Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter

Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου

0

O Βερολινέζος καλλιτέχνης Tobias Zielony με την τελευταία του δουλειά Maskirovka σαρώνει την underground techno και queer σκηνή της νεολαίας στο Κίεβο, όπου τα βράδια και οι πρώτες πρωινές ώρες, όπως αποτυπώνονται στον φακό του, αποκτούν κινηματογραφικές διάστασεις. 

Ο Zielony δημιούργησε το Maskirovka το 2016 και 2017. Το Κίεβο υποφέρει ακόμα και σήμερα από τις συνέπειες της αιματηρών επαναστατικών διαδηλώσεων του 2013 (Euromaidan), όταν ευρείας έκτασης λαϊκές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν -με κύριο αίτημα την έναρξη διαπραγματεύσεων ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση- για να αντιμετωπίσουν μια διεφθαρμένη κυβέρνηση.

Η έννοια της συγκάλυψης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρότζεκτ του. Οι νέοι που φωτογραφίζει φορούν μάσκες ή έντονο μακιγιάζ. Έχουν υιοθετήσει τη "maskirovka" ως ένα μέσο για να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την ταυτότητά τους ενάντια στις όποιες προκατάληψεις.

Μέσα σ' αυτό το ζοφερό κλίμα της κακής πολιτικής κατάστασης, αρκετοί νέοι έχουν δημιουργήσει μια ακμάζουσα underground σκηνή. Σύμφωνα με τον Zielony: «Είναι μια μορφή αντίστασης. Δημιουργείς και συμμετέχεις σε μία κοινότητα όταν το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο δεν λειτουργεί».

Και το όλο σκηνικό δεν σχετίζεται μόνο με τη διασκέδαση. Υπάρχει έντονη δημιουργικότητα, νέοι που δουλεύουν ως tattoo artists, καλλιτέχνες γκράφιτι, μουσικοί, σχεδιαστές μόδας. «Είναι πραγματικά avant-garde. Ίσως και πέρα από τα σύνορα της χώρας τους».

Ο χώρος αυτός λειτουργεί επίσης ως όαση για τους εναλλακτικούς και περίεργους ανθρώπους, των οποίων οι διαφορές μπορούν να αντιμετωπιστούν με εχθρότητα από το κοινό. Ο τίτλος της σειράς, Maskirovka, μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «συγκάλυψη» και είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις ρωσικές στρατιωτικές τακτικές της εξαπάτησης.

Η έννοια της συγκάλυψης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρότζεκτ του. Οι νέοι που φωτογραφίζει φορούν μάσκες ή έντονο μακιγιάζ. Έχουν υιοθετήσει τη «maskirovka» ως ένα μέσο για να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την ταυτότητά τους ενάντια στις όποιες προκαταλήψεις.

Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Η queer και techno underground σκηνή του Κιέβου Facebook Twitter
Courtesy the artist & KOW, Berlin
Lgbtqi+
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ