Τρεις νέες παραστάσεις Σαίξπηρ στα αθηναϊκά θέατρα

Οι δυο Μακμπέθ και άλλες ιστορίες από τον Σαίξπηρ στο θέατρο Facebook Twitter
Η «Τραγική ιστορία των Μακμπέθ» είναι μια παράσταση που αποσκοπεί να αναδείξει την ουσία του κλασικού έργου του Σαίξπηρ.
0

Τρεις παραστάσεις Σαίξπηρ ρίχνουν μια «λοξή» ματιά στον βάρδο και το έργο του.

Εκτός από την παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Εθνικό Θέατρο, στο Θέατρο Μουσούρη φτάνουν ένας εξόριστος δούκας και η κόρη του, ο Μακμπέθ και η Λαίδη Μακμπέθ στο θέατρο Μιχάλης Κακογιάννης έρχονται αντιμέτωποι με τα πάθη τους και ο Φάλσταφ μας οδηγεί στις περιπέτειες της ανέμελης ζωής του στο Θέατρο Τέχνης.

Η τραγική ιστορία των Μακμπέθ

Στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Αναλογιζόμενοι την πορεία τους μέχρι το τέλος, ο Μακμπέθ και η Λαίδη Μακμπέθ έρχονται αντιμέτωποι με δομικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης, όπως ο φόβος, η πλεονεξία, ο έρωτας, ο εγωισμός. Η εξουσία γίνεται αυτοσκοπός και ένα μέσο που καταπίνει όποιον την πλησιάζει και τον αποκόπτει από τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του.

Η τραγική ιστορία των Μακμπέθ είναι μια παράσταση που αποσκοπεί να αναδείξει την ουσία του κλασικού έργου του Σαίξπηρ, διατηρώντας και δικαιολογώντας την ομορφιά της ποιητικής γλώσσας και κάνοντάς την εύληπτη στους σύγχρονους θεατές.

Η τραγική ιστορία των Μακμπέθ είναι μια παράσταση που αποσκοπεί να αναδείξει την ουσία του κλασικού έργου του Σαίξπηρ, διατηρώντας και δικαιολογώντας την ομορφιά της ποιητικής γλώσσας και κάνοντάς την εύληπτη στους σύγχρονους θεατές. Η παράσταση φωτίζει την ψυχοσύνθεση των δύο βασικών ηρώων, καθώς τους συναντάμε τη στιγμή πριν την καταστροφή. Πρόκειται για μια τρομακτική ιστορία που στην ουσία της όμως είναι τόσο ανθρώπινη, καθώς αναγκάζει τον άνθρωπο να κοιτάξει στον καθρέφτη και να αντικρίσει την ψυχή του αντί για το είδωλό του.

«Η τραγική ιστορία των Μακμπέθ», παρουσιάζεται από Παρασκευή 26 Μαΐου έως Κυριακή 11 Ιουνίου 2023 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για 9 μόνο παραστάσεις.

Η τραγική ιστορία των Μακμπέθ
Μετάφραση – διασκευή από το πρωτότυπο: Δημήτρης Γκουτζαμάνης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γκουτζαμάνης
Σκηνική επιμέλεια: Κρίστη Παπαδοπούλου
Πρωτότυπη μουσική: Άλκης Κυρτσόγλου
Σκηνογραφία: οι γλύπτες Ανδρέας Καλακαλλάς, Στέλιος Παναγιωτόπουλος
Παίζουν: Δημήτρης Γκουτζαμάνης, Ναταλία Κηρύκου, Κρίστη Παπαδοπούλου (Λαίδη Μακμπέθ – διπλή διανομή)

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206)
26/5-11/6

Η Τρικυμία

Στο θέατρο Μουσούρη

Οι δυο Μακμπέθ και άλλες ιστορίες από τον Σαίξπηρ στο θέατρο Facebook Twitter
Η παράσταση παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Μουσούρη έως τις 30 Μαΐου 2023. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Μια αφήγηση για το δράμα ενός έκπτωτου Δούκα του Μιλάνου και της ανήλικης κόρης του, εξόριστων ναυαγών σε ένα σχεδόν έρημο νησί της Μεσογείου τετρακόσια χρόνια πριν, μια ιστορία λευκής μαγείας, εκδίκησης και συμφιλίωσης που είναι ταυτόχρονα ένας ηχηρός ύμνος στη μαγεία, την ελευθερία και τη δύναμη της θεατρικής ψευδαίσθησης.

Σε ένα νησί που κατοικείται από σύμπαντα και θαύματα με τη μαγεία να προκαλεί φυσικά φαινόμενα, με τα φαινόμενα να παραπλανούν τα δραματικά πρόσωπα, με τα δραματικά πρόσωπα να λαχταρούν να ελευθερωθούν από τη φυλακή του παρελθόντος, τη μνησικακία, το πάθος για εξουσία, τίποτα δεν είναι αυτονόητο.

«Η Τρικυμία» του Oυίλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Μάριου Παναγιώτου, στην καινούργια, ειδικά για την παράσταση, μετάφραση του Κ. Αλέξη Αλάτση μας ταξιδεύει σε μια περιοχή παραδοξότητας, απορίας και θάμβους που κάθε τράβηγμα της αυλαίας μας αποκαλύπτει σκηνές μεταξύ κλασικού και σύγχρονου, ελαφρότητας και συγκίνησης, αθωότητας και εφιάλτη. Η παράσταση παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Μουσούρη έως τις 30 Μαΐου 2023.

Η Τρικυμία
Νέα Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία: Κ. Αλέξης Αλάτσης
Σκηνοθεσία: Μάριος Παναγιώτου
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Ερμηνεύουν: Κ. Αλέξης Αλάτσης, Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, Μαρία Δαμασιώτη, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Νάντια Κατσούρα, Γιώργος Κισσανδράκης, Σοφία Μαραθάκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Αθηνά Μπαλτά, Νίκος Ντάσης, Νάνσυ Σιδέρη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλος, Γιώργος Σύρμας

Θέατρο Μουσούρη, Πλατεία Καρύτση 7
Έως 30/5

Καμπάνες τα μεσάνυχτα

Στο θέατρο Τέχνης

Οι δυο Μακμπέθ και άλλες ιστορίες από τον Σαίξπηρ στο θέατρο Facebook Twitter
Η ομάδα RMS MATAROA επιχειρεί μια νέα αφήγηση της σαιξπηρικής ιστορίας που παραμερίζει το επικό και αναζητά το βαθιά ανθρώπινο.

Ο Φάλσταφ και ο πρίγκιπας Χάρι, διάδοχος του αγγλικού θρόνου, ζουν σαν κλέφτες κόντρα στους κανόνες του παλατιού, σπαταλώντας χρόνο και χρήμα στα καπηλειά του Ουίνδσορ. Η ανέμελη ζωή τους σταματά όταν ξεσπά νέα εμφύλια διαμάχη που απειλεί τον θρόνο του πατέρα του Ερρίκου. Οι δρόμοι τους χωρίζουν μόλις σημάνουν οι καμπάνες του πεπρωμένου και οδηγήσουν τον έναν στον θρόνο και τον άλλο στο θάνατο.

Ο εκρηκτικός και αμετροεπής Φάλσταφ, ένας από τους πιο αγαπημένους κωμικούς  χαρακτήρες των σαιξπηρικών έργων, γίνεται ο μίτος για να οδηγηθούμε στο λαβύρινθο της ανθρώπινης ύπαρξης. Εμβαθύνοντας στα ψυχικά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές που τον κάνουν ταυτόχρονα ευχάριστο και απεχθή, ρήτορα και φαφλατά, κακότροπο και ευσυγκίνητο, αναζητάμε να κατανοήσουμε την πραγματική φύση του ανθρώπου. Ο Φάλσταφ γίνεται καθρέφτης του εαυτού μας και τολμά να πει δυνατά τις μύχιες σκέψεις μας, εκείνες που φροντίζουμε να κρύψουμε στο πλαίσιο της συνύπαρξης. Μέσα από τον παιγνιώδη χαρακτήρα της φάρσας επιχειρούμε να συνθέσουμε ένα σύγχρονο σκηνικό συμβάν, απαλλαγμένο από φοβίες και δογματισμούς. Η ομάδα RMS MATAROA επιχειρεί μια νέα αφήγηση της σαιξπηρικής ιστορίας που παραμερίζει το επικό και αναζητά το βαθιά ανθρώπινο.

Καμπάνες τα μεσάνυχτα
Σκηνοθεσία: Μάνος Βαβαδάκης
Δραματουργία/Απόδοση: RMS MATAROA
Σκηνικά/Κοστούμια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου
Φωτισμοί: Μαριέττα Παυλάκη
Μουσική σύνθεση: Γιάννης Νιάρρος
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Ελίνα Ρίζου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος

Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν - Φρυνίχου (Φρυνίχου 14, Πλάκα)
Από 3 έως 28 Μαΐου 2023, για 20 παραστάσεις

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΧΟΥΒΑΡΔΑΣ

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Χωρίς την τέχνη, δεν υπάρχει η ζωή»

Η νέα δημιουργία του σπουδαίου σκηνοθέτη, «Μυστήριο 76: Don’t Look Back» φέρει τη σκηνοθετική αλλά και τη συγγραφική του υπογραφή, και μετατρέπει τις αποθήκες του Παλαιού Ελαιουργείου της Ελευσίνας στο ξενοδοχείο-φάντασμα Hotel Spectre.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ