Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

0

Ένα μαύρο τετράγωνο. Που «σπάει» αθόρυβα σε τέσσερα μέρη, σχηματίζοντας έναν τεράστιο σταυρό από φως. Στη βάση του, ένα μικροσκοπικό μπονζάι. Στην καρδιά του, κάτι κινείται: δύο άνδρες ξαπλωμένοι ανάσκελα, τα κεφάλια τους ενωμένα στην κορυφή.

Αν και είναι εγκλωβισμένοι σε μια στενή οριζόντια λωρίδα, το κέφι τους μοιάζει αμείωτο. Μιλάνε, γελάνε δυνατά, τρίβουν τα μάγουλά τους, μπλέκουν τα χέρια τους. Κάποιες στιγμές μοιάζουν να ενώνονται, να γίνονται ένα δικέφαλο, θορυβώδες πλάσμα με τέσσερα πόδια.

Από την πρώτη στιγμή αισθανόμαστε ότι σε τούτη την παράσταση υπάρχει μια ριζική μετατόπιση. Κανένα από τα κλασικά χαρακτηριστικά των αναπαραστάσεων του «Γκοντό» δεν θα συναντήσουμε εδώ. Όχι μόνον έχει εξαφανιστεί το δέντρο και ο εξοχικός δρόμος (αειθαλή σήματα-κατατεθέντα του μπεκετικού τοπίου), αλλά έχει αναιρεθεί και η όρθια στάση των δύο ηρώων, του Βλαντιμίρ και του Εστραγκόν. Στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί ο σταυρός, το μαχαίρι, τα άρβυλα, το κόκκινο γυναικείο γοβάκι, το ματωμένο ύφασμα: όλα τα αγαπημένα αντικείμενα της τερζοπουλικής αισθητικής συναντιούνται εδώ εκ νέου, διαποτίζοντας το μπεκετικό σύμπαν με τους εννοιολογικούς κώδικες του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού.

Οι πλάνητες του Μπέκετ συνομιλούν, φιλοσοφούν, λένε ωραία πραγματα. Για τη ζωή, για τον άνθρωπο, για τη φύση, για την τέχνη. Το τρέξιμο δεν είναι δημιουργία. Είναι αναζήτηση της ευτυχίας, είναι μανία καταδίωξης, μανία φυγής.

Ο Τερζόπουλος εφευρίσκει τη συνθήκη από την αρχή. Ξαναστήνει το έργο –το κομβικότερο του εικοστού αιώνα– με τρόπο ρηξικέλευθο, μετατρέποντας την οικεία, χιλιοϊδωμένη έρημη χώρα του «Γκοντό» σε έναν σκοτεινό, υπαρξιακό κύβο του Ρούμπικ που απειλεί ανά πάσα στιγμή να καταπιεί όποιον βρεθεί στο διάβα των περιστροφόμενων κομματιών του. Ποιος είπε ότι η αναμονή είναι κάτι βαρετό; «Περιμένοντας ανοίγει ο χώρος και ο χρόνος», μου εξηγεί ο σκηνοθέτης όταν τον συναντώ στην Αθήνα, για να μιλήσουμε για την «ιταλική παράσταση» (έτσι την αποκαλεί), που είχα κι εγώ την τύχη να παρακολουθήσω προ μηνός στο ξακουστό Piccolo Teatro, στο Μιλάνο (και που τώρα συνεχίζει τη θριαμβευτική περιοδεία της σε άλλες ιταλικές πόλεις, προτού παρουσιαστεί στο ελληνικό κοινό, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, τον Μάιο).

«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Τερζόπουλου Facebook Twitter
Από την πρώτη στιγμή αισθανόμαστε ότι σε τούτη την παράσταση υπάρχει μια ριζική μετατόπιση. Κανένα από τα κλασικά χαρακτηριστικά των αναπαραστάσεων του «Γκοντό» δεν θα συναντήσουμε εδώ. Φωτ.: Johanna Weber

Και τι συμβαίνει όταν ανοίγει ο χώρος και ο χρόνος; «Εκεί έρχονται φαντάσματα», συνεχίζει. «Επιστρέφουν οι νεκροί. Οι προσωποποιήσεις των επιθυμιών. Επιστρέφουν σ’ αυτό το κενό, σ’ αυτήν τη σιωπή. Η Λερναία Ύδρα, οι παραισθήσεις και τα παροράματα...». Μιλάει σιγά, πολύ σιγά, εξασθενημένος από μια περιπέτεια υγείας που τον ταλαιπώρησε πρόσφατα, αλλά καθόλου δεν επηρέασε τη συναρπαστική ροή της σκέψης του. Ο χαμηλός, σχεδόν ψιθυριστός τόνος της φωνής του μοιάζει να βγαίνει από ένα πολύ βαθύ σημείο του σώματός του, από μια καταπακτή, όπως εκείνη από την οποία αναδύεται το κεφάλι του Λάκι στην παράσταση για να ερμηνεύσει τον πυρετώδη, αφρισμένο μονόλογό του.

Ο νεαρός ηθοποιός έχει αίματα στο μέτωπο και σείεται ολόκορμα, σε κατάσταση ακατάσχετου τρόμου. Από μια κάθετη σχισμή πίσω του εισβάλλει ο Πότζο, άγριος, επιβλητικός, κραδαίνοντας δύο μαχαίρια. Τοποθετεί στο νεαρό κεφάλι ένα πολεμικό κράνος. Το ουρλιαχτό μιας σειρήνας, ήχοι από πολυβόλα και αεροπλάνα ηλεκτρίζουν την ατμόσφαιρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία, κι εδώ ο Τερζόπουλος αποκλίνει από τον «κανόνα», αψηφώντας δυναμικά την μπεκετική επιταγή για ένα «σβησμένο», ασαφές κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο: οι κραυγές του πολέμου διαπερνούν το κλειστό σύμπαν του «Γκοντό», θυμίζοντας στον θεατή τις σφαγές αμάχων στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή.

Όταν τον ρωτάω σχετικά με αυτή την επιλογή, να καταργήσει δηλαδή τη χωροχρονική αβεβαιότητα, το no man’s land του Μπέκετ, μου απαντά: «No man’s land μπορεί να είναι ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπου οι άνθρωποι περιμένουνε... No man’s land μπορεί να είναι μια πλατεία γεμάτη με αφασικό κόσμο... No man’s land μπορεί να είναι ένας μεγάλος χώρος αναμονής στο αεροδρόμιο... Όλα αυτά είναι άδειοι χώροι. Το θέμα του μακρινού ορίζοντα, του άδειου τοπίου το είδαμε εκατό φορές. Ας δούμε και το άδειο στο γεμάτο».

«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Τερζόπουλου Facebook Twitter
«Είναι σαν να βρίσκουν τον Γκοντό ο ένας στον άλλον. Ψήγματα του Γκοντό... Δούλεψα πολύ την αφή, την επαφή, τα χέρια... χορεύουνε, κοιτιούνται, σχεδόν σαν ερωτευμένοι». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Πόσο γεμάτο, πράγματι! Ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα της σκηνοθεσίας είναι ότι χαρτογραφεί μαγευτικά τους γκρεμούς και τις χαράδρες στις οποίες βουλιάζει απρόσμενα το Είναι ενώ συνομιλεί με τον εαυτό του και τον κόσμο, προσπαθώντας ν’ αναρριχηθεί προς την επιφάνεια, να γαντζωθεί από κάπου, από κάποιον, από μια ιδέα, από μια ελπίδα, από μια φράση. Επισημαίνω στον σκηνοθέτη ότι δεν έχω ξαναδεί παράσταση του «Γκοντό» όπου οι δύο κεντρικοί ήρωες να αγγίζονται τόσο πολύ, με τόση απρόσμενη τρυφερότητα. «Είναι σαν να βρίσκουν τον Γκοντό ο ένας στον άλλον. Ψήγματα του Γκοντό... Δούλεψα πολύ την αφή, την επαφή, τα χέρια... χορεύουνε, κοιτιούνται, σχεδόν σαν ερωτευμένοι», σχολιάζει χαμογελώντας.

Ποτέ η διαδικασία της αναμονής δεν υπήρξε τόσο περιπετειώδης – γιατί μέσα στη φαινομενική ακινησία υπάρχει μια ακατάπαυστη αναταραχή, μια διαρκής αναψηλάφηση του χώρου, μια διαρκής ανασύνταξη των υλικών και άυλων δομικών στοιχείων. Το ανθρώπινο σώμα διαθέτει απροσμέτρητο βάθος: ποτέ δεν γνωρίζουμε ποιες διεργασίες εκτυλίσσονται μέσα του, πόσο γρήγορα τρέχει το αίμα στις φλέβες μας, ποτέ δεν αντιλαμβανόμαστε ποιες δίοδοι ασφυκτιούν, ποιες ζωτικές λειτουργίες διενεργούνται επιτυχώς ή παρακωλύονται και με ποια κατάληξη. Στην παράσταση το απρόβλεπτο και το αυθαίρετο ενσαρκώνονται ανά πάσα στιγμή: το ερεβώδες μαύρο τετράγωνο ανοιγοκλείνει κατά βούληση αποκαλύπτοντας διαρκώς νέα σχήματα, νέες συντεταγμένες, νέες διαρρυθμίσεις, νέους κινδύνους, κρυφά πηγάδια και άγνωστες ατραπούς. Δύο άνθρωποι συνομιλούν και οι φωνές τους ξυπνούν τα φαντάσματα, η αγωνία τους αλλοιώνει την πυκνότητα του αέρα, η ενέργεια που εκλύουν διαπερνά τον φλοιό της γης και κάνει τις τεκτονικές πλάκες να ραγίζουν. Ο Τερζόπουλος μετατρέπει την αυστηρή γεωμετρικότητα του χώρου σε δύναμη απελευθέρωσης της επιθυμίας: όσο πιο περιορισμένη, όσο πιο καταπιεσμένη, τόσο πιο ξέφρενη εκτινάσσεται προς όλες τις κατευθύνσεις, αθεράπευτα δονούμενη από τη λαχτάρα για ζωή.

«Ο εσωτερικός χρόνος είναι ιλιγγιώδης. Είναι ατρακτοειδής. Μέσα από αυτή την ατρακτοειδή κίνηση, το “πάνω” γίνεται “κάτω” και το “κάτω” γίνεται “πάνω”. Τι συμβαίνει, λοιπόν, όταν το “πάνω” γίνεται “κάτω”; Αυτή είναι μια σειρά αμφισβητήσεων, αναιρέσεων και άρσεων που επιχειρώ στην παράσταση», μου εξηγεί.

«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Τερζόπουλου Facebook Twitter
Ο νεαρός ηθοποιός έχει αίματα στο μέτωπο και σείεται ολόκορμα, σε κατάσταση ακατάσχετου τρόμου. Φωτ.: Johanna Weber

Ακόμη και η έννοια της αναμονής παίρνει εδώ άλλη διάσταση: για τον Τερζόπουλο είναι κάτι θετικό, όπως μου επισημαίνει. Τον κοιτάζω με έκπληξη: συνήθως την αντιλαμβανόμαστε ως κάτι αρνητικό, ως κάτι που μας καθηλώνει ανήμπορους σε ένα σημείο, αντιτείνω. «Όχι. Γιατί περιμένοντας οξύνεις την κριτική ικανότητά σου. Αναρωτιέσαι, συζητάς, σκέφτεσαι. Ενώ, όταν τρέχεις πίσω από κάτι για να το αρπάξεις, δεν σου μένουν περιθώρια σκέψης. Οι πλάνητες του Μπέκετ συνομιλούν, φιλοσοφούν, λένε ωραία πραγματα. Για τη ζωή, για τον άνθρωπο, για τη φύση, για την τέχνη. Το τρέξιμο δεν είναι δημιουργία. Είναι αναζήτηση της ευτυχίας, είναι μανία καταδίωξης, μανία φυγής. Οι πρόγονοί τους βρίσκονται στην αρχαία Αγορά. Εκεί όπου οι άνθρωποι φιλοσοφούσαν και μιλούσαν για τα άστρα και περίμεναν... Σκεπτόμενοι».

Πράγματι, οι δύο Ιταλοί ηθοποιοί –ο Enzo Vetrano και ο Stefano Randisi, βετεράνοι λαϊκοί καλλιτέχνες με μεγάλη εμπειρία στην κωμωδία, που όμως είναι ταυτόχρονα και διανοούμενοι, όπως τους χαρακτηρίζει– εκπέμπουν αβίαστα αυτή την αίσθηση σχεδόν ευφορικής περιέργειας για τα πράγματα. Είναι ακόμα ζωντανοί, δεν έχουν γίνει έρμαια μιας αδυσώπητης λούπας, αντιστέκονται. Όσο κι αν αναλογίζονται την αυτοκτονία ή τον αποχωρισμό, ξέρουμε ότι δεν θα τα πράξουν ποτέ. Κι ας καταλαμβάνονται φευγαλέα από απροσμέτρητη υπαρξιακή οδύνη... Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, τους βλέπουμε προς στιγμήν να περιδινούνται στην πλέον ανεξερεύνητη περιοχή των απωθημένων αισθήσεων, αναμνήσεων και τραυμάτων, «την περιοχή του ζωώδους και του θείου, εκεί όπου γεννιούνται η τρέλα και το όνειρο, το παραλήρημα και ο εφιάλτης». Αρχίζουν να ξύνονται, να τινάζονται, να επιδίδονται σε σπασμούς, να οδηγούνται σε έναν ολοένα κορυφούμενο παροξυσμό, φέρνοντας στον νου δύο έγκλειστους σε ψυχιατρείο. Η διαβρωτική, βίαιη παρουσία του Πότζο έχει επιδράσει καταλυτικά επάνω τους: ο τυραννικός Πότζο είναι ο άνθρωπος που δεν σκέπτεται, που έχει όλες τις απαντήσεις έτοιμες, στυγνός υπηρέτης της καθεστηκυίας τάξης, «αυτοκαταστροφικός, σχεδόν αυτοκτονικός, αενάως αυτοτιμωρούμενος. Δεν ικανοποιείται ποτέ», λέει ο σκηνοθέτης.

«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Τερζόπουλου Facebook Twitter
Φωτ.: Johanna Weber
«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Τερζόπουλου Facebook Twitter
Φωτ.: Johanna Weber

«Τι είναι αυτό που μονίμως περιμένουμε; Τι είναι αυτό το ανικανοποίητο που έχει ο άνθρωπος; Είναι οντολογικής φύσεως;», τον ρωτάω. «Ο παππούς μου δεν το είχε. Ούτε ο πατέρας μου. Εγώ το είχα. Ήμουν ανικανοποίητος...». «Ναι, αλλά αυτό σας πήγε πολύ μακριά...», του απαντώ. «Κι όμως: έχασα πολλά από τη ζωή. Πάρα πολλά...». Δεν τολμώ να ζητήσω διευκρινίσεις. Μπορώ μόνο να φανταστώ πόσες θυσίες, πόσα αδιέξοδα, πόσες νύχτες μοναξιάς και απόγνωσης πέρασε κατά τη διάρκεια αυτής της τόσο θαυμαστής αλλά και σίγουρα τόσο επώδυνης διαδρομής του από τον Μακρύγιαλο Πιερίας μέχρι τις κορυφές του παγκόσμιου θεατρικού στερεώματος.

«Πάντα κάτι λείπει. Δεν ξέρουμε ποιο είναι αυτό. Περιμένουμε τον Γκοντό...», επανέρχεται. «Γι’ αυτό πρέπει να ησυχάσουμε. Βλέπεις ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν; Βλέπεις πόσο ήσυχοι είναι; Αγαπιούνται, χαϊδεύονται, ησυχάζουν. Ο ήλιος ειναι νέος κάθε μέρα, λέει ο Ηράκλειτος». Μοιάζει γαλήνιος. Σταματώ τις ερωτήσεις. Ξέρω πως τον κούρασα κι ας μην το παραδέχεται μες στην ευγένειά του. Εξάλλου σε λίγο πρέπει να κατέβει κάτω, στις πρόβες της «Ορέστειας». Με διαβεβαιώνει πως, παρ' όλη την εύθραστη κατάσταση της υγείας του, παραμένει αισιόδοξος. Αισθάνομαι πως λέει την αλήθεια και πως η φλόγα θα καίει για πολύ ακόμη. Ένα αίσθημα ανυπομονησίας με καταλαμβάνει: να ξαναδώ τον «Γκοντό» του, να τον ξανασυναντήσω...

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεόδωρος Τερζόπουλος

Portraits 2023 / Θεόδωρος Τερζόπουλος: «Η ζωή τρέχει και η τέχνη ακολουθεί ασθμαίνοντας»

Συνεχίζοντας το μπαράζ των παραστάσεων, των masterclasses, των εκδόσεων βιβλίων και των ταξιδιών σε κάθε μέρος του κόσμου, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος μεταφέρει τον ελληνικό πολιτισμό ακόμα και στα πιο εξωτικά μέρη, στην άκρη της Γης. Το 2023 θα είναι άλλη μία πολύ γεμάτη χρονιά με Μπέκετ στο θέατρο της Μπολόνια, το «Intermezzo» στο θέατρο Άττις και τη 10η Θεατρική Ολυμπιάδα στη Βουδαπέστη.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ