O Mark Ronson, το Zoolander και η κλαμπ σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη των ‘90s

O Mark Ronson, το Zoolander και η κλαμπ σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη των ‘90s Facebook Twitter
«Κανείς δεν λέει στον Mark Ronson τι να παίξει!»
0


Η AMY SACCO,
η αδιαφιλονίκητη βασίλισσα της νυχτερινής ζωής στο Μανχάταν, άνοιξε το κλαμπ Lot 61 στο Δυτικό Chelsea στα τέλη της δεκαετίας του 1990, σε ένα τετράγωνο που ήταν περισσότερο γνωστό για τις σεξεργάτριες και τα leather bars, σε μια γειτονιά που δέσποζαν μεγάλες παλιές αποθήκες, πολλές από τις οποίες πλέον έχουν κλείσει. Στην οδό West 21st Street 550, η Amy είχε ανακαλύψει μια πρώην ζυθοποιία με φθηνό ενοίκιο. Αν το κλαμπ δεν έπιανε, σκέφτηκε ότι θα το μπορούσε να το μετατρέψει σε ένα τεράστιο λοφτ.

Ο σπηλαιώδης χώρος ήταν εντυπωσιακός και χρηστικός: ατσάλινες δοκοί, τούβλα, ακατέργαστο σκυρόδεμα. Η Amy οραματίστηκε μια μοντέρνα εκδοχή ενός παριζιάνικου «σαλόν» της δεκαετίας του 1920, ένα σημείο συγκέντρωσης καλλιτεχνών και δημιουργών πάσης φύσεως. Αλλά αντί για τον Cole Porter στο πιάνο και τους πίνακες του Picasso στον τοίχο, με έβαλε να παίζω δίσκους του Jay-Z, με το μπάσο να κάνει τους τεράστιους πίνακες του Damien Hirst να τρέμουν στους τοίχους. Και αντί για τις περιστασιακές επισκέψεις της χωροφυλακής, το μαγαζί είχε να αντιμετωπίσει την διαβόητη αστυνομία «χορού» του δημάρχου Τζουλιάνι, η οποία εισέβαλε για να παρενοχλήσει το προσωπικό, να ανακατέψει το ταμείο και να ψάξει τις τσέπες του κοινού για σακουλάκια με κόκα. Το Lot 61 δεν είχε πίστα χορού, αντανακλώντας την τάση της Νέας Υόρκης προς τoυς lounge χώρους με επίκεντρο τις διασημότητες. Ήταν ουσιαστικά μια γιγάντια γκαλερί που μετατράπηκε σε cocktail lounge που σερβίρει μικρά πιάτα, το αντίστοιχο του θεάτρου με δείπνο, αλλά με DJ. Κανονικά δεν θα έπρεπε να είχε πετύχει. Κι όμως η ιδέα λειτούργησε λόγω της ατμόσφαιρας αυτο-επαίνου που κυριαρχούσε («πόσο καταπληκτικοί είμαστε όλοι όσοι βρισκόμαστε εδώ μέσα»).

«Στις τεράστιες πίστες χορού έβλεπες ανακατεμένους ράπερ, υδραυλικούς, ποπ σταρ, στελέχη, σχεδιαστές, καλλιτέχνες και νοσηλευτές. Ήταν μια συνέχεια της ενέργειας της δεκαετίας του '80 – το πανκ συναντά τη ραπ, η μόδα συγκρούεται με το breakdance, και όλοι είμαστε περίεργοι ο ένας για τον κόσμο του άλλου».

Όταν ξεκίνησα να βγαίνω, το 1992, μέρη όπως το Tunnel, το Club USA, το Palladium και το Limelight αποτελούσαν ακόμα την καρδιά της νυχτερινής ζωής της πόλης, και έβλεπες να περνά από μπροστά σου όλη τη Νέα Υόρκη. Στις τεράστιες πίστες χορού έβλεπες ανακατεμένους ράπερ, υδραυλικούς, ποπ σταρ, στελέχη, σχεδιαστές, καλλιτέχνες και νοσηλευτές. Ήταν μια συνέχεια της ενέργειας της δεκαετίας του '80 – το πανκ συναντά τη ραπ, η μόδα συγκρούεται με το breakdance, και όλοι είμαστε περίεργοι ο ένας για τον κόσμο του άλλου. Στα τέλη της δεκαετίας του '90, όταν η exclusive υφή του Moomba, του Lot 61 και της VIP αίθουσας του Life κυριάρχησε στη νύχτα, αυτό το πνεύμα εξαφανιζόταν. Διαφορετικές σκηνές εξακολουθούσαν να αναμειγνύονται, αλλά αντί να θέλουν να κατανοήσουν την τέχνη και τη μόδα του άλλου, οι άνθρωποι ενδιαφέρονταν περισσότερο πώς να βγάλουν περισσότερα χρήματα παρακολουθώντας και αντιγράφοντας την επιτυχία του.

Ronson
Mark Ronson - Night People: How to Be a DJ in ’90s New York City’

Παρόλα αυτά, οι «απ΄έξω» εντυπωσιάστηκαν από αυτή τη νέα σκηνή, όπου οι Jay-Z, Damon Dash, Puffy, Leo και τα παιδιά του SKE αναμόρφωναν τη νυχτερινή ζωή της Νέας Υόρκης, με εμένα ως DJ τους. Ήξερα ότι είχα πραγματικά βρει τον δρόμο μου προς την ευρύτερη κουλτούρα όταν είδα τον εαυτό μου σε ένα σενάριο του Μπεν Στίλερ. Στα Βραβεία Μόδας του καναλιού VH-1 το 1996, ο Στίλερ είχε υποδυθεί ένα μοντέλο σε ένα δημοφιλές σκετς που σατίριζε τις προθέσεις και τα κίνητρα του κόσμου της μόδας στο νεοϋορκέζικο downtown. Όταν αποφάσισε να επεκτείνει το σκετς σε μια ολόκληρη ταινία – η οποία κατέληξε να είναι το «Zoolander», δέχτηκα ένα τηλεφώνημα για να παίξω τον εαυτό μου στην εναρκτήρια σκηνή.

Είχα μόνο μία ατάκα και σκέφτηκα πόσο δύσκολο θα μπορούσε να είναι; Έπαιζα τον εαυτό μου, άλλωστε, και είχα περάσει αρκετό χρόνο σε κωμικά κλαμπ και κάνοντας παρέα με κωμικούς, ώστε να πιστεύω ότι είχα μια αξιοπρεπή αίσθηση του χιούμορ. Όταν όμως διάβασα την ατάκα μου –«Κανείς δεν λέει στον Mark Ronson τι να παίξει!»– ακούστηκε τόσο επίπεδη που ούτε εγώ δεν το πίστευα. Η δεύτερη φορά ήταν ακόμα πιο άψυχη. Στην τρίτη και τελευταία προσπάθεια πρόσθεσα ένα κλαψούρισμα στην φωνή, που το έκανε ακόμα χειρότερο. Τελικά κατάφερα να εμφανιστώ στο Zoolander ούτως ή άλλως –απλώς χωρίς καμιά ατάκα. Αποδείχτηκε τελικά ότι οι DJs έχουν ρυθμό ενώ οι κωμικοί έχουν timing, χαρίσματα που δεν είναι τόσο εναλλάξιμα όσο νόμιζα τότε.

Με στοιχεία από The Wall Street Journal

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ