Ποιες εταιρείες μποϊκοτάρουν το Facebook: Οι «κολοσσοί» αποσύρουν τις διαφημίσεις

Ποιες εταιρείες μποϊκοτάρουν το Facebook: Οι «κολοσσοί» αποσύρουν τις διαφημίσεις Facebook Twitter
0

Σε μία πρωτοφανή για τα εταιρικά δεδομένα κίνηση, σχεδόν το ένα τρίτο των μεγάλων επιχειρήσεων που διαφημίζονται στo Facebook, συντάσσεται με το μαζικό μποϊκοτάζ στην πλατφόρμα.

Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις, πολυεθνικές πιέζουν τον διαδικτυακό κολοσσό να αλλάξει την πολιτική του σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της γλώσσας μίσους.

Η σελίδα κοινωνικής δικτύωσης θέλει να πείσει τους διαφημιστές ότι έχει προβεί σε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ελέγξει τέτοια περιστατικά, αλλά η World Federation of Advertisers (WFA - Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιστών) καταγράφει μαζική οπισθοχώρηση από εταιρείες με αθροιστικά διαφημιστικά κονδύλια ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Έρευνα κατέδειξε πως το 33% των κορυφαίων 58 διαφημιστών θα αναστείλουν - ή είναι πολύ πιθανό να αναστείλουν - τις καμπάνιες στο Facebook, ενώ ένα επιπλέον 40% κινείται προς την ίδια κατεύθυνση για τουλάχιστον μηνιαίο μποϊκοτάζ.

Τη Δευτέρα, η Ford και η Adidas ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να παύσουν κάθε διαφήμιση στην πλατφόρμα, ακολουθώντας άλλες πολυεθνικές όπως οι Honda, Unilever, Verizon και Diageo. 

Τα Starbucks και η Coca Cola επίσης σταμάτησαν όλες τις διαφημίσεις στα social media, χωρίς ωστόσο να ταχθούν και δημοσίως υπέρ του μποϊκοτάζ στο Facebook, που συντονίζει το κίνημα "Stop Hate for Profit" («Σταματήστε τη διάδοση του μίσους για το κέρδος»).

Και Microsoft ανέστειλε τα κονδύλια για τις διαφημίσεις στο Facebook τον Μάιο - αρχικά στις ΗΠΑ και αργότερα σε παγκόσμια κλίμακα. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του μάρκετινγκ της εταιρείας σε στελέχη, «η εμπειρία μας, μας λέει ότι τα πιο επιδραστικά μέσα που επηρεάζουν αυθεντικά και μακροχρόνια την αλλαγή, είναι ο απευθείας διάλογος και η ουσιαστική δράση απέναντι στους συνεργάτες μας στα media, συμπεριλαμβανομένης της παύσης των προωθητικών κονδυλίων». 

Ποιες εταιρείες μποϊκοτάρουν το Facebook: Οι «κολοσσοί» αποσύρουν τις διαφημίσεις Facebook Twitter

Στο μποικοτάρισμα συμμετέχουν επίσης οι: Hershey's, Puma, North Face, Ben and Jerry's, Levi's, Magnolia Pictures, Vans, Patagonia και Rei. 

Δεν τηρείται πάντοτε η ίδια πολιτική

 

Την περασμένη εβδομάδα ο Guardian είχε αποκαλύψει ότι η πολιτική του Facebook δεν εφαρμοζόταν από την πλατφόρμα στην περίπτωση του οργανωμένου συνωμοσιολογικού κινήματος QAnon. Περίπου 3 εκατομμύρια χρήστες των μεγαλύτερων γκρουπ και σελίδων ακολουθούν το κίνημα που διατείνεται ότι «μία μυστική σέκτα ισχυρών παιδόφιλων και εμπόρων λευκής σαρκός συνωμοτούν για να ρίξουν τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ». 

Και αυτή δεν ήταν η μόνη περίπτωση που οι κανόνες του Facebook φαίνεται να μην είχαν εφαρμοστεί. Το BBC είχε ρωτήσει τον επικεφαλής της πλατφόρμας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Στιβ Χατς, για ποιον λόγο, την ημέρα που ξεκίνησαν οι διαδηλώσεις για την δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, είχε αναδειχθεί ως «κορυφαίο στάτους» μια ανάρτηση που αποκαλούσε «μύθο» την ρατσιστική στάση της αστυνομίας απέναντι σε μειονότητες στις ΗΠΑ. 

«Δεν έχουμε καμία ανοχή στην πλατφόρμα μας για την γλώσσα μίσους. Φυσικά, είναι εξαιρετικά σκληρό και ανησυχητικό να διαβάζει κανείς αυτό», είχε παραδεχτεί ο Χατς.

Η πρωτοβουλία για μποϊκοτάζ διαδίδεται τώρα και εκτός ΗΠΑ. Την Τρίτη, η Britvic, των διάσημων brand ποτών Fruit Shoot και Robinsons ανακοίνωσε πως θα αναστείλει όλες τις διαφημίσεις της στο Facebook για τον επόμενο μήνα, ζητώντας από την πλατφόρμα να λάβει περαιτέρω μέτρα απέναντι σε επιβλαβές υλικό και φαινόμενα παραπληροφόρησης.

Η VolksWagen επίσης ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο μποϊκοτάζ, μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Honda Europe και Ford Europe. Η πετρελαϊκή BP επίσης επιβεβαίωσε στον Guardian ότι σταματά την διαφήμιση στο Facebook, σε ένδειξη υποστήριξης της καμπάνιας Stop Hate for Profit campaign. Το ίδιο και η Mars, πίσω από τα γλυκά σνακ, που προχωρά σε αναστολή των διαφημίσεων μέχρι νεοτέρας. 

Ο Stephan Loerke, διευθύνων σύμβουλος της WFA, επισήμανε στους Financial Times πως η βιομηχανία των διαφημίσεων αρχίζει να απαιτεί μεγάλες αλλαγές στις πλατφόρμες των social media. «Ειλικρινά πρόκειται για σημείο καμπής», εκτιμά. 

Και η πίεση δεν μετριάζεται. Κάποιες εταιρείες, όπως η Unilever, σκέφτονται να συνεχίσουν το μποϊκοτάρισμα και μετά το τέλος Ιουλίου - έως τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου ή και αργότερα. Ορισμένοι από τους διαφημιστές κινητοποιούνται φυσικά και για έναν επιπλέον, αυτονόητο λόγο - την προστασία του εκάστοτε brand, καθώς δεν θέλουν το προωθητικό τους υλικό να εμφανίζεται πλάι σε ακατάλληλο περιεχόμενο, όπως γλώσσα μίσους, πορνογραφία και αναρτήσεις υπέρ της τρομοκρατίας. 

Με πληροφορίες από Guardian και Financial Times

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς

Διεθνή / Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς τηλέφωνο και ίντερνετ καθώς ο ισραηλινός στρατός προελαύνει - «Είναι κακός οιωνός»

Η Παλαιστινιακή Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι οι υπηρεσίες της διακόπηκαν «λόγω της συνεχιζόμενης επίθεσης και της στοχοποίησης των κύριων διαδρομών του δικτύου»
LIFO NEWSROOM
Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των New York Times για 15 δισ. δολάρια κρύβει κάτι σοβαρό

Διεθνή / Πώς ο Τραμπ, εμμονικά και ξεδιάντροπα, προσπαθεί να κατεδαφίσει τα κορυφαία media

Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των «New York Times» για 15 δισ. δολάρια κρύβει μια άρρωστη εμμονή του με τα media. Θέλει να κατεδαφίσει ακόμη έναν ζωτικής σημασίας θεσμό και να αποδυναμώσει τη νομική προστασία των μέσων ενημέρωσης.
THE LIFO TEAM
Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Διεθνή / Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Οι δηλώσεις έγιναν ενώ οι ισραηλινές δυνάμεις συνέχισαν για δεύτερη ημέρα τις επιχειρήσεις στη Γάζα, με τον τοπικό απολογισμό να ξεπερνά τους 100 νεκρούς μέσα σε μία ημέρα μόνο στην πόλη της Γάζας
LIFO NEWSROOM
«Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Άγνωστο το μέλλον για τα βαριά τραυματισμένα παιδιά της Γάζας

Διεθνή / «Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Το άγνωστο μέλλον των βαριά τραυματισμένων παιδιών της Γάζας

Δεκάδες τραυματισμένα παιδιά από τη Γάζα βρίσκονται εγκλωβισμένα στην Αίγυπτο και «επικίνδυνα» μακριά από τη θεραπεία τους, μετά την αιφνίδια απαγόρευση του Τραμπ για την είσοδο Παλαιστινίων στις ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Ο «βασιλιάς των ναρκωτικών» που κανείς δεν μπορεί να αγγίξει – Πώς ο «Μέντσο» κυριαρχεί σε ΗΠΑ και Μεξικό

Διεθνή / Ο «βασιλιάς των ναρκωτικών» που κανείς δεν μπορεί να αγγίξει – Πώς ο «Μέντσο» κυριαρχεί σε ΗΠΑ και Μεξικό

Η άνοδος του «νέου Ελ Τσάπο», Μέντσο Οσεγέρα, του πιο ισχυρού άρχοντα ναρκωτικών παγκοσμίως. Πώς κυριαρχεί στην κοκαΐνη, ελέγχει καρτέλ και συνεργάζεται με πρώην εχθρούς
LIFO NEWSROOM
Pussy Riot: Μέλη του συγκροτήματος καταδικάστηκαν ερήμην τους από δικαστήριο της Μόσχας

Διεθνή / Pussy Riot: Μέλη του συγκροτήματος καταδικάστηκαν ερήμην από δικαστήριο της Μόσχας

«Το παράδοξο είναι πως βιαστές και δολοφόνοι στη Ρωσία καταδικάζονται σε 3 με 4 χρόνια, ενώ οι ακτιβιστές λαμβάνουν τερατώδεις ποινές για τις απόψεις τους», ανέφερε σε ανακοίνωσή του μέλος του συγκροτήματος
LIFO NEWSROOM
Μπέρνι Σάντερς: Ο πρώτος γερουσιαστής των ΗΠΑ που λέει ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα

Διεθνή / Μπέρνι Σάντερς: Ο πρώτος γερουσιαστής των ΗΠΑ που λέει ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα

Το Ισραήλ έχει εξαπολύσει «ολοκληρωτικό πόλεμο εναντίον ολόκληρου του παλαιστινιακού λαού» - Ο Αμερικανός γερουσιαστής είχε δεχθεί κριτική επειδή απέφευγε τον όρο
LIFO NEWSROOM
Κάρολος και Καμίλα παρέθεσαν δείπνο στον Τραμπ – Παρόντες οι κορυφαίοι της τεχνολογία

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος και βασίλισσα Καμίλα παρέθεσαν δείπνο στον Τραμπ – Παρόντες οι κορυφαίοι της τεχνολογίας

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους βρέθηκαν προσωπικότητες της τεχνολογίας όπως ο Τιμ Κουκ της Apple, ο Τζένσεν Χουάνγκ της Nvidia και ο Σαμ Άλτμαν της OpenAI, αλλά και ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης, Ρούπερτ Μέρντοχ.
LIFO NEWSROOM