Σαρκώδες, εμμονικό μυστήριο

Σαρκώδες, εμμονικό μυστήριο Facebook Twitter
0

Μέχρι πρόσφατα συνεργαζόσασταν με το «Entertainment Weekly». Πώς περνούσατε με τόση άνεση από την ποπ κουλτούρα στη σκοτεινή πλευρά της ζωής, που είναι κεντρικό σημείο της λογοτεχνίας σας;

Ήταν γοητευτικό το γεγονός ότι μπορούσα να εγκαταλείψω τον πραγματικό κόσμο και τη διάχυτη ποπ κουλτούρα και να βουτήξω στη βρομιά του μαύρου μυστηρίου. Νομίζω ότι δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά στην ποπ κουλτούρα στα Σκοτεινά Αντικείμενα. Ήταν μια υπέροχη, αλλά περίεργη απόδραση.

Ο Στίβεν Κίνγκ δήλωσε για εσάς: «Θα ήταν άδικο να χαρακτηρίσω το πρώτο βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν απλώς φανταστικό. Έχω περίπου τριάντα χρόνια να διαβάσω ένα τόσο ανατρεπτικό ψυχολογικό θρίλερ». Τι επίδραση είχε η υποστήριξή του;

Ήταν υπέροχο. Πολλοί αναγνώστες μού είπαν ότι αγόρασαν το βιβλίο μου λόγω όσων είπε ο Στίβεν Κίνγκ - άλλωστε τον θαυμάζουν πάρα πολύ. Και πραγματικά με συναρπάζει να βλέπω το όνομά του σε ένα από τα βιβλία μου. Αυτός ο συγγραφέας, που τον είχα ως είδωλο μεγαλώνοντας, ουσιαστικά εγγυάται για μένα στους αναγνώστες.

Ποιες είναι οι λογοτεχνικές σας επιρροές

Οι Kate Atkinson, Richard Price, Joyce Carol Oates, Joy Williams, Dennis Lehane, Margaret Atwood και οπωσδήποτε, αλλά οπωσδήποτε, ο Ross Macdonald.

Ποια φάση της συγγραφής απολαμβάνεται περισσότερο;

Όλα μού φαίνονται δύσκολα στην φάση του πρώτου κειμένου. Είμαι γεμάτη αμφιβολία και φόβο, καθώς προσπαθώ να ολοκληρώσω αυτήν τη φάση. Από τη στιγμή που θα ολοκληρώσω το πρώτο γενικό κείμενο -και η αλήθεια είναι ότι τα βιβλία μου αλλάζουν δραματικά μετά το αρχικό σχεδίασμα- νιώθω αρκετά άνετη και ήρεμη. Από αυτό το σημείο και μετά το διασκεδάζω πραγματικά. «Παίζω» περισσότερο με τα θέματα, προσπαθώ να βρω τον τέλειο τόνο για κάθε ήρωα, σαν να παίζω τζαζ.

Στο Σκοτεινό Τόπο υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με τα παραμύθια. Είναι σκόπιμο αυτό;

Μα και βέβαια. Αυτές είναι οι πρώτες ιστορίες που ακούμε και έχουν το βαθύτερο αντίκτυπο. Αυτά τα θέματα μένουν μαζί μας για πάντα: εκδίκηση, απάτη, καλοσύνη, ατυχία. Σε αυτό οφείλεται εν μέρει το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες κακές γυναίκες στα βιβλία μου: τα παραμύθια έχουν την τόλμη να παρουσιάζουν διαβολικές, επικίνδυνες γυναίκες. Τις αγαπούσα ως παιδί και, όταν παίζαμε, δεν ήθελα ποτέ να είμαι η πριγκίπισσα. Ήθελα πάντα να είμαι η μάγισσα, γιατί εκείνη είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον.

Γιατί επιλέξατε τις Μεσοδυτικές Πολιτείες ως σκηνικό για το Σκοτεινό Τόπο;

Εκεί μεγάλωσα και εξάλλου αγαπώ τις μικρές πόλεις. Είναι ιδανικός τόπος για φόνο, επειδή μου αρέσει η αίσθηση της απομόνωσης που αποπνέουν. Κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει ή να επανεφεύρει τον εαυτό του. Η ενδοχώρα των ΗΠΑ ακούγεται ότι είναι μπανάλ, στωική και βαρετή. Στην πραγματικότητα, ισχύει το ακριβώς αντίθετο - μια σειρά από άγνωστους φόνους έγιναν ακριβώς εκεί.

Γιατί οι ήρωές σας στο Σκοτεινό Τόπο είναι παιδιά ή έφηβοι;

Η παιδική ηλικία είναι μια θλιβερή περίοδος: οτιδήποτε κακό συμβεί όσο είσαι παιδί δημιουργεί βιώματα που σε συνοδεύουν σε όλη σου τη ζωή. Θυμάμαι πολύ καλά την παιδική μου ηλικία - τις υπέροχες ελευθερίες και τους ασήμαντους περιορισμούς που έχεις όταν είσαι παιδί. Τα παιδιά είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα και περίπλοκα απ' ό,τι πιστεύουμε.

Είστε απολύτως αφοσιωμένη στα «σκοτεινά» μυθιστορήματα; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Το επόμενό μου βιβλίο είναι ένα θρίλερ σχετικά με ένα παντρεμένο ζευγάρι - η γυναίκα εξαφανίζεται στην πέμπτη επέτειό τους. Μου αρέσει πολύ η λογοτεχνία του μυστηρίου, επειδή μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα μ' αυτό το είδος. Το μυστήριο είναι ένας υπέροχος τρόπος για να προωθήσεις μια ιστορία που δεν αφορά μόνο ένα φόνο αλλά εκατομμύρια διαφορετικά πράγματα: αγάπη, αγανάκτηση, θυμό, φτώχια, ελπίδα.

Τι σας τρομάζει;

Έχω μια έντονη φοβία πως θα κάνω ένα τραγικό λάθος που δεν μπορώ να επανορθώσω με κανέναν τρόπο. Αυτό είναι ένα θέμα που επανέρχεται στο Σκοτεινό Τόπο: μικρά, κακά λάθη που εξελίσσονται σε τραγωδία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ