«Quelle Catastrophe!»: Μία αυτοσχεδιαστική περφόρμανς πάνω στο έργο του Μπέκετ

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Ανδρεάς Μαντάς, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης και Τηλέμαχος Μούσας
0

To «Quelle Catastrophe!» είναι μια ερευνητική ανάγνωση πάνω στο έργο του Σάμιουελ Μπέκετ, μία «αυτοσχεδιαστική περφόρμανς», όπως τη χαρακτηρίζουν οι συντελεστές της, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ανδρέας Μαντάς που θα συμπράττει επί σκηνής με τον μουσικό Τηλέμαχο Μούσα, ενώ σε μια παράλληλη αφήγηση θα εμφανίζεται και ο γνωστός συγγραφέας και μεταφραστής Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Ο Μαντάς, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα, ισχυρίζεται ότι ο σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αι. δεν μας διηγήθηκε αυτό που μας συνέβη αλλά μας ανάγκασε να στραφούμε στο υπέδαφος για να ανακαλύψουμε τι πραγματικά συνέβη και τι πρόκειται να μας συμβεί. Ότι με αυτόν τον τρόπο μας ανάγκασε να αντικρίσουμε τον εαυτό μας. Στην παράσταση «Quelle Catastrophe!» περιγράφεται αυτή η αέναη επιστροφή στον αληθινό εαυτό, μπλεγμένη μέσα στη συλλογική ματαιότητα. Γι' αυτό κι οι ήρωές του είναι φαντάσματα ταπεινά, με τις μνήμες τους να αναδύονται στο φως και κατόπιν να εξαφανίζονται.

Θέσαμε μερικά ερωτήματα στον κάθε έναν ξεχωριστά και μας απάντησαν. Ο Ανδρεάς Μαντάς, που έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία, είπε:

— Ποια ανάγκη προέκυψε ώστε να δημιουργήσετε αυτή την «ερευνητική ανάγνωση» πάνω στο έργο του Μπέκετ; Πρόκειται για μια εκ νέου ανάγνωση του Μπέκετ, μια επαναπροσέγγιση μέσα στον χρόνο;
Λέει κάπου ο Γκίνσμπεργκ: «Ψάχνω για τη γλώσσα που είναι και δική σας». Αυτός ο στίχος φώλιασε στο μυαλό μου την περίοδο που ετοίμαζα το κείμενο. Η ιστορική περίοδος που διανύουμε είναι «ζεστή». Τη συνέπεια της αύξησης αυτής της «εντροπίας» την περιέγραψε με ιδιοφυή τρόπο και για τα επόμενα εκατό χρόνια ο Μπέκετ. Αλλά για άλλη μια φορά Μπέκετ; Ναι. Εκατό φορές, ναι. Μόνο που εμείς αποφασίσαμε να τον μεταφέρουμε στη σκηνή λίγο διαφορετικά απ' ό,τι γίνεται συνήθως.

Μια μπορχική post punk λειτουργία θα τη χαρακτήριζα αυτή την απόπειρα. Εξάλλου, για τον Μπέκετ η συνείδηση μαζί με το υποσυνείδητο είναι μια εκτός χώρου σκηνή, όπου οι άγγελοι πιάνουν απ’ το χέρι τους διαβόλους και στήνουν χορό. Αυτές τις μαζούρκες του προσπάθησα να φωτίσω. Όπως και να 'χει, ο Θεός του Μπέκετ ας μας σπλαχνιστεί σ' αυτή την κατάπτωσή μας.

Αλήθεια, δεν ξέρω αν έχει νόημα να αντιμετωπίζει πια κανείς τους χαρακτήρες του Μπέκετ ως dramatis personae. Μια μπορχική post punk λειτουργία θα τη χαρακτήριζα αυτή την απόπειρα. Εξάλλου, για τον Μπέκετ η συνείδηση μαζί με το υποσυνείδητο είναι μια εκτός χώρου σκηνή, όπου οι άγγελοι πιάνουν απ’ το χέρι τους διαβόλους και στήνουν χορό. Αυτές τις μαζούρκες του προσπάθησα να φωτίσω. Όπως και να 'χει, ο Θεός του Μπέκετ ας μας σπλαχνιστεί σ' αυτή την κατάπτωσή μας.

Αφίσα
Η αφίσα της «αυτοσχεδιαστικής περφόρμανς», όπως τη χαρακτηρίζουν οι συντελεστές της. 

— Έχετε πει ότι είναι μια «αυτοσχεδιαστική περφόρμανς». Αυτό σημαίνει ότι διαπερνάτε το σύνολο του έργου του Μπέκετ μέσα από μια επιλογή αποσπασμάτων του, πρόκειται για μια παράσταση-κολάζ;
Είναι μια παράσταση με πολλές επιρροές και το κείμενο έχει ως αφετηρία τον Μπέκετ – κυρίως όμως τον μη θεατρικό. Τα αποσπάσματα που ακούγονται είναι πειραγμένα και μπολιασμένα με δικά μου μεταιχμιακά θραύσματα λόγου και στίχους. Όλο αυτό το υλικό το φιλτράρω μέσα από όλες αυτές τις επιρροές.

Η λίστα είναι μεγάλη. Δεν ξέρω από πού να αρχίσω. Η «Νύχτα» του Πάνου Σαμαρά ήταν πάντα εκεί, δίπλα μου, ο Paul Butterfield, ο Mika Vainio, οι Birthday Party, οι Suicide, ο Will Self, ο Howard Devoto, ο Egon Schiele, η δύναμη του dybbuk, ο Elmore Leonard, το AIDS, η πόλη του Ρότερνταμ, οι ιταλικές Poliziotteschi ταινίες, ο Jean-Claude Van Damme, ο Evan Parker, o Claude Levi Strauss, ο Ken Russell, οι γάτες, η Αθήνα, η πόλη που δεν σταματά να μπαλώνει τις πληγές της.

Δεν είναι τυχαίο που βρήκα και έπεισα κάποιους από τους ηρωές μου, όπως η πρόσφατα χαμένη, η οποία μου χάρισε την τελευταία απαγγελία της, Julee Cruise, ο George Pelecanos, ο Barry Adamson, μεταξύ άλλων, και τους ζήτησα να βιντεοσκοπήσουν τον εαυτό τους να απαγγέλλει Μπέκετ, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση ενός diy εικαστικού δρώμενου. Ένα νήμα τα συνδέει όλα και αυτό το νήμα στην περίπτωσή μας είναι το πνεύμα του συγγραφέα. Πιστεύω στον συνδυασμό-σύνδεσμο των πραγμάτων. Είναι μια περφόρμανς πιστή στον λόγο, στη διαλεκτική αλλά κυρίως στο πνεύμα του μεγάλου Ιρλανδού.

— Σε τι παραπέμπει ο τίτλος «Quelle Catastrophe!»; Θα διακρίνεται από παιχνιδιάρικη διάθεση;
Το «Quelle Catastrophe!» είναι αυτός ο αιώνιος γυρισμός, η εξάτμιση της αίσθησης, η παγκόσμια ασημαντότητα. Ένα πρόσχημα για να δούμε τον κόσμο χωρίς φίλτρα, κατευθείαν μέσα από τη «λογική του ενστίκτου», φτιαγμένο απ' την ψυχή των ηρώων του Μπέκετ. Οι ήρωές του είναι φαντάσματα ταπεινά. Μνήμες βγαίνουν στο φως και εξαφανίζονται και αντιστρόφως. 

Η διαλεκτική εικόνα που μας ζωγράφισε ο Μπέκετ είναι σαν την αστραπή μιας σφαίρας, που διασχίζει ολόκληρο τον ορίζοντα του παρελθόντος και εμείς δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά να στεκόμαστε μπροστά σε όλο αυτό σαν μαγεμένοι και τρομαγμένοι από τις στατιστικές αλήθειες και τα μακροσκελή νούμερα, ενώ βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από τη μηδαμινότητα και ματαιότητα της ατομικής ύπαρξης. Μόνο η επιστροφή της σκέψης στην αρχή της θα ολοκληρώσει τη σκέψη. Μόνο η επιστροφή της δράσης στην πηγή της θα ολοκληρώσει τη δράση... τότε ναι, δεν υπάρχει κάτι πιο παιχνιδιάρικο από αυτό.

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Η παράστασή μας κατευθύνεται από τη μουσική, είναι δηλαδή συνδεδεμένη καθοριστικά με την παράμετρο του χρόνου και τον μουσικό ρυθμό, λέει ο Τηλέμαχος Μούσας που φωτογραφίζεται με τον Ανδρέα Μαντά.

Την πρωτότυπη μουσική και τον σχεδιασμό ήχου θα υπογράφει ο Τηλέμαχος Μούσας, ο οποίος εξηγεί: 

— Σε μια αυτοσχεδιαστική περφόρμανς, όπου η παρουσία μουσικού αποτελεί σύμπραξη επί σκηνής ως «σχεδιασμός ήχου», πως ο ήχος θα συνοδεύσει/συμπληρώσει δραματουργικά την παράσταση;
Η παράστασή μας κατευθύνεται από τη μουσική, είναι δηλαδή συνδεδεμένη καθοριστικά με την παράμετρο του χρόνου και τον μουσικό ρυθμό. Η μουσική, ο λόγος, τα ηχητικά παράγωγα και η φυσική κίνηση συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν ή παρατίθενται μαζί, κατά κάποιον τρόπο ισότιμα, αλλά εκτελούνται και από τους τρεις ερμηνευτές και σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα. O ήχος δημιουργεί μια σύνδεση μεταξύ του μουσικού θεάτρου και του μεταδραματικού θεάτρου σε ένα κοινό πεδίο, την αφετηρία του οποίου είχε θέσει ο Βάγκνερ, χαρακτηρίζοντας την όπερα παρακλάδι της λογοτεχνίας. Ο ήχος και κατ’ επέκταση η φωνή αποτελούν αισθητικά χαρακτηριστικά, ικανά να καταστήσουν απτή και σχετική μια αόρατη και περίπλοκη δύναμη.

Η παράστασή μας επίσης εξετάζει την αναγνώριση της αισθητικής του ήχου και τη χρήση της φωνής ως υλικού θεάτρου, με μια ευαίσθητη επίγνωση του παιχνιδιού. Η χρήση διαδραστικών εργαλείων όπως το Kinesthesis είναι ένας τρόπος για να προσεγγίσω τους πλούσιους και περίπλοκους τρόπους που η φωνή ενεργεί μέσα από το σώμα αλλά και έξω από το σώμα του ομιλητή, όταν βρίσκεται ενισχυμένη στον χώρο κατά την ώρα της παράστασης. Ελέγχω και επαυξάνω σε πραγματικό χρόνο τη φωνητική έκφραση των ερμηνευτών, τον δομημένο προσωδιακό λόγο, το τραγούδι και τη φωνή των παθών. Επίσης η χρήση αυτοσχεδιαστικών εργαλείων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει στην αποδόμηση του λόγου, με στόχο την έκφραση των ενστίκτων μέσω του παραγλωσσικού κώδικα.

— Καθώς η δουλειά σας χαρακτηρίζεται κυρίως από ηλεκτρονικό ήχο και μουσική και ως εκ τούτου με τη δυνατότητα αυτοσχεδιασμού εν ώρα παράστασης, θα μπορούσατε να δώσετε ένα στίγμα για το πώς η διάδραση των νέων μέσων θα λειτουργήσει ώστε να υπηρετήσει τον εμπνευσμένο από τον Μπέκετ λόγο;
Η εισαγωγή ψηφιακών μέσων στις παραστατικές τέχνες μπορεί να συγκριθεί με την εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη θεατρική σκηνή στα τέλη του 19ου αιώνα. Ως συνθέτης οδηγώ και ελέγχω τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ερμηνευτών και των ψηφιακών μέσων και δημιουργώ νέα ηχοτοπία.

Τα έργα του Μπέκετ, και κατά συνέπεια και το «Quelle Catastrophe!», που είναι εμπνευσμένο από αυτά, συχνά παρουσιάζουν επαναλαμβανόμενους και ρυθμικούς διαλόγους ή δράσεις. Η μουσική μου συγχρονίζεται με αυτούς τους ρυθμούς, προσθέτοντας ένα στρώμα ηχητικής επανάληψης που εντείνει τη θεατρική εμπειρία. Άλλοτε εισάγοντας διάφωνα ή και αταίριαστα μουσικά στοιχεία τονίζω τις εγγενείς συγκρούσεις και αντιφάσεις στην αφήγηση και τους αγώνες των χαρακτήρων ή τον παραλογισμό των καταστάσεών τους.

Η επανάληψη αυτών των μουσικών μοτίβων μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση των υποκείμενων θεμάτων και των ψυχολογικών διαστάσεων των κειμένων. Όπως τα κείμενα του Μπέκετ συχνά παρουσιάζουν μη γραμμικές αφηγήσεις, έτσι και η σύνθεσή μου ακολουθεί ένα μοντέλο αλληλεπίδρασης μη γραμμικό, εμπνευσμένο από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, ώστε να παρακάμπτω οποιουσδήποτε περιορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος των νέων μέσων ως Media Actor είναι αυτός ενός «συν-ηθοποιού» που συνεργάζεται με τον ερμηνευτή έτσι ώστε να μικρύνει η απόσταση μεταξύ της σκηνής και των θεατών. Ο σκοπός μου είναι η μουσική μου να μετατρέπει τον χρόνο σε χώρο.

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης: "Κλήθηκα από τον φίλο μου Ανδρέα Μαντά να λειτουργήσω ως επιλογέας, συντονιστής και μοντέρ ενός πλούσιου, σχεδόν αχανούς λογοτεχνικού υλικού". 

Τέλος, ο αφηγητής της παράστασης Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης:

— Σε ποιο κείμενο βασίζεται ο ρόλος του αφηγητή;
Βασίζεται σε επιλεγμένα αποσπάσματα από πεζογραφήματα, δοκίμια αλλά και ποιήματα του Σάμιουελ Μπέκετ. Προ ετών είχα μεταφράσει την ογκώδη και εξόχως εμπεριστατωμένη βιογραφία του Μπέκετ που εκπόνησε ο James Knowlson, 1.006 σελίδες, ενώ ήδη από την εφηβεία μου, με παρότρυνση του τότε συμμαθητή μου, και νυν πατρός Νικολάου Λουδοβίκου, άρχισα να εξοικειώνομαι συστηματικά με το έργο του Ιρλανδού δημιουργού. Κι έτσι, κλήθηκα από τον φίλο μου Ανδρέα Μαντά να λειτουργήσω ως επιλογέας, συντονιστής και μοντέρ ενός πλούσιου, σχεδόν αχανούς λογοτεχνικού υλικού. 

 — Δηλαδή θα συμπληρώνει την «αυτοσχεδιαστική» διάσταση του κυρίως ηθοποιού;
Θα αποτελεί, τρόπον τινά, την τεκμηρίωση, μέσω των κειμένων που θα απαγγέλλονται ή και θα ψιθυρίζονται, της δράσης του κυρίως ηθοποιού. Θα είναι ένα σχόλιο, ας πούμε, εκ μέρους του γηραιού φαντάσματος του Μπέκετ, στα όσα εκφέρει και πράττει ο νεαρός Μαντάς. Αλλά και στα ηχητικά τοπία που θα διαμορφώνει επί σκηνής ο Τηλέμαχος Μούσας. Επίσης μέσα από μικρές δράσεις δικές μου και με τη χρήση αντικειμένων –τρανζίστορ, σκακιέρα, φλασκί, γραφομηχανή– θα γίνονται νύξεις στον βίο, την καθημερινότητα και τη νοοτροπία του Μπέκετ.  

— Κάπως σαν σκηνοθέτης επί σκηνής που θα κατευθύνει τη σύμπραξη ηθοποιού και μουσικού; Δηλαδή, θα αποτελείτε ένα είδος αγωγού μεταξύ της μπεκετικής ενδοσκόπησης της παράστασης και του κοινού;
Μάλλον θα είμαι, όπως έχουμε κανονίσει με τον Ανδρέα και τον Τηλέμαχο, ένα είδος διαιτητή-συντονιστή ανάμεσα στον ηθοποιό και στον μουσικό. Τα τελευταία δέκα χρόνια διακονώ την επιτακτική, κατά τη γνώμη μου, αλληλεπίδραση ανάμεσα στις τέχνες, αναλαμβάνοντας, συμπληρωματικά προς τη συγγραφική μου εργασία, ρόλους επιμελητή εικαστικών εκθέσεων, οργανωτή ομιλιών και εκδηλώσεων, γεφυροποιού ανάμεσα στη λογοτεχνία και την ιατρική, ενορχηστρωτή δράσεων όπου συνομιλεί η φιλοσοφία με την ποίηση. Τέτοια είναι και η πρόταση του «Quelle Catastrophe!», όπου συμπλέκονται το θέατρο, η μουσική, το βίντεο, η επιτέλεση και η λογοτεχνία. 

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σάμιουελ Μπέκετ

Βιβλίο / Σάμιουελ Μπέκετ: ένας υπέροχος σκακιστής της ύπαρξης

Δύο βιβλία αντιπροσωπευτικά της πρώτης περιόδου του σπουδαίου Ιρλανδού νομπελίστα ‒«Μέρφυ» από τις εκδόσεις Ύψιλον και «Προυστ» από την Εστία‒ δείχνουν πώς ήταν ο Μπέκετ πριν από τον Μπέκετ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Μια νύχτα στην Επίδαυρο» σε κείμενα Λένας Κιτσοπούλου-Γιάννη Αστερή και σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στο Εθνικό Θέατρο-REX

Κριτική Θεάτρου / «Μια νύχτα στην Επίδαυρο»: Κριτική για τη μετα-θεατρική επιθεώρηση του Νίκου Καραθάνου

Η παράσταση δεν έχει να παρουσιάσει κάποιο σκηνοθετικό ή άλλο επίτευγμα, όμως πρόκειται για μια τρυφερή επιστολή αγάπης από τους ανθρώπους που κάνουν θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT