Μετά το Brexit, ο Ειρηνικός: Η Βρετανία θέλει να μπει σε μία από τις μεγαλύτερες ζώνες ελεύθερου εμπορίου

Μετά το Brexit, ο Ειρηνικός: Η Βρετανία θέλει να μπει σε μία από τις μεγαλύτερες ζώνες ελεύθερου εμπορίου Facebook Twitter
0

Στους «11 του Ειρηνικού» προσβλέπει η Μ.Βρετανία για εμπορικές ανταλλαγές, ακριβώς έναν χρόνο μετά το Brexit. Δυσαρεστημένοι κάποιοι ευρω-σκεπτικιστές, επιφυλάξεις για το μέλλον στην κοινή γνώμη.


Το Ηνωμένο Βασίλειο υποβάλει επίσημα την αίτησή του για να συμμετάσχει σε μία από τις μεγαλύτερες ζώνες ελεύθερου εμπορίου παγκοσμίως, γιορτάζοντας έτσι την αποχώρησή του από τους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Ένα χρόνο μετά την αποχώρηση μας από την ΕΕ χτίζουμε νέες συνεργασίες, που θα φέρουν τεράστια οικονομικά οφέλη στο λαό της Βρετανίας» δήλωσε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον αργά το βράδυ του Σαββάτου μέσω δελτίου τύπου του υπουργείου Διεθνούς Εμπορίου.

Πρόκειται για τη συμφωνία των «11 του Ειρηνικού» (CPTPP) και περιλαμβάνει χώρες όπως η Ιαπωνία, αλλά και ο Καναδάς και το Μεξικό. Είναι μία αγορά που καλύπτει περισσότερο από 13% του παγκόσμιου εισοδήματος.


Η βρετανική κυβέρνηση δεν παρέλειψε να σχολιάσει ότι η συγκεκριμένη συμφωνία, σε αντίθεση με την ΕΕ, δεν απαιτεί τον έλεγχο των νόμων, των συνόρων και των χρημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου. Το πρωί της Δευτέρας η υπουργός Διεθνούς εμπορίου Λιζ Τρας θα μιλήσει με τους πρωθυπουργούς Ιαπωνίας και Νέας Ζηλανδίας, με την ίδια να δηλώνει «έχουμε πάρει θέση στην ουρά και ανυπομονούμε να ξεκινήσουν οι επίσημες διαπραγματεύσεις τους επόμενους μήνες».


Ο Μπόρις και το Brexit

Τρεις από τους τελευταίους Βρετανούς ευρωβουλευτές του κόμματος των Ευρωσκεπτικιστών εκτιμούν ότι, ένα χρόνο μετά, η υπόθεση του Brexit ακόμα δεν έχει τελειώσει. Χαρακτηριστικά ο βουλευτής Μάρτιν Ντάμπνι δηλώνει: «Ένα χρόνο μακριά από το Brexit, το έχουμε πετύχει; Η απάντηση είναι όχι. O Μπόρις κατακρεούργησε το Brexit.»

Σε πρόσφατη δημοσκόπηση που έγινε για λογαριασμό των Times του Λονδίνου, στην ερώτηση «αν ήταν σωστό ή λάθος να φύγει η χώρα από την ΕΕ» το 48% του κόσμου απάντησε πως ήταν λάθος, ποσοστό που συμπεριλαμβάνει μερίδα εκείνων που είχαν ταθεί υπέρ της εξόδου, ενώ το 40% εμμένει των θέσεων του.


Ο πλήρης τελωνειακός έλεγχος που επέφερε τελικά το Brexit καθυστερεί τις εισαγωγές από χώρες της ΕΕ ανεβάζοντας το κόστος και τη γραφειοκρατία, γεγονός που σύμφωνα με τους ειδικούς δεν θα υποχωρήσει. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μάλιστα υπολογίζει ότι για το πρώτο τετράμηνο του 2021 το κόστος του προβλήματος αυτού μπορεί να φτάσει το 1% του ΑΕΠ της χώρας.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκυλί ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Διεθνή / Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκύλο ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Πάνω στο πανό υπήρχε το λογότυπο του Κινήματος Ελευθερίας του Ιράν, ενός φιλοδημοκρατικού κόμματος που τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και θρησκείας και είναι απαγορευμένο από την κυβέρνηση της Τεχεράνης
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Διεθνή / Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Συμπεριλαμβάνονται η Βίβλος του Γουσταύου Βάσα από το 1541, η Πίπη Φακιδομύτη, η ΙΚΕΑ και το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη φύση, μεταξύ άλλων
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Διεθνή / Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Οι έφεδροι διαμαρτυρήθηκαν για το κάλεσμα της ισραηλινής κυβέρνησης, αμφισβητώντας αν η επιχείρηση έχει πολιτικά κίνητρα και αν θα βοηθούσε το Ισραήλ να επιτύχει τον στόχο του να πλήξει τις στρατιωτικές δυνατότητες της Χαμάς στη Γάζα
LIFO NEWSROOM
Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς

Διεθνή / Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα κατασκευάζει αθόρυβα εναλλακτικές οδούς για να εξάγει αγαθά προς την Ευρώπη χωρίς να περνά από τον Ειρηνικό Ωκεανό νότια του Ισημερινού, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους στην περιοχή
LIFO NEWSROOM