Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
0

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης / Martin Kippenberger

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Ο Μάρτιν Κιπενμπέργκερ υπήρξε ένα μεγαλοφυής και ρηξικέλευθος καλλιτέχνης, ικανός για ό,τι καλύτερο και ό,τι χειρότερο. Στη σύντομη ζωή του ακολουθούσε πάντοτε μόνο έναν κανόνα: «Πάντα παραβίαζε τους κανόνες!». Αψηφώντας τους κινδύνους, βούτηξε με γενναιότητα σε ανεξερεύνητα βάθη και πεδία ελευθερίας, μια επικίνδυνη αποστολή η οποία του κόστισε τη ζωή στην ηλικία των 44 ετών.

Αν η Ιστορία της Τέχνης μπορεί να ερμηνευθεί ως μία συνεχής διεύρυνση των ορίων του ορισμού του έργου τέχνης προς μία κατεύθυνση απόλυτης απελευθερωμένης καλλιτεχνικής δημιουργικότητας, ο Κιπενμπέργκερ επιδίωξε την πλέον αιχμηρή επίθεση εναντίον αυτών των ορίων. Μία επίθεση που πήρε μεγάλες διαστάσεις από τη μεθοδευμένη και επιτακτική ανάγκη του να εκφράσει τον πόθο για προσωπική ελευθερία μέσα από την τέχνη, συνδυάζοντας με αυτό τον τρόπο τη ζωή του με την καλλιτεχνική δημιουργία σ' ένα συνεχές Gesamkunstwerk (καθολικό έργο τέχνης). Εξήντα χρόνια μετά τη γέννησή του, η έκθεση αυτή έχει ως στόχο να διερευνήσει εκ νέου αυτήν του τη διαδρομή και να φωτίσει την πολύπλευρη δραστηριότητά του, μέσα από την οποία ακατάπαυστα παραβίαζε τους κανόνες.

Η έκθεση «A cry of freedom», ένας τίτλος που επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, απαρτίζεται από περισσότερα από 60 έργα, πίνακες, γλυπτά, φωτογραφίες από τις συλλογές Δημήτρη Δασκαλόπουλου και Estate Kippenberger. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, υπό την επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Δημήτρη Παλαιοκρασσά.

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι, 210 7228321-3. Μέχρι τις 26/01.

a.antonopoulou.art / Beetroot: eros

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Η πολυβραβευμένη ομάδα ετερόκλητων δημιουργών από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας και του δημιουργικού σχεδιασμού Beetroot Design Group παρουσιάζει στην γκαλερί a.antonopoulou.art μία νέα έκθεση με τίτλο «Εros». Οι καλλιτεχνικές τους εκφάνσεις έχουν ξαναπαρουσιαστεί στην ίδια αίθουσα με την έκθεση «Εrror», ενώ με τα «Τέρατα» στο Μουσείο Μπενάκη πέρσι έγιναν ευρύτερα γνωστοί. Φέτος πλησιάζουν την τελευταία ανθρώπινη λειτουργία και ελπίδα, η οποία παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα των χρόνων, την ερωτική επιθυμία του ανθρώπου. Η Beetroot παρουσιάζει τον έρωτα ως μία πράξη ευχαρίστησης, που όμως αποτελεί μία αυτοτελή και άδολη πρακτική ουσιαστικής σημασίας για την ισορροπία του ατόμου κι εν τέλει για ολόκληρη την κοινωνία.

Παράλληλα με το έργο που παράγει για το διεθνές της πελατολόγιο, η Beetroot έχει δημιουργήσει έναν σημαντικό αριθμό έργων, των οποίων οι στόχοι αγκαλιάζουν την κοινωνική ευαισθητοποίηση, τη φιλοσοφική τοποθέτηση, μέχρι και τη στήριξη προσώπων, θεσμών ή θέσεων, πάντα, όμως, με σκοπό να προκαλέσουν τη διασκέδαση. Στο καθαρά επαγγελματικό επίπεδο, δε, έχει κατακτήσει αρκετές διεθνείς διακρίσεις. Ξεχωρίζουν τα Μέγα ΕΒΓΕ με τα οποία η ομάδα βραβεύτηκε το 2006, το 2008, το 2010 και το 2012, ενώ το 2008 στα Εuropean Design Awards ανακηρύχθηκε «Design agency of the year». Το 2011 το Red Dot Design Agency Award τους αναγνώρισε ως το καλύτερο γραφείο οπτικής επικοινωνίας στον κόσμο.

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

a.antonopoulou.art. Αριστοφάνους 20

Μουσείο Μπενάκη - Πειραιώς / «Γιάννης Τσαρούχης. Εικονογράφηση μιας αυτοβιογραφίας. Πρώτο Μέρος (1910-1940)»

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Αναπλάθοντας το περιβάλλον στο οποίο πέρασε τα περισσότερα και αποδοτικότερα χρόνια της ζωής του ο Γιάννης Τσαρούχης, η έκθεση αποπειράται να αναδείξει τις επιρροές που δέχθηκε κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας. Η «Εικονογράφηση μιας αυτοβιογραφίας» θα παρουσιαστεί σε δύο μέρη και το καθένα θα διαρκέσει έναν χρόνο. Αυτήν τη στιγμή στο Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζεται το πρώτο μέρος. Ξεκινώντας από τα χρόνια της παιδικής ηλικίας του Γιάννη Τσαρούχη στον Πειραιά, στην Αθήνα και στην Κηφισιά, μέσα από τα έργα του περνάει μια ολόκληρη εποχή. Πρόσωπα όπως ο Φώτης Κόντογλου, ο Κωνσταντίνος Παρθένης, ο Δημήτρης Πικιώνης, ο Νίκος Βέλμος, η Αγγελική Χατζημιχάλη, η Εύα Πάλμερ-Σικελιανού, η Έλλη Παπαδημητρίου, ο Tériade και άλλοι πολλοί παρουσιάζονται σε μια περιήγηση που συμπληρώνεται με φωτογραφικό υλικό, κείμενα και συνεντεύξεις του ίδιου αλλά και οπτικοακουστικό υλικό από τα ντοκιμαντέρ Σπουδή για ένα πορτρέτο του Δημήτρη Βερνίκου και Ο Πειραιάς του Γιάννη Τσαρούχη του Φώτου Λαμπρινού.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των θεματικών παρουσιάσεων της συλλογής του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη. Επιμέλεια έκθεσης: Νίκη Γρυπάρη, Σχεδιασμός: Λίλη Πεζανού.

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Mουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 210 3453111. Μέχρι τις 27/07/2014, www.benaki.gr

Μουσείο Μπενάκη-Κτίριο Πινακοθήκης Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα / «Λαϊκά παιχνίδια στο σπίτι του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα»

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Η Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, ενάμιση περίπου χρόνο μετά την έναρξη της λειτουργίας της, εγκαινιάζει την εκθεσιακή της δραστηριότητα σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του ισογείου της οδού Κριεζώτου 3. Η πρώτη έκθεση αποτελεί έναν μικρό φόρο τιμής στον δημιουργό και είναι αφιερωμένη στην παιδική ηλικία. Παρουσιάζονται γνωστά και άγνωστα σχέδια του σημαντικού ζωγράφου εμπνευσμένα από λαϊκά παιχνίδια, ενώ παράλληλα εκτίθενται παιχνίδια άλλων εποχών, πολλά από τα οποία δεν χρησιμοποιούνται πια.

Τα περισσότερα από τα έργα παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό, καθώς προέρχονται από τη συλλογή της Πινακοθήκης Γκίκα και από ιδιωτικές συλλογές. Το μεγαλύτερο μέρος των παιχνιδιών, δε, προέρχεται από τη Συλλογή Παιχνιδιών και Παιδικής Ηλικίας του Μουσείου Μπενάκη, το σύνολο της οποίας πρόκειται σύντομα να στεγαστεί στην οικία Κουλούρα. Μία νοσταλγική για τους μεγαλύτερους και γοητευτική για τους μικρότερους έκθεση.

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Παπαχρίστου, Ιωάννα Μωραΐτη

Σχεδιασμός: Παύλος Θανόπουλος

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Κτίριο Πινακοθήκης Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Κριεζώτου 3, 210 361 5702, 210 363 0818. Μέχρι τις 9/3, www.benaki.gr

Στέγη Γραμματων & Τεχνών - Πάρκο Αναψυχής της Ακαδημίας Πλάτωνος / Εικαστικοί Διάλογοι 2013. Ο Κ.Π. Καβάφης «εκτός των τειχών»

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Οι Εικαστικοί Διάλογοι διοργανώνονται για τρίτη συνεχή χρονιά στο Πάρκο Αναψυχής της Ακαδημίας Πλάτωνος, μετατρέποντάς το σε ιδανικό εκθεσιακό χώρο. Φέτος, με αφορμή το Έτος Καβάφη, δέκα σύγχρονοι εικαστικοί καλλιτέχνες κλήθηκαν να δημιουργήσουν, μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών (προβολές βίντεο, ηλεκτρονικών εικόνων ή φωτογραφιών, animation και άλλες νέες πρακτικές), εντελώς πρωτότυπα έργα, τα οποία παρουσιάζονται μέσα σε ειδικές αρχιτεκτονικές κατασκευές. Με σκοπό τη δημιουργία διαλόγου ανάμεσα σε  Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, αλλά λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της ζωής και του έργου του ποιητή, στην προσπάθεια συμμετέχουν τρεις ξένοι και κάποιοι  Έλληνες εικαστικοί, οι οποίοι ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό.

Συμμετέχουν οι Αθανάσιος Αργιανάς («Πίννα»), Μαρία Βαρελά («Και τόση έντασις σ' ελληνική φρασιολογία»), Γιάννης Θεοδωρόπουλος («Αντιόχεια»), Rick Myers («Ενώπιον του αγάλματος του Ενδυμίωνος»), Θοδωρής Προδρομίδης («Προς την Τράπεζα του Μέλλοντος»), Έρικα Σκούρτη («Aπ' τον Καιρό»), Γιώργος Ταξιαρχόπουλος («Χρησμός»), Joana Hadjithomas-Khalil Joreige («Την εμορφιά έτσι πολύ ατένισα»), Μαριάννα Χριστοφίδου («Εδώ ας σταθώ»), Βασίλης Ψαρράς («Αστικό Φωτοστέφανο»).

Επιμέλεια: Μαριλένα B. Καρρά

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Πάρκο Αναψυχής της Ακαδημίας Πλάτωνος. Μέχρι τις 7/1/2014. www.sgt.gr

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης / «Ιδανικές "μορφές" κι αγαπημένες...» - Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, σε συνεργασία με το Αρχείο Καβάφη/Ίδρυμα Ωνάση, το υπουργείο Πολιτισμού, 14 ελληνικά μουσεία, εφορείες Αρχαιοτήτων και ιδιωτικές συλλογές, παρουσιάζει στο Μέγαρο Σταθάτου 67 αρχαία αντικείμενα που πλαισιώνουν 27 ποιήματα μυθολογικού και ιστορικού περιεχομένου του Κ.Π.Καβάφη.
Ο τίτλος της έκθεσης είναι παραλλαγή του γνωστού στίχου «Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες» από το ποίημα «Φωνές». Με μία εξαιρετική επιλογή αρχαίων και βυζαντινών αντικειμένων επιχειρείται η εικονογράφηση επιλεγμένων ποιημάτων του Αλεξανδρινού. Μαρμάρινες κεφαλές, προτομές, αγαλματίδια ή συμπλέγματα μορφών, χάλκινα σκεύη, πήλινα ειδώλια και αγγεία, σκεύη από φαγεντιανή, νομίσματα, νεκρικά πορτρέτα, επιτύμβιες στήλες αλλά και εικόνες και εκκλησιαστικά σκεύη της μεταβυζαντινής περιόδου. Αγάλματα και πορτρέτα του Αλέξανδρου, του Δημητρίου του Πολιορκητή, του Ιούλιου Καίσαρα και του Νέρωνα αντιπαρατίθενται σε ιστορικά ποιήματα, σαν μια  πινακοθήκη προσωπικοτήτων της ελληνιστικής εποχής στην οποία τόσο συχνά επανέρχεται κι αναφέρεται ο μεγάλος ποιητής. Είναι, άλλωστε, γνωστό πόσο συχνά ο ίδιος ανέτρεχε σε αυθεντικές πηγές, είτε στο περίφημο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αλεξάνδρειας, είτε σε ιδιωτικές συλλογές επιφανών Ελλήνων της πόλης, ώστε να πιστοποιήσει τις «μορφές» των ιστορικών προσώπων που «πρωταγωνιστούσαν» στο έργο του.

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι, 210 7228321-3. Μέχρι 30/01

Mουσείο Μπενάκη - Πειραιώς / Ελληνικές Θάλασσες

 

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter
 

Η ελληνική θάλασσα, συνδεδεμένη με την ιστορία, τους ανθρώπους, τον πολιτισμό του τόπου, έχει εμπνεύσει κι εξακολουθεί να εμπνέει ποιητές και καλλιτέχνες. Σπουδαίοι ζωγράφοι την έχουν αναπαραστήσει στα έργα τους, ενώ από τα μισά περίπου του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα έχουν προστεθεί και αναρίθμητες φωτογραφίες. Στην έκθεση παρουσιάζονται 350 περίπου φωτογραφίες χωρισμένες σε 5 χρονολογικές ενότητες: δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, πρώτες δεκαετίες του 20ού, μεσοπόλεμος, μεταπολεμική περίοδος, Μεταπολίτευση έως σήμερα.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Διεθνούς Συνάντησης των Επιμελητών Φωτογραφικών Συλλογών και Μουσείων, γνωστής ως Oracle, και καθώς εντάσσεται στο εκθεσιακό πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2013, το κριτήριο αξιολόγησης του φωτογραφικού υλικού τέθηκε καταρχάς σε σχέση με την εξέλιξη του μέσου και τη διαδοχή των καλλιτεχνικών ρευμάτων στην πορεία της φωτογραφίας. Αυτό δεν άφησε εκτός το ιστορικό, ιδεολογικό και αισθητικό πνεύμα της εκάστοτε εποχής.

Ένας πραγματικός θησαυρός που περισώθηκε σε αρχεία και ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Επιμέλεια έκθεσης: Αλίκη Τσίργιαλου, Φανή Κωνσταντίνου, Κωστής Αντωνιάδης

Winter Guide 2013: ΤΕΧΝΗ Facebook Twitter

Mουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου. 210 345 3111. Μέχρι τις 05/01/2014, www.benaki.gr

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ