H πιο παράξενη τιμωρία: διάβασε βιβλία!

H πιο παράξενη τιμωρία: διάβασε βιβλία! Facebook Twitter
4

Η Ρεμπέκα Ρούμπιν είναι μια «οικο-τρομοκράτης» που καταδικάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε πέντε χρόνια φυλάκισης.

Τι σημαίνει «οικο-τρομοκράτης;» Η αναλυτική απάντηση βρίσκεται στο πάρα πολύ καλό βιβλίο βιβλίο της Κάρεν Τζόι Φάουλερ " We Are All Completely Beside Ourselves".

Η σύντομη απάντηση είναι η εξής: η Ρούμπιν ήταν μέλος μιας ομάδας που δρούσε ως μέρος της Animal Liberation Front και της Earth Liberation Front. Ως μέλος αυτής της ομάδας παραδέχτηκε ότι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 ελευθέρωσε άλογα από τις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ και έκανε απόπειρες εμπρησμού σε κτίρια της δασονομίας των ΗΠΑ, σε εργοστάσια επεξεργασίας ξυλείας και σε εγκαταστάσεις σκι στο Κολοράντο. Η ίδια και η ομάδα της είναι υπεύθυνες για 20 πυρκαγιές σε διάφορα σημεία της Αμερικής που προκάλεσαν ζημιές 40 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα κίνητρα της ίδιας και της ομάδας ήταν η αγάπη για τα ζώα και το περιβάλλον, και ο κίνδυνος στον οποίον έβαζαν ανθρώπους και η καταστροφή εγκαταστάσεων ήταν όχι μόνο αμελητέα, αλλά αναγκαία.

Το 2012 αποφάσισε να παραδοθεί μετά από χρόνια απομόνωσης τον Καναδά ως φυγάς. Ο δικαστής είπε ότι καταλαβαίνει την αγάπη της για τα ζώα και το περιβάλλον αλλά την καταδίκασε σε πέντε χρόνια φυλάκισης, που ήταν η πιο επιεικής τιμωρία που είχε περιθώριο να δώσει, αλλά δεν σταμάτησε εκεί: μαζί με τη φυλακή όρισε και ανάγνωση δύο βιβλίων.


Το ένα είναι το "Nature's Trust" της Mary C. Wood και το άλλο είναι το «Δαυίδ και Γολιάθ» του Μάλκολμ Γκλάντγουελ. Η εκτίμηση του δικαστή ήταν ότι μέσα από αυτά τα βιβλία θα κατανοήσει ότι υπάρχει τρόπος να πολεμήσεις συστήματα που πιστεύεις ότι είναι άδικα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις βία.

Όχι ότι είναι σίγουρος ότι αυτό αρκεί: όταν βγει από τη φυλακή θα χρωστάει περισσότερα από 13 εκατομμύρια δολάρια στο κράτος και θα χρειάζεται να κάνει ακόμη 200 ώρες κοινωνικής εργασίας.

Ποιος είναι ο Μάλκολμ Γκλάντγουελ;


Ο Γκλάντγουελ είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Έχει γράψει στο New Yorker, στη Guardian και στη Washington Post. Έγινε διάσημος με το βιβλίο του 200 the Tipping Point, στο οποίο εξηγεί με τον δικό του τρόπο την ξαφνική μείωση της εγκληματικότητας στη Νέα Υόρκη κατά τη δημαρχία Τζουλιάνι, σ' αυτό το βιβλίο γράφει για την περίφημη θεωρία των «σπασμένων παραθύρων». Το βιβλίο του έγινε μπεστ σέλερ στους New York Times και παρέμεινε στην κορυφή των πωλήσεων της Άμαζον για μια δεκαετία.

Έκτοτε έγραψε άλλα τέσσερα βιβλία, τα οποία έγιναν όλα μπεστ σέλερ και έχουν το ίδιο κοινό: ο Γκλάντγουελ επιχειρεί να εξηγήσει φαινόμενα που έχουμε δεχτεί ως δεδομένα με έναν απροσδόκητο τρόπο που δεν έχουμε σκεφτεί, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που απέκτησε ως δημοσιογράφος: εκθέσεις, συνεντεύξεις και τη μέθοδο του ρεπορτάζ.

Τα πράγματα πήγαιναν καλά μέχρι το τελευταίο του βιβλίο, που είναι το Δαυίδ και Γολιάθ. Ενώ όλα τα προηγούμενα παρουσιάζουν τρομερό ενδιαφέρον και πραγματικά μια νέα οπτική, το τρικ το στην τελευταία του απόπειρα είναι τόσο τραβηγμένο που το βιβλίο είναι ασυνάρτητο και πείθει, σύμφωνα με την εφημερίδα the New Republic, «λιγότερο και από ένα fortune cookie σε κινέζικο εστιατόριο.»

Πριν καταδικάσουμε τον δικαστή και τον ίδιο τον Γκλάντγουελ, διαβάστε τα δύο του βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει στα ελληνικά, «Η δύναμη της διαίσθησης» και «οι άνθρωποι που ξεχωρίζουν». Ειδικά το δεύτερο θα σας αναγκάσει να παραδεχτείτε ότι ο λόγος που δεν ξεχωρίσατε ή δεν γίνατε αυτό που έπρεπε να γίνεται δεν οφείλεται στο ζώδιο, στα κυκλώματα ή στην κακή τύχη, αλλά κυρίως σε έλλειψη δουλειάς, πολλής, ασταμάτητης και επίμονης δουλειάς.

Βιβλίο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
10 βιβλία που διαπνέονται από 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Βιβλίο / 10 βιβλία για 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Δεν είναι λίγα τα βιβλία που ξεδίπλωσαν και ενίοτε αποθέωσαν κρυφές ή φανερές μεριές της Ελλάδας και κατέληξαν να γίνουν συνώνυμα συγκεκριμένων τόπων. Από τις ονειρικές, σχεδόν ψυχεδελικές Σπέτσες στον Μάγο του Φόουλς μέχρι τη Μάνη του Φέρμορ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Βιβλίο / Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Με ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλεσμένους από 16 χώρες και τιμώμενο πρόσωπο τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, το φετινό φεστιβάλ σημείωσε τη μεγαλύτερη προσέλευση στην ιστορία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

The Review / Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου, με αφορμή τη νέα έκδοση του έργου του Ζαν Ζενέ, εξετάζουν τους λόγους που μπορεί να μας αφορά ακόμα και σήμερα το θρυλικό βιβλίο του 1945. ― ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού

Βιβλίο / Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: «Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού»

Ο πολυβραβευμένος Κολομβιανός συγγραφέας μιλά στη LiFO για τη βία που στοιχειώνει τη χώρα του, τη δύναμη της λογοτεχνίας να ανασύρει όσα κρύβει η Ιστορία, αλλά και για την αρχαιοελληνική φιλοσοφία ως σταθερή επιρροή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
H Gen Z όχι μόνο διαβάζει αλλά συγχρόνως αλλάζει και την ίδια την έννοια της ανάγνωσης

Βιβλίο / Η Gen Z δεν διαβάζει απλώς· επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση

Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς λατρεύουν την απόδραση, παίρνουν την λεγόμενη fan fiction τόσο σοβαρά όσο και τη λίστα Booker, αναβιώνουν κλασικά βιβλία από την Τζέιν Όστεν έως τον Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται ιστορίες στις δικές τους κοινότητες.
THE LIFO TEAM

σχόλια

4 σχόλια
Ο Gladwell στο Outliers δε λέει ότι χρειάζεται μόνο δουλειά, λέει ότι χρειάζεται και δουλειά αλλά και ότι πρέπει οι κοινωνικές συνθήκες να είναι κατάλληλες. Θυμάμαι μάλιστα που παραθέτει σαν παράδειγμα τον παππού του, που, ενώ ήταν καλός δικηγόρος, έτυχε να είναι 30άρης πάνω στην Κρίση, οπότε και ήταν "καταδικασμένος" να βγάζει απλά τα προς το ζην. Ενώ αντίστοιχα ο πατέρας του, επειδή πήγαινε στο δημόσιο σχολείο εκείνη την εποχή, βγήκε ωφελημένος (επειδή πολλοί άξιοι επιστήμονες έγιναν δάσκαλοι για το σίγουρο μισθό και τα τμήματα ήταν ολιγομελή γιατί μειώθηκαν οι γεννήσεις λόγω κρίσης) και απέκτησε πολύ καλή μόρφωση δωρεάν.
Ειδικά το δεύτερο θα σας αναγκάσει να παραδεχτείτε ότι ο λόγος που δεν ξεχωρίσατε ή δεν γίνατε αυτό που έπρεπε να γίνεται δεν οφείλεται στο ζώδιο, στα κυκλώματα ή στην κακή τύχη, αλλά κυρίως σε έλλειψη δουλειάς, πολλής, ασταμάτητης και επίμονης δουλειάς Πηγή: www.lifo.grΑ, ωραία... και έψαχνα ένα πειστικό επιχείρημα...(facepalm)
Εννοείται ότι είναι τιμωρία να διαβάσει κανείς τις άσχετες ανοησίες που πρότεινε ο κος δικαστής. Μακάρι να μπορούσε να του προτείνει και η Ρεμπέκα με τη σειρά της δυο βιβλιαράκια σε αντάλλαγμα (μπορώ να μαντέψω). Τουλάχιστον για να σπάσει αυτή την απαίσια υπεροψία των δικαστών και την ακόμη χειρότερη σιγουριά τους για όποιο ζήτημα τύχει στην έδρα τους.