Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων

Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από πάπυρο του 12ου-13ου αιώνα που δείχνει έναν δαίμονα να οδηγεί τους αμαρτωλούς στο ποτάμι των περιττωμάτων. Collection of the Nara National Museum. Courtesy PIE International.
0

Φαίνεται πως στην Ιαπωνία κάθε αμαρτωλός είχε τη δική του τιμωρία. Δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτε άλλο ξεφυλλίζοντας το καινούργιο λεύκωμα Hell in Japanese Art που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις PIE International.

592 σελίδες νοσηρής, ευρηματικής, τρομακτικής αλλά και χιουμοριστικής φαντασίας βουδιστών μοναχών και σπουδαίων καλλιτεχνών που από τον 12ο ως τον 19ο μ. Χ αιώνα αποτύπωσαν τις πιο απίθανες τιμωρίες για την κόλαση των άλλων.

Υπάρχει μια κόλαση για όλους. Από τις πιο συνηθισμένες όπως αυτές όπου δαίμονες και δράκοι τρώνε ζωντανούς τους αμαρτωλούς αλλά και άλλες, πιο εφευρετικές, όπως αυτή που θέλει τον κολασμένο να βρίσκεται δεμένος σε πάσσαλο και να κρατά στο στόμα ένα τεράστιο ραπανάκι νταϊκόν ή να χρησιμοποιείται ως μπαγκέτα σε τεράστια τύμπανα, και βέβαια το πιο εντυπωσιακό, να τον ανοίγουν σαν ζύμη και να τον κόβουν σε κομματάκια σε ένα πιάτο νουντλς.

Ο κλέφτης στο βουδιστικό καθαρτήριο είναι καταδικασμένος να ζυγίζει καυτό σίδερο υπό την επίβλεψη μιας γριάς στρίγγλας με τρία μάτια, αυτός που μίλησε με ασέβεια θα βρεθεί σε έναν τόπο όπου οι φρουροί θα του κόβουν τη γλώσσα με τεράστια πυρωμένα ψαλίδια και αυτός που σκότωσε ένα πουλί θα βρεθεί περιτριγυρισμένος από τεράστιες φλόγες ενώ ταυτόχρονα πτηνά με καυτά ράμφη θα κόβουν κομμάτια από τη σάρκα του.

Υπάρχει μια κόλαση για όλους. Από τις πιο συνηθισμένες όπως αυτές όπου δαίμονες και δράκοι τρώνε ζωντανούς τους αμαρτωλούς αλλά και άλλες, πιο εφευρετικές, όπως αυτή που θέλει τον κολασμένο να βρίσκεται δεμένος σε πάσσαλο και να κρατά στο στόμα ένα τεράστιο ραπανάκι νταϊκόν ή να χρησιμοποιείται ως μπαγκέτα σε τεράστια τύμπανα, και βέβαια το πιο εντυπωσιακό, να τον ανοίγουν σαν ζύμη και να τον κόβουν σε κομματάκια σε ένα πιάτο νουντλς.

Αυτά είναι απλώς ένα μικρό δείγμα των πολλών, φρικιαστικών και πολύ ιδιαίτερων, εξειδικευμένων τιμωριών που περιμένουν τους αμαρτωλούς στη βουδιστική σφαίρα του καθαρτηρίου. Οι αρχαίες γραφές που τις περιγράφουν έχουν γοητεύσει τους καλλιτέχνες εδώ και πολλούς αιώνες.

Η συλλογή του τόμου επικεντρώνεται πρωτίστως σε έργα που θεωρούνται ιαπωνικοί εθνικοί θησαυροί και αποτελούν τις διαφορετικές απεικονίσεις της κόλασης από εξέχοντες καλλιτέχνες όπως οι Kazunobu Kano, Nichosai, Yoshitoshi Tsukioka και Kyosai Kawanabe. Παρουσιάζουμε ένα μικρό δείγμα τους.

Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
«Οι θρύλοι του Jizo Statue στο ιερό Yatadera», ένα χειρόγραφο του 16ου αιώνα που απεικονίζει το άγαλμα να σώζει τους νεκρούς από διαφορετικές κολάσεις (Collection of the Nara National Museum). Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από κρεμαστό πάπυρο του 13ου αιώνα που απεικονίζει τον King Enma, τον ηγέτη της κόλασης και του πόνου, να δικάζει. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από το «Οι θρύλοι του Kitano Tenjin Shrine», μια συλλογή εννέα παπύρων από τα τέλη του 13ου αιώνα μ.Χ. από τον ναό Kitano Tenmangu Shrine του Κιότο. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από χειροποίητο πάπυρο του 18ου αιώνα. Collection of the Kumamoto Prefectual Museum of Art. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την «Εξόντωση του Κακού», 12ος αιώνας. Collection of the Nara National Museum. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από συλλογή 100 πάπυρων του 19ου αιώνα που βρίσκονται στον ναό Zojoji στο Τόκιο. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Σκηνή από το «Η κόλαση της ατέλειωτης αναγέννησης», λεπτομέρεια από κύλινδρο του 13ου αιώνα (περίοδος Kamakura) που βρίσκεται στον ναό Shojuraigoji templ της επαρχίας Shiga. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Kawanabe Kyosi, «Yamato Anthology of the Eight Aspects of Shaka», 1885. Collection of the Kawanabe kyosai Memorial Museum. Courtesy PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Σελίδα του λευκώματος «Hell in Japanese Art», που εκδόθηκε από τον PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Σελίδα του λευκώματος «Hell in Japanese Art», που εκδόθηκε από τον PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Σελίδα του λευκώματος «Hell in Japanese Art», που εκδόθηκε από τον PIE International.
Η κόλαση στην Ιαπωνική Τέχνη 7 αιώνων Facebook Twitter
Το λεύκωμα «Hell in Japanese Art», που εκδόθηκε από τον PIE International.
Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σάχης του Ιράν και η Αμερική που δεν μπορούσε να φανταστεί την ζωή χωρίς αυτόν

Βιβλίο / Ο Σάχης του Ιράν και η Αμερική που δεν μπορούσε να φανταστεί τη ζωή χωρίς αυτόν

Ένα νέο βιβλίο με τίτλο «Βασιλεύς των Βασιλέων», όπως αποκαλούσε τον εαυτό του ο Ρεζά Παχλαβί, εστιάζει στις διαδοχικές κυβερνήσεις των ΗΠΑ που «αποδέχτηκαν πρόθυμα τις φαντασιώσεις του, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τη χώρα του».
THE LIFO TEAM
Γωγώ Ατζολετάκη: «Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν είναι “ληγμένα προϊόντα”»

Βιβλίο / Γωγώ Ατζολετάκη: «Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν είναι “ληγμένα προϊόντα”»

Σταρ Ελλάς στα νιάτα της, διακρίθηκε ως ηθοποιός, θιασάρχης, ραδιοφωνική παραγωγός, δοκιμάστηκε επίσης στη συγγραφή έχοντας κυκλοφορήσει μέχρι τώρα επτά βιβλία μαζί με το πρόσφατο «Η τρίτη άνοιξη» (εκδ. Επίμετρο), που έδωσε και το έναυσμα γι’ αυτήν τη συνέντευξη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κλαίρη Μιτσοτάκη: «Η αξιοπρέπεια και η φιλία είναι τα θεμέλια της ζωής μας»

Βιβλίο / Κλαίρη Μιτσοτάκη: «Η αξιοπρέπεια και η φιλία είναι τα θεμέλια της ζωής μας»

Η σπουδαία μεταφράστρια, που έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος της δουλειάς της στον Μαρσέλ Προυστ, μας ξεναγεί στον πολύπλοκο κόσμο του και εκφράζει τον θυμό της για την πανταχού παρούσα απάτη της εποχής μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλήθεια για τον «Συνταγματάρχη» Πάρκερ, τον διαβόητο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ

Βιβλίο / Η αλήθεια για τον «Συνταγματάρχη» Πάρκερ, τον διαβόητο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ

Ένα νέο βιβλίο με τίτλο «Ο Συνταγματάρχης και ο Βασιλιάς» εξερευνά τη συναρπαστική ζωή ενός ακούραστου κομπιναδόρου που προσπαθούσε απεγνωσμένα να ανακαλύψει εκ νέου τον εαυτό του.
THE LIFO TEAM
Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Βιβλίο / Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Πότε ακριβώς χάθηκε ο πόλεμος για τον Άξονα; Ποια ήταν η πιο σημαντική μάχη του πολέμου; Πόσο «συμμέτοχος» ήταν ο Γερμανικός λαός στο ολοκαύτωμα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει μια νέα ογκώδης έκδοση με τίτλο «Η συνολική ιστορία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου».
THE LIFO TEAM
Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Βιβλίο / Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Είναι νωρίς να πούμε πως αυτά τα ηχητικά λογοτεχνικά αρχεία μπορούν να αντικαταστήσουν το βιβλίο. Είναι όμως μια υπέροχη λύση για όσους θέλουν να διαβάσουν αλλά δεν έχουν χρόνο ή έχουν μπλοκάρει με το κανονικό διάβασμα.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
«Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

Βιβλίο / «Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

«Κάποιες το λάτρεψαν, άλλες το σιχάθηκαν»: Το βιβλίο της Miranda July για την ερωτική περιπλάνηση μιας γυναίκας στη μέση ηλικία που χαρακτηρίστηκε ως «το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα για την περιεμμηνόπαυση», είναι η λογοτεχνική επιτυχία της χρονιάς.
THE LIFO TEAM
Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Βιβλίο / Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Τα πολυσυζητημένα ημερολόγια της Χάισμιθ αποκαλύπτουν κρυφές σκέψεις της συγγραφέως του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», τους άγνωστους έρωτες και την εξάρτησή της από τη γραφή και το αλκοόλ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ