Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο

MHN EΓΚΡΙΘΕΙ- ΖΗΣΤΗΣΑ ΝΕΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ....Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο Facebook Twitter
Οι χρήστες των social media (δηλαδή, όλος ο κόσμος σχεδόν πια), είτε συμμετείχαν στον διάλογο ή στις κινητοποιήσεις είτε όχι, βρέθηκαν ξαφνικά σε μια αρένα έντονων διακηρύξεων και αντιπαραθέσεων.
0



ΗΤΑΝ ΣΤΡΑΒΟ ΚΑΙ ΛΕΙΨΟ το κλίμα (κι αυτό) το σαββατοκύριακο  - ας ελπίσουμε τουλάχιστον να ήταν το προτελευταίο που ισχύει αυτός ο συλλογικός σαδομαζοχισμός της έκτης εσπερινής – το έφαγε και η ψυχαναγκαστική υφή της επικαιρότητας με τα θολά απόνερα της απολογίας του Δ. Λιγνάδη να μπερδεύονται με το στοιχείο του κατεπείγοντος που σηματοδοτεί η κρίσιμη κατάσταση του Δ. Κουφοντίνα. Ασχέτως αν τα δύο αυτά πρόσωπα προέρχονται από διαφορετικά σύμπαντα και ουδεμία σχέση έχουν μεταξύ τους, πέρα από το μικρό τους όνομα και το γεγονός ότι έχουν δηλώσει στην ζωή τους οπαδοί της ΑΕΚ (κυριολεκτικά πλέον ‘Άλλη Εντελώς Κατάσταση’, αν μπορεί να μου επιτραπεί ένας αυτοσαρκασμός μέσα στο ζοφερό κλίμα). 

Οι χρήστες των social media (δηλαδή, όλος ο κόσμος σχεδόν πια), είτε συμμετείχαν στον διάλογο ή στις κινητοποιήσεις είτε όχι, βρέθηκαν ξαφνικά σε μια αρένα έντονων διακηρύξεων και αντιπαραθέσεων την ώρα που το ντόπιο «ελεγκτικό» τμήμα του FB έκρινε σκόπιμο να ‘μπανάρει’ ακόμα και τις πιο νηφάλιες και ικετευτικές αναρτήσεις για ένα πολύ σοβαρό δημόσιο θέμα που μας στοιχειώνει ήδη ασχέτως της όποιας κατάληξής του. Το κακό έγινε. Συγχρόνως, το κλίμα που είχε διαμορφωθεί σου ζητούσε επιτακτικά  να πάρεις άμεσα θέση, ακόμα κι αν αγνοούσες το δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο, ακόμα κι αν δεν ήσουν πλέον σίγουρος για τα κίνητρα οποιουδήποτε, με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να βιώσουν συναισθήματα αγωνίας και παράλυσης καθώς ψιθυρίζαμε στην οθόνη «απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο».  

Το μόνο που φαίνεται να μας ενώνει είναι μια αντανακλαστική εδώ και δεκαετίες αποστροφή στο πρόσωπο του επαγγελματία συνηγόρου του διαβόλου, Αλέξη Κούγια. Ασχέτως αν έχω ακούσει ούτε κι εγώ δεν ξέρω πόσες φορές στη ζωή μου την φράση, «ε, κι εγώ αν το είχα κάνει, στον Κούγια θα πήγαινα».

Έγινε τραυματικά φανερό ότι το σύστημα της ενημέρωσης και του ήδη υπερφορτισμένου, μέσω των κοινωνικών δικτύων, δημόσιου διαλόγου, αλλά και το ίδιο το πολιτικό σύστημα, δεν αντέχει την συνύπαρξη δύο τόσο εκρηκτικών ζητημάτων. Ειδικά όταν εργαλειοποιούνται και περιπλέκονται αυθαιρέτως μεταξύ τους δημιουργώντας ένα ανόσιο σύμπλεγμα που κινείται με καύσιμο μια πολεμική ρητορική που τα σαρώνει όλα φτάνοντας μέχρι τον Άρη Βελουχιώτη, μέχρι τον εμφύλιο και μέχρι τον Μπόμπι Σαντς που κατά σύμπτωση σήμερα, πρώτη Μαρτίου του 2021, συμπληρώνονται σαράντα χρόνια από την ημέρα που ξεκίνησε την απεργία πείνας η οποία θα έληγε 66 μέρες μετά, με τον θάνατό του. 

Θα περάσουμε υπέροχα σε λίγες μέρες με την κορύφωση των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. «Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία», φέρεται να κατέθεσε μεταξύ άλλων στην απολογία του ο πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, εκφράζοντας επίσης την έντονη δυσανεξία του προς «την αποδόμηση και τον μεταμοντερνισμό» και δηλώνοντας ότι του «έγινε bullying από τα αριστερίζοντα media», επειδή είχε φιλήσει επί σκηνής  το ομοίωμα του Παρθενώνα» (χειρονομία θεόκουλη που θα μπορούσε να εκληφθεί ως αμφιλεγόμενη ή και εξόχως μεταμοντέρνα, αλλά τελικά επρόκειτο απλά για γνήσια εθνικοπατριωτική παράκρουση). Δήλωσε επίσης «αμφιφυλόφιλος», μαγαρίζοντας έτσι κατά κάποιο τρόπο αυτό το ωραίο παραμύθι που ήταν της μόδας να λέμε στα ‘90s, ότι δηλαδή κατά βάθος είμαστε όλοι bi.  

Το μόνο που φαίνεται να μας ενώνει είναι μια αντανακλαστική εδώ και δεκαετίες αποστροφή στο πρόσωπο του επαγγελματία συνηγόρου του διαβόλου, Αλέξη Κούγια. Ασχέτως αν έχω ακούσει ούτε κι εγώ δεν ξέρω πόσες φορές στη ζωή μου την φράση, «ε, κι εγώ αν το είχα κάνει, στον Κούγια θα πήγαινα». Κι αν το ελληνικό #metoo αναζητά μια γρήγορη συμβολική, επικοινωνιακή εικονογραφία, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτό το stencil με το καρφωμένο τακούνι που ήδη βλέπω να κοσμεί διάφορα graffiti, πανό και memes.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κούρτοβικ: Ψεύδονται όσοι λένε ότι ο Κουφοντίνας δεν έχει ασκήσει τις νόμιμες διαδικασίες

Ελλάδα / Κούρτοβικ: Ψεύδονται όσοι λένε ότι ο Κουφοντίνας δεν έχει ασκήσει τις νόμιμες διαδικασίες

«Ψεύδονται όσοι αναφέρουν ότι δεν έχει ασκήσει τις νόμιμες διαδικασίες για την μεταφορά του στον Κορυδαλλό και ότι ο ίδιος διαλέγει την αυτοχειρία», σημειώνει η συνήγορος του Δημήτρη Κουφοντίνα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ