Αντί για Xanax, δες καλύτερα «Το μικρό σπίτι στο λιβάδι»

little house on the prairie Facebook Twitter
Όσο για την εικόνα της νέας βερσιόν που εξασφάλισε η ΕΡΤ, είναι πράγματι εντυπωσιακή (το τσέκαρα) αναδεικνύοντας όλα τα χρώματα της μεθοριακής κοιλάδας που έμενε η οικογένεια Ίνγκαλς πριν από 150 χρόνια.
0



ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΑ
 σχετικά δημοσιεύματα, ένα από τα πιο δημοφιλή νοσταλγικά σουξέ  του lockdown παγκοσμίως – τουλάχιστον στο πρώτο ημίχρονο της πανδημίας, τότε που κάναμε λίστες με “comfort viewing” αναζητώντας λίγη «κοτόσουπα για την ψυχή» μέσα στην απόλυτη αβεβαιότητα – ήταν το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι». Κατανοητό απολύτως, ειδικά για την γενιά που το θυμόταν από την παιδική της ηλικία και επιθυμούσε μέσω της σειράς να ανακαλέσει ένα πολύτιμο συναίσθημα οικογενειακής θαλπωρής και ασφάλειας αλλά και να το μεταδώσει ίσως στις επόμενες. 

Και η ΕΡΤ, ανεβάζοντας το νοσταλγικό ένστικτο ένα επίπεδο παραπάνω, ξεκίνησε αυτή τη  εβδομάδα την μετάδοση της ιστορικής σειράς, αυτή τη φορά όμως, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, σε μια νέα deluxe remastered / high definition εκδοχή, η οποία κατόπιν επεξεργασίας από τους εδώ τεχνικούς, «θα μεταδοθεί με το αυθεντικό ντουμπλάζ και τις φωνές που έχουμε αγαπήσει και έχουν μείνει χαραγμένες στο μυαλό όλων μας. Του Χρήστου Τσάγκα, του Ντίνου Καρύδη, της Ματίνας Καρρά, της Έφης Πίκουλα, της Αλεξίας Ασκαρίδου και τόσων άλλων γνωστών ηθοποιών». 

Η σκηνή που όλοι μας σχεδόν θυμόμαστε πιο χαρακτηριστικά από τη σειρά δεν έχει διάλογο και είναι η ίδια σε κάθε επεισόδιο: οι τίτλοι αρχής με την μικρή (για πάντα) Λώρα να τρέχει στους αγρούς έτοιμη για απογείωση, συμπυκνώνοντας σε ένα λεπτό μια αιώνια αίσθηση παιδικής ελευθερίας.  

Σεβαστά τα ονόματα και οι αναμνήσεις και δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο αλλά ακόμα και ως μικρό παιδάκι, μου φαινόταν κάπως ψεύτικο το ντουμπλάρισμα, γενικώς. Ήταν κάπως κουλό να ακούς να λένε στη μαμά της Λώρα(ς) και της Μαίρη(ς) στα ελληνικά, «η μηλόπιτά σας κυρία Ίνγκαλς είναι η πιο νόστιμη στην κοιλάδα». Στο παρελθόν πάντως, η σειρά έχει προβληθεί από τη δημόσια τηλεόραση άπειρες φορές (θυμάμαι πριν μερικά χρόνια να την πετυχαίνω μεσημέρι στην οθόνη μπροστά από το διάδρομο στο γυμναστήριο, στο κανάλι της ΕΡΤ3) και με υπότιτλους και χωρίς, και ίσως γι’ αυτό στο μυαλό μου δεν είναι τόσο έντονη η ελληνόφωνη εκδοχή. Εξάλλου, η σκηνή που όλοι μας σχεδόν θυμόμαστε πιο χαρακτηριστικά από τη σειρά δεν έχει διάλογο και είναι η ίδια σε κάθε επεισόδιο: οι τίτλοι αρχής με την μικρή (για πάντα) Λώρα να τρέχει στους αγρούς έτοιμη για απογείωση, συμπυκνώνοντας σε ένα λεπτό μια αιώνια αίσθηση παιδικής ελευθερίας.  

Όσο για την εικόνα της νέας βερσιόν που εξασφάλισε η ΕΡΤ, είναι πράγματι εντυπωσιακή (το τσέκαρα) αναδεικνύοντας όλα τα χρώματα της μεθοριακής κοιλάδας που έμενε η οικογένεια Ίνγκαλς πριν από 150 χρόνια. Επειδή όμως η νοσταλγία είναι ανίκητη, στο μυαλό μου η σειρά είναι για πάντα ασπρόμαυρη όπως η τηλεόραση που είχαμε όταν ήμουν πέντε χρονών, τότε που ξεκίνησε να προβάλλεται από την ελληνική τηλεόραση στα μέσα της δεκαετίας του ’70, παράλληλα με την Αμερική και με σημαντικό μέρος του υπόλοιπου κόσμου. Πιο πολύ μου θυμίζει τη γιαγιά μου νομίζω, να το παρακολουθεί μαζί με μένα και με τον αδελφό μου, αφού οι γονείς μας εκείνη την ώρα (απόγευμα) είχαν ακόμα δουλειές και υποχρεώσεις και σπανίως στήνονταν στην τηλεόραση πριν από το νυχτερινό πρόγραμμα. 

Όπως είναι γνωστό, η σειρά ήταν βασισμένη στην ομώνυμη σειρά των (αυτοβιογραφικών) παιδικών βιβλίων της Λώρα Ίνγκαλς Γουάιλντερ, το όνομα και η λογοτεχνική κληρονομιά της οποίας έχουν αναμιχθεί τα τελευταία χρόνια στη δίνη των λεγόμενων «πολέμων της κουλτούρας» και στο πνεύμα αναθεώρησης ακόμα και κλασικών σχολικών βιβλίων, όπως οι ιστορίες της που σε κάποια σημεία μιλάνε για τους αυτόχθονες με τον τρόπο που θα μιλούσαν οι λευκοί άποικοι εκείνης της εποχής. Πριν από μερικούς μήνες πάντως, στο πλαίσιο της σειράς American Masters, έκανε πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο “Laura Ingalls Wilder: Prairie to Page”, στο οποίο επιχειρείται μια εξερευνητική ματιά στην «πολιτισμική κληρονομιά και την πολύπλοκη ιστορία» της συγγραφέως που είχε ζήσει πολύ σκληρά παιδικά χρόνια και σαφώς πολύ πιο σκληρά απ’ όσο θα μπορούσαν να δείξουν τα βιβλία της και πολύ περισσότερο η σειρά, που, παρότι εποχής, αυτό που πάνω απ’ όλα μεταδίδει σήμερα είναι μια θερμή αίσθηση ανέμελης ’70ίλας, προτού μεγαλώσουμε και γίνουν όλα εξαιρετικά πολύπλοκα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Daily / You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Μάλλον άδοξα έληξε μετά από πέντε κύκλους και πενήντα επεισόδια μια από τις πιο ψυχαγωγικές σειρές των τελευταίων χρόνων, παρότι είχε να κάνει με τις αιμοσταγείς περιπλανήσεις ενός νοσηρά ρομαντικού κατά συρροή δολοφόνου — SPOILER ALERT.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ