«Quelle Catastrophe!»: Μία αυτοσχεδιαστική περφόρμανς πάνω στο έργο του Μπέκετ

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Ανδρεάς Μαντάς, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης και Τηλέμαχος Μούσας
0

To «Quelle Catastrophe!» είναι μια ερευνητική ανάγνωση πάνω στο έργο του Σάμιουελ Μπέκετ, μία «αυτοσχεδιαστική περφόρμανς», όπως τη χαρακτηρίζουν οι συντελεστές της, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ανδρέας Μαντάς που θα συμπράττει επί σκηνής με τον μουσικό Τηλέμαχο Μούσα, ενώ σε μια παράλληλη αφήγηση θα εμφανίζεται και ο γνωστός συγγραφέας και μεταφραστής Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Ο Μαντάς, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα, ισχυρίζεται ότι ο σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αι. δεν μας διηγήθηκε αυτό που μας συνέβη αλλά μας ανάγκασε να στραφούμε στο υπέδαφος για να ανακαλύψουμε τι πραγματικά συνέβη και τι πρόκειται να μας συμβεί. Ότι με αυτόν τον τρόπο μας ανάγκασε να αντικρίσουμε τον εαυτό μας. Στην παράσταση «Quelle Catastrophe!» περιγράφεται αυτή η αέναη επιστροφή στον αληθινό εαυτό, μπλεγμένη μέσα στη συλλογική ματαιότητα. Γι' αυτό κι οι ήρωές του είναι φαντάσματα ταπεινά, με τις μνήμες τους να αναδύονται στο φως και κατόπιν να εξαφανίζονται.

Θέσαμε μερικά ερωτήματα στον κάθε έναν ξεχωριστά και μας απάντησαν. Ο Ανδρεάς Μαντάς, που έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία, είπε:

— Ποια ανάγκη προέκυψε ώστε να δημιουργήσετε αυτή την «ερευνητική ανάγνωση» πάνω στο έργο του Μπέκετ; Πρόκειται για μια εκ νέου ανάγνωση του Μπέκετ, μια επαναπροσέγγιση μέσα στον χρόνο;
Λέει κάπου ο Γκίνσμπεργκ: «Ψάχνω για τη γλώσσα που είναι και δική σας». Αυτός ο στίχος φώλιασε στο μυαλό μου την περίοδο που ετοίμαζα το κείμενο. Η ιστορική περίοδος που διανύουμε είναι «ζεστή». Τη συνέπεια της αύξησης αυτής της «εντροπίας» την περιέγραψε με ιδιοφυή τρόπο και για τα επόμενα εκατό χρόνια ο Μπέκετ. Αλλά για άλλη μια φορά Μπέκετ; Ναι. Εκατό φορές, ναι. Μόνο που εμείς αποφασίσαμε να τον μεταφέρουμε στη σκηνή λίγο διαφορετικά απ' ό,τι γίνεται συνήθως.

Μια μπορχική post punk λειτουργία θα τη χαρακτήριζα αυτή την απόπειρα. Εξάλλου, για τον Μπέκετ η συνείδηση μαζί με το υποσυνείδητο είναι μια εκτός χώρου σκηνή, όπου οι άγγελοι πιάνουν απ’ το χέρι τους διαβόλους και στήνουν χορό. Αυτές τις μαζούρκες του προσπάθησα να φωτίσω. Όπως και να 'χει, ο Θεός του Μπέκετ ας μας σπλαχνιστεί σ' αυτή την κατάπτωσή μας.

Αλήθεια, δεν ξέρω αν έχει νόημα να αντιμετωπίζει πια κανείς τους χαρακτήρες του Μπέκετ ως dramatis personae. Μια μπορχική post punk λειτουργία θα τη χαρακτήριζα αυτή την απόπειρα. Εξάλλου, για τον Μπέκετ η συνείδηση μαζί με το υποσυνείδητο είναι μια εκτός χώρου σκηνή, όπου οι άγγελοι πιάνουν απ’ το χέρι τους διαβόλους και στήνουν χορό. Αυτές τις μαζούρκες του προσπάθησα να φωτίσω. Όπως και να 'χει, ο Θεός του Μπέκετ ας μας σπλαχνιστεί σ' αυτή την κατάπτωσή μας.

Αφίσα
Η αφίσα της «αυτοσχεδιαστικής περφόρμανς», όπως τη χαρακτηρίζουν οι συντελεστές της. 

— Έχετε πει ότι είναι μια «αυτοσχεδιαστική περφόρμανς». Αυτό σημαίνει ότι διαπερνάτε το σύνολο του έργου του Μπέκετ μέσα από μια επιλογή αποσπασμάτων του, πρόκειται για μια παράσταση-κολάζ;
Είναι μια παράσταση με πολλές επιρροές και το κείμενο έχει ως αφετηρία τον Μπέκετ – κυρίως όμως τον μη θεατρικό. Τα αποσπάσματα που ακούγονται είναι πειραγμένα και μπολιασμένα με δικά μου μεταιχμιακά θραύσματα λόγου και στίχους. Όλο αυτό το υλικό το φιλτράρω μέσα από όλες αυτές τις επιρροές.

Η λίστα είναι μεγάλη. Δεν ξέρω από πού να αρχίσω. Η «Νύχτα» του Πάνου Σαμαρά ήταν πάντα εκεί, δίπλα μου, ο Paul Butterfield, ο Mika Vainio, οι Birthday Party, οι Suicide, ο Will Self, ο Howard Devoto, ο Egon Schiele, η δύναμη του dybbuk, ο Elmore Leonard, το AIDS, η πόλη του Ρότερνταμ, οι ιταλικές Poliziotteschi ταινίες, ο Jean-Claude Van Damme, ο Evan Parker, o Claude Levi Strauss, ο Ken Russell, οι γάτες, η Αθήνα, η πόλη που δεν σταματά να μπαλώνει τις πληγές της.

Δεν είναι τυχαίο που βρήκα και έπεισα κάποιους από τους ηρωές μου, όπως η πρόσφατα χαμένη, η οποία μου χάρισε την τελευταία απαγγελία της, Julee Cruise, ο George Pelecanos, ο Barry Adamson, μεταξύ άλλων, και τους ζήτησα να βιντεοσκοπήσουν τον εαυτό τους να απαγγέλλει Μπέκετ, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση ενός diy εικαστικού δρώμενου. Ένα νήμα τα συνδέει όλα και αυτό το νήμα στην περίπτωσή μας είναι το πνεύμα του συγγραφέα. Πιστεύω στον συνδυασμό-σύνδεσμο των πραγμάτων. Είναι μια περφόρμανς πιστή στον λόγο, στη διαλεκτική αλλά κυρίως στο πνεύμα του μεγάλου Ιρλανδού.

— Σε τι παραπέμπει ο τίτλος «Quelle Catastrophe!»; Θα διακρίνεται από παιχνιδιάρικη διάθεση;
Το «Quelle Catastrophe!» είναι αυτός ο αιώνιος γυρισμός, η εξάτμιση της αίσθησης, η παγκόσμια ασημαντότητα. Ένα πρόσχημα για να δούμε τον κόσμο χωρίς φίλτρα, κατευθείαν μέσα από τη «λογική του ενστίκτου», φτιαγμένο απ' την ψυχή των ηρώων του Μπέκετ. Οι ήρωές του είναι φαντάσματα ταπεινά. Μνήμες βγαίνουν στο φως και εξαφανίζονται και αντιστρόφως. 

Η διαλεκτική εικόνα που μας ζωγράφισε ο Μπέκετ είναι σαν την αστραπή μιας σφαίρας, που διασχίζει ολόκληρο τον ορίζοντα του παρελθόντος και εμείς δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά να στεκόμαστε μπροστά σε όλο αυτό σαν μαγεμένοι και τρομαγμένοι από τις στατιστικές αλήθειες και τα μακροσκελή νούμερα, ενώ βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από τη μηδαμινότητα και ματαιότητα της ατομικής ύπαρξης. Μόνο η επιστροφή της σκέψης στην αρχή της θα ολοκληρώσει τη σκέψη. Μόνο η επιστροφή της δράσης στην πηγή της θα ολοκληρώσει τη δράση... τότε ναι, δεν υπάρχει κάτι πιο παιχνιδιάρικο από αυτό.

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Η παράστασή μας κατευθύνεται από τη μουσική, είναι δηλαδή συνδεδεμένη καθοριστικά με την παράμετρο του χρόνου και τον μουσικό ρυθμό, λέει ο Τηλέμαχος Μούσας που φωτογραφίζεται με τον Ανδρέα Μαντά.

Την πρωτότυπη μουσική και τον σχεδιασμό ήχου θα υπογράφει ο Τηλέμαχος Μούσας, ο οποίος εξηγεί: 

— Σε μια αυτοσχεδιαστική περφόρμανς, όπου η παρουσία μουσικού αποτελεί σύμπραξη επί σκηνής ως «σχεδιασμός ήχου», πως ο ήχος θα συνοδεύσει/συμπληρώσει δραματουργικά την παράσταση;
Η παράστασή μας κατευθύνεται από τη μουσική, είναι δηλαδή συνδεδεμένη καθοριστικά με την παράμετρο του χρόνου και τον μουσικό ρυθμό. Η μουσική, ο λόγος, τα ηχητικά παράγωγα και η φυσική κίνηση συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν ή παρατίθενται μαζί, κατά κάποιον τρόπο ισότιμα, αλλά εκτελούνται και από τους τρεις ερμηνευτές και σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα. O ήχος δημιουργεί μια σύνδεση μεταξύ του μουσικού θεάτρου και του μεταδραματικού θεάτρου σε ένα κοινό πεδίο, την αφετηρία του οποίου είχε θέσει ο Βάγκνερ, χαρακτηρίζοντας την όπερα παρακλάδι της λογοτεχνίας. Ο ήχος και κατ’ επέκταση η φωνή αποτελούν αισθητικά χαρακτηριστικά, ικανά να καταστήσουν απτή και σχετική μια αόρατη και περίπλοκη δύναμη.

Η παράστασή μας επίσης εξετάζει την αναγνώριση της αισθητικής του ήχου και τη χρήση της φωνής ως υλικού θεάτρου, με μια ευαίσθητη επίγνωση του παιχνιδιού. Η χρήση διαδραστικών εργαλείων όπως το Kinesthesis είναι ένας τρόπος για να προσεγγίσω τους πλούσιους και περίπλοκους τρόπους που η φωνή ενεργεί μέσα από το σώμα αλλά και έξω από το σώμα του ομιλητή, όταν βρίσκεται ενισχυμένη στον χώρο κατά την ώρα της παράστασης. Ελέγχω και επαυξάνω σε πραγματικό χρόνο τη φωνητική έκφραση των ερμηνευτών, τον δομημένο προσωδιακό λόγο, το τραγούδι και τη φωνή των παθών. Επίσης η χρήση αυτοσχεδιαστικών εργαλείων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει στην αποδόμηση του λόγου, με στόχο την έκφραση των ενστίκτων μέσω του παραγλωσσικού κώδικα.

— Καθώς η δουλειά σας χαρακτηρίζεται κυρίως από ηλεκτρονικό ήχο και μουσική και ως εκ τούτου με τη δυνατότητα αυτοσχεδιασμού εν ώρα παράστασης, θα μπορούσατε να δώσετε ένα στίγμα για το πώς η διάδραση των νέων μέσων θα λειτουργήσει ώστε να υπηρετήσει τον εμπνευσμένο από τον Μπέκετ λόγο;
Η εισαγωγή ψηφιακών μέσων στις παραστατικές τέχνες μπορεί να συγκριθεί με την εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη θεατρική σκηνή στα τέλη του 19ου αιώνα. Ως συνθέτης οδηγώ και ελέγχω τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ερμηνευτών και των ψηφιακών μέσων και δημιουργώ νέα ηχοτοπία.

Τα έργα του Μπέκετ, και κατά συνέπεια και το «Quelle Catastrophe!», που είναι εμπνευσμένο από αυτά, συχνά παρουσιάζουν επαναλαμβανόμενους και ρυθμικούς διαλόγους ή δράσεις. Η μουσική μου συγχρονίζεται με αυτούς τους ρυθμούς, προσθέτοντας ένα στρώμα ηχητικής επανάληψης που εντείνει τη θεατρική εμπειρία. Άλλοτε εισάγοντας διάφωνα ή και αταίριαστα μουσικά στοιχεία τονίζω τις εγγενείς συγκρούσεις και αντιφάσεις στην αφήγηση και τους αγώνες των χαρακτήρων ή τον παραλογισμό των καταστάσεών τους.

Η επανάληψη αυτών των μουσικών μοτίβων μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση των υποκείμενων θεμάτων και των ψυχολογικών διαστάσεων των κειμένων. Όπως τα κείμενα του Μπέκετ συχνά παρουσιάζουν μη γραμμικές αφηγήσεις, έτσι και η σύνθεσή μου ακολουθεί ένα μοντέλο αλληλεπίδρασης μη γραμμικό, εμπνευσμένο από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, ώστε να παρακάμπτω οποιουσδήποτε περιορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος των νέων μέσων ως Media Actor είναι αυτός ενός «συν-ηθοποιού» που συνεργάζεται με τον ερμηνευτή έτσι ώστε να μικρύνει η απόσταση μεταξύ της σκηνής και των θεατών. Ο σκοπός μου είναι η μουσική μου να μετατρέπει τον χρόνο σε χώρο.

«Quelle Catastrophe!»  Facebook Twitter
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης: "Κλήθηκα από τον φίλο μου Ανδρέα Μαντά να λειτουργήσω ως επιλογέας, συντονιστής και μοντέρ ενός πλούσιου, σχεδόν αχανούς λογοτεχνικού υλικού". 

Τέλος, ο αφηγητής της παράστασης Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης:

— Σε ποιο κείμενο βασίζεται ο ρόλος του αφηγητή;
Βασίζεται σε επιλεγμένα αποσπάσματα από πεζογραφήματα, δοκίμια αλλά και ποιήματα του Σάμιουελ Μπέκετ. Προ ετών είχα μεταφράσει την ογκώδη και εξόχως εμπεριστατωμένη βιογραφία του Μπέκετ που εκπόνησε ο James Knowlson, 1.006 σελίδες, ενώ ήδη από την εφηβεία μου, με παρότρυνση του τότε συμμαθητή μου, και νυν πατρός Νικολάου Λουδοβίκου, άρχισα να εξοικειώνομαι συστηματικά με το έργο του Ιρλανδού δημιουργού. Κι έτσι, κλήθηκα από τον φίλο μου Ανδρέα Μαντά να λειτουργήσω ως επιλογέας, συντονιστής και μοντέρ ενός πλούσιου, σχεδόν αχανούς λογοτεχνικού υλικού. 

 — Δηλαδή θα συμπληρώνει την «αυτοσχεδιαστική» διάσταση του κυρίως ηθοποιού;
Θα αποτελεί, τρόπον τινά, την τεκμηρίωση, μέσω των κειμένων που θα απαγγέλλονται ή και θα ψιθυρίζονται, της δράσης του κυρίως ηθοποιού. Θα είναι ένα σχόλιο, ας πούμε, εκ μέρους του γηραιού φαντάσματος του Μπέκετ, στα όσα εκφέρει και πράττει ο νεαρός Μαντάς. Αλλά και στα ηχητικά τοπία που θα διαμορφώνει επί σκηνής ο Τηλέμαχος Μούσας. Επίσης μέσα από μικρές δράσεις δικές μου και με τη χρήση αντικειμένων –τρανζίστορ, σκακιέρα, φλασκί, γραφομηχανή– θα γίνονται νύξεις στον βίο, την καθημερινότητα και τη νοοτροπία του Μπέκετ.  

— Κάπως σαν σκηνοθέτης επί σκηνής που θα κατευθύνει τη σύμπραξη ηθοποιού και μουσικού; Δηλαδή, θα αποτελείτε ένα είδος αγωγού μεταξύ της μπεκετικής ενδοσκόπησης της παράστασης και του κοινού;
Μάλλον θα είμαι, όπως έχουμε κανονίσει με τον Ανδρέα και τον Τηλέμαχο, ένα είδος διαιτητή-συντονιστή ανάμεσα στον ηθοποιό και στον μουσικό. Τα τελευταία δέκα χρόνια διακονώ την επιτακτική, κατά τη γνώμη μου, αλληλεπίδραση ανάμεσα στις τέχνες, αναλαμβάνοντας, συμπληρωματικά προς τη συγγραφική μου εργασία, ρόλους επιμελητή εικαστικών εκθέσεων, οργανωτή ομιλιών και εκδηλώσεων, γεφυροποιού ανάμεσα στη λογοτεχνία και την ιατρική, ενορχηστρωτή δράσεων όπου συνομιλεί η φιλοσοφία με την ποίηση. Τέτοια είναι και η πρόταση του «Quelle Catastrophe!», όπου συμπλέκονται το θέατρο, η μουσική, το βίντεο, η επιτέλεση και η λογοτεχνία. 

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σάμιουελ Μπέκετ

Βιβλίο / Σάμιουελ Μπέκετ: ένας υπέροχος σκακιστής της ύπαρξης

Δύο βιβλία αντιπροσωπευτικά της πρώτης περιόδου του σπουδαίου Ιρλανδού νομπελίστα ‒«Μέρφυ» από τις εκδόσεις Ύψιλον και «Προυστ» από την Εστία‒ δείχνουν πώς ήταν ο Μπέκετ πριν από τον Μπέκετ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Μια νύχτα στην Επίδαυρο» σε κείμενα Λένας Κιτσοπούλου-Γιάννη Αστερή και σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στο Εθνικό Θέατρο-REX

Κριτική Θεάτρου / «Μια νύχτα στην Επίδαυρο»: Κριτική για τη μετα-θεατρική επιθεώρηση του Νίκου Καραθάνου

Η παράσταση δεν έχει να παρουσιάσει κάποιο σκηνοθετικό ή άλλο επίτευγμα, όμως πρόκειται για μια τρυφερή επιστολή αγάπης από τους ανθρώπους που κάνουν θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ