Με τους Sun Of Nothing στο Gin Joint

Με τους Sun Of Nothing στο Gin Joint Facebook Twitter
Η μουσική των Sun κρύβει μέσα της μια ανεπιτήδευτη μελωδικότητα, μια ρεμπέτικη αναρχία και μια μετα-post-rock ρυθμολογία που εμπερικλείει τον Χατζιδάκι, τον Ρενε Ομπρί, την Νταϊαμάντα Γκάλας και τους Sonic Youth. Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΣΚΗΝΗ 1: ΠΙΛΟΤΟΣ του «Boardwalk Empire». Ο Στιβ Μπουσέμι εισβάλλει σε ένα πανηδονιστικό παράνομο μπαρ λίγο μετά τη δωδεκάτη ώρα, λίγα δευτερόλεπτα μετά την εφαρμογή του νόμου της ποτοαπαγόρευσης στα εδάφη των Ηνωμένων Πολιτειών, τη 17η Ιανουαρίου του 1920. Άντρες με pinstripe κοστούμια και παπιγιόν χορεύουν παρασυρμένοι από τη δίνη του αλκοόλ μαζί με γυναίκες που παραδομένες στη γοητεία του απαγορευμένου βρίσκουν την ευκαιρία να «απλώσουν» τα καταπιεσμένα ενστικτά τους σε δημόσια θέα.

Cut. Fast forward. Πλατεία Καρύτση. Απέναντι από το θέατρο Μουσούρη ο Πέτρος Φιλιππίδης (ο άρχοντας των τυριών και της υποκριτικής μανιέρας) κατακρεουργεί το σουρεαλιστικό φιλμικό αριστούργημα Χάρολντ και Μοντ του Hal Ashby, ενώ απέξω ένας βιολιστής παρέα με έναν ακορντεονίστα παίζουν το «Marina, Marina, Marina, Ti voglio al piu' presto sposar» και ο κλασικός πλανόδιος πωλητής ξηρών καρπών της πλατείας πουλάει ζεστά αράπικα στον λαό του νέου εθνικού ηθοποιού.

Οι Sun of Nothing γράφουν ποιήματα και ονειρεύονται μια σύγχρονη επανάσταση «όπου κάποιος θα βάλει μια γκιλοτίνα έξω από τη Βουλή και θα αρχίσει να παίρνει τα κεφάλια όσων βγαίνουν από το κτίριο».

Ο Άρης, ο περιπτεράς, ακούει στο τρανζιστοράκι έναν αγώνα μπάσκετ του Παναθηναϊκού στην Ευρωλίγκα και βυθισμένος σε μια trance πουλάει Marlboro Lights στα κορίτσια με τα μίνι που έχουν ταξιδέψει από το Ρέντη για μια βραδιά θεατρική. Είμαστε ακριβώς απέναντι, στο νέο μπαρ της περιοχής, μόλις στη δεύτερη βραδιά λειτουργίας του και νομίζουμε ότι βρισκόμαστε κάπου στη Βιέννη ή στο Bairro Alto της Λισαβόνας. Στις σκάλες της τουαλέτας ένας πίνακας με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ σε ένα υπέροχο illustration της Νόνης Νέζη που γράφει «Οf all the gin joints in all the towns in all the world she walks into mine» (τι ρομαντικό!).

Στη στοά που χωρίζει το μαγαζί από το κτίριο του ΔΟΛ (εκεί που τώρα βρίσκεται το αρχείο των προσφορών και των εφημερίδων και μπορείς π.χ. να πετύχεις έναν αργόσχολο παππού να ζητάει το φύλλο που είχε δημοσιευθεί η τάδε προκήρυξη της 17 Νοέμβρη) υπάρχουν μερικές αφίσες σε μεταλλικά πλαίσια, μια με τον πρώτο αστροναύτη στο Διάστημα, μια με έναν δορυφόρο, μια με το διαστημόπλοιο Columbia, στιγμιότυπα από τις προσπάθειες του ανθρώπου να εξερευνήσει το Διάστημα, ενώ πίνεις ένα κοκτέιλ με βάση το τόνικ από τις πάνω από πενήντα ετικέτες τζιν που διαθέτει το Gin Joint.

Παραγγέλνουμε ένα συγκλονιστικό κοκτέιλ που λέγεται Perfect Gin και σερβίρεται σε κάτι υπέροχα ανάγλυφα ποτήρια, την ίδια στιγμή απέξω περνά ένα τσούρμο καλοστεκούμενων ηλικιωμένων που κατευθύνονται προς τον Φιλολογικό Σύλλογο του Παρνασσού. Οι Sun Of Nothing έχουν μόλις προσγειωθεί σε ένα απόκοσμο γι' αυτούς σύμπαν ύστερα από μια βόλτα στο Θησείο για σουβλάκια και buddy χαβαλέ.

Για έναν μουσικόφιλο σαν κι εμένα που (παραδόξως) δεν έχει περάσει ποτέ την άγρια εφηβεία της μέταλ μουσικής («μα, καλά, ούτε Judas Priest, ούτε Iron Maiden άκουγες μικρός;» με ρωτάει ο Ηλίας), τα μανιακά -στα όρια του thrash- φωνητικά της μπάντας θα συνιστούσαν μια no man's land περιοχή που δεν θα τολμούσα να περάσω καν τα σύνορά της. Αλλά η μουσική των Sun κρύβει μέσα της μια ανεπιτήδευτη μελωδικότητα, μια ρεμπέτικη αναρχία και μια μετα-post-rock ρυθμολογία που εμπερικλείει τον Χατζιδάκι, τον Ρενε Ομπρί, την Νταϊαμάντα Γκάλας και τους Sonic Youth (και τον Εφιάλτη στον δρόμο με τις λεύκες).

Με τους Sun Of Nothing στο Gin Joint Facebook Twitter
Φωτ.: Photoharrie/ LIFO

Αναρωτιέμαι μήπως τελικά όλα αυτά τα παιδιά που μεγάλωσαν έξω από το κάστρο του coolness, μακριά από τα hype της κάθε εποχής, «κλεισμένα» σε έναν άλλο μικρόκοσμο, πιο αληθινά αστικό (ταξικά μιλώντας), πιο ουσιαστικά αστικό (χωροταξικά μιλώντας, έστω και αν πρόκειται για προάστια) έχουν τελικά μεγαλύτερη διαύγεια και όσο λιγότερες εξωγενείς επιρροές έχουν τόσο περισσότερο χτίζουν τη μουσική τους με υλικά αμόλυντα και περίπλοκα συγχρόνως. Τώρα ετοιμάζουν μια περιοδεία στα Βαλκάνια και τις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ, εκεί που αυτό το θορυβώδες ambient που κάνουν είναι τόσο δημοφιλές, γιατί μέσα στην ηρεμία της στέπας μια κραυγή είναι πάντα εκκωφαντική (και οι Sun Of Nothing κάνουν ακριβώς αυτό το είδος μουσικής).

Στα διαλείμματα στερεώνουν τη μαγκούρα τους στα βράχια, ακούν για πλάκα Λιναρδάκη (το «Mε δανεικό παπί» - αυτά τα ακούμε τώρα που βουτάμε στο trash για πλάκα), πίνουν μπίρες και κάνουν ακόμα σκέιτ στην Αγία Παρασκευή, διαβάζουν κόμιξ, γράφουν ποιήματα και ονειρεύονται μια σύγχρονη επανάσταση «όπου κάποιος θα βάλει μια γκιλοτίνα έξω από τη Βουλή και θα αρχίσει να παίρνει τα κεφάλια όσων βγαίνουν από το κτίριο». Στα ηχεία του Gin Joint παίζει μόνο δαιμονισμένη τζαζ. Απέναντι οι Μερακλήδες μόλις έχουν ξεφουρνίσει τα πρώτα πεϊνιρλί της βραδιάς. Ο αέρας στην πλατεία Καρύτση μυρίζει κιμά, σφολιάτα, τζιν και τόνικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ