Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Πάνος Μαλακτός, “SADBOI” (CY). Φωτ.: Παύλος Βρυωνίδης
0

Το συνειδητό σώμα είναι ο άξονας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Χανίων, που ανανεώνει το ραντεβού του με το κοινό για 13η χρονιά στη διοργάνωση Dance Days Chania για να γιορτάσει τη ζωή χορεύοντας. Το φεστιβάλ αισθάνεται, αποκωδικοποιεί, ακούει τους παλμούς σωμάτων σε αναμονή, εξέγερση, σωμάτων σε αμφισβήτηση, εγρήγορση αλλά και αφύπνιση. Παρακολουθεί τις μετατοπίσεις τους στον χώρο και στον χρόνο. 

Το DDC φιλοξενεί παραστάσεις δημιουργών από 8 χώρες, παρουσιάζοντας διαφορετικές πτυχές της σύγχρονης χορευτικής σκηνής και δημιουργίας. Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», στην καρδιά της παλιάς πόλης, αλλά και σε επιλεγμένα σημεία και γειτονιές. 

Η φετινή διοργάνωση επικεντρώνεται στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για επικοινωνία, έρευνα και δημιουργία, δίνοντας χώρο σε νέες/ους αλλά και έμπειρες/ους καλλιτέχνες. Συνάπτει νέες συνεργασίες και συνεχίζει να επενδύει στην εξωστρέφεια, την εκπαίδευση και τη σχέση με την τοπική και διεθνή κοινότητα.

To Dance Days Chania προσκαλεί έργα δυναμικά, με γενναίες θέσεις, ρομαντικές, τολμηρές αλλά πάντα ανθρώπινες, με ενσυναίσθηση, ευαισθησία και έντονο προβληματισμό μπροστά σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο.

Προσκαλεί έργα δυναμικά, με γενναίες θέσεις, ρομαντικές, τολμηρές αλλά πάντα ανθρώπινες, με ενσυναίσθηση, ευαισθησία και έντονο προβληματισμό μπροστά σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο. Προκαλεί και συμμετέχει σε αυθεντικές συνομιλίες και αντιστέκεται στα στερεότυπα, την καθήλωση, τους αποκλεισμούς, επιδιώκοντας συνδέσεις, συνειδητές αναζητήσεις, ειλικρινείς συνομιλίες.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Ηλίας Χατζηγεωργίου, “A BOUNCE 4 MEN” (GR). Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Το 13ο Dance Days Chania παρουσιάζει 17 παραστάσεις, 12 σεμινάρια, την ενότητα «Νέοι δημιουργοί και δημόσιος χώρος», διήμερο Video Dance (26.07 & 02.08), διακρατικό καλλιτεχνικό residency σε συνεργασία με τη Στέγη Χορού Λεμεσού, ημερίδα με θέμα «Σώμα στον δημόσιο χώρο ως βίωμα και ως πράξη» σε συνεργασία με τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Π.Κ. (23.07, KAM) καθώς και έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής από παιδιά και εφήβους με θέμα «Το δικό μου σώμα μιλά» (21.07 -30.07, Αγ. Ρόκκος), απόρροια του προγράμματος που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία του δήμου Χανίων από τον Απρίλιο του 2023.

H έναρξη του προγράμματος των παραστάσεων θα γίνει στις 22 Ιουλίου στην πλατεία Γυαλί Τζαμισί με το έργο «The Sad-Mad Method» από τη Cia Carla Sistere (ES), μια παράσταση για όλη την οικογένεια, που μοιάζει βγαλμένη από ταινία βωβού κινηματογράφου. Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με την παράσταση «A Signal that Travels Down Through Your Heart episode #1» της Εύας Γεωργιτσοπούλου. «Ένα κινητικό εγκώμιο στη ρομαντική αγάπη, όπου οι στερεοτυπικές αφηγήσεις για τον έρωτα υπολείπονται».

Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν έργα που αφορούν μικρές καθημερινές μας στιγμές, το γυναικείο σώμα ως πεδίο μαχών, τον έρωτα, τον θάνατο και την απώλεια, την κατάρριψη των στερεοτύπων κ.ά.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
M Studio, “Elevator” (RO).

Στο έργο «Elevator» από τους M Studio (RO) συναντάμε σκηνές που διαδραματίζονται σε ένα ασανσέρ και μπορεί, ή και όχι, να έχουμε ζήσει, όπου 3 ερμηνευτές  ξεδιπλώνουν το κινησιολογικό τους λεξιλόγιο σε 4 τ.μ. Στις 24 Ιουλίου, το «The Rite» των Compagnia Naturalis Labor (IT) και το «AMAE» των Eliana Stragapede & Borna Babic (BE) θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα όπως το ιερό και το βέβηλο, η φροντίδα και η εμμονή. Στη συνέχεια οι Teatr A Part από την Πολωνία με την παράσταση «Four More» φέρνουν τέσσερις γυναίκες επί σκηνής, ως χορεύτριες, ως γλυπτά, ως μαχήτριες, ως κάθε ρόλο που τους αναλογεί.

Το «Vulture» από την Ching-Ying Chien (UK/TW) πραγματεύεται την ελευθερία και τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, έχοντας ως αφορμή έναν θιβετιανό μύθο για τους γύπες. Το έργο της ερμηνεύτριας της ομάδας του Akram Khan επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε στο Aerowaves, SpringForward 2023. Στις 28 Ιουλίου δύο παραγωγές από την Κύπρο μας μεταφέρουν σε μια «άλλη διάσταση». Οι bytheway productions με το «The Awesome Performance» και η Julia Anna Brendle με το «Radical Kindness» επεκτείνουν τα όρια της performance και της ηλικίας, αναζητούν το «δέος» και καλούν το σώμα να θυμηθεί.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Ching-Ying Chien, “Vulture” (TW/UK).

Η Αναστασία Βαλσαμάκη στο έργο «W REST L ING», θέτοντας στο επίκεντρο τους διαφορετικούς τρόπους να εννοήσει κανείς την πάλη, μας μεταφέρει σε ένα underground πάρτι. Ένα πάρτι που συνεχίζεται και την επόμενη ημέρα μέσα από μια μικρή ιστορία για δύο στο έργο «Last Night You Forgot an Onion in my Pocket» της Agnese Bargero (IT) στην πλατεία Κατεχάκη και μας εισάγει στο θέατρο για το «A BOUNCE 4 MEN» από την ομάδα του Ηλία Χατζηγεωργίου. «Πίσω από τα στερεότυπα της ανδροκρατούμενης hip hop κουλτούρας, που ζητά αποδείξεις δύναμης, επικράτησης και εξουσίας, τέσσερις άνδρες μάχονται για να βρουν τον παλμό τους και να οδηγηθούν σε κάτι πιο βαθύ, ουσιώδες και αρχέγονο. Άλλοτε με χιούμορ και αυτοσαρκασμό και άλλοτε με σκληρότητα, βία και φόβο».

Στις 31 Ιουλίου, σε μια βραδιά με στόχο την κατάρριψη των στερεοτύπων και την αποδοχή, ο Πάνος Μαλακτός (CY) με το έργο «SADBOI» και οι Αμάλια Μπένετ, Αντιγόνη Γύρα, Κινητήρας με το «ehS Came from Another Planet» συναντιούνται. Ένα σόλο για την ετερότητα και μια «διφορούμενη και σύνθετη αφήγηση, η οποία διερευνά το σεξ, τον έρωτα και τη θλίψη στην πλήρως τεχνολογική και σεξουαλικοποιημένη μεταμοντέρνα εποχή» έρχονται να συνομιλήσουν και να «ταράξουν τα νερά».

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Αναστασία Βαλσαμάκη, “W REST L ING” (GR). Φωτ.: Albert Vidal

Οι βραδιές παραστάσεων του 13ου Dance Days Chania ολοκληρώνονται την Τρίτη 1η Αυγούστου με 3 ντουέτα. Το «In the Country of Last Things» της Elena Cattardico (DE/IT) «πηγάζει από ένα ξεκαρδιστικό ανέκδοτο που περιλαμβάνει ένα καλάθι με ψώνια, ένα παιδί που κοιμάται και μια μητέρα χωρίς καροτσάκι…». Οι Bente Bulens & Beata Rekemova (BE/SK) στο «Attracted by Repulsion» δημιουργούν έναν «μαγνητικό χώρο», μέσα στον οποίο δύο σώματα προσπαθούν να συνδεθούν μεταξύ τους. Τέλος, ο Adriano Bolognino (IT) με το έργο «Come Neve» επιχειρεί να «εισβάλει στον θεατή με μια ξαφνική χιονόπτωση σωμάτων σε κίνηση, κάνοντας τον χρόνο να σταματήσει σε μια κατάσταση γαλήνιας περισυλλογής. Ένα έργο που συντίθεται ως έργο με βελονάκι: μια περίπλοκη αλλά εξελιγμένη πλοκή, μια συνειδητή ύφανση που δημιουργεί νέες μορφές».

Για 5η συνεχή χρονιά η ενότητα «Νέοι δημιουργοί και δημόσιος χώρος» στοχεύει στην ενίσχυση, φιλοξενία, εξέλιξη και παρουσίαση 2 project εν εξελίξει. Σε άρρηκτη σύνδεση με σημεία της πόλης, το DDC προσφέρει χώρο για έρευνα σε νέες/ους δημιουργούς από την Ελλάδα και παράλληλα στους κατοίκους της πόλης και τους επισκέπτες της τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα έργο σε όλα του τα δημιουργικά στάδια. Οι δράσεις έχουν ελεύθερη είσοδο.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει διήμερο αφιέρωμα στην ενότητα Video Dance, στις 26 Ιουλίου και 2 Αυγούστου, όπου περισσότερα από 28 επιλεγμένα έργα θα προβληθούν σε επιλεγμένα σημεία της πόλης. Οι δράσεις έχουν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
Agnese Bargero, “Last Night you Forgot an Onion in my Pocket” (IT). Φωτ.: Agnese Bargero

Αναπόσπαστο μέρος του Dance Days Chania αποτελεί το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, με σεμινάρια τα οποία αφορούν επαγγελματίες, ερασιτέχνες, σπουδαστές, εφήβους και κάθε ενδιαφερόμενο. Οι εγγραφές στα σεμινάρια συνεχίζονται.

Το DDC για δεύτερη χρονιά θα υλοποιήσει το διακρατικό καλλιτεχνικό residency σε συνεργασία με τη Στέγη Χορού Λεμεσού, κατά τη διάρκεια του οποίου δύο δημιουργοί, μία Κύπρια και μία Ελληνίδα, θα έχουν ευκαιρία να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εν εξελίξει project το οποίο θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του 13ου Dance Days Chania. Τον Σεπτέμβριο το residency θα συνεχιστεί στη Λεμεσό, όπου και θα παρουσιαστεί η εξέλιξή του στο Open House Festival της Στέγης Χορού Λεμεσού.

Το Dance Days Chania διοργανώνεται από τον Σύλλογο Εκφραστικού Χορού Συν-Κίνηση από το 2011 με εθελοντική εργασία των μελών του. Το 13ο Dance Days Chania έχει ως συν-διοργανωτές τον δήμο Χανίων –ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ– και την Περιφέρεια Κρήτης - Π.Ε. Χανίων. Λαμβάνει την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, του Instituto Cervantes Atenas και του υφυπουργείου Πολιτισμού της Κύπρου. Συνεργαζόμενοι φορείς είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων, η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του δήμου Χανίων και η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

Ο σύγχρονος χορός δίνει ραντεβού σε ένα διεθνές φεστιβάλ στα Χανιά Facebook Twitter
bytheway productions, “The Awesome Performance” (CY). Φωτ.: Αριάνα Μαρκουλίδου

Το αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ

22.07
Cia Carla Sistere, “The Sad-Mad Method” (ES) - Πλατεία Γιαλί Τζαμισί
--Είσοδος ελεύθερη—
*Με την υποστήριξη του Instituto Cervantes Atenas.
Εύα Γεωργιτσοπούλου, “A SIGNAL THAT TRAVELS DOWN THROUGH YOUR HEART episode #1” (GR/DE)

23.07
M Studio, “Elevator” (RO)

24.07
Compagnia Naturalis Labor, “The Rite” (IT) 
Eliana Stragapede & Borna Babic, “AMAE” (BE)

25.07
Teatr A Part, “Four More” (PL)

27.07
Ching-Ying Chien, “Vulture” (TW/UK)

28.07
bytheway productions, “The Awesome Performance” (CY) 
Julia Brendle, “Radical kindness” (CY/DE) 
*Με την υποστήριξη του υφυπουργείου Πολιτισμού Κύπρου

29.07
Αναστασία Βαλσαμάκη, “W REST L ING” (GR)

30.07
Agnese Bargero, “Last night you forgot an onion in my pocket” (IT) | Πλατεία Κατεχάκη
Ηλίας Χατζηγεωργίου, “A BOUNCE 4 MEN” (GR)
*Μία παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων 9. Η παρουσίαση στο DANCE DAYS CHANIA υποστηρίζεται από το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

31.07
Αμάλια Μπένετ, Αντιγόνη Γύρα, Κινητήρας, “ehS came from another planet” (GR) 
Πάνος Μαλακτός, “SADBOI” (CY) 

01.08
Bente Bulens & Beata Rekemova, “Attracted by repulsion” (BE/SK)
Elena Cattardico, “In The Country of Last Things” (IT/DE)
Adriano Bolognino, “Come Neve” (IT) 



 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

29ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όσα θα δούμε στη φετινή διοργάνωση

Πολιτισμός / 29ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όσα θα δούμε στη φετινή διοργάνωση

Η χορογράφος και καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα ανακοίνωσε το πρόγραμμα και το θέμα που διατρέχει τις φετινές εκδηλώσεις, με τίτλο «Επιστροφή στο Σώμα».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

H Πειραιώς 260 παίρνει φωτιά με όλες τις εκφάνσεις του σύγχρονου χορού, από χιπ-χοπ και street dance μέχρι πειραματικές χορογραφίες με έντονο ρυθμό και corps de ballet, που τονίζει τη δύναμη της διαφορετικότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Ευαγγελάτου

Θέατρο / Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Δίνω τον καλύτερο μου εαυτό για την καλλιτεχνική κοινότητα, με τρομερή αυταπάρνηση»

Η σκηνοθέτις και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου κάνει έναν απολογισμό της πρώτης τριετίας της θητείας της, απαντά στην κακόβουλη κριτική και αποκαλύπτει τι θα δούμε στον «Ιππόλυτο» που ετοιμάζει για την Επίδαυρο.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ