Μια Έντα με άσφαιρο πιστόλι

Μια Έντα με άσφαιρο πιστόλι Facebook Twitter
Έλενα Τοπαλίδου και Στάθης Σταμουλακάτος. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου
0

«Υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι!», αναφωνεί η Έντα, ξεχειλίζοντας δέος και σεβασμό για τον ετοιμοθάνατο πατέρα της που αργοσβήνει στον πάνω όροφο. Ο Γεράσιμος Βαρδαβάς, όπως όλοι οι χαρακτήρες του έργου μοιάζουν να συμφωνούν αδιαπραγμάτευτα, ήταν ο πιο έντιμος πολιτικός που κυβέρνησε την Ελλάδα τα νεότερα χρόνια. Ποτέ δεν είπε ψέματα, ποτέ δεν έκλεψε ή εξαπάτησε. Αγωνίστηκε σθεναρά κι έδωσε τη ζωή του για την υγεία των πολιτών και της δημοκρατίας. Όχι μόνον είχε υψηλές αξίες, όχι μόνον ήξερε πώς να ξεσηκώνει τα ακροατήρια του, που τον αποθέωναν εντός και εκτός συνόρων, αλλά, επιπροσθέτως, ήταν και έμπειρος χτίστης: πέτρα πέτρα ανήγειρε τούτη την αρχοντική μονοκατοικία με τα ίδια του τα χέρια, από το 1975 ως το 1983, μαθαίνουμε. Κι αφού ένωσε όλα τα κόμματα του προοδευτικού χώρου για να αντιμετωπίσει τις μέχρι τότε συντηρητικές κυβερνήσεις, τώρα, παραμονή εκλογών του έτους 2032, πνέει τα λοίσθια. Απομονωμένος στο υπνοδωμάτιό του, κατάκοιτος, ετοιμάζεται για τη μεγάλη έξοδο.

Ποιος θα τον διαδεχθεί; Τι θ’ απογίνει η Σύμπραξη, το νικηφόρο κόμμα που δημιούργησε με τόσο κόπο; Ποιος μπορεί ν’ αντικαταστήσει αυτόν τον μέγα πολιτικό άνδρα που άφησε εποχή με την εμπνευσμένη ομιλία του στον ΟΗΕ πριν από μερικά χρόνια, πείθοντας άπαντες, όπως το διηγείται συγκινημένος ο γαμπρός του, ότι εμείς οι Έλληνες «έχουμε αρχίδια»;

Δύο ήταν τα αγαπημένα τέκνα του Βαρδαβά. Το ένα το βλέπουμε να καταφθάνει αεράτο: είναι, όπως μαθαίνουμε, ο εν ενεργεία πρωθυπουργός της χώρας. «Ο μπαμπάς σε λατρεύει. Ποιον άφησε στη θέση του; Εσένα άφησε», τον καθησυχάζει η Έντα, που του μιλάει με μεγάλη οικειότητα, καθότι τον γνωρίζει παιδιόθεν. Όμως το πεδίο δεν είναι ελεύθερο. Ο Βαγγέλης Πολύζος, σύζυγος της Έντα και νυν υπουργός Εσωτερικών, έχει εισβάλει δυναμικά στην κούρσα της διαδοχής, αξιώνοντας κι εκείνος την προεδρία του κόμματος. 

Παίκτες οικείοι, συμπεριφορές αναμενόμενες, λόγος «καθημερινός», πιπεράτες βωμολοχίες, κορόνες μελοδραματικές και ατάκες χιουμοριστικές συνθέτουν το πόνημα του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και του Γιώργου Παλούμπη, που επιχειρούν εδώ ένα μείγμα κοινωνικού ρεαλισμού και κωμωδίας, εμπνευσμένο από την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν.

Φιλοδοξίες, σκευωρίες, συκοφαντίες, μαχαιρώματα: όλα θα έβαιναν ομαλά, αν δεν εμφανιζόταν η Μαρία Λιβανού, μια έντιμη, ευσυνείδητη υπάλληλος από τη ΔΟΥ Αμαρουσίου, η οποία κραδαίνει αδιάσειστα στοιχεία μιας εν εξελίξει απόπειρας αλλοίωσης του επικείμενου εκλογικού αποτελέσματος. Ποιος κρύβεται πίσω από τη σκιώδη εταιρεία που αγόρασε το κακόβουλο ισραηλινό λογισμικό νοθείας των ψήφων; Τα σημάδια δείχνουν προς τα δεξιά, μήπως, όμως, ο ένοχος κατοικεί αριστερά, στα ίδια τα σπλάχνα της Σύμπραξης;

Μια Έντα με άσφαιρο πιστόλι Facebook Twitter
Αντώνης Τσιοτσιόπουλος. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Η Έντα καταλαβαίνει αμέσως την αλήθεια· εκπαιδεύτηκε από τους καλύτερους, άλλωστε, τρυπώνοντας από μικρή στα σαλόνια του πατέρα της: «Έχω ακούσει πράγματα που το μυαλό ενός απλού ανθρώπου αδυνατεί να τα συλλάβει. Ξέρω ακριβώς τι έγινε με τα Ίμια, με τον Οτσαλάν, το ’74 στην Κύπρο. Όλα τα ξέρω. Αλλά αυτό που έχεις στα χέρια σου μάς ξεπερνάει όλους», δηλώνει βλοσυρή στην τίμια εφοριακό που στέκεται τρεμάμενη ενώπιόν της.

Σύντομα θα το πάρει απόφαση: ναι, η Έντα θα διεκδικήσει η ίδια την προεδρία του κόμματος, αρκετά έμεινε στο περιθώριο, ήρθε επιτέλους η ώρα κάποιος να δώσει τέλος στην παρακμή του πολιτικού χώρου, ν’ ανασύρει τον πολιτικό λόγο από τον βούρκο του ψεύδους, να πατάξει τη διαπλοκή – και ποιος περισσότερο προικισμένος για έναν τέτοιο σκοπό από τη θυγατέρα του πλέον αδιάφθορου ηγέτη, του αείμνηστου Βαρδαβά;

Η τολμηρή Έντα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, γνωρίζει όλα τα μυστικά, δεν φοβάται κανέναν, κι επιπλέον διαθέτει ακμαία κοινωνική συνείδηση, ανησυχεί για τους Ρομά, υπερασπίζεται τον διαχωρισμό κράτους - Εκκλησίας, συνασπίζει τον γυναικείο πληθυσμό· ναι, τίποτα δεν μπορεί να τη σταματήσει, θα βγει επιτέλους μπροστά, θα παραμερίσει τον διαπλεκόμενο σύζυγό της, θα λάμψει αυτόνομη, θα αναλάβει τη συνέχιση της πατρικής κληρονομιάς, θα φέρει την κάθαρση. «Πάμε να τελειώσουμε με ό,τι μάς έχει κάνει κακό. Να ξυπνήσουμε με κάτι καινούργιο. Πάμε να υπογράψουμε ένα καινούργιο συμβόλαιο με την ομορφιά που τόσο έχουμε ανάγκη», ανακοινώνει στην ομήγυρη που ακούει έκπληκτη τα σχέδιά της. Όσο για τη «βόμβα» που κουβαλά στην τσάντα της η εφοριακός, η Έντα συνιστά υπομονή. «Όχι τώρα, Μαρία», την αποθαρρύνει, «όχι πριν από τις εκλογές, γιατί θα γίνει της πουτανογαμιόλας».

Ο πρωθυπουργός σνιφάρει κοκαΐνη, ο υπουργός μαγειρεύει τις ψήφους, η νεαρή δημοσιογράφος κοιμάται με τους ισχυρούς και τους «βγάζει» στο YouΤube, ο σύμβουλος επικοινωνίας με το εντυπωσιακό βιογραφικό (σ’ αυτόν οφείλεται η νίκη της Μελόνι, μαθαίνουμε) προστατεύει με γλιστερή μαεστρία το απρόσεκτο αφεντικό του, ενώ ο μόνος ρομαντικός αριστερός της παρέας, ο Μίμης/Μήτσος/Δημήτρης, αρνείται να εμπλακεί πολιτικά και περιφέρεται κλαψουρίζοντας με το χτυπημένο πόδι του, σφάγιο στον βωμό του έρωτα που έτρεφε κάποτε για την Έντα, όταν έφαγε τη σφαίρα που εκείνη προόριζε για τον κρόταφό της.   

Μια Έντα με άσφαιρο πιστόλι Facebook Twitter
Ράνια Σχίζα. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

«Έχουνε γαμήσει τη δημοκρατία και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα;», διαμαρτύρεται με ραγισμένη φωνή η ευσυνείδητη εφοριακός που τρέμει ότι θα της συμβεί κάποιο «ατύχημα», αν μιλήσει. «Ποια δημοκρατία, κ. Λιβάνη, πλάκα μάς κάνετε; Εδώ μας έχουν γαμήσει οικουμενικώς!», την αποστομώνει ο σύμβουλος και μετρ των ελιγμών, που βλέπει το πλοίο να βουλιάζει. «Τα ίδια σκατά είστε όλοι», επιμένει η Έντα απαυδισμένη, ενόσω πέφτει κι εκείνη θύμα εκβιασμού από τον πρωθυπουργό, που απειλεί να βγάλει στη φόρα το ιστορικό της διαταραγμένης ψυχικής της υγείας, εκτοπίζοντάς την έτσι από την αφηνιασμένη κούρσα της προεδρίας. 

Παίκτες οικείοι, συμπεριφορές αναμενόμενες, λόγος «καθημερινός», πιπεράτες βωμολοχίες, κορόνες μελοδραματικές και ατάκες χιουμοριστικές συνθέτουν τον καμβά της Έντα, του τελευταίου πονήματος του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και του Γιώργου Παλούμπη, που επιχειρούν εδώ ένα μείγμα κοινωνικού ρεαλισμού και κωμωδίας, εμπνευσμένο από την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν.

Δύο ολόκληρες ώρες περιμένουμε υπομονετικά στις θέσεις μας για να διαπιστώσουμε πού οδηγεί αυτή η σάτιρα της σύγχρονης κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας. Δεν είναι απλώς ότι οι συγγραφείς παρουσιάζουν –με φόρμα και διαλόγους πεζούς, τηλεοπτικούς, πιασάρικους– αυτά που ήδη γνωρίζουμε (πολιτικοί, δημοσιογράφοι και μυστικοσύμβουλοι σφιχταγκαλιασμένοι στην ίδια αυλή). Είναι ότι το αποτέλεσμα λειτουργεί ενάντια στη δεδηλωμένη του πρόθεση: ενώ η Έντα εκκινεί, υποτίθεται, με κριτική διάθεση απέναντι στα κακώς κείμενα, επί της ουσίας τα αναμασά, τα λιαίνει και τα καθιστά χαριτωμένα, βυθίζοντάς μας εκ νέου σε μια χλιαρή σούπα ασάφειας που μουλιάζει και απονευρώνει κάθε γόνιμη σκέψη.

Το σκηνικό «ζωντάνεμα» του στημένου παιχνιδιού στο οποίο άπαντες επιδίδονται δεν συνιστά τίποτε περισσότερο από αναγωγή σε θεατρικούς όρους της αντι-πολιτικής σύγχρονης νοοτροπίας τού «όλοι τα ίδια είναι»: επανάληψη δίχως διαφορά, στάση απαξιωτική, σερβιρισμένη με σος ελαφρότητας και χαβαλέ (αφού δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε τίποτα, ας κάνουμε τουλάχιστον λίγη πλάκα). Μια πρόσκαιρη εκτόνωση που λειτουργεί ανακουφιστικά παγιδεύει στην αυτοεπιβεβαίωση, κανονικοποιεί τη θολούρα, φράζει τις αρτηρίες και μας επιστρέφει στη ζωή δίχως εφόδια αναστοχασμού, δίχως κανένα ερέθισμα επανεξέτασης των εδραιωμένων πεποιθήσεων και της περιχαρακωμένης αμεριμνησίας μας.

Μια Έντα με άσφαιρο πιστόλι Facebook Twitter
Θάνος Αλεξίου. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Ακόμη χειρότερα, το κείμενο προδίδει άθελα του έναν βαθύ συντηρητισμό, υποκύπτει σε μια ύπουλη νοσταλγία, τάσσεται απερίφραστα υπέρ ενός ένδοξου παρελθόντος, αναπολεί τους μεσσίες που είχαν κάποτε «αρχίδια» και τώρα τους διαδέχθηκαν οι φλώροι με πιτζάμες που ανησυχούν για τους κουτσομπόληδες της Βαλαωρίτου. Ακόμη κι η ασυμβίβαστη Έντα το σαβανωμένο σώμα του πατέρα της θα σύρει στη σκηνή στο τέλος της παράστασης (πόσο κακόγουστη σκηνή!), αναζητώντας το χαμένο νόημα των πραγμάτων στο πτώμα (και στο φάντασμα) του απαράμιλλου Πατριάρχη, μοναδικού φάρου φωτός που έλαμψε ποτέ σε αυτόν τον τόπο.

Ατέρμονη φλυαρία, αντισημιτικά αστεία, οι πωρωμένοι προνομιούχοι και οι ηθικοί, πλην φοβισμένοι, υπάλληλοι, απανωτές ενέσεις βεβιασμένου σασπένς: τώρα βγήκε από την κατάθλιψη η Έντα, τώρα ξανακύλησε, τώρα θα μιλήσει η εφοριακός, τώρα θα τη φιμώσουν, τώρα αποσύρεται ο Πολύζος, τώρα ξαναπήρε τα πάνω του, κάπου μέσα σ’ όλα αυτά και ο Ίψεν, μια ισχνή απόπειρα σύνδεσης μ’ ένα κλασικό κείμενο, που, σε αντίθεση με την παρούσα διασκευή του, έφερε κάποτε τους θεατές αντιμέτωπους με κάτι πραγματικά τρομακτικό και ανεξέλεγκτο στα έγκατα της ανθρώπινης ψυχής.     

Και είναι αυτό ακριβώς το τρομακτικό και ανεξέλεγκτο, που ενώ το υποψιάζεται στην ερμηνεία της η Έλενα Τοπαλίδου, δεν καταφέρνει τελικά να το απελευθερώσει, υποταγμένη στις επιδερμικές συνιστώσες που υπηρετεί. Παραμένει μια μπλαζέ, καπριτσιόζα αστή, περισσότερο σκανταλιάρα παρά πραγματικά επικίνδυνη. Αίσθηση παροπλισμού εισπράττουμε από το σύνολο του θιάσου, εφόσον κανένας δεν πείθει ότι εμπλέκεται σε κάτι παραπάνω από μια ανώδυνη φάρσα, αποστερημένη από οποιοδήποτε ουσιαστικό διακύβευμα – θεατρικό, πολιτικό ή άλλο. 

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Νιάρρος: «Είναι βαρετό να παίζεις τον γκόμενο σε ένα σίριαλ»

Συνεντεύξεις / Γιάννης Νιάρρος: «Είναι βαρετό να παίζεις τον γκόμενο σε ένα σίριαλ»

Μια συνέντευξη ανήμερα των γενεθλίων του ταλαντούχου και πρόσφατα τιμημένου με το Βραβείο Χορν ηθοποιού, πάνω από ένα κουτί σοκολατάκια και πολλά κουτιά αντιφλεγμονώδη
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ