Τα 10 αγαπημένα μου βιβλία: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης

Τα 10 αγαπημένα μου βιβλία: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης Facebook Twitter
0

Δέκα πρακτικοί (για τη δουλειά μου στο γράψιμο) λόγοι που με κάνουν να επιλέγω τα συγκεκριμένα βιβλία. Χωρίς αξιολογική κατάταξη.

1.

«Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο», του Προυστ

γιατί μου έμαθε ότι και η πιο αδιόρατη ψυχική ή νοητική διακύμανση, που, αυτονόητα, θα θεωρούσε κάποιος αδύνατον να εκφραστεί, μπορεί κάλλιστα να αποτυπωθεί αυτούσια με τις λέξεις.

 

2.

«Αμερική», του Κάφκα

γιατί μου έμαθε ότι μπορείς να εμπνεύσεις το πιο ζοφερό κλίμα χωρίς πόρτες που τρίζουν και αραχνιασμένες καταπακτές, αλλά μοναχά μέσα από τις απρόβλεπτες ψυχολογικές αντιδράσεις των ηρώων σου.

3.

«Όλιβερ Τουίστ», του Ντίκενς

γιατί μου έμαθε ότι γίνεται να συνδυαστούν υπέροχα στο ίδιο πακέτο η υποβλητική ατμόσφαιρα με την πιο συγκινητική τρυφερότητα.

4.

«Οι ξεριζωμένοι», του Ζέμπαλντ

γιατί μου έμαθαν ότι ακόμα και το πιο ρευστό στοιχείο, όπως, ας πούμε, μια θολή, ασχημάτιστη μνήμη, πρέπει να εκφράζεται στην πεζογραφία με αδιαπραγμάτευτη ακρίβεια.

5.

«Γατόπαρδος», του Λαμπεντούζα

 γιατί μου έμαθε ότι η πνευματική λεπταισθησία βρίσκει πολλές φορές τροφή στο –φαινομενικά– ακριβώς αντίθετο: την ανθρώπινη σκληρότητα.

6.

«Φως τον Αύγουστο», του Φώκνερ

γιατί μου έμαθε να μη δειλιάζω μπροστά την οριακότητα όπου μπορούν να βρεθούν οι ήρωες ενός μυθιστορήματος.

7.

«Με το παράξενο όνομα Ραμάνθυς Ερέβους», της Ζατέλη

γιατί μου έμαθε πώς γίνεται τα χίλια ποδάρια μιας αφήγησης να υπηρετούν ισότιμα και συγχρονισμένα το ένα και μοναδικό σώμα της.

8.

«Η θάλασσα», του Μπάνβιλ

γιατί μου έμαθε πώς η καταβύθιση στα έγκατα της συνείδησης και της μνήμης μπορεί, όταν γίνεται με στόχο την ανακάλυψη της ταυτότητας του προσώπου, δηλαδή τον πυρήνα της ίδιας του της ύπαρξης, να ξεφύγει από την ανυπόφορη αυτοαναφορικότητα και να καταστεί συναρπαστική αφήγηση.

9.

«Οι Δαιμονισμένοι», του Ντοστογιέφσκι

γιατί μου έμαθαν ότι οι μυθιστορηματικοί ήρωες μπορούν, καμιά φορά, να ανασαίνουν πάνω στο μάγουλό σου.

10.

«Η Φόνισσα», του Παπαδιαμάντη

γιατί μου έμαθε τη σημασία της τελευταίας πρότασης. Μπορεί να περιέχει συμπυκνωμένη όλη την ουσία του έργου και να την εντυπώνει στη μνήμη του αναγνώστη ανεξίτηλα.

 

Το έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «Πεταλούδα σε Πηγάδι» Θέατρο παρουσιάζεται στο «Αγγέλων Βήμα» 8/2 - 15/3,  σε σκηνοθεσία Στηβ Κρικρή, με τους Μαρία Καλλιμάνη και Βαγγέλη Κρανιώτη. H παράσταση εντάσσεται στο 2ο Φεστιβάλ Διαρκείας Ελληνικού Θεατρικού Έργου 21ου Αιώνα. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ