντυπωσιακή (το τσέκαρα) αναδεικνύοντας όλα τα χρώματα της μεθοριακής κοιλάδας που έμενε η οικογένεια Ίνγκαλς πριν από 150 χρόνια. Επειδή όμως η νοσταλγία είναι ανίκητη, στο μυαλό μου η σειρά είναι για πάντα ασπρόμαυρη όπως η τηλεόραση που είχαμε όταν ήμουν πέντε χρονών, τότε που ξεκίνησε να προβάλλεται από την ελληνική τηλεόραση στα μέσα της δεκαετίας του ’70, παράλληλα με την Αμερική και με σημαντικό μέρος του υπόλοιπου κόσμου. Πιο πολύ μου θυμίζει τη γιαγιά μου νομίζω, να το παρακολουθεί μαζί με μένα και με τον αδελφό μου, αφού οι γονείς μας εκείνη την ώρα (απόγευμα) είχαν ακόμα δουλειές και υποχρεώσεις και σπανίως στήνονταν στην τηλεόραση πριν από το νυχτερινό πρόγραμμα. 

Όπως είναι γνωστό, η σειρά ήταν βασισμένη στην ομώνυμη σειρά των (αυτοβιογραφικών) παιδικών βιβλίων της Λώρα Ίνγκαλς Γουάιλντερ, το όνομα και η λογοτεχνική κληρονομιά της οποίας έχουν αναμιχθεί τα τελευταία χρόνια στη δίνη των λεγόμενων «πολέμων της κουλτούρας» και στο πνεύμα αναθεώρησης ακόμα και κλασικών σχολικών βιβλίων, όπως οι ιστορίες της που σε κάποια σημεία μιλάνε για τους αυτόχθονες με τον τρόπο που θα μιλούσαν οι λευκοί άποικοι εκείνης της εποχής. Πριν από μερικούς μήνες πάντως, στο πλαίσιο της σειράς American Masters, έκανε πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο “Laura Ingalls Wilder: Prairie to Page”, στο οποίο επιχειρείται μια εξερευνητική ματιά στην «πολιτισμική κληρονομιά και την πολύπλοκη ιστορία» της συγγραφέως που είχε ζήσει πολύ σκληρά παιδικά χρόνια και σαφώς πολύ πιο σκληρά απ’ όσο θα μπορούσαν να δείξουν τα βιβλία της και πολύ περισσότερο η σειρά, που, παρότι εποχής, αυτό που πάνω απ’ όλα μεταδίδει σήμερα είναι μια θερμή αίσθηση ανέμελης ’70ίλας, προτού μεγαλώσουμε και γίνουν όλα εξαιρετικά πολύπλοκα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ