Τρεις «Αλλόκοτες Ιστορίες» έρχονται στα podcasts της LiFO από το Φεστιβάλ Αθηνών

Radio Plays Facebook Twitter
Η παραγωγή αυτών των ραδιοφωνικών έργων, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Radio Plays, αγκαλιάστηκε από το κοινό και τους δημιουργούς, με το εγχείρημα αυτό να προσφέρει σημαντική στήριξη στους καλλιτέχνες της μουσικής και του θεάτρου. Στην εικόνα ο Αντώνης Μυριαγκός. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Αν αναρωτιέστε τι είναι οι «Αλλόκοτες ιστορίες», η πρωτότυπη σειρά των φετινών αυτοτελών έργων, δραματοποιημένων για το ραδιόφωνο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Διονύση Καψάλη και Κατερίνας Ευαγγελάτου, η απάντηση υπάρχει ακόμα και στα ονόματα των συγγραφέων, του Howard Phillips Lovecraft, του Théophile Gautier και της Yoko Ogawa.

Τα έργα των τριών σπουδαίων συγγραφέων της λογοτεχνίας του φανταστικού μζωντανεύουν στην επιτυχημένη πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, μέσα από τη ραδιοφωνική μεταφορά τους, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Radio Plays, με δωρεάν διάθεση στο κοινό, και θα κάνουν ταυτόχρονη πρεμιέρα στις 22 Μαρτίου στο aefestival.gr και στα podcasts της LiFO.

Τα επιτυχημένα Radio Plays συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά μετά από την αρχή που έγινε πέρσι με αστυνομικά διηγήματα υπό τους ήχους τζαζ συνθέσεων, και είναι η εξαιρετική συνέχεια με μια ραδιοφωνική περιήγηση στην περιοχή του φανταστικού, «από τον τρόμο ως την αστυνομική ιστορία, από το υπερφυσικό ως το παράλογο, από την επιστημονική φαντασία ως τη μαύρη κωμωδία».

Όπως σημειώνει ο Διονύσης Καψάλης, είναι «Αλλόκοτες ιστορίες» γιατί έχουν τη δύναμη να ανασύρουν, μέσα απ’ ό,τι ορίζει την οικειότητά μας με τον κόσμο, το ανοίκειο στοιχείο που ελλοχεύει εκεί, έτοιμο να μας αιφνιδιάσει. Το ανοίκειο στοιχείο, που είτε εκδηλώνεται ως δέος είτε ως θαυμασμός, είτε ως αδιάγνωστος τρόμος είτε ως ακαταμάχητη γοητεία, επαναφέρει την πιθανότητα του θαύματος και αντιστέκεται στην κατακτητική αδιακρισία του διαδικτυακού ανθρώπου, κάνοντας τον κόσμο, που τον πιστεύαμε διάφανο, λίγο πιο αινιγματικό και το ορατό, λίγο πιο δύσκολο να το δεις». 

Η παραγωγή αυτών των ραδιοφωνικών έργων, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Radio Plays, αγκαλιάστηκε από το κοινό και τους δημιουργούς, με το εγχείρημα αυτό να προσφέρει σημαντική στήριξη στους καλλιτέχνες της μουσικής και του θεάτρου, ανοίγοντας ένα νέο, δημιουργικό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ του Φεστιβάλ και του ευρύτερου θεατρικού κοινού. 

Μακάρι τα Radio Plays να τα ακούσουν πρωτίστως όσοι δεν έχουν δυνατότητα –για πολλούς λόγους– να πάνε στο θέατρο, όσοι είναι μόνοι, όσοι έχουν προβλήματα όρασης και δεν μπορούν να δουν μια ταινία ή μια παράσταση, όσοι βρίσκονται σε νοσοκομεία, μακάρι οι αλλόκοτες αυτές ιστορίες να κρατήσουν λίγη συντροφιά σε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται, σ’ αυτή την αλλόκοτη εποχή που ζούμε.

Όταν ζητήθηκε από το φεστιβάλ στην Ελένη Καρακούλη να επιλέξει μια από τις «αλλόκοτες ιστορίες» που προτάθηκαν από το Φεστιβάλ, την περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Ανάμεσα στους γνωστούς τίτλους ήταν κι ένα από τα πολύ αγαπημένα της βιβλία, μια όχι ιδιαίτερα γνωστή νουβέλα που θυμόταν όμως με κάθε λεπτομέρεια και ήταν ήδη στη βιβλιοθήκη της εδώ και είκοσι χρόνια.

Ήταν η εποχή που ανακάλυπτε την ιαπωνική λογοτεχνία, διάβαζε μανιωδώς Τανιζάκι, Γιοσιμότο, γνώριζε τους νομπελίστες Μίσιμα και Καβαμπάτα, προσπαθούσε να μυηθει στις τελετές του τσαγιού μέσω του Κακούζο και απορούσε πως ο Μουρακάμι είναι πάντα –και δικαίως– στους υποψήφιους του επόμενου Νόμπελ Λογοτεχνίας, «ενώ το βραβείο θα έπρεπε να έχει ήδη δοθεί στην κορυφαία, κατά τη γνώμη μου, άγνωστη όμως στους περισσότερους, Γιόκο Ογκάουα».

Radio Plays Facebook Twitter
Η Ελένη Καρακούλη σκηνοθετεί τον «Παράμεσο» της Γιόκο Ογκάουα. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

«Η απόφαση λοιπόν είχε ήδη ληφθεί: Διάλεξα τον Παράμεσο, την παράξενη ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που μετά από ένα εργατικό ατύχημα φτάνει σε ένα παλιό ερημικό οικοτροφείο κοριτσιών που έχει μετατραπεί σε εργαστήριο δειγμάτων» λέει η Ελένη Καρακούλη.

«Εκεί εργάζεται ως βοηθός του ταριχευτή αναμνήσεων, αρχειοθετώντας οδυνηρές αναμνήσεις. Σε αυτό το υποβλητικό τοπίο της μνήμης ξετυλίγεται μια ιστορία που είναι αδύνατο να κατηγοριοποιηθεί. Ερωτισμός, φετιχισμός, παράδοση, ή αιχμαλωσία; Αυτή ακριβώς η ασάφεια είναι που με γοήτευσε, το ομιχλώδες, το θαμπό, που είναι στη φύση και στην αισθητική του ιαπωνικού πολιτισμού. Ένας άλλος κόσμος –για μας εξωτικός και μακρινός– ένας κόσμος που υμνεί τη σκιά και την ομορφιά των ρωγμών και των ατελών πραγμάτων, σε αντίθεση με τη Δύση που φωτίζει, κατηγοριοποιεί και ενίοτε καταστρέφει τη μαγεία.

Προσπάθησα να διασώσω την αμφισημία, να διατηρήσω την εύθραυστη γραμμή ανάμεσα στην πραγματικότητα και το μεταφυσικό. Το ραδιόφωνο αποδεικνύεται ιδανικό μέσον. Δεν είναι μόνο η συγκυρία της πανδημίας ή η τάση της εποχής που ευνοεί μια τέτοια προσέγγιση. Είναι ιδανική η επιλογή του Φεστιβάλ να ανεβάσει ραδιοφωνικά τις αλλόκοτες ιστορίες που προκαλούν τον ακροατή να έρθει σε επαφή με το ανοίκειο, με το δέος και τον τρόμο, με το θαύμα. Το ηχητικό τοπίο και οι φωνές των ηθοποιών είναι ο δίαυλος.

Προσωπικά θα ήθελα πολύ να δουλέψω ξανά πάνω σε ιαπωνικά –και όχι μόνο– μικρά αριστουργήματα της λογοτεχνίας, που σε λιγότερη από μια ώρα μπορούν να ταξιδέψουν τον ακροατή σε άγνωστα τοπία, μακρινά και τόσο οικεία ταυτόχρονα». 

Radio Plays Facebook Twitter
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το μικρό διήγημα του Γάλλου ρομαντικού ποιητή, δραματουργού, μυθιστοριογράφου, που εργαζόταν παράλληλα και ως δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, Θεόφιλου Γκοτιέ, «Δυο ηθοποιοί για ένα ρόλο». Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ο Γιώργος Νανούρης που σκηνοθετεί  το μικρό διήγημα του Γάλλου ρομαντικού ποιητή, δραματουργού, μυθιστοριογράφου, που εργαζόταν παράλληλα και ως δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, Θεόφιλου Γκοτιέ, Δυο ηθοποιοί για έναν ρόλο, επέλεξε αυτή την αλλόκοτη ιστορία που κινείται ανάμεσα στο φανταστικό και το πραγματικό, βρίσκοντας πολύ ενδιαφέρουσα μια ιστορία που αφορά το θέατρο και θεωρώντας πως μέσα στην παραδοξότητά της και το μυστήριο που την περιβάλλει υπάρχει και αρκετό χιούμορ. 

«Ένας φιλόδοξος νέος ηθοποιός παίζει τον Μεφιστοφελή στο θέατρο, όλοι εντυπωσιάζονται απ' την ερμηνεία του εκτός από έναν: το ίδιο τον διάβολο που θεωρεί την ερμηνεία του πολύ λίγη και ανησυχεί μήπως δοθεί στο κοινό –απ' τον ηθοποιό– μια εικόνα για εκείνον που δεν τον αντιπροσωπεύει. Έτσι, αποφασίζει σε μια παράσταση να τον αντικαταστήσει. Εμφανίζεται μπροστά του λίγο πριν βγει στη σκηνή και με τη βία παίρνει τη θέση του.

Το κοινό παραληρεί από την απίστευτη “ερμηνεία”, οι πάντες μιλούν για τον νέο ηθοποιό που τους άφησε κατάπληκτους, οι προτάσεις πέφτουν βροχή και εκείνος, ενώ όλοι μιλούν για αυτόν, έντρομος με όσα έχουν συμβεί, εγκαταλείπει το θέατρο που μόλις έχει αρχίσει, χωρίς κανείς να καταλάβει ποτέ το γιατί», λέει ο Γιώργος Νανούρης.

«Αισθάνομαι ότι είναι ένα είδος μιας μικρής παραβολής που μιλά για τα όνειρα, για το πόσο σχετικό είναι αυτό που ονομάζουμε επιτυχία ή αποτυχία, μοιάζει με ένα μικρό σχόλιο για τη ματαιοδοξία. Ένα μπλέξιμο τριών κόσμων: του πραγματικού, του υπερβατικού κα αυτού της σκηνής, που μάλλον εμπεριέχει τους άλλους δύο.

Προσπάθησα με πολύ απλό τρόπο και με τη βοήθεια ήχων και μουσικής να προσδώσω στην αφήγηση ένα είδος κινηματογραφικού σασπένς, μια και τα radioplays αφορούν την ακοή και όχι την όραση.

Ιδανικά θέλουμε να βοηθήσουμε τον ακροατή να “δει” όσες περισσότερες εικόνες μπορεί, να φανταστεί, να ξεχαστεί και να μπει στον μυστηριώδη κόσμο του Γκοτιέ και ίσως αυτό να είναι και μια αφορμή να ψάξει και τα υπόλοιπα κείμενα του συγγραφέα. Μακάρι τα Radio Plays να τα ακούσουν πρωτίστως όσοι δεν έχουν δυνατότητα –για πολλούς λόγους– να πάνε στο θέατρο, όσοι είναι μόνοι, όσοι έχουν προβλήματα όρασης και δεν μπορούν να δουν μια ταινία ή μια παράσταση, όσοι βρίσκονται σε νοσοκομεία, μακάρι οι αλλόκοτες αυτές ιστορίες να κρατήσουν λίγη συντροφιά σε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται, σ’ αυτή την αλλόκοτη εποχή που ζούμε».

Radio Plays Facebook Twitter
Ο Ακύλλας Καραζήσης επέλεξε το έργο «Ο κυνηγός του σκοταδιού» του Howard Phillips Lovecraft. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Η συνάντηση του Ακύλλα Καραζήση με τον κόσμο του φανταστικού συνέβη πρώτη φορά όταν ο Διονύσης Καψάλης και η Κατερίνα Ευαγγελάτου του έστειλαν μια σειρά από κείμενα και η έκπληξη από την ανακάλυψη αυτού του λογοτεχνικού κόσμου που δεν γνώριζε μετατράπηκε σε μεγάλο ενδιαφέρον εξαιτίας της αφήγησης που υπάρχει στο βιβλίο που προσφέρεται να γίνει πολυφωνική, με έναν τρόπο εργασίας ομαδικό και μουσικό.

Ο «Κυνηγός του σκοταδιού» του Howard Phillips Lovecraft που επέλεξε είναι μια αφήγηση τρόμου με τον ήρωα του συγγραφέα Ρόμπερτ Μπλέικ να μετακομίζει σε ένα μέρος όπου υπάρχει ένα τρομερό μυστικό μέσα σε μια εγκαταλελειμμένη εκκλησία. Καθώς το ανακαλύπτει σιγά σιγά, η περιέργειά του τελικά τον αφανίζει.

«Μου κίνησε τον ενδιαφέρον γιατί είναι γραμμένο στις αρχές του 20ού αιώνα, αυτό του δίνει μια αφέλεια μια αγνότητα και κάποια αγαθοσύνη» λέει ο Ακύλλας Καραζήσης.

«Είναι γραμμένο πολύ πριν από τις σωρηδόν παραγόμενες ταινίες και ιστορίες τρόμου, είναι η απαρχή κάποιων τέτοιων ιστοριών πριν γίνουν μαζικό προϊόν και υπάρχει κάτι στην μυθολογία του Λόβκραφτ όπως και του Τότλκιν με την κατασκευή ενός ολόκληρου πλούσιου και συμβολικού κόσμου.

Για μένα ήταν μια μύηση σε αυτή τη λογοτεχνία, δεν ξέρω αν θα διαβάσω και άλλα τέτοια έργα, σαν υλικό εργασίας ήταν πολύ ωραίο. Είναι ένα συναρπαστικό αποκύημα της φαντασίας ενός συγγραφέα που δεν στηρίζεται πουθενά, στον ίδιο παράλληλο κινείται ο Φόκνερ που δημιουργεί ένα τόπο φανταστικό και πλέκει μια ιστορία στο κέντρο της Αμερικής και βιογραφίες που έχουν άμεση σχέση με τη Αμερική του Νότου.

Το σκέφτηκα μουσικά το έργο και πήρα αμέσως τον Κορνήλιο Σελαμσή, που έγραψε ζωντανή μουσική, ενώ έξι ηθοποιοί και μια παιδική φωνή που είναι η μικρή μου κόρη μας αφηγούνται την ιστορία. Φτιάξαμε ένα έργο, μια χωρική αφήγηση μουσική, και μεταφέραμε τις σκέψεις του συγγραφέα σαν να τις κουβεντιάζει μια παρέα πολλών ατόμων σε ένα σκοτεινό καμπαναριό, όταν ο ήρωας ανακαλύπτει το λαμπερό και μυστηριώδες "τραπεζόεδρο".

Αυτό που προσφέρει το μεταφυσικό αυτό αφήγημα, είναι η ανακάλυψη μιας πολύ ελεύθερης και ενδιαφέρουσας κοσμογονίας, που σχετίζεται με την καταγωγή μας και πού πηγαίνουμε και αυτό μπαίνει σε ρήγματα του παρόντος και όπως όλα τα θρίλερ είναι σαν μια προπόνηση στον φόβο, είναι ομοιοπαθητικό του φόβου.

Μοιάζει με τον "πόλεμο" που παίζαμε όταν ήμασταν παιδιά, όχι επειδή τα παιδιά είναι φιλοπόλεμα αλλά επειδή εξασκείς τη φαντασία σου σε κάτι που ξορκίζει τον φόβο και είναι εντέλει λυτρωτικό συμφιλιωτικό, καταβύθιση σε μια ουτοπία και εν τέλει , αποκρυπτογράφηση της ανθρώπινης φύσης».

Τα Radio Plays θα κάνουν ταυτόχρονη πρεμιέρα στο aefestival.gr και στα podcasts της LiFO με δωρεάν ακρόαση για όλους *ες. 

Radio Plays Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

22 Μαρτίου
O Κυνηγός του σκοταδιού
του Howard Phillips Lovecraft
σε διασκευή - σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση.

Με τους Μαρία Σκουλά, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Ηρώ-Ελένη Μπέζου, Γιώργο Κατσή, Μαριλένα Ρασιδάκη, Ράνια Καπετανάκη, Ζωή Καραζήση 

Πρωτότυπη μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Συμμετέχουν οι μουσικοί Κορνήλιος Σελαμσής (πιάνο), Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο), Φαίδων Μηλιάδης (βιολί), Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Νίκος Τσουκαλάς (κοντραμπάσο)

Μετάφραση για τις εκδόσεις Νεφέλη Λουκάς Θεοδωρακόπουλος

Radio Plays Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

29 Μαρτίου
Δύο ηθοποιοί για έναν ρόλο
του Théophile Gautier
σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη

Με τους Γιώργο Χρυσοστόμου, Αποστόλη Καμιτσάκη, Λένα Χερουβείμ, Βασίλη Τρίχα, Αννίτα Καπουσίζη

Μουσική σύνθεση Κώστας Βήχος   
Συμμετέχουν οι μουσικοί Κώστας Βήχος (μπάσο, πλήκτρα), Γιώργος Κουρέλης (πλήκτρα), Αλέκος Βουλγαράκης (κιθάρα)
Βοηθός σκηνοθέτη Αννίτα Καπουσίζη

Μετάφραση για τις εκδόσεις Άγρα  Έφη Γιαννοπούλου

Radio Plays Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

5 Απριλίου
Ο Παράμεσος
της Yoko Ogawa
σε διασκευή - σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη 

Με τους  Μαρία Καλλιμάνη, Νίκο Ψαρρά, Αντώνη Μυριαγκό, Αλεξάνδρα Λέρτα, Ανθή Φουντά 

Σύνθεση ήχου και μουσικής Violet Louise
Βοηθός σκηνοθέτη Ανθή Φουντά
Συμμετέχουν οι μουσικοί Bασίλης Κουντούρης  (μουσικός προγραμματισμός), Violet Louise  (midi οργάνα, πιάνο, φωνή, ηχοτοπία),  Κώστας Μπώκος (προμίξεις), Κώστας Μιχόπουλος (ηχητικά εφέ)

Μετάφραση για τις εκδόσεις Άγρα Παναγιώτης Ευαγγελίδης

Studio ηχογράφησης Antart, Hχοληψία, μίξη ήχου, mastering Νίκος Κόλλιας

Sound designer Κώστας Μιχόπουλος, Εκτέλεση παραγωγής Goodheart Productions


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Radio Plays - Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας

Radio plays / Radio Plays - Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας

Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Radio Plays, το έργο του Νεοκλή Γαλανόπουλου «Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας», σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ