1943: Η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση γιορτάζει την επέτειο του «Όχι» στο Κάιρο Facebook Twitter
Το εορταστικό πρωτοσέλιδο της ελληνικής εφημερίδας του Καΐρου, «ΦΩΣ», το 1943, ανήμερα της τρίτης επετείου της 28ης Οκτωβρίου, κοσμεί επετειακό έργο του Αιγυπτιώτη ζωγράφου Σταμάτη Βασιλείου.

1943: Η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση γιορτάζει την επέτειο του «Όχι» στο Κάιρο

0

Μετά τη γερμανική εισβολή, τoν Απρίλιο του 1941, ο Βασιλιάς της Ελλάδος Γεώργιος Β', επικεφαλής της ελληνικής κυβέρνησης, εγκατέλειψε την Αθήνα με προορισμό την Κρήτη αρχικά και στη συνέχεια το Κάιρο, όπου και παρέμεινε ως την αποχώρηση των Γερμανών από την Ελλάδα, στις 17 Οκτωβρίου του 1944. Εκεί είχε την έδρα της η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση, που αν και ήταν αναγνωρισμένη παγκοσμίως, είχε ελάχιστη επιρροή εντός της Ελλάδας.

Το εορταστικό πρωτοσέλιδο της ελληνικής εφημερίδας του Καΐρου, «ΦΩΣ», το 1943, ανήμερα της τρίτης επετείου της 28ης Οκτωβρίου, κοσμεί επετειακό έργο του Αιγυπτιώτη ζωγράφου Σταμάτη Βασιλείου. Κορυφαίος τίτλος «Γενική οπισθοχώρησις των Ναζί εκ του Δνειπέρου και της Κριμαίας», αφού ήδη από το 1942 και τη Μάχη του Ελ Αλαμέιν είχε αλλάξει η καμπή του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, υπέρ των συμμάχων χωρών κατά του άξονα. Τα άρθρα «Στώμεν καλώς έναντι του ιδίου μας Μεγαλείου» του αρχισυντάκτη της εφημερίδας και «Η αθάνατη στιγμή της Ελλάδος» του Φρέιζερ Σάθερλαντ, καθώς και μικρότερες μόνιμες στήλες της εφημερίδας συνοδεύουν το κύριο θέμα της ημέρας «Επί τη σημερινή επετείω, Η Α.Μ., ο Βασιλεύς προς τον Ελληνικόν λαόν και τας ένοπλας δυνάμεις».

Με ενότητα και αυτοθυσία εκερδίσαμεν τον πόλεμον. Μόνο με ενότητα και αγάπην θα κερδίσωμεν και την ειρήνη.


Η Α.Μ. ο Βασιλεύς των Ελλήνων Γεώργιος ο Β', πορτρέτο του οποίου συνοδεύει το δημοσίευμα, είχε απευθύνει την παραμονή της επετείου από τον ραδιοφωνικό σταθμό του Καΐρου, διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό προαναγγέλλοντας πως «η ώρα του λυτρωμού πλησιάζει. Η Ελλάς θα εγερθεί και πάλι άσπιλος και φωτεινή αξία του υψηλού παρελθόντος της και κυρία των πεπρωμένων της, εις ηθικόν ανάστημα υπέρποτε μεγάλη. Βαθειά τραύματα έχομεν να επουλώσωμεν. Με ενότητα και αυτοθυσία εκερδίσαμεν τον πόλεμον. Μόνο με ενότητα και αγάπην θα κερδίσωμεν και την ειρήνη. Ο λαός που υπήρξε τόσο μεγάλος στον αγώνα, θα φανή σώφρων και προορατικός εις την νίκην».

Ο ομιλητής υπήρξε όντως προορατικός αναφέροντας στην ομιλία του ότι «η εποχή αυτή θα μείνει θρυλλική στον αιώνα τον άπαντα. Εφόσον υπάρχουν άνθρωποι ελεύθεροι εις την ζωήν δεν θα λησμονηθούν αι νίκαι του στρατού μας, στην Ήπειρο, στην Αλβανία, στην Μακεδονία και στην Κρήτη».

Λίγο παρακάτω καταλήγει με σιγουριά πως «ο φασισμός συνετρίβη και υπετάγη άνευ όρων» και ολοκληρώνει το διάγγελμά του με την υπόσχεση «θα πράξω παν ότι θα υποβοηθήσει τον ιερόν αυτόν σκοπόν. Ο θεός βοηθός. Ζήτω η μεγάλη Ελλάς». 

Από τον ίδιο ραδιοφωνικό σταθμό απηύθυνε Ημερήσια Διαταγή προς τις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις στη Μέση Ανατολή, ορίζοντας ήδη από το 1943 και την τρίτη επέτειο του ΟΧΙ, ότι η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου θα είναι οι δύο μεγάλες εθνικές μας γιορτές, συγχαίροντας όλους τους στρατευμένους και αναφέροντας πως «έστε βέβαιοι, ότι δεν θα βραδύνη πλέον πολύ η ημέρα όπου η Σημαία μας την οποία εκρατήσατε υψηλά διαρκώς νικηφόρον, θα κυμματίσει και πάλιν υπερήφανα εις την Ακρόπολιν και θα είναι το καμάρι των απανταχού Ελλήνων, ελεύθερων πλέον και ηνωμένων εις μιαν μεγάλη οικογένειαν».

1943: Η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση γιορτάζει την επέτειο του «Όχι» στο Κάιρο Facebook Twitter
Ύψωση σημαίας στην Ακρόπολη, εφημερίδα «ΦΩΣ», 31 Οκτωβρίου 1944.


Λιγότερο από έναν χρόνο μετά, στις 18 Οκτωβρίου 1944, η ελληνική σημαία υψώθηκε στον βράχο της Ακρόπολης (φωτογραφία από την εφημερίδα «ΦΩΣ», 31/10/1944)

Την επόμενη ημέρα, στις 29 Οκτωβρίου του 1943, η εφημερίδα «ΦΩΣ» δημοσιεύει την ανταπόκριση της «επί τη χθεσινή επετείω» με τίτλο «Ο Ελληνισμός της Αιγύπτου εις πάνδημον δέησιν υπέρ των πεσόντων» και υπότιτλους «Η δέησις εν Καΐρω, εν ατμοσφαίρα πατριωτικής συγκινήσεως. – Παρουσία του Βασιλέα των Ελλήνων και ξένων επισήμων. – Θερμόταται λαϊκαί εκδηλώσεις υπέρ του Βασιλέως. – Αι λεπτομέρειαι της τελετής».

Η ανταπόκριση ενημερώνει τους δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες της εφημερίδας της κραταιάς ακόμη Ελληνικής Παροικίας, πως «η Εν Καϊρω Δέησις ετελέσθη εν τω Πατριαρχικώ Ναώ του Αγίου Νικολάου (σ.σ στο Χαμζάουι, στην περιοχή Χαν Αλ Χαλίλι) με εξαιρετική επισημότητα και ευρύτατην λαϊκήν εκπροσώπησην της παροικίας μας. Τμήματα της Αιγυπτιακής αστυνομίας επί της οδού Αζχαρ είχον επιφορτισθεί με την ρύθμιση της τροχαίας κινήσεως. Εις την προς τον ναόν άγουσα δίοδον, τμήμα του Ελληνικού Στρατού εν παρατάξει διεφύλαττε την είσοδον ελευθέραν, ενώ εις το προαύλιο του Ναού ευρίσκοντο παρατεταγμένατμήματα του Σώματος Προσκόπων, υπό τον αρχηγόν των κ. Κουρμούλη, Ομάδες Ναυτοπροσκόπων, και στρατιωτικόν απόσπασμα δια την απονομήν τιμων. Πλήθη κόσμου συνωθούντο όπισθεν των στρατιωτικών γραμμών εν τω προαυλίω, την δίοδον και την λεωφόρον Αζχαρ εν αναμονή της διελεύσεως των επισήμων... Ώρα 10.50 ο Ναός ήτο κατάμεστος κόσμου. Είχον ήδη καταλάβει τας θέσεις των εις τον Ναόν, ο Πρωθυπουργός μετά της κυρίας Τσουδερού, ο αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως κ. Ρούσος, ο υπουργός της Αεροπορίας κ. Βούλγαρης, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Θεοφανίδης, ο τέως αντιπρόεδρος κ. Κανελλόπουλος, οι Πρέσβεις παρά τη Ελληνική Αυλή Μεγ. Βρεττανίας, Αμερικής, Αιγύπτου, Γιουγκοσλαβίας, Τουρκίας, Ολλανδίας, ο Πρόεδρος Ελεύθερων Γάλλων, ανώτεροι αξιωματικοί συμμαχικών κρατών, ο αρχηγός του Στρατιωτικού οίκου, ο αρχηγός του Πολιτικού Οίκου, ο Διευθυντής Υπουργείου Εξωτερικών, ο τέως πρέσβυς της Ελλάδος εν Ρώμη, ο Πρέσβυς της Ελλάδος εν Καΐρω, κ. Παππάς, ο Γεν. πρόξενος, κ. Καλλέργης, ο ιδιαίτερος γραμματέας του Πρωθυπουργού, στρατηγοί και κατώτεροι αξιωματικοί πάντων των όπλων, Αδελφαί Νοσοκόμαι. Ομοίως ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καϊρου κ. Μαύρος, μετά των Κοινοτικών επιτρόπων κ.κ. Μακκά, Μουστάκα, Κομνηνού και Κατσάνη, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Ελλήνων Ισραηλιτών Καΐρου κ. Μπέσος, ο Πρόεδρος Ελληνικής Κοινότητας Ηλιούπολεως κ. Λυκίσσας, ο Περιφερειακός έφορος Προσκόπων κ. Λιούφης κ.ά... Πλήθος κόσμου είχε καταλάβει τας δύο πτέρυγας του ναού, ο δε γυναικωνίτης, ήτο κατάμεστος κυριών.

Ώραν 11ην ακριβώς τα έξωθεν του Ναού πλήθη εκσπούν εις παρατεταμένας ουρανομήκεις ζητωκραυγάς. "Έρχεται ο Βασιλεύς!"

1943: Η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση γιορτάζει την επέτειο του «Όχι» στο Κάιρο Facebook Twitter
Ο βασιλιάς Γεώργιος Β' στο Χαμζάουι.


Συνοδεύεται υπό της Α.Β.Υ. του Πρίγκιπος Πέτρου, του Αρχηγού της Αυλής συνταγματαρχου κ. Λεβίδ και του υπασπιστού του ιλάρχου κ. Σταθάτου. Την Αυτού Μεγαλειότητα υποδέχεται εις την είσοδον του Ναού ο Πρωθυπουργός κ. Τσουδερός και ο εν Καίρω Πατριαρχικός Επίτροπος..." Στο τέλος της τελετής "ο Βασιλεύς ακολουθούμενος υπό των επισήμων εξέρχεται του Ναού. Εις το πέρασμα του γίνεται αντικείμενον θερμότατων εκδηλώσεων εκ μέρους των Ελλήνων του Καΐρου οι οποίοι δεν εύχοντο παρά να δουν απελευθερωμένην την Πατρίδα των και τον ηρωικόν Βασιλέα των αποκαθιστάμενον εις μιαν μεγάλην ομονοούσαν και ευημερούσαν Ελλάδα».

1943: Η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση γιορτάζει την επέτειο του «Όχι» στο Κάιρο Facebook Twitter
Πρωτοσέλιδο «ΦΩΣ», 1943.

* Ο Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος είναι στιχουργός, διευθυντής του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου Καΐρου. Οι φωτογραφίες είναι από το προσωπικό του αρχείο.

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελλάδα ως αγγλικό τσιφλίκι

Διονύσης Χαριτόπουλος / Η Ελλάδα ως αγγλικό τσιφλίκι

Η αγγλική παρουσία στην κατεχόμενη Ελλάδα συνιστά μια απροσχημάτιστη, ωμή αποικιοκρατική επιχείρηση που οδήγησε στις συγκρούσεις μεταξύ αντιστασιακών οργανώσεων, στα Δεκεμβριανά και, τέλος, σε αυτό που είχαν οι ίδιοι από το 1943 προεξοφλήσει, τον ελληνικό Εμφύλιο (1946-1949).
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
«Αρχαιότητες και Ελληνική Επανάσταση»: Η πρώτη σημαντική έκθεση για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του '21

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Αρχαιότητες και Ελληνική Επανάσταση»: Η πρώτη σημαντική έκθεση για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του '21

Η νέα έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου εστιάζει στις αρχαιότητες και στον ρόλο που έπαιξαν στην ενίσχυση του Αγώνα μέσα από το κίνημα του φιλελληνισμού.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Ιστορία μιας πόλης / Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Γιατί ο Διάλογος Μηλίων και Αθηναίων είναι τόσος σημαντικός για το έργο του Θουκυδίδη; Ποια ήταν η αθηναϊκή αντίληψη για τη δύναμη και τη δικαιοσύνη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Σπύρο Ράγκο, καθηγητή αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για όσα αποκαλυπτικά μάς λέει ακόμα και σήμερα ο διάλογος.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η μοναχική διαδρομή του πρώτου Ευρωπαίου φιλέλληνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο πρώτος Ευρωπαίος φιλέλληνας και η άγνωστη ιστορία του

Ο Γερμανός ιστορικός Μαρτίνος Κρούσιος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του 16ου αιώνα μελετώντας την Ελλάδα της οθωμανικής κατοχής –τη γλώσσα, τα έθιμα, τα ρούχα, τα τραγούδια– χωρίς να φύγει ποτέ από την πατρίδα του.
THE LIFO TEAM
Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ποια είναι η σημασία του μυθιστορήματος «Οι Ρωμιοπούλες»; Με ποιο τρόπο αποτυπώθηκε η Αθήνα στη ζωή και το έργο της Πηνελόπης Δέλτα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον ιστορικό Τάσο Σακελλαρόπουλο, υπεύθυνο των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, για τη σχέση της συγγραφέως με την πόλη που τη σημάδεψε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!» / Φρίκη και ανθρώπινα ράκη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!»: Στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Τα dirty '30s & late '20s «ακολουθούν» τον δημοσιογράφο Χρήστο Εμ. Αγγελομάτη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 και διασώζουν εικόνες αποτροπιασμού που δύσκολα περιγράφονται. Παρά «τις άναρθρες κραυγές» και «τα στριγκά ξεφωνητά» που άκουσε στην είσοδο, ο ρεπόρτερ πέρασε την πύλη. Τι αντίκρισε;
DIRTY '30S & LATE '20S
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιον θεωρούσαν «άσχημο» στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Μικρά αγαλματίδια ή γλυπτά λατρευτικού ή θρησκευτικού συνήθως χαρακτήρα, που απεικονίζουν ανθρώπινες ή ζωικές μορφές: τα ειδώλια. Είναι όλα oμοιόμορφα ή υπάρχουν και ενδιαφέρουσες, συχνά αναπάντεχες, διαφοροποιήσεις; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Αναστασία Μεϊντάνη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η ιστορία του κούρου Αριστοδίκου που στάθηκε ορόσημο της ελληνικής τέχνης

Αρχαιολογία / Κούρος Αριστόδικος: Ένα άγαλμα ορόσημο στην αρχαία ελληνική Τέχνη

Το άγαλμα, λίγο μεγαλύτερο του φυσικού μεγέθους, έχει ύψος 1,95 μ., είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο, χρονολογείται από τους μελετητές γύρω στα 510-500 π.Χ., αποτελεί το τελευταίο δείγμα της μεγάλης σειράς των αττικών κούρων και αποκαλύπτει ποιες ήταν οι ταφικές συνήθειες στην Αθήνα εκείνης της εποχής.
THE LIFO TEAM
Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής και πώς λειτουργούσαν;

Ιστορία μιας πόλης / Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Πώς ήταν η καθημερινότητα στην Αθήνα της γερμανικής Κατοχής; Ποιες στρατηγικές ανέπτυξαν οι Αθηναίοι για να επιβιώσουν; Πώς και πού έβρισκαν τρόφιμα; Πώς επηρέασε η παρουσία των κατακτητών τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για την καθημερινή ζωή στην κατοχική Αθήνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / «Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Πόσο μπορεί να συμβάλει ένα βιβλίο στη σεξουαλική χειραφέτηση των Ελληνίδων; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την Παναγιώτα Βογιατζή για την Ντόρα Ρωζέττη και τη γυναικεία ομοφυλοφιλία στην Αθήνα των αρχών του 20ού αώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Αρχαιολογία & Ιστορία / Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Το σημαντικότερο σωζόμενο έργο της κλασικής ξαναζωντανεύει 23 αιώνες μετά με τη βοήθεια της αρχαιομετρίας, της τεχνητή νοημοσύνη και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασή του που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
THE LIFO TEAM
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ